Varför ”upprörd stämning” när statsministern lägger blommor vid mordplatsen på Vårväderstorget?

Bästa läsare!

Jag har ånyo – måttligt frivilligt eftersom fjärrkontrollen låg utom räckhåll; när kommer man uppfinna fjärrkontroller till fjärrkontrollen? – åtnjutit ännu några minuter av statens televisionsutsändningar med inriktning på hur samtidshändelser skall skildras inom ramen för den politiskt korrekta åskådningen.

Statsminister Staffan Lövén (eller vad han nu heter) har hastigt återvänt till Sverige från toppmöte i Bryssel tillsammans med sina märkligt grimaserande livvakter Hugin och Mumin klädda i svart. Och han styrde sina steg till Vårväderstorget i Biskopsgården, Göteborg. Där mötte han folket, sade sig ta intryck av ”de som lever här”, och förklarade att det är ”vårt” ansvar att folk skall kunna uppleva sig leva i trygghet och att det är så värdefullt att få se på plats vad som skett. Och så gick han fram och lade blommor utanför den krog där två personer sköts till döds och ytterligare en handfull människor skottskadades.

Nyhetsuppläsaren kunde berätta att det stundtals rådde upprörd stämning, men att statsministern kunde genomföra sitt besök på platsen utan att bli påverkad av detta (Norsk Rundkringkastning hade en annan syn på hur opåverkad statsministern inte var…).

Fast vad var det man var upprörda över då statsministern kom till platsen? Det fick vi ingen tydlig bild av. Jag fick intryck av att Statens Television försökte förmedla en bild av att invånarna var ivriga över att få möta statsministern. Men samtidigt hade jag en magkänsla över att det var någonting annat som fick vissa av Biskopsgårdens invånare att bröla och grymta. Jag kan liksom inte förstå logiken varför folk skall bli upprörda över statsministerns närvaro, om de nu inte är besvärade av besöket som sådant.

Utan hjälp från Statens Television började jag ställa upp egna hypoteser. Låt oss ponera att medborgarna vid Vårväderstorget på allvar är trötta på gangsterfasonerna i deras stadsdel och önskar att de kunde vara trygga i sitt eget område. Borde de då inte istället applådera den forne svetsaren vid vapenfabriken Hägglunds som hedrar offren för det meningslösa våldet? Tja, kan det vara så att de boende vid Vårväderstorget vet någonting som vi TV-tittare inte får veta? T.ex. vilka de nedskjutna var och varför de skjutits?

Allt vi får veta är att polisen vet att det spekuleras i medierna, och just därför vill polisen inte säga någonting (som om polisens tystnad skulle minska spekulationerna). Vi får inte veta någonting om de dödade mer än att dådet anses vara ”gängrelaterat”. Om de dödade – eller i vart fall den ene – nu skulle försörja sig på olagligheter, då måste jag själv rynka på ögonbrynen i förundran över statsministerns beslut att ”visa upp sig” och lägga blommor vid mordplatsen. Är blommorna lagda även för den döde gangstern?

Inte för att jag förvånas över statsministerns beteende. Hans recept mot den uppkomna situationen är att prioritera skolan och att ungdomarna skall ha jobb. Det receptet har hans företrädare utlovat i tiotals år. Hittills finns inget som tyder på att befintliga politiska ”lösningar” varit lösningar över huvud taget. Snarare tvärtom. Det är dags att tänka nytt.

Avkriminalisera innehav, bruk och handel med de droger som ligorna säljer. Beröva dem deras levebröd. Släpp vapenlagarna och låt folk som sitter på restauranger eller annorstädes beväpna sig så att de har en ärlig chans att försvara sig när det stormar in någon snubbe med automatvapen. Sluta dalta med 15-åringar som begår vålds- och egendomsbrott. Lås in dem på ställen som inte förknippas med ordet ”trivselfaktor”. Och framför allt, ge folk makt att forma sina liv utan att staten styr och ställer. Statsminister Staffan Löfvén var inte i Biskopsgården för att han tycker synd om folket där; han var i Biskopsgården därför att TV-kamerorna fanns på plats så att han än en gång kan inbilla väljarna att hans politiska plattityder skulle ha någon legitimitet.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Brott & straff. Bokmärk permalänken.

38 kommentarer till Varför ”upprörd stämning” när statsministern lägger blommor vid mordplatsen på Vårväderstorget?

