Ett kommande politiskt stjärnskott – som mainstream media kommer att mer eller mindre förlöjliga till utplånandets gräns.

Bästa läsare!

2018. Om jag fortfarande skulle leva då skulle jag faktiskt vilja genomföra mitt livs första valkampanj. På riktigt.  Inte för att jag drömmer om en karriär som politiker, utan därför att min mission skall vara att så långt som möjligt göra politikerna överflödiga. Om man studerar Slöseriombudsmannens hemsida är man förvånad över att inte fler bestämmer sig för att bli politiker och bekämpa allt slöseri som politikerna åstadkommer. Fast jag har inte enbart skattebetalarnas bästa i mitt fokus; jag är än mer övertygad försvarare av individuell frihet.

Fastän jag varit politiskt engagerad (valen 1988 och 1991) och hållit mig ajour med det politiska livet på skvättavstånd under de senaste valrörelserna så har jag för varje år känt mig mer alienerad från det som man mumlar om i den politiska debatten. Politik känns allt mer som att gå på en lokal varieté med byns självlärda ”magiker”; man vet att han flyttar sakerna med den andra handen som han inte viftar hej vilt med i luften, och man vet att kortleken är falskare än Åsa Romsons diplom från MENSA. Kort sagt, man blir bara deprimerad över att folk låter sig luras. Och förbannad över att det är så många som samverkar i lurendrejeriet.

Jag har en känsla av att det forna pizzabudet Sean Haugh tyckte likadant. Han har nu utmanat Demokraternas och Republikanernas kandidater till senaten för delstaten North Carolina. Han kandiderar som Libertarian. Och så här ser hans första valfilm ut:

Charmant amatörmässigt på något professionellt sätt.

Jag lär nog byta ut ölen mot must. Julmust. Carlsberg Non Alcohol lär ju ge ett omacho intryck om min norrländska ursäktas – lika bra att välja den svenska musten istället som jag både tål och älskar.

Sen får jag ta och knapra i mig något uppiggande så att jag inte låter så jäkla deprimerad som jag brukar göra när jag snackar om politik…

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Politik. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ett kommande politiskt stjärnskott – som mainstream media kommer att mer eller mindre förlöjliga till utplånandets gräns.

  1. Cello Jr skriver:

    Har du ett tiopunktsprogram?

    Vapen? Dope? Abort? FN? EU? ”Migration”?
    Förintelseförnekelse? ”Migration”? Det kontantlösa samhället? ☺

  2. Peter Harold skriver:

    Just nu håller jag på och angriper feminismen på annan front. Ämnet är ”offerkoftan”, och jag har redan blivit beskylld för härskarteknik genom att fråga feministen om hur hon skall tvinga vita heterosexuella medelålders män bort från scenen.

  3. Cello Jr skriver:

    Kan du länka till ”det andra hållet”?

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

