Jag erkänner att debatten är rasistisk, och det är kanske i sakens natur…

Bästa läsare!

Jag skall här ge mig på en övning som min kritiker kanske vill avfärda ett olyckligt försök till att relativisera kring islam och terrorism.

Fast det är ingenting emot vad jag kommer göra i steg två därag inte bara fiskar i värdegrumligt vatten, utan till och med tar samma vatten över mitt huvud…!

I min bekantskapskrets finns det en del människor som är ”sjukt trötta på islamistiska terroritser” Här skulle jag kunna flika in med ett retoriskt ” – Vem är inte det? LOL” eftersom det är så man kommunicerar nu för tiden.

Men dessvärre så är det inte så himla självklart för alla att ta avstånd från terroristernas våld. Och för min egen del så både förstår och vet jag varför terroristerna gör som de gör. Samtidigt vet jag att vem som helst kan säga att jag har fel. Och jag har lika lätt för att argumentera för min sak som jag har svårt att bevisa att mitt påstående stämmer.

Så låt mig börja med min relativisering av terrorism och islam. Det finns ett påstående som jag tror många instämmer i: ”Muslimerna är inte terrorister, men terroristerna är muslimer”. Det är här som många menar att det trots allt finns en korrelation mellan islam/muslimer och terrorbrott. Och jag instämmer. Frågan är bara hur stark denna korrelation är?

I Sverige sägs det finnas 800’000 muslimer. Om siffran stämmer eller inte törs jag inte säga längre, men säg att felmarginalen är 100’000 uppåt eller neråt. Låt oss konstatera att Sverige har haft ett enda islamistiskt terrordåd med dödlig utgång. Det var när Taimour Abdulwahab al-Abdaly fipplade med sin sprängladdning och blåste buken av sig under julruschen för fem år sedan. Matematiken säger då att av 800’000 muslimer har det genererats 1 terrorist (om vi kan låtsas likt SÄPO att Taimour inte hade några medhjälpare). Och eftersom han är död kan vi fylla på med 800’000 nya muslimer innan vi har nästa julbombare, säger statistiken.

Ok, vi skall kanske lägga till attentatet mot Jyllandsposten i december 2010 som den danska säkerhetspolisen och den dito svenska stoppade i elfte timman. Här säger svenska Wikipedia att en av gärningsmännen kom från Sverige. Men fastän detta var på väg att bli ett av de mest blodigaste massmorden på modern tid i Danmark så nämner svenska Wikipedia inga namn på gärningsmännen. Det gör den engelska versionen istället. Och den upplyser om att ytterligare två av gärningsmännen var ”svenskar”. Det gör alltså att av 800’000 muslimer genereras 4 muslimska terrorister.

Här kommer då argumentet om minskad muslimsk invandring in för att minska terrorhotet. Men ju mer jag tänker på detta, desto mer oförstående blir jag.

Vi kan nämligen inte bli säkra på att begränsad muslimsk invandring ger färre terrorister. Terroristerna skapas inte genom en statistisk formel. Vi kan inte använda hotet om muslimska terrorister som argument för att minska den gruppen av invandrare. Den enda logik som finns i detta fall är att förbjuda muslimer över huvud taget. 0 muslimer i Sverige = 0 muslimska terrorister.

Vänta, håll tillbaka applåderna (För jag tror att några applåderar över orden ”noll muslimer i vårt land”). Vi kan inte komma dit. Tyvärr, jag måste göra läsaren besviken inför denna insikt. Men det går inte att göra Sverige muslimfritt. Inte med annat än att muslimerna får sina egna Mona Sahlin, Henrik Arnstad, Dogge Doggelito och Gudrun Schyman. Och definitivt inte med terrorist-argumentet.

Så, nu har jag relativiserat bort islamisthotet från debatten…

Nu ber jag läsaren att putsa upp skinnstövlarna, rikta kragen, stryka den bruna skjortan och damma av örnen, för här kommer en motverkande dos hard core political in-correctness:

Det är faktiskt inte de islamistiska terroristerna i landet som vi irriterar oss över (intill den dag man själv blir lemlästad eller får en anhörig eller älskad dödad). Nej, det vi ogillar är att islam förändrar den svenska kulturen och vårt sätt att leva.

