Jag måste vara en väldigt sjuk kille… men långt ifrån värst!

Bästa läsare!

Jag måste uppenbart vara en väldigt sjuk kille som ser synen av en penis i barnprogrammet Bolibompa. Uppenbarligen finns det fler som är lika perverterade som jag, bl.a. signaturen RuffleKoptha som lagt upp det hela i ett klipp på YouTube med rubriken ”Garnkuk”…

Men jag är inte sjukast. Det finns fler som leder långt före mig. Bl.a. en gynekolog i Ghana. För att förhindra att livmodern går sönder vid abort föreslår han sin patient att han stoppar in sin penis i vaginan före ingreppet. Alltså först övergrepp, sen ingrepp. Eftersom abort är lite småolagligt i Ghana har patienterna inte så mycket till val.

Efter att ha sett det här klippet är jag förvånad över att inte den här ”gynekologens” patienter avlider i smärtsamma infektioner efter att ha vistats i den smutsiga kliniken. Ruskigt!

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Hälsa, Humor, Udda sex. Bokmärk permalänken.

29 kommentarer till Jag måste vara en väldigt sjuk kille… men långt ifrån värst!

  1. Edward Ulfertz skriver:

    När man hör alliansen säga att var tredje läkare i Sverige är invandrare börjar man fundera lite.

    • oldman94 skriver:

      Hur kan man så gruvligt ha missat utbildningsbehovet på de svenska lärosätena. För fortfarande så är det väldigt höga krav vid antagning (betygskrav alltså) Dvs vi har haft, och har fortfarande?, för få utbildningsplatser i landet…….Man behöver inte vara raketforskare för att hamna närmare den behövda ”styrkan” än 50% (30% är utbildade annorstädes betyder att man skulle ha ökat intage med 50%) Hur fel kan styret räknat så fel……..felet måste ju ha varit 7år och längre tillbka med den långa utildningstiden som läkare har. Eller har vårdbehovet ökat med 50% sedan 10 år tillbaka och oförutsett?

      • Edward Ulfertz skriver:

        Jag har hört sägas att det var läkarna själva som ville hålla nere antalet utbildningsplatser för att de skulle kunna behålla sina höga löner.
        Det går som det går när de styrande lyssnar på enskilda grupper i stället för att se till allas bästa.

        • oldman94 skriver:

          Joo jaghar också hört att läkarförbundet ”bromsat” men så mycket? Minns OlofPalmes ”drev” mot oss ingenjörer…”Problemet med det höga ingerjörslönerna ska vi utbilda bort” Och det klarade man ju galant….innan en Mater, brutto, är ikapp en gymnasieingenjör har man passerat 55…..HÄPP……och sedan undrar man varför ingen, eller väldigt få, söker till högskolorna.

          • Peter Harold skriver:

            Ett tag skulle ju alla syssla med ”media”. Dessutom är ju vetenskap och sånt där man sysslar med fakta en ”manlig” sysselsättning… Så kan vi ju inte ha det i vårt jämlika land.

            Bräääk!
            😉

        • Peter Harold skriver:

          Jag tycker att det är en himmelsvidd skillnad mellan läkare och läkare. Jag var inne för ett komplicerat besvär och fick hjälp av en allmänläkare som klämde och kände och förklarade för mig vad som hänt, och hur jag skulle kunna leva med besvären. När jag kom hem googlade läkarens namn och upptäckte att han forskar på Karolinska. Min vanliga husläkare har hittills under de sista tio åren lyckats ställa en diagnos på någon av mina symptom, mer än att jag fått en uppmaning om att komma tillbaka ifall det blir värre. Och den modellen lär hon nog köra med tills jag inte klarar av att gå till vårdcentralen…

      • Peter Harold skriver:

        Såvitt jag vet ifrån personal som jobbar inom sjukvården så har vårdbehovet ökat. Dels för att vi svenskar blir äldre. Och sen därför att… andra… grupper som t.ex. flytt från förföljelse och fattigdom, etc… har ett större vårdbehov. Men detta är som sagt bara personalens eget intryck. Det finns säkert bättre högglansig statistik på socialdepartementet.

    • Peter Harold skriver:

      Kör de inte taxi…?

