Och vad händer på Sergels torg idag?

Bästa läsare!

Jag hörde att min favoritkrönikör bland de ”Sverigevänliga” medierna skall hålla tal på Sergels torg idag. Om jag skall hinna med det får jag avsluta min brunch ganska så snabbt nu. Nu har jag dock aldrig läst honom ur det perspektivet. Istället såg jag honom på den tiden som en medborgarjournalist som gav Avpixlat en kunskapsorienterande tyngd. När Stefan Torssell slutade skriva på Avpixlat så tappade den sajten något som tilltalade mig. Det var viljan att berätta någonting som placerades i ett begripligt sammanhang. Många ser nyheter som ögonblicksskildringar, men i själva verket har nästan alla händelser kopplingar långt tillbaka i tiden. Om man inte har den insikten är nyhetsförmedlingen ganska meningslös. Och det är just därför som det är meningslöst att försöka följa samhällsutvecklingen via gammelmedierna. Där är kunskapsföraktet totalt.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Stadsliv. Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Och vad händer på Sergels torg idag?

  1. Peter Harold skriver:

    Stor förvirring bland förbipasserande. Är man för eller mot högern? Polisen går fram och upplyser om att det är högern som demonstrerar…

  2. Herr Flick skriver:

    Torsell kan läsas i papperstidningen Nya Tider numera. Rekommenderas.

    • Peter Harold skriver:

      Dessvärre är jag livrädd för att PK-polisens hantlangare (brevbärarna) slänger in fotogen och en brinnande tändsticka ifall de ser något som inte följer rådande kulturmarxistisk mediedoktrin.

      • Rune skriver:

        Det går inte att se vad som finns i försändelsen från ”Nya Tider”. Du kan säkert vara lugn.

        • Peter Harold skriver:

          Då skall jag överväga det. Är innehållet bra?

        • Anna skriver:

          Njae, säger jag. Jag har varit med om att brev märkta med polisloggan kommit bort. Brev från SD kansliet har också kommit på villovägar. Men jag tror snarare att det var klåfingrade grannar som var i farten. Bodde i lgh med postfack i porten och helknasiga grannar som saknade egna liv… Eller så var det en fanatisk brevbärare. Svaret kommer vi aldrig att få veta. Så många brev som kom bort på 2 år boendes på den adressen är en helt osannolik summa.

          • Peter Harold skriver:

            Det är många områden i Stockholm som drabbats av att brev försvinner. Ett tag blev jag av med flera viktiga räkningar. Jag vet inte om det var en medveten strategi från Posten för att ”tvinga” oss att skaffa e-faktura för att inte stå utan försäkringar…

  3. Sofia skriver:

    Dagens manifestation är högst berättigad. Alla vettiga människor i vårt land borde stödja den.

    En sak som är kontra-produktiv är alla meningslösa manifestationer. Denna korta film belyser det på ett tydligt sätt:

  4. Sofia skriver:

    Varför tog SVT bort ett klipp från YT för att ett par bloggar skrivit om det?
    http://everykindapeople.blogspot.se/2015/10/isis-finger-i-svts-barnprogram.html

  5. Sofia skriver:

    Nordisk Ungdoms kortfilm från mötet:

    • Peter Harold skriver:

      Jag kan inte minnas att jag såg dem på plats. För dystra färger på deras kläder, så jag måste ha missat dem. Jag är så van vid att hålla utkik efter färggranna kjolar sittande på marken att undvika så jag ser inte folk som går i svart, he he!

  6. Anna skriver:

    Det behövs en bättre klädkod helt enkelt. Det enda som skiljer grön ungdom från socialdemokratisk/vänster- ungdom och sverigevänlig ungdom är några halsdukar mer eller mindre. Jag har alltid tänkt att skulle jag vilja nå ut som talare i svenskt publikum så skulle jag klä mig så tvärtom som möjligt, jag skulle klä mig som muslim eller zigenare och likaså alla talare på min sida. Då hade vi fått publik. Och sen hade vi vänt på hela skutan med vårat väl inövade tal och en skitbra sketch.

    Men jag förstår att det inte finns utrymme för det. I dagens läge är de väl inställda på att överleva istället för att övertyga någon.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

