”Peter Harold är en lögnare som sprider rykten” och ”Bara Allah vet vem som är en trogen och sann muslim”

sb vinterfröjd peter harold lögnare

Bästa läsare!

Eder idag navelskådande bloggskribent ber härmed att få demonstrera lite självupplevd ego-boostning för ett litet ögonblick.

Ja, även om jag försöker hålla en personlig ton i mina inlägg så vill jag rent generellt gärna ha en rejäl portion självdistans eftersom jag ser lite mörkt på min personliga framtid. Det finns för mig ingen anledning för att jaga efter ära och berömmelse, och för denna skull slicka rätt röv och trampa på redan stjälpta.

Det finns inget värde i att jag skriver; värdet ligger i tankarna som kommuniceras. Jag är ett av de hundratusentals bin som surrar runt bikupan. Ja, egentligen brukar ett bisamhälle inte ha fler än 20’000-90’000 bin, så helt dränkt i surret är man inte… Men tillsammans blir vi ett rejält surr. Och människor har respekt när bin är många. Samma modell skall vi praktisera gentemot politikerna.

Nå, vad får mig att för ovanlighetens skull blogga om min person idag? Jo, jag är föremål för offentliga anklagelser om att vara en lögnare som sprider rykten. Det hela började (och pågår än idag) i bloggposten ”Oupps, där hör jag nästan på att mobba en oskyldig stackars sate” [länk].

Jag skrev den gången:

Jag satt och gjorde research på Youtube för en text om barbari när jag kom helt ur spår och hamnade på ett klipp som spelats in av Michael Vinterfröjd. Med en viss charmig töntighet konstaterar Michael Vinterfröjd att han inte är nyliberal, utan är istället socialliberal efter att ha rådbråkat de lärde i Lund, så att säga. […]

För en månad sedan gick han med i SSU och sedan han […] blivit socialdemokrat efter att ha funderat länge. […]

Jag klickade på nästa klipp med Michael Vinterfröjd. Uppenbarligen tillhör han inte någon av ovan angivna väljarkategorier. I det klippet har han blivit vänsterpartist och gått med i Ung Vänster. Han har nämligen läst en bok som fått honom att tappa tron på socialdemokratin – på mindre än tre veckor…!

Till en början trodde jag att det hela var en satir om hur labil medborgarens politiska åskådning kan vara – vilket faktiskt är en berättigad kommentar eftersom många tenderar att följa den mest högljudda budbäraren eller den siste talaren – och jag har själv varit inne på samma sak när jag skrev min egen version av Jules Vernes ”Omkring månen” där jag lät de tre rymdresenärerna landa på månen och bekanta sig med det snart döende selenitiska samhället. Om det finns önskemål kan jag publicera det alstret som e-book? (Passar på att göra reklam för mitt författarskap) 

Jag fortsatte i min bloggpostning:

Men jag hade fel om Michael Vinterfröjd. Han var ingen påhittat karaktär. Och detta beskrev jag i nämnda blogginlägg. Jag citerar mig själv:

Nej, det är inte en påhittad karaktär. Det är en människa som heter Michael Vinterfröjd. Och han talar på fullt allvar. Men värst av allt är ändå att Folkbladet till min förfäran bekräftar att Vinterblad varit Pelle Svenssons pressekreterare och bokredaktör. Jag slår mig för pannan och kryper ihop av skam. Här satt jag och trodde mig ha hittat ett nytt stjärnskott på humorhimlen.

Nå, min bäste läsare. Jag skriver uttryckligen att Folkbladet bekräftar att Vinterfröjd varit Pelle Svenssons sekreterare. Kåseriet jag skrev handlade om att jag initialt däremot hade en annan uppfattning (att jag hade en fördom om personen i klippet), men jag skriver i samma postning att Vinterfröjd har belägg för det han utger i sitt CV (för att poängtera att min fördom var felaktig).

Trots detta har sagde Vinterfröjd bestämt sig för att attackera mig offentligt. Kanske som straff för att jag uppmärksammat hans politiska vandring i alla ideologiska riktningar? Eller för att han inte förstår vad jag skriver? Jag vet inte vilket.

Jag anser inte att jag gjort något fel i sak eftersom Vinterfröjd publicerat sig på YouTube till allmän beskådan, och min bloggpost handlade inte om honom utan om hur jag – moi – uppfattade hans klipp. Vinterfröjd har sedan läst någon läsarkommentar och fått för sig att detta är mina ord. Trots att jag publicerade ett förklarande blogginlägg [länk] så har han inte insett vad mitt blogginlägg handlar om.

I sitt videoklipp ”Kära Peter Harold!” från 13 maj 2014 kallar han mig för ryktespridare [länk]. Och igår (26/11-2014) har han publicerat ytterligare ett Youtube-klipp med titeln: ”Peter Harold är en lögnare som sprider rykten” [länk]. Även en av bloggens läsare har också fått ett klipp dedikerat till sig med titeln ”Svar: Jag är ingen byfåne” [länk].

Så, nu skulle kanske vän av ordning fråga sig: ” – Who gives a fuck?!!”. Tja, ämnet är ganska avslöjande om mig som person. Jag tycks ha en ängels tålamod som ställer upp på att försöka resonera Michael Vinterfröjd till sans och förstånd. Jag känner mig faktiskt hedrad över att Michael Vinterfröjd offrar tid och energi till att ha denna offentliga dialog med mig. Fast då jag nu inte sagt något osant om Michael Vinterfröjd – blir då inte han den som gör sig skyldig till att sprida lögner om mig? Är inte detta något som jag har rätt att reagera mot? Jo, jag tycker det.

