Vita slavinnor? Det är ok. Svenska thaifruar? Verkligen inte okej!!! (Varning – politiskt korrekt mjukporr)

sb yasmina ottoman

Bästa läsare!

Jag ser att en sajt tillhörande ett av de s.k. ”alternativa medierna” gör en stor affär av att en muslimsk kvinna med afrikansk invandrarbakgrund, och som arbetar som handledare till ensamkommande flyktingbarn, följer ett Twitterkonto som handlar om slaveri under det ottomanska riket. Låt mig säga först som sist, alla borde ha rätt att kolla på hur mycket porr de vill. Ifred. Det är inte min sak, och det är inte myndigheternas eller mediernas sak.

Men sedan är det ändå intressant att se vilken skillnad det är mellan när vissa människor gör en sak, och när andra gör nästan samma sak.

sb yasmina ottoman1

Det Twitterkonto som den kvinnliga ensamkommandeflyktingbarnhandledaren följer är ”Yasmina Ottoman”. Hon beskriver sig som ”Turkish muslim lady very interested in the Ottoman Empire and the old harem culture.” Det är jag också. Intresserad alltså. Jag har till och med en bok om ämnet. Någon gång borde jag starta en bokblogg och skriva några rader om alla böcker jag har – och som jag tyvärr aldrig får tid att läsa…

På sitt Twitterkonto lägger Yasmina Ottoman upp teckningar och fotografier med ett haremstema, med starka kopplingar till den ottomanska rikemanskulturen. I dessa moderna tider, där en person som jag torgförandes åsikten att den svenska sexköpslagen är en styggelse och belönas med spott och spe av mina meningsmotståndare, kan man utan problem hylla slavhandeln av vita kvinnor till österländska haremsägare. För detta är vad Yasmina Ottoman gör, t.ex. genom en bildtext där hon talar om de starka muslimska kvinnorna som granskar sitt ”byte”, en vit slavkvinna. Jämför detta med all kritik som riktas mot svenska män som är gifta med utländska (thailändska i synnerhet) kvinnor; en kritik som män med thailändska fruar aldrig får bemöta i t.ex. SR. Det har till och med i visa kretsar talats om krav på förbud mot ”importfruar” (däremot är det ok för 50+-tanter att hämta negerkuk från Gambia till Sverige via Migrationsverket. Opps, så får man inte säga…).

sb yasmina ottoman0

Ponera att den kvinnliga ensamkommandeflyktingbarnhandläggaren varit en vit medelålders svensk heterosexuell man som prenumererat på ett Twitterkonto med svarta slavinnor som antastas av vita män… Några gissningar om vilka anklagelser som skulle riktas mot vederbörande? Precis.

Nu har jag dock inget emot att den religiösa kvinnliga aktivisten Ayaan Goobe eventuellt går igång på att se förnedringssex med vita kvinnor, även om vi får hoppas att hon inte gör det på arbetstid, för då kan ju de stackars barnen på hennes flyktingförläggning kanske få en underlig syn på den svenska värdegrunden… Det är som sagt hennes ensak. Behöver hon så har jag tillgång till ännu tuffare bilder som säkert är i henne smak, fast då får hon ha ett utbytbart plastöverdrag på stolen om hon skall sitta vid min dator. Eller lägga sin offerkofta under stjärten så att det inte blir fläckar. Och signaturen ”Yasmina Ottoman” kan få lägga upp så många haremsporrbilder hon vill (hemsidan ligger här, snuskhumrar!). Det kommer säkert göra många lyckliga. T.ex. dessa som är Yasmines stolta vänner, bl.a. den av SVT anlitade debattören Foujan Rasbeh som tydligen inte tycker om att vita medelålders cic-personer är i majoritet i det svenska samhället.

sb yasmina ottoman2

Det jag vänder mig emot är den dubbla måttstocken. Inga feministiska vredesutbrott om ”myten om den lyckliga slavinnan” och liknande som man annars får höra när sexköpslagen kritiseras (eller ifrågasätts).

Varför kommer vissa undan med att hylla (islamsk) slavkultur med sexuellt förtryck som något pikant och kuriöst, medan andra hängs ut som extremister därför att de kämpar emot samma förtryckande kultur och dess kvinnoförnedrande yttringar som sker här och nu?

