Ett tåg kommer lastat – med flyktingstackare

Bästa läsare!

Först av allt ber jag om ursäkt för bristen på förpostade blogginlägg. Jag hade för mycket att göra före avresan för att fullborda mina textmassor. Och sedan ber jag om ursäkt för att jag avstod från bloggande under de dagar jag ”mellanlandade” i Sverige innan jag for iväg igen.

Mitt första blogginlägg – efter att ha varit i ett större antal nationer och gjort det jag sällan gör annars (nämligen att äta på restauranger) – handlar givetvis om den i medierna uppmärksammade ”flyktingkatastrofen”. Denna har nämligen många dimensioner. Ämnet har säkert redan behandlats till leda, så jag skall bara kortfattat ge utlopp för mina intryck från månaden som gått.

Först några faktiska konstateranden:

N:o 1. Invandringsfrågan har blivit den politiska huvudfrågan i Sverige. Mainstream media kan inte längre förneka att svenska folket är bekymrade över massinvandring. De flesta vet att de flyktingar som kommer till Sverige har inte för avsikt att stanna här tillfälligt. Flyktingkatastrofen är med andra ord en viktig del i det pågående folkutbytet.

N:0 2. Sverigedemokraterna har i några opinionsmätningar blivit Sveriges största parti, eller åtminstone det näst största. Detta har fått med sig att det inte är hur enkelt som helst att komma med ogrundade eller onyanserade anklagelser mot det partiet eftersom var fjärde person i publiken sannolikt sympatiserar med det partiet (som Mona Sahlin sade sig djärvt vilja ta upp fighten mot för att de aldrig skulle komma in i riksdagen).

N:0 3. Flyktingkatastrofen är en internationell angelägenhet. När länder som Ungern och de sydligare länderna säger sig inte kunna flyktingströmmen, eller som i Finland inte vilja ta emot fler flyktingar än man har kapacitet för, då ökar pressen på det internationella samfundet att börja angripa grundorsaken till flyktingströmmarna.

Och nu några observationer.

Statskontrollerade Sveriges Radio har i ett försök till ”Damage Control” låtit mediekritiska röster komma till tals. Visserligen från den egna yrkeskåren, som t.ex. en redaktör för Folkbladet som i SR P3 får säga att det är besvärande att invandringsfrågan bara debatteras i medierna ”med en enda röst”. Visserligen med bemötandet från en annan representant från medieetablissemanget (Expressen) som påpekade att man minsann belyst invandringens nackdelar, såsom trångboddhet och svårighet att integrera sig i det svenska samhället. Givetvis passade alla medverkande i radion på att tala illa om de andra arenor där invandringskritik framförs, t.ex, hos ”de suspekta sajterna”.

Under de senaste veckorna (om jag är korrekt underrättad) så har gammelmedierna ägnat sig åt att vädja till svenska folkets solidaritet. Av någon egendomlig anledning tycks det största hotet för flyktingarna utgöras av det farliga Medelhavet. Som ”belöning” för att flyktingarna betalat människosmugglarna för att utsätta sig själva för livsfara skall de nu ges en ny framtid i Sverige. Den som menar annat skall skämmas, säger välbetalda kändisar som tycker att folk skall skänka pengar till flyktingarna.

Igår var jag närvarande vid ankomsten av ett av dessa flyktingtåg. En hord av unga män och några unga kvinnor steg av tåget vid Stockholm C och eskorterades av Röda korset till väntade bussar. Min vän tittade på flyktingarna: ” – Oj, vad dyra kläder de har”. Min vän är ekonomiskt sinnad och undviker dyra märkeskläder, varför hon kunde göra denna bedömning. Och visst, de (flyktingarna) var alla hela och rena, och ekiperade i snygga sportjackor. Jag tror inte att Röda korset delade ut dessa kläder i Stockholm. I så fall borde det vara en smärre skandal att svenska hjälporganisationer ekiperar flyktingar med märkeskläder istället för de paltor man fått via de traditionella klädinsamlingarna (Röda korset vill f.ö. inte ha kläder utan önskar hellre pengar). Samtidigt som svenska folkpensionärer går i sliten rugg.

Jag förstår att det jag bevittnade var en ordinär ankomst av flyktingar, Sverige årsmodell 2015.

Jag kunde urskilja minst tre olika grupper; syrier, afrikaner och vad jag tror var afghaner. Inom den afrikanska gruppen fanns både personer med somaliskt utseende och samt en negress som lika gärna kunde ha flugit hit från USA (typ bredhöftad plantageättling). I ett och samma tåg kommer alltså flyktingar från flera länder från två olika kontinenter. Vilken intressant slump! Det måste betyda att minst två kontinenter står i brand. Vilket inte är en så liten brand i så fall.

