RFSU vill att vi ligger politiskt korrekt i landet

Bästa läsare!

Som libertarian är det min ärliga åsikt att folk skall få ligga hur de vill och med den de vill under förutsättning att det inte sker under tvång (eller skall jag här kalla mig för ”libertin”, he he…?). Samtidigt vill jag inte att någon skall tvinga mig att gilla hur andra tycker om att ligga. Ty det skulle inte falla mig in att be andra att gilla samma sak som jag går igång på.

Vad gäller mina egna sexuella preferenser har jag aldrig utgått från en lista med specifikationer på den tilltänkta sexualpartnern. Jag har aldrig låtit min jakt efter kärlek styras efter förutfattade meningar eller fördomar. Jag har låtit mig bli glatt överraskad varje gång.

Däremot har jag väl avstått från att uppvakta vissa kvinnor helt enkelt därför att… ja, jag tänder inte på dem. Mina förutfattade meningar och fördomar kan ha spelat en roll utifrån det perspektivet. Dock är dessa betydligt färre än en annan statistiskt signifikanta grupp av kvinnor som jag måste beakta under urvalsprocessen, nämligen de som inte tänder på mig. Det är ganska många.

Sålunda är det med största ödmjukhet jag sonderat möjligheterna på kärleksfronten. Ja, tills slutet av 2014, då jag fann vad jag sökte…

Jag vet däremot inte om Riksförbundet för sexuell upphetsning RFSU har haft någon ödmjukhet i åtanke när de tog fram sitt utbildningsmaterial om sex på lätt svenska:

sb rfsu handbok 001

Som vi kan se är detta studiematerial gestaltat med en vad man idag talar om ”inkluderande” approach. Vi har en muslimsk kvinna i slöja, en ostasiatisk ung kvinna (eller thailändsk ladyboy, who knows in these days). Vi ser en androgyn feministclown med krulligt hår. En gråhudad indier, en androgyn neger, en yngling med funktionsnedsättning samt ryggtavlan på två kvinnor, varav en är negress och den andra Hispano. Och, sist och absolut minst intressant i sammanhanget, en vit ung man. Bara för att inte provocera någon på twitter har han tecknats med hipstervänligt skägg. Saknas någon? Nej, alla är med.

Det är ingen tvekan om att det här utbildningsmaterialet vänder sig till en elevgrupp som förmodligen har en fundamentalt annorlunda syn på sexualitet i västerlandet än vad… ja, än vad RFSU och toleranta människor som jag har.

Hur ligger du, herr Andersson? Ja, den frågan har endast kuriöst värde. Det är inte min angelägenhet. Herr Andersson må om han så önskar använda en uppblås Barbara istället för en fru Andersson. Det är inte mitt bekymmer. Men i RFSU-världen måste vi kunna föreställa oss att herr Andersson kan ”göra det” på alla andra sätt än de som naturen och vårt kulturella arv förestavat.

Vill man se hur politisk korrekthet tar sig i uttryck av teckningar och sexualmoraliska pekpinnar av modernt snitt, då är ”Sexualundervisning på lätt svenska” ett riktigt fynd. Vissa tecknade situationer är så konstruerade att man nästan önskade att redaktionen på RFSU tagit sig modet att fotografera riktiga människor istället för att fantisera med teckningar. Som t.ex. det lesbiska paret med en muslimsk kvinna.

sb rfsu handbok 002

Notera att de två kvinnorna bara sitter i en soffa och har det mysigt. Ingen sextionia här inte. Why not…? Ja, jag antar att en sådan scen skulle välkomnas av det islamska samfundet med lika stor entusiasm som en rondellhund signerad Lars Vilks.