Jag får helt enkelt inte ihop det. Gör du?

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Religion, Udda sex. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vita slavinnor? Det är ok. Svenska thaifruar? Verkligen inte okej!!! (Varning – politiskt korrekt mjukporr)

  1. Two Different Shoes On skriver:

    Jag håller mig på behörigt avstånd från alla svartingar. Man vet helt enkelt inte om man kan lita på dem eller inte, och ta dem i handen!!! Aldrig!

    • Peter Harold skriver:

      Jag tror att du missar några trevliga människor på detta sätt. Visst, man klarar sig bra utan att umgås med de flesta människor på jorden, men om en person säger kloka saker, begår föredömliga handlingar och visar kärlek och omtanke till sin omgivning spelar det inte så stor roll för mig ifall de är svarta, bruna, rosa eller gula. Däremot är det sunt att vara vaksam mot alla människor man inte känner (och kanske ännu mer mot de som man önskade att man inte känt).

      Vad gäller att ta folk i handen är jag besvärad oavsett ras/kultur/härkomst. I synnerhet i dessa tider med galopperande kräksjuka och influensa.

  2. Kinks skriver:

    Jag är inte direkt heller överförtjust i att ta andra människor i handen och hälsa på det viset. Och detta klargjorde jag också på ett möte ganska så nyligen.

    Började med att säga att jag inte på något vis vill vara oartig men att jag gärna hoppar över alla handskakningar pga säsongssjukdomar. Och att jag tyckte att det är bra mycket artigare att göra så, vilket jag också nämnde.
    Och reaktionerna jag fick på det var inte i stil med att ” det var väl en utmärkt ide”!
    Nej, mer förvirring och så en del onda ögon som undrade vem i hääääälsingland jag trodde att jag var.😉

    P.s kunde inte låta bli att ”tjuvläsa” kommentarerna ( fast det gör jag ju alltid) och ber lite om ursäkt för att jag eventuellt är oartig som inte kommenterade inlägget istället.

    • Peter Harold (via mobil) skriver:

      Jag tvingas tyvärr skaka händer flera gånger om dagen, och jobbigast är om det sker i början av ett sammanträde så att man inte kan tvätta sig. Så måste man sitta en eller två timmar och försöka att inte röra ansiktet. Värst när något hårstrå hamnat på läppen. Vad ska jag ta bort det med? Fingrarna kan ju ha virusbeläggning efter handskakningarna… *nojja* Eller att man känner något mellan tänderna… Har pillat bort en rosmarinsticka med min kulspetspenna bara för att slippa röra min mun med otvättade fingrar. Och andras munnar rör jag inte alls…😉

  3. Cello Jr skriver:

    Nej, rent moralfilosofiskt är det omöjligt att få att gå ihop. Lika lite som RFSL:s tystnad kring bristen på homovigslar i moskén. Eller att sexköpslagen bara används mot heterosexuella män och inte mot kvinnliga sexköpare eller knappast ens homosexuella sådana. Det hela handlar om symboler.

    Beträffande homovigslar i moskén finns en outtalad tanke om att det löser sig, om vi bara visar
    överseende med att muslimerna inte hunnit lika långt i demokratisk utveckling som vi fina etniska svenskar – – – fast, oops, så får man inte skriva, knappt tänka, bara lite diskret godta.

    Förresten så finns ju inga etniska svenskar, så, ja, det där blev väldigt fel.

    Och vad sägs om Birgitta Ohlssons veganism och vissa av hennes partikamraters vurm för obedövad slakt?

    Jag brukar säga att kritik mot all politiskt korrekt dubbelmoral är ett tillräckligt partiprogram.

    Samtidigt – ja, det är groteskt. Har samhället blivit barnsligare, dummare, mer korkat?

    Och sedan det här stora flertalet som inte bryr sig, eller inte ens märker dubbelmoralen eller
    tycker den inte är någon dubbelmoral.

    • Peter Harold (via mobil) skriver:

      Säg till ifall du snubblar över ett parti med sådan agenda. Jag är till och med villig att jobba aktivt i ett sådant.

      Ett annat alternativ vore att etablera en tankesmedja.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