Lite om varför en del av världen står i brand kommer via den alternativa nyhetssajten Fria Tider. När jag varit utomlands och fått tillgång till wifi till telefonen har jag pliktroget surfat in på DN.se och SvD.se. Och snällt sagt; svenska nyheter är så snuttifierade och tillrättalagda att jag faktiskt kunnat leva utan dem under hela min bortavaro.

Och sen tittar jag in på Fria Tider, den sajt som kanske har den bättre sortens omvärldsbevakning bland ”de suspekta sajterna”, som Folkbladet-redaktören här ovan kallar de konkurrerande medierna för. Fria Tider ger en bakgrundsbild till den nuvarande flyktingströmmen, med hänvisning till att Turkiets president vill få EU och USA mer benägna att kriga mot Syriens president under hotet av invällning över hela Europa. Hos DN kan man istället läsa om att i Tjecken hissat upp ett par kalsonger i en flaggstång i protest mot landets president…

Jag håller med Folkbladets redaktör som tycker att det är synd att svenska medier bara talar med en enda röst i invandringsfrågan. Men låt oss inte lura oss att tro att allt blir frid och fröjd bara för att radiopratarna säger ” – Oj, det är fler flyktingar nu och svårt för oss att ta emot dem på en och samma gång just nu, oj oj oj, vi måste göra en insamling”. Nej, problemet är större än så. Och problemet handlar inte om enbart en enda känslig fråga. Gammelmediernas oförmåga till kritiska analyser präglar numera de flesta ämnesområden. Den briljante tänkaren August Ludwig von Schlözer (1735-1809) skall ha sagt: ”Dåraktig är den man som aldrig läser en tidning, men den är mer dåraktig som tror det han läser bara för att det står i tidningen”. Frågan är om det fortfarande verkligen är dåraktigt att inte läsa en tidning, mer tvåhundra år efter denne historiska Sverigekännares bortgång?

Eftersom DN roar sina läsare med om kalsonghissningar i Tjeckien istället för att belysa orsak och verkan inom storpolitiken kommer läsarna och väljarna att hållas okunniga om de faktiska förhållande ute i världen – förhållanden som påverkar oss svenskar i allra högsta grad eftersom vi skall ombesörja de invällande folkhordernas välbefinnande via skattsedeln. Denna okunnighet leder till att vår CFR-styrda utrikesminister Margot Wallström aldrig kommer göra några nyttiga utspel mot de som verkligen skapar oron ute i världen, eftersom det inte finns någon folklig opinion som baseras på frank kunskap.

Som bekräftelse på att Fria Tider levererar uppgifter som ligger närmare verkligheten än någonting annat som skrivs av MSM i Sverige kommer beskedet att FP vill ha svenska trupper i Syrien. Japp, jag har en stark känsla av att någon eller några inom FP-ledningen har direkta kopplingar till USA och Council on Foreign Relation, detta eftersom FP anammar amerikanskt tänk inom politiken lika rappt som Carl Bildt. Och Bildts koppling till de neo-konservativa tankesmedjorna kan inte längre förnekas.

Jag tror att Allan Widman är en folkpartist som skulle behöva synas närmare i sömmarna för att se om han företräder andra intressen än sina väljares (d.v.s. är en svensk marionett till de neokonservativa tänkarna i USA, d.v.s. en ”Carl Bildt i vardande”). Misstankegraden är synnerligen hög.

Hälsar eder Peter Harold

P.S.
Tack för alla kommentarer medan jag var bortrest!🙂
D.S.

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Politik. Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Ett tåg kommer lastat – med flyktingstackare

  1. Sofia skriver:

    Välkommen hem!
    Jag hinner inte skriva mera nu för att jag skördar i min trädgård medan det är ljust; äpplen, plommon och björnbär.

  2. Benny skriver:

    Alan Widman är mycket riktigt en skum figur. En sak som förvånar är varför Hans Blix fortfarande är med i folkpartiet, detta lilla skitparti som varken har väljare bland folket eller en ledning värd namnet, får alltså sätta agendan och sin vilja fram i många frågor. Jag misstänker att det inte går riktigt rätt till i gamla Svedala…

    • Peter Harold skriver:

      Jag tror att Hans Blix behöver FP:s namn för att kunna ha access till medierna när han kommer med besvärande eller mer genomtänkta uttalanden. Skulle han yttra sig som partilös privatperson blir han sannolikt avfärdad som en gammal föredetting med potentiell senilitet.

