Är jag utsatt för en mikroskopisk DOS-attack?

Bästa läsare!

Jag noterar i mitt statistikverktyg att jag igår hade över 80 visningar av ett gammalt blogginlägg från 6 mars 2013, nämligen ”Maja Gräddnos gillar storögd isbjörnsmat” (som handlar om att Världsnaturfonden tigger pengar till sin isbjörnsfond genom att visa upp en bild på en gullig liten sälkut) och hittills över 50. Tro mig, jag tar inte alls illa upp över att folk besöker Skrivarens Blogg och läser gamla inlägg även om jag önskar att jag hade tid att backa tillbaka och redigera både stav- och språkfel, och – i sällsynta fall om jag får vara ödmjuk – korrigera ett och annat förbisett faktafel.

Men varför just detta blogginlägg? Jag hittar inte några länkingångar till det från andra sajter. Och det är absolut inte så uppseendeväckande att några hundra personer söker sig hit för att läsa det.

Någon som har en förklaring? Någon miljövän som tröttnat på mig och försöker släcka bloggen med en DOS-attack? Nu har jag i och för sig redan tidigare klarat 1000-talet sidvisningar på en dag utan att WordPress kraschar, men ändå. Skulle vara kul att få en förklaring. Jag är nyfiken.

Undrar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Blogg. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Är jag utsatt för en mikroskopisk DOS-attack?

  1. kallepelle skriver:

    Vetenskapsbloggen brukar basha det ohederliga, skenheliga WWF ganska ofta (liksom f ö den utmärkta Frihetsportalen). Kanske har några av de 50 kommit på besök därifrån? Vad händer om man söker på WWF-kritik? Då kanske isbjörnsbedrägeriet dyker upp?

    PS Vetenskapsbloggen är liksom denna blogg förträfflig och ohymlande! DS

  2. kallepelle skriver:

    Jag hyser uppfattningen att LK är så namnad (men det kan ju vara en pseudonym också?). Mats Jangdahl skriver Frihetsportalen med bravur.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

