Alla dessa mysko skräpkommentater…? Vad är poängen med dem?

Bästa läsare!

Under någon dag har denna blogg begåvats med en rad till synes triviala kommentarer på engelska. Då jag vet att min engelskspråkiga väninna inte skriver kommentarer på denna blogg längre så måste det vara någon annan. Det ser ut så här i admin-panelen:

sb skräpkommentarer

Finns det någon som kan förklara vad de har för syfte? Det kan inte vara enbart att pigga upp mig och bloggens läsare. Web-adresserna ser meningslösa ut, även om jag inte är road av att klicka på någon av dem. Kommentarerna återfinns på såväl gamla som lite mer nutida bloggpostningar.

Kanske det finns någon läsare här som vet vad detta handlar om?

Hälsar eder Peter Harold

 

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Blogg. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Alla dessa mysko skräpkommentater…? Vad är poängen med dem?

  1. fddffdfdfdssdfsdfdf skriver:

    Det är robotar som automatiskt postar miljontals kommentarer i timmen överallt i syfte att skapa in-länkar till olika sajter.

    • Peter Harold skriver:

      Gott, då raderar jag dem. Tack för info!

      • PerH skriver:

        Körde aktivt en blogg om männens underlivsproblem som är eftersatta inom sjukvården, som regel erbjuds dämpande insatser, pollenpiller, smärtstillande, hyvla eller ta bort prostata.
        På hemsidan min var genuina kommentarer sällsynta, passade mig utmärkt då jag länkade till artiklar utanför gammelmedia.
        Det var dagligen mängder med spam som mitt filter placerade som skräp.
        Vid stickprov bland junket här länkade robotar till varor som passade mina artiklar.
        Du kan väl ana vilka produkter mina artiklar om männens prostataproblem genererade, potenspiller och förlägnare mm.
        Sökmotorer trålar efter triggerord i nätets alla artiklar som sedan paras med produkt.
        Länkadresserna var random via robot.
        Oförsiktiga bloggare som inte aktivt hindrar oönskade kommentarer släpper fram produktlänkar.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