Jag har ingenting emot att folk lever efter sin egen tro. Men när den tron inkräktar på andras rättigheter och traditioner, då har jag svårt att känna sympati med religionsutövaren. Detta gäller inte bara religion, utan även inom politiken. Om någon besväras av att det serveras fläskkotlett på restaurangen så rekommenderar jag vederbörande att gå någon annanstans. Vi andra uppskattar denna maträtt. Om någon besväras av att det finns kiss-och-bajs-porr på Internet så har jag den mest uppenbara lösningen på detta problem: sluta surfa på såna sidor. Var så god påverka ditt eget liv, men låt andra få vara ifred.

Men verkligheten är den att vi människor inte får vara ifred. Det är en kulturell fråga. Och det är en fråga om matematik. Matematiken gör att en kultur dominerar. Vi ser det ute i förorterna med hög invandrartäthet, eftersom vardagsanomalin är mer åskådlig i en miljö som vi inte hör hemma i. Det är synen av detta som gör folk oroliga. Rädslan för terrorism är generellt inte mer påtaglig än rädslan att bli träffad av blixten. Men rädslan för att som infödd i sitt eget land se det förvandlas till någonting man inte valt att leva med, den är mer skrämmande. Och där är vi idag. Läget har avanceras så pass långt att det bildats enklaver dit etniska svenskar inte är trygga att vistas i. Allt detta har skett genom politiska beslut.

Vi bör nog erkänna att frågeställningen är rasistisk. Eller i vart fall etniskt och kulturellt exkluderande. Är det svenska folkets fel? Nej. Det faktum att enklaverna bildats, att de existerar och konformeras, är ett bevis för att rasismen och det etniska exkluderandet i allra högsta grad är ömsesidigt.

Jag säger inte detta för att uppmuntra till rasism. Tvärtom. Jag säger detta för att uppmärksamma folk om att den politik som regering, riksdag och myndigheter fört under årtionden – med benäget stöd från medierna och en vänsterkantrad intelligentia – har resulterat i just rasism. Man har inte varit ödmjuk och iakttagit hänsyn till vad ett fungerande samhälle kan utsättas för innan det uppstår konflikter. Än mindre har ovan uppräknade makthavare förstått vikten av att det måste finnas utrymmen som isolerar konflikthärdarna.

Sålunda har vi ett samhälle där det finns en betydande mängd människor som inte är trötta på terrorister, utan som utifrån sina kulturella värderingar förstår och stödjer terrorism i namn av deras härkomst och religion. Framför allt tänker jag här på att många muslimer anser att förbud mot hädelse av profeten Muhammed står över yttrandefriheten. Till skillnad från mig som säger att ”jag förstår att terroristerna gör som de gör, men accepterar det inte”, så svarar alltför många muslimer att ”de förstår terroristerna, och de tycker att terroristerna gör rätt”.

Det bistra sanningen är sålunda den att kultur, religion och politik kan göra att olika grupper inte är kompatibla. Varje kultur har ett behov av att dominera, i vart fall om den vill fortsätta att överleva. I Sverige råder en situation där den svenska kulturen motarbetas inifrån. Det gör att andra kulturer har ganska lätt att vinna terräng. Med kultur talar jag också om samhällsbildning. Vi kan se i just förorterna att en annorlunda samhällsbildning uppstått där den svenska vikit undan. Iakttagandet av faktum, och de slutsatser som går att dra utifrån detta, ger vid hand att Sverige befinner sig i en förvandling som antingen måste stoppas eller accepteras. Ju senare man gör detta val, desto svårare blir det att återställa det som gått fel.

Summering: Invandringsdebatten handlar inte om huruvida vart 100’000:e muslim i Sverige genererar en terrorist eller inte. Redan vid 100 invandrade muslimer kan du ha fått 10! Du kan dessutom ha inhemska terrorister också (AFA!!!!). Nej, istället handlar det om du vill ha 100’000 eller 1’000’000 muslimer som fyller stadsbilden med burkaklädda kvinnor, med daghem där det aldrig kan serveras skinka, med städer där det utförs böneutrop, med taxichaufförer som måste stanna på motorvägen för att be (japp, det har hänt i Sverige), med antisemiter som förföljer judar, med glada torghandlare, med särskilda matbutiker, med flickor som omskärs i strid med lagen, med balkongflygningar, med svartjobb, med shariakontrollanter som besiktar huvudbonaderna, med allt ont och gott som denna religion medför (svartjobb på den goda sidan…!).

