Varför måste moderater låta som vänsterpartister? (Ang. påbud om regnbågsflaggning i Stockholms ghetto-områden)

Bästa läsare!

Jag undrar om vi moderater på 1980-talet verkligen hade rätt att bruka vår slogan ”Framtid i frihet”. Det här är en samvetsfråga mer än en retorisk fråga.

I vårt valmanifest från 1982 skrev vi: ” – Moderata Samlingspartiets viktigast uppgift är att säkra en FRAMTID I FRIHET för Sverige och dess medborgare. Frihet från yttre tvång och inre förmynderi. Frihet som ger oss alla lika möjligheter.”

Nu har två lokala (M)-politiker i Stockholms närförorter krävt att kommunförvaltningen skall hissa den s.k. ”regnbågsflaggan” i förorterna Tensta, Husby, Rinkeby och Hjulsta under HBTQ-festivalen i Stockholm.

Detta önskemål kommer samtidigt som personer i sfären kring nyhetssajten Avpixlat planerar en alternativ ”pride”-parad genom Järvafältet i områden som har hög andel muslimska invånare.

För min del kan folk få traska och flagga bäst de vill. Men att tvinga kommunförvaltningen, eller annan skattefinansierad institution, att manifestera å en lobbyinggrupps vägnar, det säger jag nej till.

Det finns nog ingen officiell räkning på hur många homosexuella människor det existerar i landet, men en uppskattning är att omkring 2% av befolkningen är oförmögen att skapa en erotiskt förbindelse eller ett kärleksband med en person som inte är av samma kön. Var 50:e person i samhället kan bara bli kär eller sexuellt upphetsad av en person som har samma kön som vederbörande. I hög grad finner de tanken på att ha en sexuell förbindelse med en person av motsatt kön som omöjlig eller förnedrande.

En lesbisk aktivist ger följande beskrivning:

Jag har aldrig legat med killar men har varit tillsammans med en och annan, har även känt en viss fysisk attraktion till dem (utan att ha sex med dem då, obviously). Jag tände aldrig på killars fysiska kroppar och jag tvivlar på att jag kommer att göra det någonsin. […] Är man lesbisk gillar man ju överlag inte att ha sex med killar och då bör man inte utsätta sig för det. […] Att gå hela vägen med killar fast du inte gillar det är ingen bra idé, du sviker dig själv och mår säkert dåligt efteråt.

Jag anser att den lesbiska aktivister har rätt till denna åsikt, och jag önskar henne lycka till av hela mitt hjärta. Och jag säger det även om det låter lite propagerande att ”är man lesbisk bör man inte ha sex med killar”. Men det är faktiskt lika rätt som att ”är du en heterosexuell man bör du inte ha sex med andra killar, för då mår du säkert dåligt efteråt”. Möjligtvis är tonen i min jämförelse måhända inte lika politiskt korrekt, men jag säger egentligen samma sak som den lesbiska aktivisten.

Fast det är en annan punkt som den lesbiska aktivisten yttrar som jag vill slå ett slag för. Jag citerar henne igen: ”Är man lesbisk gillar man ju överlag inte att ha sex med killar och då bör man inte utsätta sig för det.” Låt oss omvandla det fysiska sexet till jämförbar sexuell yttring. T.ex. att en lesbisk tjej måste bevittna ett samlag på TV mellan en man och en kvinna. Inte skoj för dem, och de börjar skriva insändare om att TV måste kvotera in fler normkritiska filmer. Detta är ett faktum.

Fundera nu hur det är för en heterosexuell person, en människa som antingen anser att sex mellan man och kvinna är naturens sätt att säkerställa artens fortlevnad, eller att den heterosexuella personen läst en tusenårig bok som säger att bara en man och kvinna inom äktenskapet må idka könsumgänge och att allt annat leder raka spåret till helvetet. Ja, eller en person som tycker att analsex är äckligt i allmänhet och analsex mellan två män är synnerligen äckligt om än bara i tanken.

