Ron Paul fungerar vid alla tillfällen – även när islamister pepprar skämttecknare

Bästa läsare!

Ett litet kort klipp här. Detta är från ett litet anförande som Ron Paul höll i samband med voteringen om en resolution mot Hamas i Palestina för några år sedan. Lugnt och sansat förklarar han varför han röstar emot resolutionen; inte för att han tar någon av parternas sida (Palestina/Israel), utan därför att USA:s inblandning i Mellersta östern och annorstädes ger oönskade konsekvenser. Och attentatet mot den franska satirtidningen är på sätt och vis en konsekvens av att USA använt sin fiendes fiende (man radikaliserade muslimerna i kampen mot Sovjetunionen) för sina egna intressen.

När jag sitter och tittar på gamla klipp med Ron Paul slås jag över hur aktuella de ständigt känns. Och obehaget över att få människor besvärat sig att lyssna på honom, och att ännu färre lärt sig något.

Jag upprepar mig: Jag insisterar på att Ron Paul får Nobelpriset till Alfred Nobels minne i år. [Tidigare postning]

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Krig & fred. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ron Paul fungerar vid alla tillfällen – även när islamister pepprar skämttecknare

  1. Sofia skriver:

    Det är en lisa för själen att läsa dina kloka ord och att lyssna på Ron Paul 😉

  2. Peter Harold skriver:

    *bugar*

    Ron Paul är nog klokare än jag.🙂

  3. Benny skriver:

    Ja, tänk om Ron Paul hade varit president i USA i stället för den sprattlande marionetten Obama? Världen hade sett bra annorlunda ut dvs om Ron Paul verkligen fått driva sin politik och fått leva vilket ju är tveksamt. Det finns några kloka politiker i världen som Ron Paul, den numera pensionerade Hans Blix, Paul Craig Roberts och några få andra som behållit sin integritet från globalisterna och kapitalets nomenklatur.

    • Peter Harold skriver:

      Notera att du här talar om äldre herrar. Äldre vita herrar. Dem får man absolut inte lyssna på…!

      Skämt åsido, jag hoppas innerligt att de lämnar ett arv efter sig som andra krafter kan plocka upp och förvalta bra. Ron Paul har sin Daniel McAdams (som förmodligen är den som formulerar Ron Pauls syn på utrikespolitiken). Det krävs att det är personer som kan framstå som mer balanserade än Alex Jones…

  4. kallepelle skriver:

    Har Du sett Der Spiegel om MH17/BUK? Bildt twittrar.

    • Peter Harold skriver:

      Japp, och med min skolengelska får jag detta till att det är ungefär samma approach som den där andra studien som uppmärksammades i en tidigare kommentar, den där sociala medier ”avgjort” skuldfrågan. Jag har samma invändningar den här gången som den gången, med reservation för att min skoltyska är sehr kaputt.

      P.S.
      Om Bildt twittrar, då är det nog med största sannolikhet en rövarhistoria i Der Spiegel…!
      D.S.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