  1. Läsare skriver:

    Utan hjälp från Statens Television började jag ställa upp egna hypoteser.
    ____________

    Vafalls? Tänka själv? Ajja bajja!

    Ilmar Repula eller Löfven – samma respektblattar i Malmö som i Göteborg mars 2015

    Sweden – Mayoral Ilmar Reepalu in Malmoe ! Muslim say , its my Street !!!

    http://m.youtube.com/watch?v=RICa2oTU8rA

  2. Läsare skriver:

    Ukraina. Bro Nathan video. Se vid 1:10 General kräver att Amerika börjar döda ryssar i massor. Och räcker inte det, då får vi fortsätta döda.

    http://www.realjewnews.com/?p=1016

  3. Läsare skriver:

    Här är vårat svar på krigshetsarna mot Ryssland. Här är de ryssar ni krigshetsare vill döda. Vårat svar: En sång:

    http://m.youtube.com/watch?v=Dx7Kx783nrA

  4. judaspainkiller skriver:

    Det pågår mycket konstigt i mitt bostadsområde ochså, svartjobb, arbetsbyte skatteplanering mm mm, vi har tillochmed en granne sittandes för sossarna i en kommunal nämnd(hujedanemej), men det värsta är att vi alla är vita medelålders så vi kommer aldrig få hit en Stefan, Margot eller Mona.

  5. Anonym skriver:

    Håller helt med! Vad tycker Löfven om att gangstrarna i förorten, terroriserar sina grannar och det enda som händer när grannar försöker få stöd av det ”allmännyttiga ” bostadsföretaget, är att värden använder beteendet gangstrarna uppvisar- för att argumentera för att öppna ungdomsgård! Det är ju så SYND om de stackars förtryckta förortsligisterna! Vad som händer med deras stackars grannar bekymrar inte Löfven eller någon av de andra politikerna!

  6. Anna skriver:

    Det är HÖG tid att ställa ”allmännyttan” till svars för deras handlingar! Själv råkade jag och sonen mycket illa ut pga värdens ovilja. Jag har aldrig haft några problem med privata hyresvärdar, däremot har vårt liv varit outhärdligt sedan vi flyttat till ”allmännyttiga” bostadsföretaget svenska bostäder. Kallat sadistiska bostäder hos oss. Genom att sluta avtal med kommunerna som går ut på att värdarna öronmärker bostäder åt vissa grupper, såsom gruppbostäder, flyktingar, missbrukare och träningslägenheter åt tidigare kriminella- får de dubbla hyresintäkter för dessa, samtidigt som värden ignorerar de störningar som uppkommer för grannarna och närmiljön. Inte deras problem, tydligen…

    De som gjorde livet surt för oss var de många ”barnen” till föräldrar från Irak, som hade tobaksaffär och matbutik i området. Föräldrarna ansåg inte alls att det var deras ansvar hur deras ungdomar betedde sig. Det hade blivit kutym i området. Det var tydligt att vi flyttat in i deras område och det var deras regler som gällde eftersom värden ansåg att det var förståeligt att ungdomarna hotade, skrek, spottades och väsnades dygnets alla timmar- så länge de inte var hemma och störde, utan satt utanför andras ytterdörrar och balkonger.

    Skulle såna här avtal förbjudas- alltså att stoppa hyresvärdar att få ta dubbla intäkter av de hyresgäster som kommunerna ordnar boende åt- hade problemet varit löst på en dag! Då skulle inte hyresvärdarna vara intresserade av att vara så snälla mot vissa och skita i andra. Då skulle äntligen alla tvingas ta ansvar för sig själva.

  7. Anna skriver:

    Borde det egentligen vara olagligt att kalla ett aktiebolag för ”allmännytta”? Varför kan något vinstdrivande företag få allmosor av staten? Finns det något annat aktiebolag som har slutit ett sånt här avtal? Finns ju självklart Bert Karlsson som blivit biljonär på att hyra ut till flyktingar, men han kallar sig ju inte ”allmännyttig” heller!?

    Det finns många människor som inte ens vet om att svenska bostäder, familjebostäder, stockholmshem micasa- är aktiebolag. De lever kvar i det folkhemssverige där allmännyttan inte var vinstdrivande utan hade som mål att ordna bostäder åt alla, oavsett inkomst.

