Ego-boost: Jag heter tydligen Петер Харольд enligt ryska medier.

Bästa läsare!

Jag blev nyfiken på varför jag fått ett antal besök på Skrivarens Blogg från Ryssland på senare tid. Tydligen har någon nyhetssajt som heter Norrsida Livejournal i det landet uppmärksammat att en svensk bloggare vid namn Петер Харольд skrivit om sin utrikesminister och dennes engagemang i Ukraina…

sb peter harold i ryssland

Undrar bara vad de skriver att jag har skrivit…? Och undrar vad Carl tycker? För första gången är jag lika rädd över att det är SÄPO som att det är CIA eller FSB som knackar på min dörr eller hoppar in genom köksfönstret. Kanske läge att ta bloggpaus?

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ego-boost: Jag heter tydligen Петер Харольд enligt ryska medier.

  1. Peter Harold (via mobil) skriver:

    Bablefish rules! 😉

    Skämt åsido, konverteringen ryska till svenska var ingen höjdare när jag körde hela artikeln. Tydligen var det bara en kortfattad hänvisni g om KU-granskning, Artikeln visade bara att det finns opposition i Sverige (vilket är ett koncept som är bortglömt i Ryssland).

  2. Hej, Harold! Ingen fara finns inte i mitt publikation för dig! Jag anförde din artikeln (https://peterharold.wordpress.com/2014/05/04/ku-bor-granska-utrikesminister-carl-bildts-agerande-i-samband-med-ukrainakrisen/) som exempel att förutom Svenska Dagbladets artiklar i svensk Internet finns publikationer med annan uppfattningen

    Och NORRSIDA är inte nyhetssajt men min egen blog om Norden. Jag är forskare (min doktorsavhandlingen har ämnet ”Den svenska parti-politiska systemets transformation och Sverigedemokraterna”), bloggare och journalist. Läs gärna min intervjun i svenska: swedish.ruvr.ru/2014_07_29/Baltiska-Kant-universitetet-bro-till-Skandinavien-1007/

    Tack för din bloggen!

    MVH, Arkadij

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

