Diskretion är ingen hederssak för Expressen.

Bästa läsare!

Expressen är numera särskilt uppmärksammade för att ha hängt ut anonyma nätkommentatorer, utmålande dem som samhällets allra värsta fienden, i ett nära samarbete med diverse kriminella vänsternätverk och andra liknande aktivistgrupper. Tidningens chefredaktör, vars namn ej kan uttalas utan att kväljningar framkallas hos oss andra anständiga människor, lär visst vara föremål för en rättegång. Igen. Det kommer bli intressant.

I samband med att jag bytte bostad för en tid sedan (jag tog över en grannes lägenhet) fann jag en gammal Expressen bortglömd i en papperskasse, sannolikt som emballage för de böcker som jag placerat uti denna några årtionden tidigare. Kan man tänka sig att en Expressen av tidigt 1990-tal innehåller så mycket läsvärt i jämförelse med vad tidningen erbjuder idag? Inte ens ”mångfalden” på Expressens hemsida – där mångfald står för kvantitet mer än kvalitet – kan kompensera det förfall som Marieberg tycks drabbats av, likt en sjuklig åldrande vars sinnesförmåga förbleknar, och talang och förmågor tynar bort innan mörkret sluter sig om spillrorna av vad som varit ett värdigt liv.

Härom veckan lade en bekant upp en länk till Expressen på sin Facebook-sida. Eftersom vädret var bra och jag hade haft en utsökt tarmtömning, samt funnit en bortglömd 500-lapp i min plånbok tycktes tillvaron se riktigt lysande ut för stunden (Det där med tarmtömningen hittade jag bara på; gamla människor brukar säga så när de förklarar ett tillfälligt glatt humör), och jag tänkte därför testa hållbarheten på mitt försnöjsamma sinnestillstånd. Alltså klickade jag på länken till Expressen…

sb expressen hederssak 01

Dan Edström. Jag undrar om din mor fortfarande är i livet? Jag hoppas att du ljuger för henne och säger att du har ett anständigt jobb. Bilmekaniker. Bibliotekarie. Parkarbetare. Kioskbiträde. Vad som helst måste göra henne lyckligare än att veta att sonen sitter på Expressen och skriver om människor som satt fast lösk*kar i duschkaklet.

Nu är de flesta konstgjorda genitalier gjorda av latex och andra följliga kautschukprodukter, men jag skulle kunna tänka mig att drämma till Dan Edström  huvudet med en dito sexleksak modell XXL bara för att han använder ordet ”hen” i sin text. Jag tror att det är helt lagligt dessutom. I alla fall borde det vara det.

Jag vet. Expressen levererar det ”folk vill läsa”. Fast jag tror mig veta vilka som läser detta. Det är uttråkade människor, folk som suttit en hel förmiddag med traggliga uppdrag och behöver antiintellektuell bedövning för att inte strypa chefen eller sin kollega. De slösurfar och försöker hitta någonting att le åt. I hemlighet. Jag tror inte att jag skulle sitta i kontorslandskapet och utbrista i ett ” – Kolla in här, vilken losers som glömt sin dildo i duschen”.

sb expressen hederssak 02

sb expressen hederssak 03

Själv kan jag inte låta bli att känna lite medlidande för de uthängda. För de flesta är onanin en privatsak. Är man med andra och sysslar med sånt blir man antingen omhändertagen av polisen eller av sin sexualpartner, med de väsensskilda utgångar respektive förutsättning medför. Om jag – jag vet inte varför det skulle hända – glömde en lösvagina på toaletten så att min eventuella inneboende såg detta, då skulle jag öppna fönstret och hoppa utan att lämna efter mig något avskedsbrevet. Men här gör Expressen sitt yttersta för att sprida de pinsamma misstagen.

Diskretion är inte en hederssak hos Expressen. I jämförelse med hur den en gång var på den gamla goda tiden är den numera att betrakta som resultatet av en tarmtömning.

Hälsar eder Peter Harold

 

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Medierna. Bokmärk permalänken.

29 kommentarer till Diskretion är ingen hederssak för Expressen.