    Om jag vore politiker hade jag jobbat hårt för att krossa allmännyttan. Den är roten till allt jävelskap folk i förorterna får stå ut med! Krossa allmännyttan!

  8. Anna skriver:

    Det man ser i den här videon, är ju BARA fullt av just såna här rotlösa snopplösa killar, som vi råkade ut för i förorten! Var är alla ANDRA som bor där- som bott där längre än de här skitungarna? De vågar sig inte ut då statsministern kommer på besök för att de vet att de här idioterna kommer stjäla hela scenen, det är som ett helt accepterat naturfenomen!

    Var är deras föräldrar? De skiter ju fullkomligt i hur deras vidriga avkommor beter sig. Det är inte deras problem- de skyller allt på svenska samhället och ”rasismen”.

    När jag ser sånt här får ju en sån trängande lust att bli aktivist! Mosa de där snopplösa veklingarna som inte kan ta en diskussion. Våld är det enda de lyssnar på och det är tack vare deras rotlösa och IQ-befriade föräldrar som Sverige tog emot med öppna armar en gång i tiden. Får lust att drönbomba hela j-a orten! Bort med skiten!

    • Sofia skriver:

      Sådan har jag också blivit; man blir bitter över OTACKSAMHETEN från dem vi tog hand om – trots att vi inte hade någon som helst skyldighet till det.

  9. Anna skriver:

    Ja, Sofia! Många är vi som blivit bittra! Det är bättre att gå över till att bli ARGA- för det är mer hälsosamt för sig själv. Men det är just HÄR som vi bittra går bet- vi samlas inte och gör något ARGT, ty det beteendet har ju förortsblattarna tagit patent på!? Det är nu vi borde samla OSS och inte låta det här ske ständigt. Det tänker jag på när jag ser den där videoupptagingen från Göteborg då statsministern var på besök- att alla ANDRA som bor där BORDE ha gått ut och tagit PLATS! Vi måste börja ta PLATS!

    • Sofia skriver:

      Vi börjar ta plats på Internet!
      För 20 år sedan hade lögnmedia monopol på samhällsdebatten –
      nu finns det många forum för oss vanliga att byta information, diskutera och i förlängningen samlas kring en framtidsvision att arbeta för!
      Tro, hopp och kärlek!
      Störst av allt är Kärleken 🙂

      • Anna skriver:

        I mitt liv, Sofia- är det den svenska medelklassen som utgjort den största utmaningen för oss. Nu talar jag om livet jag fick efter sonen kom 2007. Innan dess har jag varit lyckligt ovetandes om hur förortslivet lever sitt egna liv utanför den privilegierade zonen i stan och idyllisk närförort. Det är den svenska medelklassen som stigmatiserar och isolerar mig som oliktänkande. Fortfarande har jag aldrig hört någon säga ett enda ord för att uttrycka sympati för all den skit vi blivit offer för. Ingen har någonsin gett sitt stöd till oss- vare sig från vänster eller höger. Dessa uppväxtår min son upplevt, har varit kantade av konflikter och bråk, enkom för att vi hamnat i fel område. Tro hopp och kärlek har jag verkligen inte kunnat visa min son, förutom från mig då så klart. Svenska bostäder och stockholmshem är de skyldiga till att hela sonens uppväxt gått förlorad i väntan på en bättre bostadssituation och det är väldigt svårt att både förlåta och acceptera. Det går inte en natt utan att jag drömt om att äntligen få ställa de maktmissbrukarna till svars!

        Ingen förstår hur maktfulllkomlig en sån bostadsjätte som svenska bostäder är! Hur de medvetet går in för att göra livet omöjligt för någon som de inte tycker om. Bara för att de KAN. De kan göra vad som helst utan att jag kan göra ett endaste dugg. För att det krävs att grannar håller ihop i ett hus- annars är det den som råkar ut för störnngar som får ta hela smällen! I det här huset bor det gruppbostad, personal till mupparna, socionomer, kyrkoaktiva, waldorffpedagoger och socialtanter, släkt till mupparna samt några höginkomsttagare som är aktiva i BRF och bara bryr sig om att utmåla detta hus som väl värt att satsa pengar på.