  3. Rune skriver:

    Går det att förklara lite kort på svenska vad ”Council on Foreign Relation” är för något?

    • Peter Harold skriver:

      Svårt för mig att förklara komplicerade saker kort och enkelt, men jag gör ett försök. Jag börjar med lite bakgrund.

      Före och under 1890 började den brittiske mångmiljonären Cecil Rhodes umgås med planer att ägna en väsentlig andel av sin förmögenhet åt att sprida den engelska kulturen över större delen av jorden. Det fanns delvis en välmenande ambition bakom detta, som t.ex. att förmå vildar och underutvecklade kulturer att berikas och förfinas, och bli mer kompatibla med den brittiska högre kulturen. Och samtidigt fanns det i och med detta också en ambition att dominera över andra länder som hade koloniala intressen, som t.ex. Holland, Frankrike, Spanien, Portugal och sedermera i högre omfattning även Tyskland.

      Cecil Rhodes upprättade ett antal testamenten. Ett av dessa avsåg att utbilda unga idealistiska brittiska studenter som kunde tänkas formas i riktning med Rhodes ideal (som i sig grundades på de ideal som Oxfordprofessorn John Ruskin gett uttryck för under 1870-talet, och flera av Ruskins studenter hade etablerat sig i regeringsposition redan under det följande sekelskiftet).

      Samtidigt hade Cecil Rhodes skapat en ringformad organisation där en mentor kunde ha flera adepter under sig, men ingen av adepterna visste vem som stod i högre position än mentorn. Och ingenstans uttryckte man sig i termer av en organisation vid namn. Inspirationen hämtades från Jesuitordern (och för all del även från Illuminati, även om Rhodes organisation inte såg sig som illuminatis andliga arvtagare). För att få kontroll över adepterna (vilka givetvis fungerade som mentorer för nivån under dem) skapades forum som idag kallas för ”Roundtable Talk-movement”. Innebörden är en dold paraplyorganisation skapades, förverkligat av Alfred Miller som förvaltade Cecil Rhodes idé om anglosaxisk världskontroll.

      Vissa organisationer skapades i ett mer dedikerat syfte för att verka för denna världskontroll (eftersom de flesta associerade organisationer hade betydligt mer snävt definierade intressen). En av dessa var Council on Foreign Relations i USA under 1920-talet, där man ”från ovan” skulle sprida idealet om anglosaxisk världsdominans. I denna anda fanns en acceptans för ”oheliga allianser”, och den lättaste alliansen var att återförena den engelskspråkiga rasen på bägge sidor om Atlanten. För minns att hundra år tidigare hade Storbritannien försökt vinna tillbaka sin forna koloni i Amerika med våld.

      Då det inte fanns en offentlig stadga för Cecil Rhodes hemliga organisation så var kontinuiteten på arbetet beroende av vilka personer som invigdes. I takt med att den brittiska dominansen mattades av – trots organisationens existens, bör påpekas – kom amerikanarna att bli mer inflytelserika. Jag vet inte på vilken nivå de tog kontroll, men snart stod namn som Rockefeller och JP Morgan inne i kretsen. Jag känner inte till detaljer om eventuella maktkamper inom ”den inre kretsen”, men det är ändå uppenbart att Rhodes hemliga organisation nu hamnade i händerna på bankmännen i USA. Inflytandet kom nu inte från London, utan istället från New York och Washington.

      ”Den inre kretsen” bestod/består av en väldigt liten grupp, men för att kunna få ett ordentligt inflytande skapades alltså Council on Foreign Relations. När vi ser medlemslistan så förstår man hur inflytelserik denna organisation är. Här finns företrädare för storbankerna, mediebolagen, krigsmateriell-industrin, den civila industrin, fackförbunden, den akademiska världen och för all del en stor mängd politiker, experter och andra representanter för olika organisationer. Inom organisationen sker det som kan kallas idéutbyte, givetvis med inslag debatter av ganska normal karaktär, men det finns en röd tråd i verksamheten, och den röda tråden består av att verka för elitens intressen men i sken av att vilja det bästa för världen och mänskligheten. De flesta presidenter, försvars- och utrikesministrar har hämtats från CFR.

      På pappret kan CFR se oskyldigt ut, men i praktiken vet vi hur det går till. Som nyupptagen CFR-medlem anpassar man sig och följer lydigt de propåer som de äldre inflytelserika medlemmarna har. En politisk ”broiler” väljs in i CFR, med vetskapen om att om han eller hon ”gör rätt” kommer vederbörande för alltid ha en tryggad karriär. Att ”göra rätt” i det här fallet är att tillfredsställa andra CFR-medlemmars önskemål/krav. Sedan skall det sägas att CFR inte är den enda aktören inom denna sfär. Men det finns alltid personliga gemensamma nämnare mellan dessa.

