Nyspråk? Kriminella flyktingar blir svenska gatubarn!

Bästa läsare!

Jag önskar att jag kunde låta bli att bli förbannad på svenska medier, men det är stört omöjligt att surfa på de stora nyhetsdrakarnas hemsidor utan att känna sig intellektuellt förolämpad. Obs! Jag surfar aldrig på aftonbladet.se, men jag ser folk länka dit och bara rubrikerna känns avskräckande.

Gårdagens (nattens) postning om mina privata förehavanden kändes behagligt för mig att skriva, så jag fortsätter med att inflika lite mer personliga tankar i dagens postning. Jag anser att utkiksplatsen Fåfängan är en av de mest romantiska platserna i Stockholm. Jodå, jag har andra förslag på bättre ställen om man vill ha riktigt kuttrasju i stadsdjungeln, men om man är ett förälskat par som inte tänker gå längre än till kramar och en och annan oskyldig kyss duger Fåfängan invid Londonviadukten alldeles förträffligt.

Utsikten över hela Stockholm från denna punkt i östra utkanten är fantastisk. Den ger också en bild av hur man som anländande främling möttes av den stora staden på den tiden man färdades till Sverige medelst ångbåt (ok, jag vet; folk som kom över Atlanten landade i Göteborg och åkte tåg till huvudstaden, men förstör inte mitt målande resonemang här nu). Svävande på det silverblåa vattnet välkomnade Nordens Venedig resenären.

Idag kommer man med flyg. Stockholm är säkert lika pittoreskt och Venedig-artat från luften som från vattnet. Uppe på Fåfängan, kanske tjugotalet meter över havsytan, kan man nästan ana staden från luften och vattnet på en och samma gång.

Fåfängan har nämns i nyheterna idag med anledning av en gruppvåldtäkt tidigare i år. Detta skulle kunna föranleda ett välorganiserat demonstrationståg på Sergels torg och en fem kvinnor stark talarlista av yrkesfeminister som förklarar i megafonerna varför hela nationen måste ta avstånd från mäns våld mot kvinnor…

Jag har läst om dådet i Dagens Nyheter respektive Fria Tider. Jag blev mest förvånad över innehållet på DN. Gärningsmännen som våldtog den unga kvinnan på ett synnerligen brutalt sätt visade sig vara gatubarn. Gatubarn i Sverige??? Wow, vi är på väg att bli ett nytt Rio de Janerio! Kan vi inte ha en karneval också? (Visst fan, vi har ju Pride-paraden…)

Jag har tagit två något förminskade skärmdumpar av de två tidningsartiklarna. Båda informerar om samma sak, men på olika sätt. Den ena artikeln skriver om pojkar som driver omkring för att de inte har någonting att göra, och därför hamnar i tråkigheter. Den andra artikeln skriver om unga män som vi kan anse inte har något i Sverige att göra. Vilken journalistik behövs tycker du, min gode läsare, för att vi skall börja fundera på de ”utmaningar” som det svenska samhället ställs inför, och vad vi kan göra åt det?

sb dn friatider 01

sb dn friatider 02

Den som våldtar en kvinna är ett kräk med fruktansvärt lågt EQ, och därtill måste personen ha ytterligare mentala tillkortakommanden som möjliggör för honom att fullborda och uppenbarligen njuta av sitt dåd. Hur stor är chansen att det på en och samma plats finns tre-fyra personer med samma diagnos i en så pass till ytan stor stad som Stockholm? Statistiskt sett borde alla andra närvarande personer ha hejdat gärningsmannen. Men icke, här turades man istället om att våldta den unga kvinnan. Detta måste sålunda betyda att gärningsmännen hade någonting gemensamt, och i detta fall är det deras bakgrund.

Jag vet av personlig erfarenhet att i rätt sällskap kan en tonårstjej vara berusad och kelig till höger och vänster utan att bli våldtagen. Och detta därför att vi som var i hennes omgivning inte passerade gränsen till våldtäkt. Vi tog ansvar för vår egen och hennes morgondag, hur felaktiga hennes signaler än var just då.

Vi behöver inte yrkesfeminister som skuldbelägger män kollektivt. Vi behöver däremot förklara att man inte är välkommen till Sverige om man inte kan följa lagen. Och att våldta och misshandla är ett brott som får till och med kåkfararna att förakta en gärningsman.

Trots detta ligger det i dessa ”gatubarns” kultur att se tjejer som lovligt byte. Det kan inte förklaras enbart med att deras hjärnor sitter längst ut på k*ken, för det vet vi att den inte gör. Det hela handlar om kultur i både vid och snäv betraktelse.

Vilken kultur hade gett den unga kvinnan färre men för livet idag? Definitivt inte gärningsmännens.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Brott & straff. Bokmärk permalänken.