  2. anna skriver:

    Du är inte sjuk. Tvärtom är det ett friskhetstecken att ifrågasätta det som händer både i vardagen och det man läser. Om jag hade fått välja på att hamna på en öde ö med några andra, hade du definitivt tillhört de jag hade tagit med. Att ta ställning och våga ifrågasätta och fram för allt – att stå för den man är och för sina värderingar, är en bristvara i det här landet sedan en tid. Det går inte en dag utan att jag misströstar och nästan tror på att det är jag som är sjuk och alla andra normala. Senast i dag stod jag på Hemköp och letade efter kycklingfiléer (köper bara kött när jag ska laga middag åt andra) och såg ett paket i frysen. Hemköps egna märke ”nyttiga” kycklingfiléer, stod tt läsa. Hmm, hur då ”nyttiga” tänkte jag och läste bakpå. Det visar sig att kycklingen var Halalslaktad. Ja, som sagt var. Det går inte en dag utan att jag ser fler och fler tecken på islamiseringen som norm breda ut sig i vårt samhälle. Jag minns att det inte var länge sen som Halal ifrågasattes eftersom det stred mot vår djurhållning. Nu är det alltså norm. Hepp!

    Jag vet också att jag inte har fast jobb pga min politiska inkorrekthet och att jag inte sticker under stol med att ha röstat på SD. Undrar varje dag varför ingen moderat nämner det här med att ha lagt alla ”skitjobb” på entreprenad och samtidigt påstår att invandrare har de jobben för att ingen svensk vill göra de. Lögn lögn och åter lögn. Jag efterlyser bevis i den frågan. Sveriges största fiende på 2000-talet är medelklassen och de fundamentalistiska muslimerna. Jag känner så väl igen det där med att alla avskyr en. Väldigt många känner dock likadant som jag själv, men det är oftast de som inte har råd att vara öppna med det. De enda som vågar säga ngt i dag är nog de gamla som jag går hem till i tjänsten. ”Så skönt att det är DU som kommer- i går var det en negerjävel här” kan det låta.

    Sorgligt att det blivit så. Men du är inte ensam. Du är cellgiftsbehandlingen i kampen mot cancersvulsten i samhället!

    • Peter Harold skriver:

      ”Hemköps egna märke ”nyttiga” kycklingfiléer, stod tt läsa. Hmm, hur då ”nyttiga” tänkte jag och läste bakpå. Det visar sig att kycklingen var Halalslaktad.”

      Det egendomliga är att den svenska ursprungsbefolkningen samt alla andra som lever i vårt land och inte är muslimer förväntas acceptera att vår mat är halalslaktad eftersom det inte påverkar oss negativt ur en livsmedelssynpunkt. Däremot är det en kränkning mot muslimer ifall inte handlarna erbjuder denna typ av mat. Så varför skulle inte jag som sekulär ha rätt att känna mig kränkt av ritualhanterad livsmedel? Nä, för då är jag främlingsfientlig…

      Jag hoppas att du väljer en ö av lägre latitud för vår deportation. +2 grader är redan på tok för kallt för mig.

      • anna skriver:

        Haha, vad sägs om en liten Ö vid Nya Zealand? Där finns ju allt, framför allt en underbar vy som man aldrig stirrar sig mätt på. Fast jag avskyr att bada i hajvatten. Det finns bättre sätt att avsluta på än att snöpligt bli tuggad på och sen utspottad…

      • anna skriver:

        Det är en anledningarna till att jag väljer bort kött. Sallad kan ju rimligtvis inte vara halalslaktad…?

      • Läsare skriver:

        Det kollas noga vad vi köper numera. Oftare och oftare går shoppingbilen till en bonde istället för ett storköp att fylla frysen med. Och visst odlar vi själva en hel del. Det är definitivt slutköpt, efter ett misstag, halalslaktad kycklingfilé från Danmark, av ALLT som kan misstänkas vara religiöst välsignat, över-besprutat eller över-antibiotikuppfött.

        Tips: ris har vi bytt mot matvete, havre och korn. Mycket mer fibrer också🙂

        • Peter Harold skriver:

          Tackar för tipset. Här i Stockholmsområdet satsar en del konsumenter på närproducerat; parkfåren brukar bli färre under sommaren när de går fritt. Däremot har 4H:s grisar fått vara ifred.

          • Läsare skriver:

            Heh. Låter som det är gris man ska satsa på då. Iofs har jag här uppe i norr inte hört talas om något fårsvinn pga fyrbenta vargar på landet eller tvåbenta ens från grönbetena mycket centralt. Det kommer väl och blir slutet på ännu en gammal trivsam epok. Hundskräcken har börjat breda ut sig, dock har jag också nyligt träffat min förste, som man normalt kopplar hundarna då man ser komma, men som i sin tur hade en mycket fin och lydig hund. Trevligt.

          • anna skriver:

            Nähä du! Jag kan svära på att att det var ett får från närmaste 4-H gård som hade kidnappats och slaktats på den äng jag var ute på och rastade grannens hund på sådär 6 på en lördagsmorgon. Jag ser lite dåligt och trodde först att det var ngn som hade borstat sin samojedhund. Men det var lite VÄL många flugor där för att bara vara päls…

            När jag pratat med en kvinna jag känner som är anställd i parkleken, (och kvällstid även på fritids på 4-H) förstår jag att det inte är helt ovanligt att lamm och får försvinner nattetid. Det var inte kul att upptäcka eftersom sonen var med också och det var han som upptäckte den stora högen av ”päls”.