Mm, det finns faktiskt folk som tycker så här. Dessa människor – som förmodligen utgör en majoritet av mänskligheten – föraktas av den lobbyingorganisation som kräver av stat och näringsliv att sätta upp regnbågsflaggor. Dessa ”normala” människor kommer så snart de ger uttryck för sin heterosexuella läggning och sitt främlingskap inför samkönad sexuell samlevnad kallas för ”homofober”.

Under en veckas tid kommer dessa heterosexuella människor att exponeras för en åsiktsyttring som säger att homosexualitet, bisexualitet och transsexualitet skall lyftas fram av det offentliga samhället. Hur var det nu om att inte utsätta sig för något man inte gillar? Ja, handlar det om att undvika män är rådet lagligt; men om någon säger att de måste fly stan för att slippa se nästan nakna män i läderunderbyxor som står och torrjuckar på lastbilsflak kallas man för homofob och jämförs med nazister. Eller bara önskar slippa hitta RSFL:s informationslappar om att lite bajs i röven höjer njutningen vid anala samlag. Att tycka illa om sådant är fördomsfullt, säger de normkritiska.

När homoparaden drar genom stan spärras gator och torg av för att dessa skall ha fri framfart genom bebyggelsen. Det finns många dimensioner där HBTQ-sfären inkräktar på andra människors vardag och liv, där det inte går att ”undvika att utsätta sig för det man inte tycker om”.

Det är dubbla måttstockar över detta. Att män sätter på män är i mina ögon bara en fråga om hygien, och jag upprörs inte över att sodomiter existerar. Var så god och roa er med varandra. Samma sak för tjejer som leker med strap-on på varandra. Liksom gubbar som klär ut sig till tanter (det är väl däremot inte så många tanter som klär ut sig till gubbar, annat än på teatern, typ Gunilla Åkesson, fast hon gjorde det jävligt bra). Med andra ord, i sak får folk göra vad de vill med sina könsorgan, enligt mig. Men gör det helst inte framför näsan på oss andra (utom på de ställen ni vet var, men det håller vi hemligt om här).

Men när vi kommer till att makthavarna vill trycka ner en minoritets sexuella läggning långt ner i halsen på majoritetsbefolkningen, och dessutom på skattebetalarnas bekostnad, så tycker jag inte att det är roligt.

Deltagarna i Pridefestivalen använder evenemanget för att bekräfta sig själva efter att ha tillbringat hela sin historia inuti en garderob. Det må vara gott att de kommer ut och får umgås. Lika barn leka bäst dessutom. Men jag önskar att den tolerans jag visar för deras lust för varandra kunde vara ömsesidig.

Skulle jag klä mig i läderunderkläder och stå och jucka mot en kvinna av modell Nicki Minaj uppe på ett lastbilsflak, eller mitt på Götgatan, så är min karriär slut och min kropp inlåst i fängelset (där jag förmodligen får lära mig att hålla hårt i tvålen när jag duschar för att inte bli en ofrivillig RFSL-medlem). Där har vi den dubbla måttstocken igen. Varför får jag inte vara stolt som heterosexuell och uttrycka detta på samma sätt som en partybög på allmän plats? Nej, därför att jag har inte rätt att tvinga på andra min sexuella läggning.

Kan jag kräva av Stockholms stad att få hyra Zinkensdamm för en porrig fest för 2000 personer för att hylla den fantastiska heterosexualiteten – naturens motsvarighet till skruv och mutter? Nope. Veronika Palm kommer dessutom hat-twittra mitt namn i en hel vecka.

Besynnerligt nog är moderaterna väldigt ”på” när det gäller ett särintresse som HBTQ. De låter som vänsterpartister: ” – Upp med regnbågsflaggan där de homosexuella är minst av allt välkomna!”, skanderar de. Hur vore det att låta folk få vara ifred från era värderingar? Hur vore det att acceptera att de flesta människor bara kan gilla sin egen sexuella läggning? Hur vore det att bli realist och inse att man inte kan banka in tolerans i huvudet genom en intolerant agitation? Har ni glömt ordet ”inre förmynderi” från valmanifestet ”Framtid i frihet”…?

