Klagande Anka anklagas

Bästa läsare!

Jag tittade förbi Mrs Harold för att se till så att Lilla Fröken Harold gjorde sina läxor. Mrs Harold var djupt försjunken i TV-fåtöljen, klagandes på denna ständiga Anna Anka. För det var om Anna Anka TV-programmet handlade om. Mrs Harold undrade vad det var som var så intressant med Anna Anka att hon måste visas upp i TV.

Jag har inget svar på den frågan. I mina ögon är det intressanta att det finns folk som tittar på det programmet. Jag vill inte fördöma TV-tittarna, tro inte det. Alla gör sina egna val. Men jag vill gärna analysera detta intresse för Anna Anka.

När jag talar om val begränsar jag utbudet till två alternativ. A) Att titta på ”Anna Anka”. B) Att inte titta på ”Anna Anka”. Eftersom vi inte vet varför vissa valt A som sysselsättning beskriver vi dem som X. För att få svaret på X måste vi undersöka B närmare.

B = Alla som gör något annat än ser på ”Anna Anka”.

B kan delas upp i underkategorier. B1, B2, B4, B5, B6,B7,B8 och B9 samt B24.

Underkategori B4 kan delas upp i B4(neutral) och B4+samt B400.

Hajjar du koden? Ja, bokstaven B står för alla andra TV-kanaler. Och dessa representeras av ”Uppdrag granskning”, ”Draknästet”, ”Drömmen om Italien”, ”Ishockey HV71-Djurgården”, und so weiter.

Den som tittar på ”Anna Anka” är sålunda ointresserad av att hantverkarskrået försnillar skattepengar genom att lura skjortan av kommunerna (SVT1), finner ringa anledning att lära sig hur man sköter företag (SVT2), vill inte lära sig hur man skapar ett pensionat i Italien (TV4) eller i realtid utröna hur man utför ett synnerligen välavlönat kneg med skridskor och träklubba som arbetsredskap (TV4).

Det här här säger faktiskt en hel del om de intressen som kategori X har. De trollbinds av en kvinna som skaffat sig ett djuriskt namn och fått en smärre förmögenhet på köpet, blott med att bjuda sitt kön till sin välgörare på väg till altaret (Och när hennes skilsmässoadvokat är klar lär väl saldot på kontot knappast vara lägre).

Själv orkar jag inte se på vare sig godtrogna inköpare på kommunförvaltningen eller ishockeymatcher. Det räcker så väl med att Lilla Fröken Harold tvingade mig att pilla med kodningen på hennes blogg på Passagen. Suck, jag hoppas att jag blir återfödd som Anka i mitt nästa liv…  Och då talar jag inte om Kalle Anka. Snarare hellre som Joakim.

F.ö. är det inte allsbloggkollegan  Josef Boberg som skrivit detta inlägg.

Hälsar eder Peter Harold

By the way: är det någon kvinnlig skötsam singel som vill hyra en etta i Stockholm till överpris under prinsessbröllopet i juni?

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Dumburk. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Klagande Anka anklagas

  1. h-lady skriver:

    Skötsam, är jag. Singel, om inte dammråttor räknas så …Yes! Överpris…nja… o absolut inte under bröllopet! Sprack då eller?
    Jag tillhör B utan siffra… *ler stort*

  2. Josef Boberg skriver:

    Det här var lättförståeligt (video ca 4 min), verkligen… – tycker Josef B. 😉 🙄

  3. Peter Harold skriver:

    -> Josef Boberg
    *asgarv*

    Den var härlig!

    -> H-ladyn
    He, he… det är min granne som vill hyra ut. Det är möjligt att hon låter dig ta med dammråttorna också…! 🙂

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

