En uppmaning om att stödja Kimmo A via Bitcoin

Bästa läsare!

Det som gläder mig väldigt mycket är att denna blogg besöks av läsare som inte delar mina åsikter till 100%. Jag skall inte spekulera i grad av samtycke, men det berikar mig. Och det känns också kul att skriva för folk som inte tycker som jag. Ty en del av de åsikter jag har idag är sådant jag inte reflekterat över särskilt mycket när jag började blogga för tio år sedan. Tänkandet får inte stå stilla.

En viss kategori av läsare har hittat hit via Kimmo A:s sajt Riktiga Nyheter. Jag vet inte vad han drabbas av för slags öde, och jag känner bara till hans bakgrund högst fragmentariskt. Tydligen är han på finansiellt obestånd, och även om jag inte delar alla åsikter som framförs på de sajter som han listar så har han tveklöst skapat en kanal för alternativa nyheter och åsiktsyttringar som saknar dess like. Han har ett upprop om att få bidrag från användare av hans tjänst eftersom han håller på att hamna på bar backe. Han tar emot via bitcoin.

Själv fortsätter jag att skriva på som jag gör gratis. Jag har i dagsläget inga utvecklingskostnader eller andra omkostnader. Någon gång skulle jag i o f s vilja övergå till en mer organiserad form av kamp för frihetliga idéer, men det går så segt i Sverige. De flesta frihetliga människor är individualister, och de vill inte ge sig i kast med att förändra världen via de kollektivistiska systemen. Därför är vi individualister dömda till att förlora vårt race. Synd.

Hälsar eder Peter Harold

 

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Blogg. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till En uppmaning om att stödja Kimmo A via Bitcoin

  1. Sofia skriver:

    Sympatisk inställning!

  2. Anonym skriver:

    Vad gör Kommo A som är värt att stödja? Finns http://bubb.la/ som jag gissar är det denne anstränger sig i onödan att göra…

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

