Jisses. Jag tror att jag håller på att kräkas av skratt… (Kebabtekniker-klippet)

Bästa läsare!

Tänkte slappna av med en kopp thé efter en tuff vecka medan jag bläddrar i nyhetsskörden. Ser att SVT ber vördsamt om ursäkt för att en av dess medarbetare sagt ordet ”kebabtekniker” i samband med en testsändning. So what, vem orkar bry sig? Det sitter ett par tusen kommunister med Twitter-konton och tävlar om att vara först och mest indignerad och kränkt. Detta är ett sorgligt faktum, och alla offentliga institutioner har tagits som gisslan av dessa aktivister.

Ok, det skulle vara enkelt att råda bot på det här. Ett icke försumbart antal av dessa Twitter-aktivister med förkärlek till kollektivism och kulturmarxism är själva journalister (och i dessa tuffa tider med fallfärdiga mediehus är en journalist beroende av att ha ett rykte som samhällsengagerad och försvarare av de enda rätta värdegrunderna, för det kan rädda ens anställning). Men om pressen slutade ge twitter-aktivisterna uppmärksamhet skulle deras oväsen inte leda till det informella tankeförbud som råder i sovjetstaten Sverige.

Medan jag rörde om honungen så att den skulle smälta i thékoppen skrev jag in ordet ”kebabtekniker” i sökraden på YouTube. Jag klickade på en av de föreslagna länkarna och tog en klunk av mitt söta thé medan nyhetsuppläsaren Fredrik Ahl testläste sina nyheter. Lite strul med ögonen, och ett sångnummer fick mig att tänka på att det trots allt finns en mänsklig sida bakom det där propagandaförmedlingsjobbet.

Jag fick svälja mitt thé snabbt, för nyhetsuppläsaren gjorde en rad för stunden komiska handlingar. Oförsiktigt nog fortsatte jag att dricka mitt thé, och satte i vrångstrupen när han gjorde V-tecken. Med en viss mängd vätska i halsen som varken kom uppför eller nerför strupen blev nyhetsuppläsaren än mer dråplig. Vid attacken mot Eskilstuna kommun (”ingen vill bo där”) kändes det som att strupen höll på att detonera av skratt.

Snälla, snälla, snälla. Det finns absolut ingenting som Fredrik Ahl behöver be om ursäkt för. Jag har inte skrattat så här hjärtligt på jättelänge. Tro mig, jag har sett uppträdanden av folk som tar hundratals kronor per skalle för att stå på en sen och försöka vara rolig (jag blev bjuden gratis). Och jag har på sin höj kunnat le en smula, men oftast känt att det är synd om alla andra som blev tvungna att betala för att höra skiten.

Det intressanta är egentligen inte vad Fredrik Ahl sade om ”kebabtekniker”. Det intressanta är att man i SVT är så måna om att skydda sin agenda. Väldigt få som läser alternativa medier har missat att SVT presenterade en kraftigt överdriven rapport om syrianska flyktingars kompetensnivå i veckan (det kallades visst för ”kompetensregn över Sverige”). Syftet med rapporten kan inte var annat än att skapa en positiv bild av massinvandringen (och minns också att flyktingmottagandet står bara för en mindre del av invandringen till Sverige). När Fredrik Ahl gör precis det som de flesta tänkande människor med sinne för humor, nämligen skojar om den egna TV-kanalens löjeväckande propaganda, så är fokus hos SVT att blidka Twitter-aktivisterna och slå vakt om ”budskapet som inte får ifrågasättas” (här kallat ”värdegrund”).

Fria Tider har en utmärkt artikel som med all önskvärd tydlighet bevisar att SVT säger det som passar deras agenda. Läs den gärna [länk].

I sammanhanget vill jag återigen uppmärksamma att vi behöver fokus på orsaken till att vi har flyktingströmmar till Sverige. Och än en gång pekar jag med hela handen på Vita huset och dess marionettspelare Council on Foreign Relations som skapar oro varhelst det exceptionella landet i väst vill få sina intressen etablerade. Nu tycks turen ha kommit till Makedonien där USA vill ha till ett regimskifte så att inte Ryssland kan leverera gas till Västeuropa. Jag lämnar ordet över till Ron Paul och hans Liberty Report. Några minuters seriösa nyheter och vettig omvärldsanalys tror jag att ni klarar efter skrattattacken här ovan.

Det var allt för den här gången. Nu skall jag planera morgondagens bilutflykt. Under tiden kan väl någon ordna en namninsamling för att svenska akademin uppdaterar 2016-års ordlista med ett nytt ord. Ni vet nog vilket jag tänker på…

Hälsar eder Peter Harold

 

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Medierna. Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Jisses. Jag tror att jag håller på att kräkas av skratt… (Kebabtekniker-klippet)

  1. Sofia skriver:

    De flesta kommentarer på nätet om Fredrik Ahl är att de tyckte det var enormt roligt –
    inget att be om ursäkt för.

  2. cark1 skriver:

    Kebabtekniker måste vara årets nyord. Dessutom finns det inget förolämpande i det alls. Det förolämpande ligger i att folk ska behöva skämmas för att säga saker som slinker ur en. Man ber endast om ursäkt om man direkt har förnedrat någon omedvetet och upptäcker det.

    • Peter Harold skriver:

      Jag undrar dock om jag inte hört ordet förut? Kanske det är vedertaget i kommentarsfälten hos de alternativa nyhetssajterna. I så fall… he he… tja, varför skulle inte SVT-medarbetare läsa sånt…?

  3. Hiitade denna roliga animerade gif igår när jag sökte på kebabsvarvare. Är väl antagligen vad Sverige söker efter med ljus och lykta.

  4. Läsare skriver:

    Ny version. 55 minuter med svensk text. 09:25 säger zigenare som det är, det är zigenarnas eget fel. 

    Hotell Paradiset —- 55 minuter med svensk text.

    http://m.youtube.com/watch?v=aHpYRgflzo8

  5. Risto Matinen skriver:

    Såg videon i förrgår på Fria Tider, och höll också på att skratta ihjäl mig. Har ingen aning om vem Fredrik Ahl är och hur antisvensk han beter sig när han vet att han är i sändning. Dock verkar han ju vara sund, innerst inne. Han får nog sparken, andra har fått det för långt mindre…

    Jag gillar inte ordet ”flyktingar” och sammansättningar därav. De som väller in är ytterst sällan det. Rättare ord är asylkrävare, invasionsstyrkor, ockupanter, parasiter, kriminella, legosoldater, islamister, fiender, osv…

    • Peter Harold skriver:

      Ja, det är svårt att sålla agnarna från vetet. Det är därför som man har en prövningsprocess när flyktingar söker asyl i Sverige på skattebetalarnas bekostnad. Men denna prövningsprocess skall vi tydligen numera be om ursäkt för att vi har…

  6. J skriver:

    Blev så sne av kungens tal å alla idioter sitter å ler!

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