        Kan någon människa ens fantisera om hur vi haft det sedan 2008 när vi hamnade bredvid den värsta värstingfamiljen i söderort? Vi hade det så jävligt att vi fick förtur från denna misär, vilket bara det visar att det var allvarligt- det är nästan ingen som får förtur till annan lgh numera. Bara för att sedan kastas in ett hus som detta- där gruppbostadens värsta mupp fick raseriutbrott titt som tätt nattetid, vi bor precis under och ingen INGEN i huset ställer upp för oss- ingen empati alls eftersom de har koppling på ett eller annat vis till gruppbostaden och de med de tjusigaste lägenheterna högst upp, hör ju inte när detta händer nattetid och de är ju så nöjda med allt…

        Dessutom har svenska bostäder själva deklarerat att det ”inte är rekommenderat att vistas så nära undercentralen/elcantralen som vi har vägg i vägg, men det finns ingen LAG på det” sagt med ett förnöjsamt leende… Ingen kan ens fantisera om vad det gör med ens själ att behöva utsätta sitt eget barn för en ”icke rekommenderad strålning” i sitt egna hem, utan möjlighet att ta sig därifrån! Alla människor här i detta område, baktalar mig pga mina försök att sätta dit svenska bostäder för detta.

        Så, nej Sofia! Jag har inte märkt att svenska folket, står upp för varandra i tro hopp och kärlek! Det finns INGET annat folk som gör så här mot varandra. Svensk medelklass är såna som inte ens går att sätta ord på. Total avsky, är det jag känner. Sedan jag försökt leva ett liv i förorten har jag märkt saker jag önskar jag förblivit ovetandes om.

        Nu ska jag ju äntligen flytta härifrån äntligen, men inte dit jag egentligen vill att min son ska växa upp. Men strålningen och mobbingen slipper vi ju åtminstone. Men en sak ska alla veta; jag kommer ALDRIG ge upp kampen om upprättelse. någon gång SKA svenska bostäder få be om ursäkt för allt de utsatt oss för. Angående svenska folket (åtminstone som de uppför sig i förorten) har jag verkligen gett upp för länge sen. De är värre svin än någon invandrare, eftersom invandrare åtminstone har den goda smaken att inte förgöra sina egna.

      • Peter Harold skriver:

        Jag instämmer! Just därför måste vi slå vakt om ett fritt Internet, och inte låta politikerna bestämma vad som får sägas och inte sägas här.

  10. kallepelle skriver:

    Det är dags att ni lämnar sjuklövern åt sitt öde. Bort från gruppen som i senaste valet var 87%. Ca 7% har fattat det för idag är 87 blivna 80.

  11. stefan skriver:

    Jag tycker att det är bra och är tacksam över att befolkningen i gettorna börjar få insikt om vilka det är som i grunden är ansvariga för situationen! Politikerna skyller ju hela tiden på dom rasistiska svenskarna men det går inte hem längre och det är bra
    Jag kör själv ut mat till skolor och äldreboenden i några förorter i gbg och pratar mycket politik med invandrare och alla tycker samma som mig nämligen att vi sparar pengar på skola,äldrevård, barnomsorg mm för att ha råd med invandring till sverige och jag är sverigedemokrat(rasist)hahahahaha vilket jag talar om fast jag är väldigt omtyckt av invandrarna?
    Jag håller med om att man ska avkriminalisera lättare droger som cannabis,hasch,kokain mm och att låta folk försvara sig med vapen fast under kontroll som i många delstater i USA sen ska man enl mig stoppa i princip all invandring och kunna dra in medborgarskap vid kriminalitet återinföra gränskontroller,mycket hårdare krav för medborgarskap.
    Men våran elit lever i en helt annan värld i sina isolat så detta kommer tyvärr aldrig att ske vilket gör mig lite lätt mörkrädd för tänk 15-20 år framåt i tiden när vi enl FN är ett u-land
    mvh
    Stefan

    • Anna skriver:

      Nej, det kommer aldrig att ske. Jag och syrrans värld kommer aldrig att mötas. Det enda som vi har gemensamt är blodsbandet och goda minnen. Fler gemensamma minnen blir det inte. Tack vare de murar hon skapat tillsammans med de andra rätt-röstande svenskarna. Hon säger precis samma sak om mig. Att det är tack vare MITT röstande som vi fått det här konstiga samhället. Men det är inte samhället som byggt muren- det är bostadsmarknad, arbetsmarknad och avsaknaden av karlar man kan bilda familj med, som saknas egentligen. Inte för hennes del såklart, utan för oss som inte redan hade detta innan samhället gick förlorat. Det är de gigantiska skillnaderna i livsvillkor som förändrats för oss som inte har något val- sånt som inte syrran har märkt av alls. Vi har glidit ifrån varann- liksom alla andras relationer. Det är bara de som lever i likadana former av liv som de själva, som folk får kontakt med förutom då de aktivt letar upp ”nödställda” för att deras liv känns så meningslösa utan att kunna ”hjälpa till” då de får dåligt samvete för att de har det för bra…

