Jag kallar min fjärrkontroll till TV:n för ”Barack Obama”. Den är svart och fungerar inte…

Bästa läsare!

Ibland blir man tvungen att kolla upp vissa anekdoter som man inte kan tro är sanna. Men eftersom åtminstone denna histria har återgivits av BBC, Daily Mail och Birmingham Mail och en rad andra nyhetssajter så får man väl förutsätta att det finns ett korn av sanning i telegrammen.

Britten Neil Phillips, 44-årig innehavare av en smörgåsbar, togs till ett 8 timmar långt polisförhör och fick sin dator beslagtagen under 3 veckor för några – enligt medierna – smaklösa skämt. Bl.a. ett om sin dator: ” – Jag kallar min dator för Nelson Mandela eftersom den tar så lång tid på sig att släcka ner”. Innan han återfick friheten samlade polisen in hans DNA för registrering.

Detta för ett skämt på sin Facebok-sida i komikern Bernard Mannings stil. Som bekant har Nelson Mandela legat för döden sedan flera månader. Som en envis gammelfaster som man bara väntar på att få ärva.

Här är en dokumentär om den kontroversielle Bernard Manning med diverse smakprov:

Jag har sagt det förr och jag upprepar det så gärna. Staten skall inte vara smakdomare när det gäller humor. Och staten med sitt våldsmonopol skall inte ens förses med sådana verktyg som lagen om hets mot folkgrupp som används till andra saker än att jaga nazister med facklor utanför flyktingläger fyllda med nyfödda spädbarn, som t.ex. fälla tonåringar för skämt som ” – Hur dödar man 50 flugor i en smäll – man tar en spade och slår den i ansiktet på en sudaness”. Eller om det var somalier eller etiopier. Fast byt ut somalier, etiopier eller sudaness mot norrman. Eller svensk. Fällande dom? Knappast. Ändå gör det lika ont för en norrman som för en ne… en färgad person att få en hård spade i nyllet.

Själv kallar jag min fjärrkontroll till TV:n för ”Barack Obama”. Den är svart och fungerar inte. Roligt? Jag tvingar ingen att skratta. F.ö. är Barack Obama inte ens svart – han är mulatt. Hans favoritdryck är café mulatte. Nej, jag tvingar fortfarande ingen att skratta.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Demokrati och frihet, Humor. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Jag kallar min fjärrkontroll till TV:n för ”Barack Obama”. Den är svart och fungerar inte…

  1. kallepelle skriver:

    Hi hi för mulatte! Det förfärande är att staten bara lägger sig i precis överallt! Varför tror dom att vi vill att dom skall bete sig som idioter. Janukowic har tydligen nu raidat Timosjenkopartiets lokaler. Snart måste vi svenskar lära från Ukraina och Thailand. Ohly har gjort sig till språkrör för Mandela och försöker framtvinga förlåtelseböner från utrikesministern!! Jag hade faktiskt glömt bort hur korkad han(Ohly!) var! Fast ihop med den dummaste sossekvinnan någonsin så har ju Ohly ett tufft race. Häggen blommar!

  2. Peter Harold skriver:

    Gud vad skönt att jag slipper höra Lars Ohly sedan jag slutade titta på TV och lyssna på statens pratradio.

    Vad gäller Ukraina är jag ambivalent. Jag har all förståelse för att många ukrainare inte vill gifta in sig i EU och behöva ha sin ekonomi kontrollerad av f.d. kommunister som Barosso och Rumpan.

  3. calle37 skriver:

    Humor på hög nivå;)

  4. kallepelle skriver:

    OT Det var som faen nu verkar det som om vänsteridioterna kommer att arrangera bokbål på hemmaplanen Medis, på Arnstbergs et al ”rasistbok” med fakta från SCB?? Örebroavdelningen får väl ta sig an SCB då men deras Führer har väl just uteslutits?? Dumheten är faktiskt utan gräns i Sverige!

  5. zanning skriver:

    Hehehe… älskar såna skämt! Det är ju hög kvalitet på dom!!!🙂

    Kommer att sno din rubrik och lägga ut på min facebook i förhoppningen att det åtminstone ska reta några😉

  6. kallepelle skriver:

    Tyvärr hittade jag inte tillbaka till nivå tre där jag hittade uppropet till bokbränning på Medis!

  7. kallepelle skriver:

    Jamen titta där var den ju. Den förträfflige Knute!

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

