[Foreign Policy Week…] Nytt avsnitt med Daniel McAdams som ger förra veckans lägesbeskrivning av UKraina-krisen

Bästa läsare!

Jag ber att få föreslå det senaste klippet med Daniel McAdams från Ron Paul Institute som medverkar i Jay Taylor’s podcast Foreign Policy Week Review. Borde vara obligatorisk lyssning för svenska mainstream-journalister som skriver om omvärlden i allmänhet och Ukrainakrisen/Ryssland i synnerhet.

Ibland blir jag matt när jag hör och ser hur gammelmedierna rapporterar. Det finns alternativa nyhetskällor, och just de shower som Jay Taylor sänder är en utmärkt väg för en seriös journalist att sätta sig in i ett ämne där informationen förvanskas av bl.a. Vita huset, EU, NATO och för all del svenska utrikesdepartementet. Det kan inte kräva många timmars lyssnande förrän journalisten ifråga fattar var han eller hon skall leta vidare för att få det bekräftat att Daniel och Jay inte sitter och fabulerar fritt.

Om någon seriös journalist läser denna blogg skulle jag uppskatta en förklaring (gärna i kommentarsfältet eller via e-post) varför ni rapporterar som ni gör (d.v.s. betonar den vinkel som USA/NATO/EU/UD presenterar)? Jag har mejlat flera journalister, men jag får aldrig svar. Vågar de inte träda fram och diskutera det här?

För egen del ligger jag lite lågt. Jobbar med andra projekt och försöker även leva ett liv. Det sistnämnda är inte så himla lätt…😉 Fast just nu skall jag lägga mig i sängen och lyssna på regnet. Mysigt!

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Krig & fred, Medierna. Bokmärk permalänken.

En kommentar till [Foreign Policy Week…] Nytt avsnitt med Daniel McAdams som ger förra veckans lägesbeskrivning av UKraina-krisen

  1. Läsare skriver:

    Videon är hjärndött babbel. Nazister i Ukraina som stöds av judar.

    ISIS In Greater Israel’s Scheme 

    http://www.realjewnews.com/?p=1034

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