      Då gör man en film som filip och fredriks feel good- verk ”goda människor” eller vafasen det nu kallas… Det är precis så Sverige funkar. Man befinner sig på en helt annan planet med släkten som har en annan ekonomi, och löser det dåliga samvetet genom att sponsra klubbar för invandrarkillar- det är liksom inte lika krångligt och känslosamt som att reda ut sin egna släkts relationer med varandra… Tom min fattigpensionär till morsa har i 11 års tid månadsbidragit med hundra spänn i månaden till ideéell förening i utlandet, medan hon inte har gett en spänn till sitt egna barnbarn som inte ens har ett sparkonto…

      Ja, vad ska man säga? Det förlorade folket. Åtminstone är det så i min egna släkt.

      • Sofia skriver:

        Det svenska folket är hjärntvättat sedan decennier tillbaka.
        Låt oss kämpa för ett VERKLIGT bättre samhälle!
        Vi människor förändras genom att nya erfarenheter ger nya insikter.
        Människans lott har alltid varit en kamp för familjens överlevnad.
        Ge ALDRIG upp den egna familjen!

    • Peter Harold skriver:

      Jag måste säga att detta är min erfarenhet av flera invandrare. Ganska intressant att höra dem prata om SD om det är flera invandrare i en grupp. Någon betraktar SD som ett rasistparti, och sen invänder någon (bara i en klunga invandrare kan man hitta folk som försvarar SD), och sen har de några minuters diskussion. När de frågat mig om jag röstar på SD har jag sagt nej (av ideologiska skäl), men fått upp i nyllet att jag är en feg svensk som inte vågar röstar på SD. Det är underligt, i vissa situationer framstår jag som synnerligen politiskt korrekt, även om det är helt ofrivilligt. Även om jag accepterar saker som invandringskritik, vapeninnehav, fri knark, legaliserat sexköp, osv, så betyder det ju inte att jag praktiserar det. Fast det tycker folk är suspekt.🙂

  12. Läsare skriver:

    Mycket bra artikel som på ett kortfattat sätt förklarar de grundläggande skillnaden mellan idiot-Sverige och det kloka Danmark.

    http://avpixlat.info/2015/03/20/invandringspolitik/

  13. Eva skriver:

    Dessa människor har kommit till Sverige för att få ekonomiska fördelar: de har fått bostad och möbler, har bidrag för att leva, et cetera. Allt gratis utan motprestation.
    Men bostäderna och klimatet är inte som i deras forna hemländer: där klanerna och släkten levde ihop och man skickade barnen ut på gatan så fort de kunde gå, för mamman hade redan en ny baby att ta hand om. Släkten (männen) tog hand och uppfostrade barnen.
    I dessa länder är det varmt och business för att få pengar för mat för dagen bedrivs på dessa närgator utanför bostaden.
    Men här i Sverige har man höghusområden där folk bor och jobbet är i andra områden.
    Men invandrare gör som de alltid har gjort: barnen skickas ut på morgonen, men ute är det ingen som tar hand om dem. Jag vet, har bott i invandrarområdet. Så fort barnen kunde gå, skickades de ut på morgonen, och in kunde de stackarna komma kl 10, på sommaren även senare. Många fick inte ens gå in till toa under dagen utan var tvungna att bajsa under buskarna.
    Mammorna kunde komma ut mit på dan och sitta en stund på parkbänkarna med några smörgåsar till barnen. Även då brydde de inte vad barnen gjorde.
    Men jag lovar, att i detta barnens ”lyckotillstånd” blir de bara kriminella, för de lär fort att de är i grupp som de är starka, ensam är de ingenting. De är totalt empatilösa för här i Sverige finns ingen ute på gatan som tar tagit hand om dem och i skolan är det en fröken, en kvinna som de föraktar lik sin mor, som har övergivit dem. Deras värsta svordom är: jag ska knulla din mor! Säger det inte allt?
    Mona Muslim sade att invandrare var så fina för dom älskade och tog hand om sina barn på ett så fint sätt som svenskarna aldrig kunde göra. Ur min egen erfarenhet ska jag säga att invandrare i det höghusgetto som jag bodde i, tog inte hand om sina barn överhuvudtaget!

