Nej, Peter Harold bloggar inte mot betalning.

Bästa läsare!

Jag fick ett e-postmeddelande idag. Det såg ut så här:

sb bmkwebcom

Jag brukar sällan svara de som erbjuder mig pengar för att blogga, eller de som hotar med att nominera mig till prisutdelningar och andra sociala aktiviteter (det är mindre än en handfull läsare som lockat fram Peter Harold från mörkret under hans mossbelupna sten och ut i dagsljuset). Men den här gången väljer jag att svara – publikt desutom. Måhända läses detta inte av BMK Web, men ni andra läsare får gärna ta del av min deklaration över min integritet i egenskap av bloggskribent.

Ja, vädja gärna till mig att skriva om ditten och datten (Anna har gjort det, och hon väntar nog fortfarande på resultatet…), men jag skriver bara om sådant som intresserar mig. Utan ekonomisk ersättning. Vilket egentligen borde göra detta till en avancerad sexblogg… Skämt åsido. Jag tar bara kontanter. Helst guld.

Jag har även fått förfrågningar från andra bloggar om jag vill gästskriva. Hör här, jag har en bättre lösning: ser du någonting på denna blogg som du gillar och tror att andra är intresserade av: stjäl av mig! Markera med vänster musknapp och högerklicka för att kopiera. Klistra in var du vill så länge du inte tar betalt för det av dina läsare. Det är schysst om du också vill uppge källan. Har du tips på ämnen som intresserar kan du mejla eller skriva i kommentarsfältet. Det kan ta månader eller år innan jag gör något. Är det ett ämne jag är helt obekant inför vill jag läsa på. Och sen lär jag ändå inte skriva förrän lusten faller på.

Dumt egentligen att jag skriver detta så här i slutet av min bloggkarriär, men det här gäller även retroaktivt.

Undantag finns. Jag skulle känna mig hedrad om en institution frågade efter min medverkan. Jag har faktiskt funderat på att själv skapa någon form av bloggrupp som arbetar gemensamt och skriver om samhällsfrågor ur ett libertarianskt frihetsperspektiv. Gärna lite yvigt och utanför boxen. Lite som Jeffrey A Tuckers ”Liberty.Me”.

Jag skulle faktiskt vilja rekommendera dig att läsa hans nya text om hur nazisternas rashygieniska program i själva verket inspirerades av de västerländska staterna, bl.a. genom de kanaler som beskrivs som initiativtagarna till konceptet One World Government (d.v.s. Rockefeller, Carnegie och Harriman). Undrar om dessa hade kopplingar till det svenska rasbiologiska projektet?

Hoppar du över läsningen av Tuckers text vill jag i alla fall att du tar del av hans slutord i artikeln:

How easy it is to sweep all of this grim history under the carpet, blaming the Nazis and Hitler and imagining that “we” had nothing to do with it. In fact, it is all part of the deep history of the 20th century, a horrid stain on elite academia, and also a warning about the unity of science and the state. Science makes errors, sometimes ghastly ones. When error is enshrined in law, the consequences can be unthinkable. Erect a wall of separation between science and the coercive powers of government and you can at least minimize the damage.

Och detta får även bli mitt slutord för idag.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Blogg, Filosofi, Naturvetenskap, Privat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Nej, Peter Harold bloggar inte mot betalning.

  1. Anna skriver:

    Hehe- bra där. Att du vägrade! Det får mig att undra hur många som bloggar mot betalning och får givna ämnen att skriva om. Hade glömt det där jag bad dig skriva om. Vad var det?

  2. Anna skriver:

    Justja- att personnumren håller på att ta slut…

    • Peter Harold (via mobil) skriver:

      Jag ska leta efter en gammal pamflett om personnummermotstånd. Har för mig att anderz harning var författaren…

  3. Anna skriver:

    Får man ge en femma för besväret? Hehehe….

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