      Det finns även ett europeiskt CFR numera.

      Jag hoppas att denna beskrivning duger. Jag skrev ner den i all hast.

    • hoff2 skriver:

      CFR är en JUDISK maffiaorganisation.

      Se AIPAC, som är den judiska maffian som styr Amerika.

  4. Bo Adolfsson skriver:

    Varje morgon går jag först in på Fria Tider för att se vad som har hänt. Den är värd plus-abonnemanget för en krona per dag.
    Russian Today (RT) ger ocks bra information även om det är från ett ryskt perspektiv. Med en titt i backspegeln her de ofta haft rätt.
    Civilingenjör Bo Adolfsson

  5. Läsare skriver:

    unga-ensamkommande-vuxna-med-gosedjur-pa-malmo-central

    http://avpixlat.info/2015/09/22/unga-ensamkommande-vuxna-med-gosedjur-pa-malmo-central/

    iphone-turister som leker ”flyktingar”.

    • Peter Harold skriver:

      Jag kommer bara på två ord: ”Fy fan”. Visst, det kan ju vara så att Rödakorsarna trodde att det skulle dyka upp 6-åringar. Men…. Nä. Sverige är galet. Tokgalet.

      • Läsare skriver:

        I förgår Onsdag kom det sex nya skägg”barn” till min stad. Idag Fredag kom det sju nya skägg”barn” till min stad. Jag ser dom direkt och jag ser skillnad på dom.

        -Dom har ju fullskägg! Sa kompisen. -Och nya mobiler, sa jag. Kompisen ser inte skillnad men jag gör. Iphone med stor skärm är lika med minst 6.000 kr.

        Idag väller det in minst 1.200 asylsökande i dygnet. Det är 400.000 om året. Nästan lika många som bor i Göteborg. Och då har de anhöriga inte ens börjat komma än.

  6. Läsare skriver:

    IN 1998, FOUR YEARS BEFORE the so-called attack on the World Trade Center, the Jew-run Council of Foreign Relations (CFR) drafted their CFR Commission Report on National Security.

    http://www.realjewnews.com/?p=117

    Broder Nathan är född jude och det han inte vet om judemaffian är antagligen inte värt att veta. Han har skrivit över tusen artiklar om den GLOBALA judemaffian.

  7. Läsare skriver:

    Alla ”Folkpartister” är judarnas shabbat gojim. I Amerika, tror det var i staten New York där kom polisen och tände och släckte ljuset för judarna på shabbaten. Jodå, en jude”tidning” skrev om det.

    ”Folkpartiet” styrs från Jerusalem. Hur någon kan lägga tid på att läsa judarnas lögner i DN och SvD övergår mitt förstånd. Ett par skitiga kalsonger på en flaggstång i Ungern eller vilket land de nu var. Seriös journalistik? Snarare fördumning på en Ding Ding Värld nivå.

  8. Läsare skriver:

    Refugee Demands Choice Of Country – Sept 2015 — 3 min.

    Får dom inte asyl i Tyskland, då åker de hem till Syrien igen. Som sagt, iphoneturister.

  9. Vauen skriver:

    Om man använder islamsk ekonomi som måttstock så skulle den välfärd som staten skänker dessa invandrare inte vara möjlig. Enligt denne Sheik så är fördelningspolitik inte önskvärt enligt islam. Hjälp skall ges frivilligt helt enkelt. Precis som jag tycker mao. Staten ska sluta med att sända pengar utomlands eller ge dem till utlänningar. Annars har vi snart ett korrupt samhälle.

    • Anna skriver:

      Nää-gubbjäveln tycker väl inte att fördelning behövs. Tror faan det som sitter och mästrar på tronen, med pungen fri och kan sätta på alla han vill inklusive småpojkar och flickor… När pengapungen och spermapungen är full känner man sig kaxig…

      Hugg huvet av ”han” säger jag. Han borde säga till alla likatänkare att dra hem till sin kontinent. Tyvärr gör han ju inte det eftersom han vill att de jävlarna sprider sitt punginnehåll till oss.

      Det är precis här i diskussionen som det slår slint i det hittills så lika- brödra/systerskapet oavsett var du har dina rötter och var de råkar nudda mark. DEt sitter så många i stugorna som ”tror” att de fajtas för samma sak, men när det kommer till kritan så är inte ”nationalisten” vän av land. Utan kan lika gärna säga precis samma saker som en äcklig muhammedan.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