Jodå, jag vet. De flesta människor är intoleranta. Jag hörde en kille säga att han inte kan ha sex med svarta tjejer för det känns som att ha sex med en apa. Jag har läst en bloggkollega som inte kan ha sex med killar som har rödfärgat pubishår. Kungen lär ha utbrustit i ett ” – Alla tjejer över sexton luktar lik” under slutet av sin prinsperiod och början som kung. En förkrossande majoritet av alla kvinnor i Sverige skulle definitivt inte vilja ha sex med mig – SNACKA OM INTOLERANS!!! För min egen del har jag svårt att bli sexuellt upphetsad av tjejer som har kraftig dialekt.

Kort sagt, när det gäller sex har vi alla våra preferenser. Jag tycker att det är fel att staten försöker manipulera dessa. Det är inte statens jobb. Staten kan på sin höjd få sätta bögknackare i fängelset, men staten skall inte betala för att särintressen skall få göra reklam för att bajs förhöjer njutningen vid anala samlag. Låt sodomiterna upptäcka detta på egen hand. Vi kan använda skattepengarna till bättre saker.

Sedan är det ironiskt att vissa kommuner – det lär visst ha varit Gotlands storkommun – slutar att flagga med svenska blågula fanan under vissa helgdagar p.g.a. besparingskrav, medan andra kommuner vill sätta upp regnbågsfärgade reklamflaggor på särintressenas anmodan. Tänk vilket underligt land vi lever i…!

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Sex, Stadsliv. Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Varför måste moderater låta som vänsterpartister? (Ang. påbud om regnbågsflaggning i Stockholms ghetto-områden)

  1. Sofia skriver:

    Det verkar som hela Västvärlden gett efter för denna aggressiva, förtryckande kulturmarxism, mer eller mindre.
    Det var modigt att skriva så som du skrev.

  2. kallepelle skriver:

    Staten borde i Grundlagen förbjudas att uttrycka intresse för undersåtarnas underliv. Vad är det för djävla politiker vi får fram? De är tydligen helt fixerade på kön och mest anus. Skitpackare!
    Enligt Sentio är nu SD andra störst bara o,8% efter sosseriet. Batra är snart under 20%. Nu måste de döda DÖ annar är de snart under spärren. Undra på att de idioterna fasar för ett extra val. Svensk politik har djupfryst sig. Aftonbladet är aktersnurra till SD. Det hjälper inte ens att utse dynamitnazistens sjuttioåriga morsa till framstående SD-ledare.

    • Peter Harold skriver:

      Moderaterna har gjort ett strongt jobb med att radera sin relevans inom den svenska politiken. Jag trodde inte att det var möjligt, men Fredrik Reinfeldt lyckades, och den nya partiledaren kör rakt mot kyrkogården.

  3. Vauen skriver:

    Handlar det verkligen så mycket om att få utrycka sin sexualitet med dessa Pride-festivaler!? Jag ser det mer som ett angrepp på det traditionella samhället bara (Kulturmarxism). Varför skulle man bete sig provocerande (stå och jucka på lastbilsflak inför allmänheten är ett stört beteende som knappast har nått med kärlek att göra) om det inte handlade om att angripa?!

    Sanningen är att man får inte attraheras i vem man vill. Prova vara öppen pedofil tex, kär i ett barn anses psykiskt stört av oss men har varit helt normalt i massor med kulturer. Eller kåt på grannens Golden Retriever. Samhället har gränser! De flesta anser att man ska få vara homosexuell, men måste det betyda att man ska få privilegieras så långt att man får bete sig perverst på offentlig plats som allmänheten kanske inte kan undvika!?

    Det som heterosexuella hajat men som inte HBTQ-rörelsen gjort är att deras sexualitet inte angår någon, och (nästan) ingen vill höra talas om den!!