Ju fler muslimer, desto mer av deras seder, vanor och beteende kommer du ha i det offentliga rummet. Det är här vi svenskar (och uppenbarligen muslimerna själva) har synpunkter på vilken ordning som skall råda, och vad man vill trivas med. Med andra ord, debatten är i högsta grad rasistisk, ju närmare vi kommer avgörandet mellan ”vinna eller försvinna”. Och det kan vi tacka våra makthavare för!

Avslutningsvis vill jag ställa den provokativa frågan: Varför har vi inte samma debatt om filippinare, thailändare, kineser, indier och italienare? Kanske är just den frågan (eller snarare svaren) det mest rasistiska statement denna bloggpost kan erbjuda. Jag tror jag håller tyst nu för säkerhets skull.

Hälsar eder Peter Harold

===========================================
Jag hävdar att 6’000’000 judar
5’900’000 judar
5’800’000 judar
5’700’000 judar
5’600’000 judar
5’500’000 judar
5’400’000 judar
5’300’000 judar
5’200’000 judar
5’100’000 judar
5’000’000 judar
4’900’000 judar
4’800’000 judar
4’700’000 judar

dödades av nazisterna under Förintelsen. (Se förklaring här)
===========================================

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Religion. Bokmärk permalänken.

38 kommentarer till Jag erkänner att debatten är rasistisk, och det är kanske i sakens natur…

    • Peter Harold skriver:

      Som BGF frågar, varför lärs inte ”Frihetssångens” text ut längre? ”Frihetssången” är alltså ett verk som hyllar Engelbrekt Engelbrektsson, men även han är i högst grad marginaliserad i den svenska skolan. Jag ringde upp min dotter för att höra vad hon visste om honom, och svaret var ”Ingenting”. Fastän jag är uppvuxen i Bergslagen fick jag nog inte lära mig mycket mer jag heller, förutom att han gett namnet åt Engelbrektsloppet. Det känns som att kidsen inte skall lära sig att man även i Sverige kan göra uppror när makthavarna missköter sig mot folket.

    • Hans Nilsson skriver:

      Jag var 2 år gammal när dessa ord skrevs. Det är otroligt tråkigt att detta inte blev en ledstjärna som kom att skänka ljus över Sverige även in i vår tid och kommande generationer Svenskar.. Nu är det bara mörker vi har att se fram emot.

    • Läsare skriver:

      Ulla Gunilla Lindström, under perioden 1931–1947 Alm, föddWohlin 15 september 1909 i Stockholm, död 10 juli 1999, var en svensk journalist och socialdemokratisk politiker,konsultativt statsråd 1954-1966 med ansvar för familje-, konsument-, bistånds- och flyktingfrågor. År 1958 blev hon den första kvinna som tjänstgjorde som tillförordnad statsminister.[1]

      https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ulla_Lindstr%C3%B6m

    • Peter Harold skriver:

      Men, usch, får man verkligen tycka så där…?😉 Ja, 1955 gick det bra. Idag hade hon nog behövt livvakter efter ett sådant utspel.

  1. Stefan skriver:

    Tack för ett bra inlägg
    För mig handlar det om beteende och inte hudfärg men kommer man till Sverige så ska man anpassa sig.
    Man gör rätt för sig för brödfödan som vi svenskar har gjort under lång tid.
    Ex idiotiskt att byta namn från socialbidrag till försörjnings bidrag men det verkar som att idioterna i riksdagshuset vill ha bidragsberoende i sverige och det går väl bra tills den dagen som svensken inte längre vill föda dom kriminella bidragstagarna men halleluja vad händer när pengarna tar slut eller viljan att betala skatt tar slut???
    Själv ser jag skatt som ett sparande? men men det är tydligen fel

