Åh, fy fan. Nu har jag skrattat mig blå i ansiktet. Det här klippet måste gå viralt, tamejfan! :-)

Bästa läsare!

Signaturen ”Läsaren” rekommenderade mig detta klipp. Jag hade precis ätit klart och höll nästan på att garva upp maten. Detta är satir. Kul satir.

Det värsta är att detta skulle kunna vara sant.

Hälsar eder fördomsfulle misantrop Peter Harold

 

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Humor, Stadsliv. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Åh, fy fan. Nu har jag skrattat mig blå i ansiktet. Det här klippet måste gå viralt, tamejfan! :-)

  1. Majsan skriver:

    🙂 Jag såg den hos en annan bloggare och egentligen ska man väl gråta av förtvivlan för det är ju så mycken sanning i det som sägs. Istället skrattar man så man gråter. Vilken skrattpåse till karl😀

  2. Lill skriver:

    herregud,skrattar så man gråter,åt eländet,tack för den!Det finns en till likadan video fast med temat asylsökande i Sverige,lika dräpande rolig! https://www.youtube.com/watch?v=RxSN-xxlVxY

  3. Anna skriver:

    Ja, men säger han så där på riktigt- eller är det översättningen som är satir?

  4. Läsare skriver:

    Det värsta är att detta skulle kunna vara sant.

    Hälsar eder fördomsfulle misantrop Peter Harold

    ____________

    Vadå kunde vara sant? Vartenda ord stämmer med verkligheten. Sverige är ett fullständigt absurt sinnessjukt land.

    • Peter Harold skriver:

      Nej, jag menar att det inte var sant att just denna gubbe var rumän och pratade om tiggeri i Sverige. Det enda som jag fann avvikande i satiren mot verkligheten är möjligtvis våldtäkterna. Vissa andra grupper är mer överrepresenterade än rumänska tiggare. Tror jag.

      • Läsare skriver:

        Aha, okay. Zigenarnas andel av våldtäkter vet jag inte, jag reagerade själv över påståendet i videon. Har läst mycket om invandrare och kriminalitet men jag kan säga att jag kan inte påminna mig någon gång som zigenare har stått ut som överrepresenterade i våldtäktsstatestiken. Skall luska lite i saken. Med tanke på att de flesta zigenare.är kriminella så skulle det vara underligt om de inte håller på med våldtäkter också.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

