Av personliga skäl…

Bästa läsare!

Av personliga skäl har mitt bloggande inte varit lika frekvent som förr i tiden. Och om detta kommer förändra sig så blir nog inte fler inlägg utan snarare tvärtom. Jag mår helt enkelt inte riktigt bra. Visserligen är bloggskrivandet en utmärkt ventil för att göra sig av med besvärande känslor, men eftersom jag inte bloggar om privatsaker utan om… ja, förhoppningsvis sådant som angår många fler utanför mina väggar… så är eländet jag brukar reflektera över på Skrivarens Blogg ständigt närvarande runt om i världen.

Tills nyligen hade jag hoppats på att min vän skulle förverkliga en av mina gamla drömmar som jag hade långt innan jag blev skadad och sjuk härom året. Men nu vill min vän inte göra det. Jag kan säga att jag levt för denna dröm sedan länge, och jag har varit så lycklig att få dela denna dröm med någon lika ”galen” som jag, nämligen att göra en lång bilsemester genom Europa. Det är en geografiskt sett avlägsen vän jag korresponderat med sedan många år, och vi har stått varandra mycket nära under senare år. Så det är inte bara det att resan inte blir av som är ledsamt, utan även min väns personliga tillstånd som bekymrar mig.

Då jag nu inte har något att se fram mot till hösten så påverkas givetvis mitt allmäntillstånd. Och det just när jag skulle behöva min energi som mest.

Den dag det är definitivt över för mig på denna blogg kommer nog knappast förannonseras, men ingenting kan bestå för evigt, och floden kommer att sina utan dramatik. Jag hoppas att jag har gjort någon nytta, och jag önskar att jag får kraft att fortsätta igen så länge det går.

Jag beklagar att det blev ett mollstämt blogginlägg denna gång.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Av personliga skäl…

  1. eeyoresque skriver:

    Tråkigt att höra, men jag har full förståelse att det inte alltid är prio på bloggandet. Sköt om dig om tackar för den tid den funnits…..till mycket glädje och den har varit tankeväckande…

  2. Sofia skriver:

    Snälla, fundera ut någon annan dröm du vill förverkliga!

    Innerst inne i själen finns ett rum där du kan samtala med Gud.

  3. Vauen skriver:

    Två alster i veckan är helt ok, jag kräver inte mer för vad jag betalt…😉

  4. Folklig skriver:

    Må väl i livet Peter.

  5. Erik skriver:

    Din blogg har varit en riktig ljuspunkt. Du bemödar dig verkligen med dina texter och skapar mycket värde för mig som läsare. Stort tack för vad du har givit hittills!

  6. Utan moll finns inget dur Peter, har alltid uppskattat dina skarpa analyser av världens elände så jag vill förmedla stor uppskattning för allt du skrivit. Tack🙂

  7. Hjalmar Ochhulda skriver:

    Lycka till i fortsättningen.

  8. Bara varat skriver:

    Hoppas allt löser sig för dig och din vän hoppas du forsätter länge!

  9. Cello Jr skriver:

    Instämmer i sympatiyttringarna ovan. Du är en person av det slag som det finns för få ex av i Sverige. En genuint självständigt tänkande människa. Knappast behagsjuk. Bara det du skrev om Sions Vises Protokoll var extremt modigt. Och mycket annat är modigt. Kanske du kommer undan med mycket på grund av din humor och stilen på den här bloggen. Sedan spelar det ingen så där jätteroll om man håller med dig om allt, det viktiga är att du skiljer ut dig åsiktsmässigt och, som sagt, din humor. Med önskan om all välgång!

  10. peter skriver:

    Du får ett tips av mej,,,,,, just inatt är tipsen gratis, grattis.

    Du har ju massor med läsare, finns det ingen här som hänger på med resandet?

  11. Anna skriver:

    Vänner kommer naturligt upp till en viss ålder, sen får man sällan några nya. Så jag kan relatera till hur ovärderliga och oersättliga gamla vänner kan vara… Jag tror att det inte bara beror på att ”folk” man möter som äldre, själva bär på tunga ryggsäckar- det beror också på att man själv som äldre tröttnat på att behöva förklara sig själv inför nya bekantskaper. Det kostar för mycket. De gamla vännerna behöver man inte förklara sig inför, de har sett en i vått och torrt redan. De har sett alla ens goda sidor och alla ens svagheter. Man kan kommunicera utan att säga något.

    Hoppas din gamla vän kommer på att han eller hon inte kan leva vidare utan att ha gjort resan med dig, Peter! Det här med att blogga är förmodligen ett av de få sätten att få vänner som 35+ , ”levandes” i den här bubblan av modern civilisation. I alla fall om man med vänner menar att bli bekräftad…

    Kram på dig, gamle man!

  12. stefan skriver:

    Väldigt tråkigt eftersom jag tycker det i dagsläget behövs så många kritiker som möjligt och dina artiklar har varit väldigt bra
    Men hoppas att din hälsa blir bättre
    mvh
    Stefan

  13. maggan skriver:

    Just idag fann jag din blogg. Hamnade på den genom en länk. Tänkte att jag ville läsa och bilda mig en uppfattning om jag fann denna blogg intressant. Och det gjorde jag. Direkt efter det såg jag detta blogginlägg. Känslan av att ha förlorat något som kunde ha blivit väldigt givande var total.

  14. Peter Harold skriver:

    Tack snälla ni för era kommentarer, de värmde mitt hjärta.🙂

    Ja, jag funderade på om jag skulle fråga Omar Winterfröjd om han ställer upp och åker med istället…😉

    • Anna skriver:

      Jamen- DET var väl en alldeles strålande tanke du fick, Peter! Tar du med honom får du ju med 6 andra i ett smidigt paket- alltiett! Så ofta han växlar personlighet och åsikter lär du aldrig få en tråkig stund! Den tråkiga sidan av detta är väl att du kanske blir galen av sällskapet så det slutar med att du får spendera dina sista dagar på sluten avdelning…

  15. Anna skriver:

    Läste din lilla berättelse om Katarinahissen. Tack för superkul läsning! Har skrivit ut den till sonen så han kan få läsa också! Kjamelikjam.

  16. Natali Stockholm skriver:

    Vad tråkigt att läsa det! Din blogg är en av de få som jag läser på svenska. Din skrivande hjälper mig att inte tappa tro på rättvisa. Tyvärr de flesta svenska medierna orkar jag inte ens öppna. Det trovärdighetet som jag hade haft i början efter att jag lärde mig svenska tappade jag totalt nu.

    Hoppas att dina vänner hjälper dig att förverkliga din dröm!

  17. Anna skriver:

    Jag kom precis på en sak att säga till dig, som jag hoppas du kan ta till dig och utan risk för mig att verka lismande… Ord är knepiga eftersom så många redan har använts i falska syften! Att sätta ihop en mening för att uttrycka sina innersta tankar till någon är verkligen inte en lätt uppgift, särskilt som inga andra sinnen är inkopplade samtidigt.

    Sug åt dig den här meningen jag snickrat ihop, direkt från hjärtat.

    Hade vi levt i en värld där de flesta varit som du, Peter- hade inga droger behövts för att fly densamma.

    Sug åt dig. Hoppas att du lever tills att du är en skrumpnad gubbe! Du är nog den enda gubben som kan åtnjuta folkets vördnad- oavsett politisk tillhörighet.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