  2. Sofia skriver:

    Lars Bern skriver alltid läsvärda artiklar men den här är något extra;
    sista stycket knyter an till din artikel:
    http://antropocene.se/2015/december/hotet-mot-var-frihet-och-var-halsa.html#comment

    • Stefan skriver:

      Skitbra artikel

    • Peter Harold skriver:

      Framför allt har han en förträffligt god insyn i saker och ting som sker (tänker bl.a. på hans reflektioner kring oligarkernas planer på att tjäna pengar på energiomställning). När det gäller NATO är jag glad över att han tar ställning utifrån samma grund som jag. Förhoppningsvis kan han få fler annars förnuftiga människor att göra samma sak.

  3. Läsare skriver:

    NEJ Peter Harold

    Men rädslan för att som infödd i sitt eget land se det förvandlas till någonting man inte valt att leva med, den är mer skrämmande. Och där är vi idag. Läget har avanceras så pass långt att det bildats enklaver dit etniska svenskar inte är trygga att vistas i. Allt detta har skett genom politiska beslut. —PH
    _____________

    Det har blivit så här på grund av AVSAKNAD av politiska beslut.

    Våren 2015. Väntar på bussen på busstationen. Bra väder och jag börjar prata med en etnisk svensk kvinna i 60-årsåldern. Stockholmare, har jobbat som lärarinna på skola i Kista. Hon berättade att hennes skola bränts ner till grunden under rasupploppen i Husby.

    Hon frågade mig minst fem gånger om jag kände till upploppen i Husby. Jag svarade Ja, minst fem gånger och att jag känner till upploppen i Husby mycket väl.

    Så lärarinna hon är, verkar hon ha svårt att fatta mitt svar första gången, alltså upprepar hon frågan.

    Hon berättar att hon haft mycket med polisen, brandkåren och all offentliga myndigheter som blir inblandade i såna ärende. Hon sa det inte rent ut, men med vägledning av hennes beskrivning hur hon varit inblandad i all offentlig verksamhet är min kvalificerade gissning att hon har haft en ledande befattning på skolan. En vanlig anställd lärare hade bara slutat att åka till Kista/Husbyskolan. Hon var involverad, ingen lågstatuslärare med andra ord. Lägg till åldern.

    -Du kan söka jobb i förorten och få mycket bättre betalt än en vanlig lärare. PK-idioternas eviga svar på sjunkande skolresultat har alltid varit att: -Nu höjer vi lärarlönen i ghetto så skall allting bli bra.

    Hon var inte intresserad. Jag sa det två gånger för att vara säker på att hon hört. Jodå, hon förstod.

    Här har jag alltså en vuxen etnisk svensk kvinna som med egna ögon sett hennes egen skola i ghettot brinna ner till grunden. Tror du hon ens antydde att det är ett blatte-ghetto vi pratar om?

    Rasupplopp i blatte-ghetto är helt och hållet mitt språkbruk. Vi pratade i minst 20 minuter, kanske en halv timma. Vi var helt själva på en offentlig plats och vi var bägge kolugna. Ingen av oss var stressade och ingen som störde. På den tidningen ens hintade, antydde hon att det var kaosblattar vi pratade om.

    Jag gick lågstadiet i Bergsjön och Hjällbo i Göteborg.

    Jag har inget minne av nån turkunge eller juggeunge eller nån hudfärgsunge. Faktum är att jag har inte ens ett minne av en finneunge från skolan i Bergsjön eller Hjällbo. Mitt första minne av en finneunge är i skolan i Lilla Edet i 3an.

    Idag bor det få etniska svenskar i Bergsjön och i Hjällbo, de är NO Go zoner i Sverige idag år 2015. Min mor bodde en halvmil från Lilla Edet för två år sedan. Lilla Edet är en förort till Trollhättan. Och så in i helvete med blattar – i Lilla Edet alltså. Trollhättan är en fin stad, men ett enda blatte-ghetto.

    Faktum är att jag känner halvblattar som flyttat FRÅN Trollhättan. Varför? De har sagt att det är för många blattar i Trollhättan.

    Hjällbo/Bergsjön/Rosengård/Husby/Runkeby/Kista/Vivalla/ … tja, fyll på själv med ditt lokala blatteghetto.

