Klokt. Man skall inte applådera när politiker pratar strunt.

Bästa läsare!

Jag vet inte om följande videoklipp har hunnit ”gå viralt”, men jag drar gärna mitt strå till stacken. Först av allt skall jag erkänna att när jag såg det hör klippet i morse för första gången blev jag tvungen att googla runt på Internet för att se ifall det var fejk, att Barack Obama talar inför hundratals journalister och lämnar podiet medan en enda person försöker – utan resultat – få igång en applådåska.

https://www.youtube.com/watch?v=mVFrdWIs2LI

Men det är inte fejk. Det är helt enkelt så att när USA president under en presskonferens häromdagen i samband med hans Europabesök förklarade att USA:s politik skall som vanligt genomsyras av hänsynstagande till privatlivet, respekt för lagen och individens rättigheter, så förstod alla inne i salen (eller snarare innergården) att det hela bara var varm luft som kom ur hans mun.

Men svenska medier fortsätter att hylla idioten i Vita huset. Svenska Dagbladet basunerar ut att Barack Obama lyckats ena EU om sanktioner mot Ryssland. Allt gott kommer från Barack Obama, denne politiska Jesusfigur.

Är det bara jag och deltagarna på ovan nämnda presskonferens som ser att kejs… presidenten är naken?

Hälsar eder Peter Harold

UPPDATERAT:
Hela presskonferensen (i Haag) finns att se här. Ingen applådåska i den inspelningen heller.

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Demokrati och frihet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Klokt. Man skall inte applådera när politiker pratar strunt.

  1. "M" W skriver:

    Enligt vad jag förstått så är det GUD som sänt Obama till det amerikanska folket!

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

