Ett obehagligt tiggaröde – tvååring halshuggen efter våldtäktsförsök

Bästa läsare!

Medan dottern zappar genom TV-tablån och dröjer kvar i några sekunder på peddo-programmet ”Toddlers and tiaras” så sitter jag och läser on-line i The Malysian Insider om att man nu efter två dagars sökande hittat kroppen efter en misstänkt gärningsman som vittnen sett döda en 2½-årig flicka vid en flodstrand i närheten av Kuala Lumpur.

Det tragiska dådet har uppmärksammats flitigt av medierna runt om i världen – kanske inte just i Sverige? – genom den uppseendeväckande omständigheten att en väktare såg den 2-åriga flickan bli bortförd från ett varuhus utan att ingripa medan modern – en hemlös tiggare – befann sig på damtoaletten. Nåväl, nu har det väl hänt förr att man jagat sina ungar när de gömmer sig i varuhuset, så vakten kanske tänkte att det var en pappa som plockade upp sitt barn?

I vilket fall som helst tog gärningsmannen med sig flickan till ett obebyggt område intill en flod. Han blev iakttagen av två vittnen som såg gärningsmannen bära flickan genom det höga gräset mot stranden. Efter ett tag släppte han ner henne och slog henne så hårt att hon föll till marken. Flickan kämpade emot varvid han tog strypgrepp för att få henne stilla. Därpå plockade han upp vad som beskrivs som ett stycke porslin och började skära i halsen på barnet. Då började vittnena skynda fram till flickans undsättning samtidigt som de tillkallade polisen via mobiltelefon. Gärningsmannen flydde i panik ut i vattnet där han uppenbarligen drunknade i strömmen. I medierna uppges att vittnena genom sitt agerande förhindrat ett fullbordat våldtäktsförsök, men de hade ändå inte hunnit fram i tid för att rädda flickans liv. I malaysisk press uppges att flickans huvud hade skilts från kroppen och låg invid hennes fötter. Enligt min mening syns det som en avancerad ritual att dekapitera sitt våldtäktsoffer, i synnerhet innan sexakten påbörjats. Men vad vet jag; har aldrig provat att våldta någon.

Ganska fascinerande att jämföra dessa olika världar; på ena kontinenten kläs 3-åringar ut till glädjeflickor till alla moralens väktares förfäran – på andra kontinenter plockar man 3-åringar för att stycka och knulla sönder trots att man har en ändå strängare syn på sexualitet.

Nu överväger myndigheterna i Malaysia huruvida den dödade flickans mor skall åtalas för att inte haft uppsikt över sitt barn. Men det spekuleras i att dådet kan ha varit planerat i förväg, och att gärningsmannen haft ett annat motiv än att begå ett sexuellt övergrepp. En uppgörelse mellan olika ligor av tiggare?

Hälsar eder Peter Harold

P.S.
Bloggaren 476 har skrivit några väldigt vänliga och generösa ord om mina insatser som skribent, ser jag. Jag bugar ödmjukt. Tyvärr kan jag inte kommentera på 476 p.g.a. ett utlämnande bloggerkonto som jag inte kan avaktivera, så jag framför mitt tack i detta post scriptum.
D.S.

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Brott & straff. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ett obehagligt tiggaröde – tvååring halshuggen efter våldtäktsförsök

  1. Jern&Betong skriver:

    476 och din blogg är två av det tiotal bloggar jag läser dagligen. /J_B

    • Peter Harold (via mobil) skriver:

      *bugar*

      Att du läser denna blogg varje dag kan kallas nog för en ovana…! Det är ju nätt och jämt att ens jag kommer hit så ofta! 😉

  2. Jern&Betong skriver:

    Även en ovana kan bli en vana.
    Den sökan efter sanning och kvalitet som fått mig att lämna MSM helt har fört mig ut på nätet och till dig bland andra. Nätet blir bättre i samma takt som SR/SVT blir sämre.
    Mullorna i Iran brukar servera guldkorn i PressTV. Idag tipsade de om ett mycket deprimerande guldkorn formulerat av Dr Paul Craig Roberts: http://www.presstv.ir/detail/365401.html

    • Peter Harold skriver:

      Jag fick fram något om en storm i Teheran, men webläsaren ville inte spela filmen för mig. Däremot har jag läst flera av hans artiklar med intresse. Hans mening avviker från gängse opinionsbildning i MSN, vilket jag alltid anser är underhållande.

  3. kallepelle skriver:

    Ibland får man för sig att dödsstraff i vissa fall kanske är en god sak ändå?

    • Peter Harold skriver:

      Principiellt är jag emot dödsstraff eftersom det är en metod som vissa mindre nogräknade regimer använder för att definitivt få tyst på meningsmotståndare. Jag är däremot vän av livstidsstraff. Riktiga livstidsstraff.

      Men i det här fallet får man vara tacksam för att den gudomliga rättvisan grep in… 😉

  4. Anna skriver:

    Ja, hade jag värnat om de stackare som bara följer sina drifter hade jag inte kunnat föra något veto för att de fick fortsätta. Om detta är att värna om den fria individen är det bara att lägga ner. Då hade jag gärna sett att myndigheterna fick spela in varje sekund av mitt liv. Det är nog inget alls gudomligt som skedde här. Hade det skett i Sverige hade inte en jävel sett ngt alls. För här har vi ju såna extrema motsättningar. Vilket inte är fallet i Malaysia där folk boende bredvid varandra fortfarande ser varandra… Peddos tillhör väl tyvärr en av de avskyvärda företeelserna som vurmar för privatlivet. Jag har blivit rätt kluven här. FÖR fria val vad gäller berusningsmedel- MOT fria val vad eller vem man ska få sätta på/döda.

    Varför ska val behöva vara så jobbiga?

    • Peter Harold skriver:

      Principen är klar; min frihet tar slut där din börjar. Att sätta på en tvååring eller skära huvudet av henne är en sedan länge passerad gräns. Platsen där dådet ägde rum var både övervakat med CCTV och vakt, ändå lyckades gärningsmannen ta livet av ungen. Övervakning förhindrar väldigt sällan brott, men skapar en (falsk) känsla av trygghet. Notera att många opinionsundersökningar utgår från ”känslan” av trygghet. Inte den faktiska tryggheten.

      Sedan skall man också komma ihåg att det är skillnad mellan pedofiler (läggning) och sexförbrytare (gärningsmän). Men jag förstår din poäng.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