  1. Läsare skriver:

    Dan Edström (@danedstrom) | Twitter

    https://twitter.com › danedstrom

    Mobilvänlig sida – The latest Tweets from Dan Edström(@danedstrom). Head of developement, social media, Expressen, Stockholm, …
    __________

    GT är Expressen i Göteborg. GT har en citat: ”Kvalitetsredaktör”.

    Tabloiden http://ekstrabladet.dk/ framstår som ett intellektuellt högkvalitivt reklamblad i jämförelse med Sexpressen.

    • Peter Harold skriver:

      Sorry, men jag brast ut i ett asgarv som väckte grannens unge när jag läste ”kvalitetsredaktör”. Jag trodde inte att det behärskade ironi på Expressen, men detta var en fullträff!😉

      • Läsare skriver:

        Ironi? Nänä. … Sexpressen/GT är en kvalitetsprodukt. Vet du vad det värsta är? Idioten som blivit utnämnd till ”kvalitetsredaktör” tror på riktigt att hon är en ”kvalitetsredaktör”.

        http://bloggar.expressen.se/kvalitetsbloggen/

        I rest my case:

        http://bloggar.expressen.se/kvalitetsbloggen/2015/11/ar-er-ledarsida-hart-politiskt-styrd/

        • Läsare skriver:

          Nu skärper vi till oss och lyssnar noga på en ”kvalitetsminister”. En minut.

          Erik Ullenhag påstår att zigenare byggt Sverige!

          Stolpskottet har fått ett ansikte.

          • Anna skriver:

            Den största gåtan för mig är hur det kommer sig att Fredrik Reinfeldt och det här stolpskottet ovan, kan leva och verka i sverige. Hur kommer det sig att de lever? Med tanke på hur många djävulska dödsknarkarrasister, nynazister, svenne bananrasister och livsfarliga sverigedemokrater det finns där ute på gatan, enligt media- utrustade med järnrör? HUR kan dessa människor leva i sverige om de vore så avskydda?

            Det är en riktigt knepig fråga. Kan det vara så att det kanske är de på andra sidan järnrörsridån, som står för våldet? Erik Ullenhags kompisar alltså.

  2. Läsare skriver:

    Going to Auschwitz. Why us?

    The Jew Train!😀 —- Kort video.

  3. Läsare skriver:

    NU! NU blir det en ny förrriiiinnntelse …

    LAKEWOOD, N.J. –  Some residents of a Jewish enclave in New Jersey are upset that officials removed a menorah from the town square and kept the Christmas tree.

    http://www.foxnews.com/us/2015/12/10/jewish-residents-upset-after-township-removes-menorah-keeps-christmas-tree-on/

  4. syster skriver:

    Ha haaaaaa!!!! Jag skrattar gott på morgonen åt dina fyndiga formuleringar!😄😄 För övrigt, ingen kommentar på Sexpressen.

  5. Sofia skriver:

    Passande pianostycke till artikeln:

  6. Anna skriver:

    De kanske tror att för att överleva som blaska måste de bli mer som nätbloggare, eftersom de tydligen har många fler läsare än de… Om jag hittat en dildo på väggen i badrummet hade jag nog tänkt att ”gud så omtänksamt av min rumskompis som lämnat den här åt mig, en riktig pärla”.

    Haha, så pryd du är käre Herr Harold! Fast jag håller med om att en lösfitta inte är lika harmlös som en käck liten lössnopp…

  7. Anna skriver:

    Min fantasi löper amok nu. Undrar om bögar använder lösanus istället för lösfittor? Vet inte om jag vill veta svaret egentligen. Men det var du som började… Fniss.

    • Peter Harold skriver:

      Jag tror att de använder samma sorts leksak som flickor. Fast på ett annat sätt…😉

    • Läsare skriver:

      Lösanus. Den var ny. Affärside? Statlig utvecklingsbidrag? Samhallprodukt? Årets uppfinnare? Juden Jan Scherman hänger garanterat på med hela näsan.