    Det sista miljonprogramsområde byggdes runt 1975 och det är 40 år, mindre än ett halvt sekel, en halv mannsålder sedan och då fanns det INGET blatteghetto i Sverige.

    Jag har växt upp i Göteborg till och från. Göteborg har alltid varit Stan. Göteborg är Sveriges andra största stad. Hamnstad och Sveriges port mot världen. Jag såg min första neger i verkliga livet på 70-talet i Göteborg.

    Araber? Öhhh…. dom har jag sett på bild, men i verkliga livet? Jag såg mina första araber i början på 80-talet i Hjällbo. Min mor bodde i Hjällbo då.

    Idag kan du inte undvika att se en neger eller en hucklekärring i minsta lilla by i Sverige på vilken tid som helst dygnet runt.

    Den demografiska förändringen av Sverige från ett homogent land till hela världens allmänning, över 200 blatteghetton och 50 No Go zoner, har hänt på en halv mansålder.

    Hur det kunde hända? Brist på politiska beslut. De flesta har aktivt valt att INTE se och ta politiska beslut.

    Sverige på 70-talet: – Vi har problem med blattar i ghettot.
    Politiker: -Jaja, olika kulturer du vet. Ge det tid så löser det sig.

    Sverige på 80-talet: -Svenskarna börjar flytta från ghettona.
    Politiker: – Rasism du vet, ge det tid så löser sig det.

    Sverige på 90-talet: – Blattarna bränner ner skolor och de hus de själva bor i.
    Politiker: -Det är VITA ETNISKA SVENSKAR SOM BRÄNNER NER SINA EGNA HEM.

    Sverige på 2000-talet: Rasupplopp, varje dag eldas en ghettoskola ner.
    Politiker: -Det är den strukturella rasismen. Har vi bara en gemensam värdegrund så löser det sig.

    Sverige på 2010-talet, det vill säga idag December 2015 bara för två månader sedan var det bara dödsknarksnazister som pratade om volymer på antalet asylsökande.
    _________

    Minister Morgan Johansson: Antalet asylsökare måste minska till under 2.000 i veckan

    Publicerad 3 december 2015 kl 18.32

    INRIKES.Om inte antalet asylsökare som kommer till Sverige minskar till under 2.000 per vecka kommer regeringen att vidta ytterligare åtgärder för att strypa inflödet. Det uppger justitieminister Morgan Johansson .

    http://www.friatider.se/morgan-johansson-antalet-asyls-kare-m-ste-minska-till-under-2000-i-veckan

    Det går snabbt nu. AKTIVA politiska beslut, men det är för sent. Hela Sverige kommer att bli ett enda stort blatteghetto. Det tragikomiska är att inte ens blattarna själva vill bo i ett blatteghetto.

    • Läsare skriver:

      Sveriges dagar som Humanitär STORMAKT är över. That’s it. Enjoy your local ghetto. You dumbfucked asshole liberal/communist/moderat shit for brain.

      • Peter Harold skriver:

        Lugn, staten kan fortfarande låna en massa pengar till att fortsätta folkutbytet. Finansministern har sagt det själv: det är jättebilligt att långa pengar nu, nästan gratis…

    • Peter Harold skriver:

      Nej, det är politikerna som beslutat att Sverige skall vara multikulturellt (grundlagen), men då det inte finns en reglerad definition av vad detta är, har det stått politikerna – lokalt som nationellt, att ta skattebetalarnas pengar för att finansiera folkutbytet. Mycket av det du räknar upp är frukten av politiska beslut, t.ex. att ge vissa grupper rätt att flytta in till Sverige och stanna här, att de skall ha rätt till långvariga försörjningsunderstöd, att de skall tilldelas bostäder i särskild ”gräddfil”. Lägg därtill att politikerna har beslutat om lagar som försvårar eller omöjliggör kritik av den nya ordningen. Politikerna har beslutat att ge vissa intresseorganisationer stora mängder pengar för ”opinionsbildning”. Politikerna ger bidrag för privata informationsbyråer som ägnar sig åt att registerar politiskt oppositionella.