    Att flytta folk från en kultur till en annan som inte har något gemensamt är dömt att misslyckas. När folk bara vill ha utan motprestation. Vi har bevis på detta med alla dessa no-go-zoner som vi nu har här i Sverige.
    Jämför bara med folk som har kommit till Sverige för att jobba och på så sätt skapa sig ett bättre liv.
    Går väl inte att jämföra, eller?

    • Sofia skriver:

      Världshärskarna har skickat bottenskrapet långt söderut till oss för att de som exploaterar de oljerika länderna är endast ute efter att berika sin egen klan för framtiden.

    • Peter Harold skriver:

      Vore intressant att studera detta, men jag förmodar att lagens långa arm kommer ivägen. Det skulle inte förvåna mig om myndigheterna ser medborgarnas studier av andra medborgare som ett slags ofredande. Något är det med deras barnuppfostran. Jag undrar hur dokumenterat detta är?

      • Anna skriver:

        Ja, det är rätt intressant att medan man börjat med att föra statistik över medborgare som gjort abort /aborter, så får man samtidigt inte föra statistik över de som uppehåller sig här utan pass, eller föra statistik över återfallskriminella och deras ursprung.

    • Anna skriver:

      Umgicks med en kille förut, som var uppvuxen i Moskva. Han sa att det var precis sådär som du beskriver. Men att det var killarna som var uppfostrade av ”gatan” medan tjejerna skulle vara hemma. En gång hade han bevittnat ett mord. Han var 7 år vid tidpunkten (född -65 om någon vill räkna) och det var inget man talade om högt. Man tjallade inte om sånt. Väl hemma hos mamma på kvällen stod han i köket och började att berätta för sin mamma att han sett nåt i dag, men han blev abrupt avbruten av sin farbror. Han sa till honom på skarpen att ”det som händer ute på gatan, stannar på gatan” och skulle under inga omständigheter nämnas för sin mamma.

      Det är liksom en helt annan värld. I övrigt tyckte jag hans samhälle han växte upp i under kommunismen, verkade vettigt. Där skulle man inte kunna hitta en falsksjungande finnig tonåring på Idol-tv som hade blivit uppvuxen i tron att han var en ny Brian Ferry… Ingen gick utan bostad och allas kunskaper och förmågor verkade vara uppfattade och konkretiserade- ingen gick förspilld och ingen gick utan skor.

      Drömmar och allt lyx kanske inte var så viktigt ändå, på den tiden. Tycker faktiskt att den tillvaron verkar mer och mer lockande med tanke på den misär socialismen tillsammans med allianspatrasket (vad kallas detta för egentligen?) skapat hos oss. Fick jag välja mellan kommunism och socialdemokrati vore valet inte särskilt svettigt för mig. Sjunger jag falskt hade jag velat att någon sa det till mig innan drömmen som blåsts upp förstört mitt liv. Varför bloggar jag inte, undrar jag nu när jag ser mina kommentarer… Det är helt fantastiskt hur pass FÅ som läser din blogg- peter! Eller är det bara kommentarerna som är så få, månne?

      • Peter Harold skriver:

        Om folk får välja sin livsstil har jag inget emot det. I ett libertarianskt samhälle skulle folk med förkärlek till en viss ideologi kunna skapa sitt eget samhälle, t.ex. att en kommunistisk organisation bygger sig en stad och lever som man lär. Hans- Hermann Hoppe har varit inne på dylika resonemang. Men tyvärr vill våra politiker att det skall vara lika överallt – folk skall inte få välja för det skall politikerna göra.

        Jag har väl 400-600 visningar per dag, vissa dagar omkring 800, något mindre nu när jag blivit inaktiv. För min egen del skriver jag som om jag hade blott en enda läsare.😉

        • Anna skriver:

          Så bra att du har så många besökare! Din blogg besöker folk antagligen för att läsa och lära sig något och behöver inte kommentera, kanske. Plus några som spionerar måhända, och kartlägger med hjälp av robotarna du nämnde förut. Jag är säker på att du verkligen gör en stor insats och lyckas slå ett slag, eller tom. knockout- för friheten/ människors frihet att få välja hur de utformar sina liv.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