33 kommentarer till Nyspråk? Kriminella flyktingar blir svenska gatubarn!

  1. Frasse skriver:

    Dessa unga män borde naturligtvis utvisas på livstid. Om inte annat för att skicka en tydlig signal till likasinnade inom landet och utrikes. Vad blev det istället. En tumvante, sa skräddaren. Vi har en lagstiftning som skyddar gärningsmännen. Det är ynkligt.

    • Peter Harold skriver:

      Det går inte att utvisa gärningsmännen eftersom åklagaren vet inte vad de heter. Därför yrkade hon aldrig på utvisning. Suck.

      • Rune skriver:

        Men då måste de ju tas i förvar tills de säger var de kommer från så de kan återsändas.

        • Herr Flick skriver:

          Exakt. Antingen minns de varifrån de kommer, eller så får de åka till Somalia, piratkusten. Bara att välja.

        • Peter Harold skriver:

          Nu tror jag att det blev sex månader att ut och gå med gamlingar eller plantera blommor åt kommunen… Ironiskt nog finns det folk som drömmer om att få jobba med sådant som av rättsväsendet kallas för samhällstjänst.

          • Anna skriver:

            Den här exakta ordalydelsen ”samhällstjänst” som Svea rike utdömer straff i enlighet med, vittnar ju om de däri sittandes syn på straff och vad straff är. ? Där sitter tydligen människor som anser att det är ett straff för medborgarna att tvingas till samförstånd/ insyn i andra medborgares handikapp /åldersrelaterat funktionshinder.

            I rest my case, liksom.

            • Peter Harold skriver:

              Det har du alldeles rätt i. Därför skulle jag vara positiv om de öppnade några stenbrott. Jag älskar trottoarer med huggen kantsten, det har vi alldeles för lite av i vårt land.

        • Arbetsläger under hård regim på vatten och bröd. Om så bara hacka sten dag ut och in. Ej tidsbundet straff förrän kräken erkänner.

  2. Anna skriver:

    Undertecknad hade fallit offer för våldtäkt ett stort antal gånger om jag vuxit upp i dagens samhälle. Men blev inte det, just för att tjejer inte var lovligt byte då. Det är väl därför som invällarnas tjejer inte följde med i första flytten till Sverige, utan de som just nu blir vaktade av morsorna/mormödrarna och får följa med resten av paketet efter ett halvår efter att våldtäktsmännen fått härja fritt här. Lagom till utsläppet av de värsta förövarna, vill säga. Sverige är väl heeeeelt fantastiskt- är det inte?

    • Peter Harold skriver:

      Det jag tycker är så förbluffande är att dessa gärningsmän inte har några spärrar. Det finns ingen skam.

      • Anna skriver:

        För att det inte finns några vittnen till skammen. Det är ju det jag sagt hela tiden. De saknar eget samvete. Finns inget vittne till att det de gör är fel, så spänner de ut det här hela tiden. Det FINNS inga spärrar. Jag har ingen förklaring till det här. Uttråkning? Gendefekter? Känsla av att inte klara av sanning VS drömläge? Verklighetsförankring med andra ord?

        Jag hade tippat på att det är en kombination av allt ovanstående. Det hade enkelt kunnat undvikas om de här ”individerna” som klumpat ihop sig inte kommit hit. De hade inte blivit såna om de hade fått stanna kvar där de hade sina liv redan. Det går inte att börja om där man inte har sina rötter OM där också saknats verklighetsförankring på ytan.

        Varför ska det här vara så himla svårt att förstå? Alla ska stanna där de känner sina rötter. Ärligt talat- det måste till ett jääävla miffo till människa som kan växa upp till människa i ett samhälle som består av mona sahlin?

        • Peter Harold skriver:

          Nämn inte Mona Sahlin; jag skall gå och sova snart. Jag vill inte ha mardrömmar i natt…😉 Njae, allvarigt talat, jag har inget emot att ärliga människor rör på sig och att vissa tar sig till Sverige och gör nytta. Men att ta sig hit och tro att man får bil och en blond fru på två år eller blir livstidsförsörjd av skattebetalarna… nä, det är blä.

  3. Anna skriver:

    Jag vill ju inte kalla det för att följa lagen, utan mer att följa sina instinkter. Varför man gör skillnad på en full/påtänd eller bara helt enkelt ledsen tonårings känslosvall oberoende av kön. Det är en sketen värld de här utskitna dräggen kommer ifrån, som blivit uppfostrade med att tänka att tjejer får skylla sig själva om de visar upp precis samma spontana känslor som killarna i samma ålder. Det handlar inte om att följa någon skriven lag. Det handlar om människosyn. Vilket inte de här psykopaterna har. Samma vidriga ”tolkning” av lagen de uppvisar när de sprättar upp djur levande.