  3. oldman94 skriver:

    Mycket uppfriskande Anna, tack. Roligt att några ser samma saker som jag själv och drar liknande slutsatser……man känner sig inte helt galen då.
    Givetvis uppskattar jag Peter osså!

    Och mitt bidrag just nu:
    1. 500.000 öppet arbetslösa
    2. Vi importerar arbetskraft.
    3. Det finns ingen lista på alla de jobb som företagen skriker efter (eller myndigheter)

    Det vore ju ganska nice om AF bara ger de arbetssökande email till alla de företag (o myndigheter) som ”skriker efter” arbetskraft……
    Jag tror inte på’t!

    • anna skriver:

      Jag har suttit många timmar (har faktiskt en mycket engagerad arbetsförmedlare) tillsammans på AF och har kunnat konstatera att alla jobb spm jag kommer på, som jag hade kunnat ta utan ngn särskild utbildning- alla blivit utlagda på entreprenad till utländska företag. Min arbetsförmedlare suckar och håller med om att Alliansens politik tvärtemot det de påstår- har trollat bort många yrken på arbetsmarknaden, men eftersom de samtidigt trollat fram fler jobb för exempelvis socionomer (som tar hand om alla nyanlända) – så blir det inget ramaskri. Men jag undrar verkligen varför ingen tar reda på hur många jobb som fallit bort och lagts på utländska företag. Beatrice Ask kunde ta reda på det!?

    • Peter Harold skriver:

      Jag och en libertariansk kollega har bett våra liberala vänner att förklara för oss hur denna ekvation går ihop. Vi får till svar att ingen av faktorerna är i motsatsförhållande. Följt av tystnad.

      • anna skriver:

        Ehhh- jag ställer gärna upp på att förklara för de här herrarna varför det blir en motsats. Alla är inte likadana nämligen. Somliga är bra på teori och somliga är bra på praktik. Och somliga lyckliga jävlar är bra på båda. Jag funkar i praktiken men inte i teoretiska sammanhang och har aldrig haft för avsikt att göra anspråk på det heller. Varför dög jag förut i praktiken som lågt utbildad när jag i dag har mycket mer användbar kunskap?

        Jo, för att jag inte har högre utbildning. Jag är numera en antikvitet- tillhör en minoritet i hemtjänsten där jag jobbar. Utan rätt till fast anställning, för att man genom politiken skapat detta. Alla lågutbildade kvinnor ska in i vården, spelar ingen roll vad det kostar. Jag hade tyckt det vore himla kul om samma sak hände för övriga yrken i samhället och inte bara i mitt. Då skulle det nog låta annorlunda bland medelklassen?

        • anna skriver:

          Menade ju alla lågutbildade INVANDRADE kvinnor och kanske män… Gud vad jag tjatar om det här. Men det är ju inte många som fattar hur det ligger till – vad som händer när man skänker bort alla jobben till entreprenörer och invandrad arbetskraft…

    • anna skriver:

      Dito, Herr Oldman. (Varför skriver man så här i text? Ingen pratar ju så här? Jaja, det är kul att få använda orden så att de inte förglöms kanske…Jag försöker inte verka smart, bara mer fantasifull)

      JA, det vore JÄVLIGT nice. Men grejen är att det inte FINNS ngn sådan lista. På ett års tid har min arbetsförmedlare erbjudit mig ETT jobb, dvs förmedlat mina kontaktinfo till arbetsgivare. Men de nekade eftersom de krävde att den de sökte skulle ha djurskötarutbildning. Det handlade om ett halvtidsjobb på hunddagis.

      Japp. Det är sant. Jag hade gärna trott att det handlade om en fars i Mr Bean. Det är dock vardagsmat för oss stockholmare…

      Jag känner mig mer och mer tjenis med alkisarna och pundargänget. Det är liksom de enda man kan garva med, förutom här på det inkorrekt politiska haket…

  4. anna skriver:

    Och- ja, visst fasen är det en SNOPP. Jag såg det här när det sändes och satt och skrattade åt det. Jag sa till sonen att ”kolla tanten har virkat en snopp” och han skrattade också… Undrar hur hon tänkte här. Hon kan inte vara så bra på att sticka- om det ska bli en vante är ju tummen alldeles för stor…?

  5. anna skriver:

    Ja, SÅ måste det ju vara! Tvättbar, återanvändbar och miljömärkt KONDOM! Så bra att vi fick en förklaring till det hela. Tackar!

  6. anna skriver:

    Jaha? Är det DÄRFÖR som du har barn? Kram!

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