      Det du säger som skulle vara en brist på politiska beslut är förmodligen frukten av politiska val, nämligen att inte göra något för att stoppa den vansinniga utvecklingen. I Sverige kan vi inte göra någonting utan politikernas medgivande. Det vore bra om vi tog oss ur detta av makten etablerade strypgrepp på svenska folket.

  4. Rune skriver:

    Allt det här du skriver om insåg spanjorerna på fjorton och femtonhundratalet och därför lanserades ”Reqonquista”. Judarna och araberna fick någon vecka på sig att packa och ge sig av. Det gick inte i längden att leva tillsammans med dessa folkgrupper som ofta var illojala mot Spanien.
    Antagligen måste en ny Reqonquista sjösättas i Europa för att lösa problemet? Det blir inte roligt men troligen nödvändigt? Allt detta på grund av våra ansvarslösa politiker och medier som har låtit allt gå för långt.

    • Sofia skriver:

      ”… våra(?) ansvarslösa politiker och medier…”
      http://www.radioislam.org/islam/svenska/svensk.htm

    • Peter Harold skriver:

      Jag har tittat på det där i all hast under en lunchpaus. Jag tror inte att det går att göra detta eftersom FN kan gå in militärt i de länder som beslutar sig för en dylik åtgärd. Jag säger inte emot din teori att vi kanske hamnar där, men folkrättsligt kommer det bli problem för ursprungsbefolkningen att göra det som är till fördel för dem.

      Just nu studerar jag några hypoteser om vad som kan hända i framtiden, så jag är tacksam för att du gav mig det där namnet.

  5. Risto Matinen skriver:

    Tipsar om en 33-minuters intervju av Syriens Assad, gjord av tjeckisk statstelevision.
    http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/1628712-asad-pro-ct-rebelove-jsou-jako-zoldaci-vetsina-plni-zajmy-jinych

    Hittade den genom Luboš Motl blogg: http://motls.blogspot.se/2015/12/czech-tv-interview-with-assad.html#more

    Verkar vara en förståndig man. På frågan om när slutar kriget i Syrien. svara Assad: När Frankrike, Storbritannien, USA, Saudiarabien, Qatar m.fl. slutar stödja terroristerna. Inom några månader skulle det då bli full fred i Syrien.

    Jag lät även Google översätta TV-sidan, och då dök en hyfsat bra översättning av hela intervjun som text.

    • Peter Harold skriver:

      Suck och stön. Syrien har en president som är f.d läkare. Sverige har en statsminister som är en f.d facklig kontaktperson som gått en AMU-utbildning i svetslära. Varenda gång jag ser en intervju med al-Assad börjar jag grubbla på vad vi svenskar kan ha gjort för något ont för att förtjäna människor som Reinfeldt och Löfvén…

      Sedan vill jag reflektera över att al-Assad är mycket bättre på engelskspråkiga TV-intervjuer än Barack Obama.

  6. Vauen skriver:

    ”Framför allt tänker jag här på att många muslimer anser att förbud mot hädelse av profeten Muhammed står över yttrandefriheten. Till skillnad från mig som säger att ”jag förstår att terroristerna gör som de gör, men accepterar det inte”, så svarar alltför många muslimer att ”de förstår terroristerna, och de tycker att terroristerna gör rätt”.”

    Tycker du ska läsa We are not Charlie Hebdo, mycket viktig bok i detta sammanhang!

    Sen kan jag nog tycka att de losers som tycker och ursäktar att ”terrorister gör rätt” snarare är offer än visar att deras kultur är stark. Vore deras kultur stark skulle dom inte vilja bära den offerkofta som samhället ger vissa grupper rätt att bära.

    I övrigt håller jag med det du skrev.

    • Peter Harold skriver:

      Jag tror att de bär offerkoftan i huvudsak när svenska TV-kameror är påslagna. Annars talar de i helt andra termer. Jag har en bekant nu som har insyn i den svenska muslimska sfären.

  7. Läsare skriver:

    Eleverna på Katarina södra skola på Södermalm i Stockholm kommenderades att samla in pengar till förmån för ”flyktingar” under en politiskt korrekt temavecka om mångfald.