    • Peter Harold skriver:

      Det är kulturmarxisterna som strör skattepengar över HBTQ-rörelserna för att de skall kunna stå och torrjucka på lastbilsflak och bespotta det traditionella samhället. Så visst är det helt klart att pride-festivalerna är en av de viktigaste kanalerna för kulturmarxisterna. Och vi straighta står en bit ifrån och ler i mjugg.😉

    • Risto Matinen skriver:

      Håller med! De perversa bokstavsdiagnosernas utövare utnyttjas som de subversiva element de är och ges privilegier på majoritetens bekostnad, för att söndra och flytta fokus.

      Flera av de sodomitiska sorterna är snarare att betrakta som psykiskt sjuka, än något annat. De lider av vanföreställningar, som inte ska bejakas, utan motarbetas/behandlas. Läs vidare, den som ids: Kampen om det biologiska könet.

      Att dessa äckelparader ens är tillåtna! Mycket av det är ”förargelseväckande beteende”. Trots det fortsätter det och så vitt jag vet har ingen åtalas eller dömts.

      • Risto Matinen skriver:

        Äsch, länken visades inte: Här är den igen: http://www.morgonbladet.nu/news.php?name=2015025542

        • Peter Harold skriver:

          Faktiskt, jag har inte reflekterat över detta. Jag har förvisso hört om män som ångrat sina könsbyten. Jag har dock inte förstått orsaken till att de vill gå tillbaka. Men det är kanske just som det framgår i artikeln att de inte blev kvinnor bara för att de opererade bort sitt könsorgan.

          • Vauen skriver:

            Såg ett TV4 klipp om detta igår. Verkar inte vara helt ovanligt med folk som ångrar sig.

            Man kan undra vad som skulle hända om ett botemedel mot dessa bokstavskombinationer uppfanns? Skulle det bli populärt eller vill dom ”drabbade” ha sina liv som dom är!? Det är ju inte ett riskfritt livsval! Homosexuella (et al) drabbas ju oftare av HIV/AIDS och depressioner och självmord än straighta.

            • Peter Harold skriver:

              Svårt att säga vad som är orsak och verkan. Lingvistiskt sett borde ju inte en homosexuell bli deprimerad eftersom han är ju ”gay”… Sorry, jag kunde inte låta bli!😉

            • Risto Matinen skriver:

              Jag tror det finns bot, bland flera perversa läggningar. Dock tror jag de flesta perversa skulle avböja sådan hjälp, de är så nöjda med att ha sina privilegier.

              Dock talas/skrivs sällan om att bögen är mer än 20 ggr mer benägen att begå pedofilbrott, än oss normala. Bland kulturmarxisterna ska ju det friska, sunda och normala angripas och vice versa…

          • Risto Matinen skriver:

            Ingen kan byta kön! Det finns bara biologiska kön. Annat är bara asociala konstruktioner.

            En man som låter skära av dolmen & pungen, blir bara ett kastrat; ett neutrum. Spelar ingen roll om missfostret/psyksjuke käkar hormoner och fortsätter låter sig opereras hit och dit. Kromosomerna är fortfarande XY (man) och inte YY (kvinna). Det enda biologiska problematiska är de stackare som föds som hermafroditer.

            I dagens Sverige kan man dock fråga sig om de styrande är kastrerade? Förvisso, många utan stake från födseln, men de andra? Och övriga svenska män? Har du/ni även tappat elementär självbevarelsedrift?

            Inte alla, inte vi som är 60+ och vissa andra! Vi blir fler och fler varje dag, desto mer invasionsstyrkorna väller in…

            • Risto Matinen skriver:

              XX för en kvinna, inte YY. Ledsen för stavfelet…

            • Peter Harold skriver:

              Jag vet ite om det är någon tröst, men ”invasionsstyrkorna” brukar uppvisa ännu mindre tolerans mot alla som inte följer Skaparens ord om hur man skall roa sig i sängen (eller i staden man erövrat)… Ingen nämnd, ingen glömd.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