      Juden Jan Scherman sa i Sexpressen eller om det var Aftonlögnen att hans HÖGSTA önskan är att börja sända bögporrfilmer på TV4.

      Nej, jag hittar inte på. Det är bara att läsa och lyssna på vad judarna själva säger och skriver.
      _______

      Jan Scherman ska sluta på fyran.

      Men fortsätter att verka för mer bögporr i tv …

      http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13158000.ab?teaser=true

      • Anna skriver:

        Vaa? Kan något vara nytt i dagens läge? Måste gå in på blue vision och fråga om det finns något lösanus i butiken. Har de inte det måste jag ju kontakta en finansiör och skapa en prototyp och sen patent. Äntligen RIK! Tänk att bli rik på ett arsle- vilken osannolik grej!

        • Läsare skriver:

          Kroppsdelarna bråkade om vilket organ som är viktigast. -Det är jag sa hjärtat. -Nä det är jag sa lungan. Osv osv.

          Efter en stund pep rövhålet: – Jag är den viktigaste kroppsdelen. Alla kroppsdelar började skratta och håna rövhålet.

          Nu blev rövhålet sur och knep igen. Två veckor senare gav de andra kroppsdelarna upp.

  8. Bäste bloggare! Skönt att du r tillbaka i högform igen.🙂

    • Peter Harold skriver:

      Jag har grävt ner mig i böckernas värld. Sitter och läser i tre intressanta böcker om nutidshistoria inför ett par bloggposter som jag blev tvungen att sätta på ”lagring”…😉 Och så försöker jag fila på min roman, och skriva romantiska mejl till min vän på andra sidan jordklotet.😉

  9. Läsare skriver:

    Idiotin i Sverige når nytt bottenrekord.
    ________________

    Om Sverige lyckas med integrationen av nyanlända flyktingar på arbetsmarknaden kan Sverige om tre-fyra år ha en superekonomi med 4-5 procents tillväxt.

    Det sa LO-ordförande Karl-Petter Thorwaldsson på onsdagen.

    ”Om vi lyckas kan vi bli rikast i Europa. Lyckas vi får vi en superekonomi”, sa han.

    https://www.flashback.org/t2662105

    • Anna skriver:

      Det är väl lätt att ordna nya jobb åt alla! Det är ju bara att ta ta med sig brännbollsträet ut på promenaden och slå så många du kan riktigt hårt i skallen! Och fortsätta så i några månader. Det hade väl räknats som tillväxt det med? Få se nu; det var nya vårdjobb det. Om alla snattar sprayfärg på affärerna varje dag och sprayar lite här och var varje dag så har vi trollat fram nya saneringsteknikjobb och en hel del nya arbetstillfällen för ordningsvakter. Sen kan ju alla snillen på datorer eller ”hackare” typ anonymous, göra sin grej så att bankerna får ett tillfälligt helvete och butikerna inte kan ta emot kort under julklappsruschen. Då har vi grejat jobb i teknikbranschen också, för alla hackare som tröttnat på att gå arbetslösa. Det finns ju skitmycket kreativa saker att göra för att trolla fram flera jobb! Känns inte särskilt kreativt visserligen, men staten verkar ju gilla destruktiva insatser, ?

    • Anna skriver:

      Jaha, jag läste igenom vad tillväxt egentligen betyder på riksbankens sida. Tydligen kan man ha en hög tillväxt och samtidigt en hög arbetslöshet, vilket jag inte greppat förut. Det här med ekonomi och hur det funkar är inte min starka sida. Undrar hur exakt den här bortskämda karln som bor i lyxhus betald av lo-medlemmarna- menar med tillväxt då… Kanske att ju fler som kommer hit och blir medlemmar och jobbar inom kommunal- ju fler medlemsavgifter drar de in. Ju fler desto bättre och ju fler som får visstidsanställningar desto fler som betalar avgifter. Skulle förklara hur tillväxten ökar i deras värld medans den krymper på andra planhalvan där allt fler saknar fasta anställningar. Men det är sant: Det blir fler som jobbar, fastän kanske bara några timmar per vecka…

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

