Broder Nathanael har fått konkurrens – Tila Tequila lever och blixtrar

Bästa läsare!

Jag minns inte alla detaljer, men det gick något TV-program för några år sedan som handlade om en amerikansk tjej med asiatiskt påbrå som blev uppvaktad av kåta hunkar och trånande lebbor. Huvudpersonen bar (artist-)namnet Tila Tequila och hon var påfallande lik en amerikansk porrskådespelerska, också med asiatiskt påbrå, vars namn jag aldrig kan komma ihåg. Det var därför ganska lätt för mig att starta en egen stum associationslek utifrån detta TV-programmet innan jag zappade mig förbi utan att befara någon större förlust. Ja, eftersom programmet sändes på dagtid förstod jag att mina snuskiga förväntningar aldrig skulle infrias om jag fortsatte att titta…

Dock dröjde jag några sekunder, eller till och med några minuter, innan jag tryckte på fjärrkontrollens pilknappar. Jag var nämligen lite smått fascinerad över varför man lånar sig till att vara med i ett dylikt program. Skeptiker som jag är får jag sällan känslan av äkthet när jag tittar på dokusåpor. Eller ”dokusopor” som jag föredrar att kalla det. Kände inte att det här programmet var annorlunda, den korta stund jag gav det. När det kommer till TV dömer jag snabbt. Och skoningslöst.

Fast det främsta skälet till att jag till slut zappade bort Tila Tequila och hennes amorösa sällskap var att programmet inte lyckades besvara min uppriktigaste fråga: Vad hade hon att hämta bland alla dessa ytliga och till det yttre perfekta människor?

Ingenting, tänkte jag.

Även om ni nu tvingar mig att se repriser av hennes program från YouTube tror jag att jag inte tänker ändra mig. Jag ser dagligen dussintals stylade tjejer in real life på tunnelbanan (det är ju bara tjejer jag kollar på…) som säkert skulle passa in i ett program som detta. Perfekt yttre. Redo för fotosession. Eller åtminstone en audition med en agent som frågar hur långt vederbörande är villig att gå för att få igång sin karriär. Men jag går inte igång på dessa tjejer. Med viss stimulans kanske en del av mig går igång, men definitivt inte min själ och inte heller mitt hjärta.

Istället sitter jag och sneglar t.ex. på en ung brunett av kvinnligt kön som gjort en misslyckad fläta som drar sig snett mot ena axeln istället för att hänga rakt ner över ryggen. Hon har två färska acneutslag över högra överläppen, alldeles intill näsan. Och en till på pannan. Jag märker att våra ögon möts via spegelbilden i tunnelbanevagnens fönster. Men hon kan också titta på den förbipasserande tunnelväggen medan vi far fram mot nästa station. Ja, det är det hon gör, för hennes blick viker inte undan, och hon gör inte en min av min uppmärksamhet. Sak samma. Jag skulle ändå välja henne att ha med på en obebodd ö i en månads tid framför den kyliga 20-åringen intill, som håller sin perfekta näsa uppåt i vädret, och med sin stela min avslöjar att den mentala ignore-knappen är ordentligt intryckt. Hon passar kanske bra i porrfilm, men knappast som kamrat i sjönöd.

Fast jag befinner mig ändå i konflikt med mina värderingar när den regisserade dokusåpan ersätts av verkligheten. Tila Tequila skulle också duga bra i en porrfilm för all del (by the way, någon säger att hon rätt så nyligen lade ut en dito hemmagjord på nätet…?). Men igår råkade jag av någon outgrundlig anledning hamna på detta klipp där Tila Tequila är sig själv:

What the fuck?!! Lilla fröken Tila Tequila har gått och blivit en s.k. ”freedom fighter” enligt sig själv!!!

Ja, jag har sagt det förr. Jag skulle behöva studera min web-historik för att utröna hur fasen jag lyckas hitta alla dessa hysteriska ”pärlor” på YouTube. Att slösurfa på den sajten förkroppsligar verkligen begreppet associationslek. ”Päron- Träd – Jord – Planet – Sol – Semester – Hotell – Städerska…” och så vidare, och det behövs inte många hopp förrän man fjärmat sig från det ursprungliga ordet i begynnelsen av leken. Fascinerande, inte sant!

Fast inte lika fascinerande som det faktum at Tila Tequila gått från att vara en avgudad knull-ikon till… ja, vad skall man säga? En kompakt asiatisk version av Broder Nathanael…?

Visst. Det är möjligt att det har slagit helt slint i huvudet på henne. Men jag tror inte det. Jag ser en ung dam som är extremt passionerad över att få ut ett budskap. Jag är inte helt övertygad om att hon till fullo beklätt sitt budskap med ord inuti sitt lilla söta huvud (ursäkta den sexistiska tonen, men jag är den första att beklaga det faktum att min ”tjockskalle” inte kan betraktas som någonting ”sött”, och jag har till dags dato fortfarande inte sett en kille som jag betraktar som söt…) innan hon tryckte ner ”Record”-knappen. Men hon är angelägen om att komma till tals. Jag ser och hör en människa som inser att det förflutna livet varit en bluff, och jag tycker mig höra en skuldmedvetenhet och att hon vill göra bot.

Nu skall jag villigt erkänna att det hon säger har jag hört många gånger förr från andra håll. Oftast mer nyanserat. Under stundom där vissa grupper och personer pekas ut på ett subtilt sätt. Men jag ger henne godkänt trots att inlägget är brutalt frankt och under stundom lätt förvirrat. Det hade ändå kunnat vara så mycket värre än vad det var. Och jag är inte säker på att jag själv skulle lyckas vara mer sammanhängande om jag försökte själv framför kameran… Kanske jag skall börja i rätt ände, och inleda med en porrig karriär först innan jag sätter igång och predika frihetens lov och utmana Illuminati…?😉

Hälsar eder Peter Harold

I mediabruset:
SvD: ”Finansman jämför rika med judar i Nazityskland”. Inte ens när man undviker att säga något ont om ett visst folk går man fri från kritik. Något för Tila Tequila att videoblogga om…?

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Demokrati och frihet, Politik. Bokmärk permalänken.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

