LAX-dådet var ingen false flag eftersom man inte övat. Trodde jag…

Bästa läsare!

Av en ren händelse så träffade jag en dambekant på bussen som jag inte riktigt kände igen eftersom hon inte hade uniform och pistol på sig. Hon var civilklädd och på väg hem efter att ha bunkrat upp hos den statsägda firman med gröna skyltar. Fast pistolen har hon lämnat ifrån sig eftersom hon numera slutat skrämma bankrånare och istället jagar terrorister på flygplats. Visserligen är det uniformskrav på den nya arbetsplatsen, men till skillnad från när hon satt framför ett bankvalv förväntas hon numera tjäna kunderna med ett leende på läpparna.

Eftersom jag är ganska påläst kring hur säkerhetskontroller går till i USA – företrädare för frihetsrörelsen i USA gillar inte dessa, och den myndighet som bemannar och driver verksamheten i de amerikanska flygplatserna liknas ofta vid nazitysklands Gestapo av kritikerna – så förstod jag hur annorlunda hennes arbete är på Arlanda jämfört med om hon skulle ha kollat bagage på JFK Airport eller LAX. Den minnesgoda läsaren av Skrivarens blogg minns kanske min postning för exakt en månad sedan om Ron Paul-aktivisten Steve Bierfeldt [länk] som trakasserades av TSA-agenter därför att han hade pengar och särtryck av den amerikanska konstitutionen i sin resväska, som dessutom hade Ron Paul-dekaler. Som min dambekant beskrev sitt jobb med alla dessa bemötandekurser och kundnöjdhetsundersökningar som de jobbade mot (men inte emot) skulle nog en sådan episod som med Steve Bierfeldt inte kunna inträffa i Sverige utan rejäla rubriker i medierna. I synnerhet inte om det är en etnisk monoritet som kränks.

Några timmar efter denna bussresa hör jag på nyheterna att det inträffat en skottlossning på Los Angeles storflygplats (LAX). Minst en TSA-agent hade dödats och ett antal andra hade skadats. Under den nyhetssändning jag hörde först hade gärningsmannen skjutits ner och dödats. Enligt informationen just då var han själv anställd på TSA, men i övrigt var uppgifterna knapphändiga.

Jag ryckte lite lätt på axlarna och tänkte att killen måste haft en väldigt dålig dag på jobbet. Eller att det var ett svartsjukedrama med dödlig utgång. Sånt kan hända var som helst; minns den kvinnliga astronauten som reste genom flera delstater iförd blöja för att slippa stanna under resan för att bajsa, så bråttom hade hon för att komma fram för att ge sin rival en näsbränna.

Alternativet kunde vara en s.k. ”false flag” i syfte att gagna myndigheternas intressen. Fast nej… False flag-händelser inträffar ju i regel bara i anslutning till att myndigheterna just tränat för liknande eller identiska scenarios, precis som före nine-eleven, skolskjutningen i Sandy Hook, bombningarna i Londons tunnelbana/busstrafik, bomberna i Boston, och så vidare. Ty det har varit förvånande många övningar som föregått flera uppmärksammade terrordåd, nu senast vansinneskörningen i Washington där en instabil obeväpnad småbarnsmamma fylldes med bly av säkerhetstjänsten. Som befann sig på övning för att skydda presidenten mot beväpnade inkräktare i bil…

Lite senare på kvällen hade nya uppgifter kommit fram. Det hette inte längre att gärningsmannen var TSA-agent, men däremot att han hade på sig ”regimkritisk litteratur”. Nu var han inte längre död utan bara svårt skadad. Jag yttrade ett ” – Hm…” med djupt eftertryck. Sen stängde jag av TV:n och fördjupade mig i en bok om det norske universalgeniet Kristian Birkeland. Vissa dagar tillåter mina ögon lite läsande, och då passar jag på.