    Pengarna, 40 000 kronor, placerades i ett kassaskåp i skolans reception. Sedan hände det oväntade, eller, kanske väntade. Någon tog sig in på skolan, bröt upp kassaskåpet med en kofot och försvann med pengarna.

    — Barnen är ju så klart jätteupprörda. De förstår inte hur någon har kunnat göra så, säger skolans rektor Margareta Scherman.

    https://www.nordfront.se/samlade-pengar-till-flyktingar-blev-bestulna-pa-allt.smr#comment-319424

    Vad hittar du i centrum av ALLA antivita aktiviteter?

    En smug kroknäsa.

  8. Läsare skriver:

    Jag har kört svarttaxi i Göteborg

    Mitt första minne av taxi är en Checker som skolbuss.

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Checker

  9. Sofia skriver:

    NYHETER
    1/ Turkisk militär har invaderat Irak. Källa: privat kontakt.
    2/ Youtube; The Alex Jones Channel:
    ”Police Confirm Active Shooter Drill During Terror Attack”.

    • Peter Harold skriver:

      Ah, jag såg också att någonting fladdrade förbi mitt nyhetsflöde i morse om att turkisk militär gått över gränsen. Men jag ser ingenting på DN om detta.

      Tro mig, om jag ser en övning kommer jag lägga benen på ryggen. Finns uppenbarligen ingenting som är så dödligt farligt som när myndigheter över krishantering.

      • Vauen skriver:

        Jo jag har läst mycket om Sandy Hook händelsen,och den var totalt fabricerad (troligen blev övningen kapad av en utbrytargrupp som valde att tjäna pengar på den). Det verkar som fenomenet med ”crisis actors” finns även i Frankrike:

        ”The Paris attacks were no exception. A telling headline in Bloomberg Business News reads: “Hours Before the Terror Attacks, Paris Practiced for a Mass Shooting.” On the morning of the event, a multi-site “attack exercise” coordinated by French EMT authorities and police simulated a mass shooting. “An exercise with the exact same scenario as the one that happened that night,” pointed out a guest on a French television show, commenting on the coincidence. French physician and EMT worker Patrick Pelloux revealed the existence of the drill on French radio, stating:

        “As luck would have it, in the morning at the Paris SAMU (EMT), a multi-site attack exercise had been planned. So we were prepared. What needs to be known is there was a mobilisation of police forces, firemen, EMTs, associations who came [to participate] and we tried to save as many people as possible.”

        Pelloux is no stranger to the media. His Wikipedia page says he “became well known in France during the 2003 European heat wave, as he was the first to denounce that thousands of people were dying, the French authorities denying it.” Pelloux just happened to be near the headquarters of Charlie Hebdo during that attack, and was one of the first responders on the scene. He purportedly called President Hollande directly to inform him of the incident. Oddly, Pelloux has written articles for the Charlie Hebdo publication since 2004 and has also done some acting work. Some suspect he is part of the ‘crisis actor’ phenomenon. The Frenchman’s eyebrow-raising track record justifies the suspicions.”

        http://nonalignedmedia.com/2015/11/decoding-the-paris-attacks-isis-blowback-or-french-israeli-false-flag/

  10. Sofia skriver:

    Det var terroristövningar för polisen samma förmiddag som Utøjadådet.
    Ändå tog det extremt lång tid för polisen att komma ut till Utøja på eftermiddagen då de kunnat rädda många unga liv. Dessutom hade Anders Breivik polisuniform på sig när skjutningarna pågick.

    http://whitetv.se/mind-control-mk-ultra/301-norsk-polis-och-anders-breivik-mind-controlled.html

  11. Vauen skriver:

    Ganska pinsamt att det kan hända faktiskt, att det finns folk som går på detta experiment. Man borde väl känna igen bibeln när man hör den!?

    • Peter Harold skriver:

      Jag tror att det är så att i vårt sekulära västerland är det sällsynt att människor drillas till att kunna Bibeln i dess helhet, och än mindre att den skall följas som en lag. Och inte heller riskerar medborgarna några sanktioner ifall de tar avstånd från de påbud som Bibeln förestavar. Det är positivt.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s