Anledningen till att jag såg att hans engagemang för att göra svenska folket varse att jag är ”en lögnare som sprider rykten” är att hans kommentar dök upp i min kontrollpanel. Här är en liten skärmdump:

sb vinterfröjd peter harold lögnare2

Oj, en dubbelpostning. Först Norrköpings Islamska Center. Och därpå Michael Vinterfröjd. Samma IP-nummer. Ingen förklarande text i kommentaren, utan bara en länk till videoklippet. Kanske var det ett misstag, men jag blev nyfiken på varför Norrköpings Islamska Center vill sprida att jag är en lögnare och ryktesspridare.

Det ser inte bättre ut än att Michael Vinterfröjd avverkat de flesta (samtliga?) politiska partier under sitt sökande efter mening med livet och svaret på alla stora gåtor. Nu har han gjort inträde i den andliga branschen. Man kan notera att han börjat intressera sig för islam. Tja, allt annat än det som Peter Harold står för måste vara bra. Michael Vinterfröjd får i så fall hoppa över buddismen…!

Från Michael Vinterfröjds YouTube-sida:

 sb vinterfröjd peter harold lögnare0

 När jag sitter och redigerar detta blogginlägg funderar jag på om det är någon poäng att skriva om Michael Vinterfröjds attacker mot mig. Jag tror att 99% av besökarna på Skrivarens blogg ändå vet att jag inte sprider lögner. På sin höjd kan jag framför argument som skulle kunna vara illa underbyggda eller till och med felaktiga. Kommentarsfältet är helt öppet för att läsaren skall kunna rätta mig eller ställa frågor.

Anledningen till att jag ändå väljer att publicera mitt genmäle mot Michael Vinterfröjd är jag inte kan bemöta hans påståenden på YouTube. Eftersom jag är för total yttrandefrihet accepterar jag dock att han gör som han gör. I värsta fall kommer Skrivarens Blogg att vara bortglömd och raderad om 5-10 år medan Michael Vinterfröjds YouTube-klipp ligger kvar ända tills solen blivit en röd dvärg (ungefär som jag uppfattar Michael Vinterfröjds fysiologi som..). I bästa fall kanske någon hittar denna bloggpost istället, och gläds över att trollen är få, även om de gör mycket väsen av sig.

Det mest underhållande i denna historia har jag dock sparat till sist. Michael Vinterfröjd heter inte längre Michael. Han heter Omar…!

sb vinterfröjd peter harold lögnare3

Han har kapacitet, den killen. Han har verkligen kapacitet…! Jag kan bara blotta min hjässa av vördnad. Halsen tänker jag dock försöka skydda så gott jag kan…

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Privat. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till ”Peter Harold är en lögnare som sprider rykten” och ”Bara Allah vet vem som är en trogen och sann muslim”

  1. kallepelle skriver:

    Se på fan! Multipartisten har blivit sunnit (och han tycks numera andas genom näsan!). Nåja det finns ju många inriktningar inom islam och alla vill dom reformera varandra. En reformerad islamist är ofta ett huvud kortare (och hans f d meningsfränder spelar ofta fotboll med den kapade skallen). Jag önskar hr Vinterfröjd (numera Omar) all lycka i hans nya fack!🙂 Mensa och högskoleprovet skall han nog inte bränna krut på.

  2. Sofia skriver:

    Bäst är att inte offentliggöra mina tankar angående den beskrivne personen…
    Inte kasta bensin i elden!

  3. Michael Vinterfröjd skriver:

    Jag postade den första kommentaren från fel konto

  4. Anna skriver:

    Jaja, stackarn har ju en rejäl funktionsnedsatthet, uppenbarligen. Synd om människan…

  5. Jern skriver:

    Vad finns där mer att säga?
    Da capo: ”Micke är vad man förr brukade kalla en byfåne. Lite bakom flötet. Byfånarna brukade hänga vid affären som var den tidens skvallercentrum och byborna kunde skratta åt vad fånen hade klurat ut. Men tokerierna nådde alltså inte utanför byn. Annat är det nu när affären ersatts av internet och byfånen blir till åtlöje över hela världen. Vad dagens byfåne behöver är en PR-konsult och där kan Micke tillhandahålla båda komponenterna. Byfåne och PR-konsult i ett.”

  6. Majsan skriver:

    Jösses…. ja alla sorters människor finns ju. Ett snabbgoogle gav att han verkar vara MUPP nu och där passar han ju bra … blir han less så finns ju alltid Fi.

    • Peter Harold skriver:

      Han har nog gått genom hela spektrat av politiska partier. Innan året är slut har han säkert blivit nyfiken på någonting nytt. Intressant att följa hans vandring. Man kan säga att det går att se hur hans tankebana ser ut (påminner mycket om spåren i nysnön efter min granne när han var på väg hem från krogen).

  7. Eva skriver:

    Varit Pelle Svenssons sekreterare? Säger allt.

  8. Gubben skriver:

    Det här kommer att bli bra – bara Gud vill!

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

