Känd S-politiker sprider rasism och sexism på nätet – Veronica Palm är ute och cyklar igen

Bästa läsare!

Måsta bara uppmärksamma er, kära läsare, på att jag har haft fullständigt rätt: vita män är fredlösa. Vi får ta emot allt.

sb veronica palm cyklar

Vilket föranleder mig att ännu en gång presentera denna ”statistiktårta”:

sb utsatta grupper

Stockholmspolitikern Veronica Palm hade tveklöst fått löpa gatlopp om hon sagt någonting liknande om färgade män i kostym och deras uppträdande. Det skulle vara intressant att höra varför Veronica Palm anser att det är ok att smutskasta vita män i kostym, och varför det t.ex. inte är ok att kritisera smutsiga tiggare som sitter och trakasserar i portuppgångar och butiksentréer.

Till svenska folket, rösta inte på rasisten och sexisten Veronica Palm!

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Politik, Stadsliv. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Känd S-politiker sprider rasism och sexism på nätet – Veronica Palm är ute och cyklar igen

  1. stibb0418 skriver:

    Som Nisse skrev
    ”Vår moder Eva var en grann tjinona,
    en liten smidigt växt gorillahona.
    Hon födde Adam barn och knäckte nötter
    och lärde svartkunskap vid mästarns fötter”.

    • Peter Harold skriver:

      ”till slut så är du dock, du jordens konung,
      trots dina skalders rökelse och honung,
      en stackars apa blott på dekadansen
      som tappat både sinnesron och svansen.”

      Tänk så bra poeterna kunde formulera sig, utan att behöva vara sensationellt grova i språket. I like.

  2. Anna skriver:

    Jag hade gärna struntat i skitsnack om jag tillhörde gruppen av privilegierade. Varför tar ni åt er när inte jag tar åt mig av att bli kallad ”apemother” och ”White trash” såsom ensamstående morsa med barn? Inte av er alltså utan av andra… Men jag misstänker starkt att du Peter Harold, bannar alla elaka kommentarer. Därav att jag ”fredas” här på din blogg… Tack för det hursomhelst- jag är glad för den lilla cyberspace jag får… Jag får det desto mindre i verkliga livet (IRL)

    Du kanske tillhör Säpo? Asgarv…

    Ha det gott Persikan!

    • Peter Harold skriver:

      Är du privilegierad? Grattis i så fall! 🙂 Nä, jag tycker helt enkelt att det är så härligt när vi medborgare kan visa makthavare som Veronica Palm att de har samma slags fördomar som de själva säger sig bekämpa. Jag säger inte att jag är bättre. Tvärtom, jag har mina fördomar och jag vårdar dem ömt.
      🙂

      Jag tillhör inte SÄPO, men jag har jobbat för dem. Nära nog? 😉

      • Anna skriver:

        Jag vet inte ens vem Veronica palm är. Jag blir inte direkt sugen att ta reda på det heller. Jag litar på mina instinkter. Något har ju lett mig att läsa dina texter och all din möda du lägger ner. Det som faller mig i smaken är att du brinner för din sak. Liksom jag. Just nu finns inget jag brinner för, jag bara går på sparlåga. Men eftersom jag känner gemenskap med just att gå på låga har jag funnit en eld i detta. Värst vad jag var djup i kväll. Jaja, sonen är hos syrran. Ska upp 6 i morgon och slava. Plågar grannarna med min deep house session. Sonen har det bra hos syrran på landet. Stjälpt i mig en tetra med rödtjut. Vad mer kan jag kräva av livet- förutom att läsa Peter Harolds Blogg? Kramis.

  3. Cavatus skriver:

    Skrämmande att en politiker kan uttala sig på generaliserande. Men Veronica Palm är ju inte känd för sin intellektuellt höga nivå på sina uttalanden …

    http://www.korta.nu/flygblad

    Det är verkligen dags att ta fajten mot dessa könshetsare och sätta dem på pottan. Att ändra objektet i deras uttalanden till exempelvis ”negrer” eller ”judar” borde få dem att se vad de håller på med.

  4. kallepelle skriver:

    Själv tycker jag att det inte går att uppdriva vedervärdigare personer än medelålders kärrinskrottar som är med i såssarnas kvinnoförbund. Bara några namn Alva Myrdal, Ulla Lindström, M-B Theorin, Inga Thorsson, Margareta Winberg, Mona Sahlin, den frenetiskt applåderande klappturken Nalin Pekgul, Veronica Palm ja hela den långa matrikeln som så framgångsrikt berikat sig själva – frossande våra skattepengar!

    • rksmrgs skriver:

      Nja, Ulla Lindström? Så galen var hon väl ändå inte alltid:

      ”…det vore roligt om detta land med sina välskötta och slumfria städer och sin ovanligt enhetliga och välbalanserade befolkning även i framtiden skulle komma att bebos av våra efterkommande utan alltför våldsam uppblandning av främmande folkelement.”

      Riksdagstal i egenskap av utvecklingsminister 1955.

      • Peter Harold skriver:

        Ha, ha! Man borde sätta sig och gå genom alla dessa tal och göra valaffischer. Framför allt med årtalet tryckt med stora siffror. Alla partiers förflutna borde granskas och påminnas.

  5. Majsan skriver:

    Häh! Jo jag tackar jag så utsatt jag är. Dubbelt dessutom med som både kvinna och handikappad.

    Förresten: I de kretsarna, anses inte Y-kromosomen vara ett handikapp?

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