I morse när jag vaknade kände jag ett starkt behov av att följa upp dramat i LAX. Och där kom detaljerna på plats. Gärningsmannen hade anlänt till säkerhetskontrollen med ett maskingevär; frågat medpassagerarna ifall de var TSA-agenter (vilket är lite underligt eftersom TSA-agenterna är precis som svenska flygplatskontrollanter uniformerade); skjutit ett antal skott som träffat en agent med dödlig utgång, ytterligare en kritiskt och två andra med lättare skottskador. Sedan hade gärningsmannen eliminerats och man upptäckt en lapp som beskrev hans hat mot TSA och angav en konspiration om hur världen skulle tas över av NWO. Att dådet fått en så olycklig utgång kunde kanske tillskrivas att man tidigare i år beslutat att ta bort den beväpnade polisens närvaro vid säkerhetskontrollerna (istället skall de patrullera på andra ställen i flygplatsen med tre minuters inställelsetid), men tur i oturen var att man bara för några veckor/dagar sedan tränat just detta scenario med en ensam skytt i en av flygplatsens säkerhetskontroller!!!

Okej…

Jag funderar på att göra en lista över dessa dåd och stämma av deras korrelation med föregående krishanterings- och insatsövningar hos polis och räddningstjänst. Mönstret börjar bli besvärande. Det jävligaste är ju att man inte längre vågar lita på myndigheterna. För det finns ytterligare en intressant komponent som talar för någon form av false flag i LAX. Säkerhetstjänsten Homeland Security har under sommaren och hösten tecknat avtal med flera skyttebanor i närheten av flygplatser där TSA-agenter skall få skjututbildning trots att de idag är obeväpnade. Men den punkten skall man tydligen ändra på, hoppas TSA. På förekommen anledning…

Med tanke på att TSA även skall ha befogenheter att göra säkerhetskontroller åt den federala staten på allmän väg börjar vi närma oss en polisiär Gestapoliknande organisation i Barack Obamas tjänst. Det skriver jag inte på en lapp, utan det tar jag här på Skrivarens blogg istället.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Brott & straff, Demokrati och frihet. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till LAX-dådet var ingen false flag eftersom man inte övat. Trodde jag…

  1. Bengt Hesdorf skriver:

    This video report raises more question about the LAX Airport Shooting. It is obvious that the man they reported on in the wheel chair, is a dummy. But why would they do this?

    What does the TSA and other government entities stand to gain by crying wolf like this. Lying to the public and saying this was a real situation? This was obviously a drill.

    Källa: http://worldtruth.tv/lax-shooting-dummy-100-proof-of-hoax-lax-false-flag/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+ConsciousnessTv+%28Consciousness+TV%29

    • Peter Harold skriver:

      Wått dä fock…? Är detta ett klipp som sändes under skottdramat? :-0

      • Bengt Hesdorf skriver:

        Jepp…
        Detta inslag sändes i Amerikanska CBS News (som har gjort det) samt i de felsta andra nyhetskaneler i Västvärlden i en, enl. CBS, direksänding under dramat.
        Det är bla. detta som förvånar mig.
        Att inga fler har reagerat på att det de facto är en krockdocka som sitter i rullstolen.
        Men tydligen så inbillar sig vissa individer på vissa höga poster att eftersom den gigantiska ,men klumpliga,”false flag” operationen 9-11 inte har genomskådats av tillräckligt många och att de som vet sanningen är förhindarde att uttala sig eller har blivt tystade på ett eller annat sätt.
        Att även denna, som mer och mer tyder på, är en sk. ”false flag”

        • Peter Harold skriver:

          Å andra sidan, dockan hade vare sig andning eller puls när den upptäcktes på händelseplatsen, så därför skyndade man sig att för aden i säkerhet från skytten för att försöka återuppliva den på annan plats….

          Skämt åsido, jag kan bara säga att jag känner mig förvirrad över det här. Och det är kanske avsikten?

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

