Grattis till Mr. Snowden

Bästa läsare!

I all hast från en upptagen man; jag ger Mr. Edward J Snowden mina uppriktigaste gratulationer till det alternativa Nobelpriset. Det vore faktiskt riktigt roligt att se honom även få det äkta Nobelpriset.

Jodå, jag är fullt medveten om att han begått en rad brott genom att agera som visselblåsare. Men man kan inte laga omelett utan att krossa äggen. Sedan skall man inte underskatta vikten av att krydda omeletten med dragon som är en förträfflig ört att ha i denna maträtt. Jag brukar även skära små tärningar av gouda-ost som jag låter blanda ner i omelettsmeten. Salta och peppra efter behag. Vill man vara riktigt äventyrlig kan man hacka ner en näve flarn av smörgåsskinka tillsammans med osten. Då behöver man inte salta omeletten lika mycket. Med detta jum-jummiga innehåll behövs ingen stuvning i rätten.

Jag har ingen ytterligare information om vad jag håller på med som stör mitt bloggskrivande. Ja, förutom att jag håller på att läsa en bok som skall recenseras exklusivt på Skrivarens Blogg. En sån där bok där blotta läsandet kan sänka ens PK-värde till hundradelar av den lägsta enheten. Inte för att jag är långt därifrån, men ni får se sen när jag är klar.

Om till nöds ändå måste veta något om mig som är personligt så får det bli följande: Denna typ av humor går jag igång på. As a matter of fact har jag faktiskt haft denna dialog med en arbetskollega. Jag var kronprinsessan Viktoria i denna dialog.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Demokrati och frihet. Bokmärk permalänken.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