    Det är inga charmtroll det här. Det är vidriga jävla psykopater från en ”kultur” som aldrig borde ha fått tillåtelse att vistas här. Men vi får väl skylla oss själva som är så stressade att vi hyr in entreprenörer för att reparera eller bygga ny villa med fullt inträde medans vi är så fokuserade på att hajpa inbrottslarmet för övriga…

    Suck. Tjejen bodde ju för faan i området och kunde inte ens få vara ledsen ifred?

    • Läsare skriver:

      Suck. Tjejen bodde ju för faan i området och kunde inte ens få vara ledsen ifred?
      ______________

      Förstår precis vad du menar. Vet inte hur många ledsna flickor på fyllan jag träffat igenom åren. Arabvärlden exporterar sitt DNA-avfall till Sverige och hela feministfittan skriker av glädje, eller säger ingenting … Fan ta Måna Stalin och de övriga nyttiga idioterna till: Epsteins DN.

      Kolla under rubriken på första skärmdumpen.

    • Läsare skriver:

      Jag har träffat gruppvåldtagna kvinnor i verkliga livet personligen. Hade jag bestämt skulle dessa patetiska avskräden varit tvungna att sitter och kissa resten av livet. En halv meter o,9 fisklina räcker. Sedan har de våldtagit färdigt.

    • Peter Harold skriver:

      Japp, enligt min mening skall man ha rätt att få vara ifred. Det gäller oavsett vilka kulturer som etablerat sig här.

  4. Läsare skriver:

    Gatubarn i DN = DN-judarna börjar själva bli rädda för att bli kulturberikade. Vem har skrivit artikeln? Jag sätter min högra tumme på att det är en jude.

  5. Risto Matinen skriver:

    Detta måste sålunda betyda att gärningsmännen hade någonting gemensamt, och i detta fall är det deras bakgrund.

    Tja, beror på vad man menar med bakgrund. Det beror till ca 80 % på gener, så räknas det som ”bakgrund”, så OK för mig…

    • Peter Harold skriver:

      Jag skulle säga att det är en mix av både gener och kultur. Kultur kan förändras och anammas, det är svårare med gener. Men med vissa gener kan en viss kultur, eller typ av kultur skapas. Och nej, jag hänvisar inte till någon religion. I en kultur är det tabu att våldföra sig. I en annan kultur är man mindre nogräknad.

  6. Herr Flick skriver:

    Jag har svårt att förstå att barn kan våldta? Är riktiga barn verkligen medvetna om den dimensionen av verkligheten?
    I ett land där fega dumskallar styr kan tydligen vad som helst hända.

    • Peter Harold skriver:

      Njae, jag känner till fall där barn våldtagit andra barn (och i något fall ett vuxet offer). Men det har rört sig om individer vars renommé fick folk att säga ” – Konstigt att det inte hänt tidigare”.

      • Anna skriver:

        Man vill verkligen inte förstå. Det är som att kolla en skräckfilm på kvällen, som pågår fortfarande när man vaknat klockan 7 på morgonen när klockan ringer. Usch.

  7. Sofia skriver:

    Det finns hopp om ett sundare debattklimat genom ”Granskning Sverige” ´s insatser.
    Youtube: ”Bonnier ringer GS” –
    Briljant!

  8. tomas mattsson skriver:

    Tyvärr använder du själv nyspråk, när epitetet flykting används i rubriken. De är inga flyktingar.

    • Anna skriver:

      Näää- för att de uppehåller sig illegalt i landet. Menar du att Peter Harold sölar ner statusen ”flykting” när han beskriver de onämnbara i titeln?

    • Peter Harold skriver:

      Jag känner till det där resonemanget, och jag håller inte riktigt med. Ja, dessa grabbar var sannolikt inte flyktingar i ordets riktiga bemärkelse (jag är inte säker, men jag tror att de tillhör den halva av sommarens och höstens lämmeltåg som inte registrerade sig som asylsökande), men rent generellt skulle jag vilja påstå att man kan vara flykting även om man inte är utvald enligt FN:s kategorisering. Som ett exempel; jag skulle kunna ta en väska med mina personliga tillhörigheter och gå till Rysslands ambassad och be dem om politisk asyl därför att jag har blivit ett offer för den svenska kulturmarxistiska multikulturalismen. Jag tror att jag inte kommer godkännas av det ryska migrationsverket (i vart fall inte förrän jag säger att jag har ett DVD-bibliotek med systemregister från FRA, då kanske de blir intresserade, he he…), utan får försöka leva på flykt från vansinnigheterna någon annanstans.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