Vita män får vara med på ett hörn. I alla fall om de tänder på andra män…

sb rfsu handbok 002b

…eller går igång på kvinnor än av annan ras än dem själva. Bara för att RFSU inte skall anklagas för att glorifiera den vite mannens kolonialiseringsiver har den färgade kvinnan tecknats med större proportioner än mannen, vilket ger honom en underordnad, nästan feminin karaktär fastän han är ”on top”.

sb rfsu handbok 003

Underligt nog lyder bildtexten i boken för bilden ovan ”Ligga. Knu*la. Ha samlag.” Jag vet inte hur genitalierna är på det här paret, men är han konstruerad som jag, och hon som andra negresser jag sett på fotografi, då har detta par inte kommit längre än till förspelet.  Det går inte att ha sex i naveln.

Någonting som jag tycker är intressant är diskussionen som följer av olika illustrationer och gestaltningar i andra sammanhang. Vi har under senare år hört talas om ”kritik mot heteronormativitet”. Exempel på detta är Glacebolagets reklamskylt där GB-gubben fick sällskap av GB-gumman. Debattörer hävdade i sammanhanget att det är ”viktigt att beakta vilka signaler det ger när samhället gång på gång ignorerar HBTQ-människor”. Jag vet detta eftersom jag skojade om saken, och sedan fick höra att det absurt nog var folk som faktiskt reagerade på det ”heteronormativa” GB-paret. Lägg därtill kravet på att James Bond skall bli svart i nästa film. För signalvärdets skull.

Vad sänder då RFSU för slags signaler? Ja, det är uppenbart. RFSU menar att alla kan ligga med alla, oavsett kön eller religion och härkomst. Och för min del är det helt ok att tycka så. Men jag tycker inte att RFSU skall förvänta sig att alla instämmer med dem. Och jag måste tyvärr ge kritikerna rätt när de argumenterar med logik.

Skall man se det ur ett perspektiv som berör mänskligheten så vore det synd om alla könsmogna och fertila människor blev homosexuella. Ja, jag vet. RFSU-sfären vill att staten skall bekosta provrörsbefruktning till homosexuella par (men hallå, var får ni spermierna ifrån???). Min hållning är att dessa kan betala ur egen ficka eller göra barnen på naturligt sätt. För naturen har faktiskt ett praktiskt sätt att sköta fortplantningen på. Gillar man det inte så kan man avstå.

När det kommer till religiösa människor förstår jag att de skäms av tanken på att en man älskar en man eller en kvinna älskar en kvinna. Observera, jag förstår deras föreställning, men jag delar inte deras åsikt (mer än att jag av rent estetiska skäl blir lätt illamående av att se två överviktiga svettiga gubbpensionärer i helskägg rumla runt på marken vid nakenbadet med tungorna i varandras munnar, och jag önskade att det gick att radera synen ur mina ögon). Folk har olika värderingar, och jag tycker att det är fel att tvinga på någon att gilla homosexualitet. Kan vi tvinga homosexuella att gilla heterosexualitet? Nope, då ägnar vi oss åt diskriminering enligt lagen.

Jag kan därför inte låta bli att fundera lite på den scen som bör uppstå när detta utbildningsmaterial läggs i händerna på de män från mellersta östern och norra Afrika tagit sig till Välfärdssverige, sannolikt med ett och annat klagomål över att behöva vara i samma lektionssal som andra kvinnor, och sedan bläddra i boken med alla dessa HBTQ- och interraciala konstellationer. Spännande! Jag föreslår att läraren har en beväpnad vakt med sig och ser till att inget och ingen står i vägen framför utgången…

Hälsar eder Peter Harold (som tyvärr inte minns vilken bloggare som uppmärksammade RFSU:s bok)

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Sex. Bokmärk permalänken.

43 kommentarer till RFSU vill att vi ligger politiskt korrekt i landet

  1. pllay skriver:

    Jag håller med dig, blev själv illa berörd över naiviteten i verket.
    Min fru är från Filippinerna och hon reagerade starkt på att denna skrift är tänkt bli kurslitteratur för immigranter.
    Hon såg det som direkt kränkande att bli skriven på näsan hur alla dessa olika sexuella preferenser kan tänkas tillfredsställa varandra.
    Ingen av oss förstår hur läraren eller eleverna skall kunna gå igenom materialet, instuderingsfrågorna och övningsuppgifterna är nog det mest skitnödigt tillrättalagda jag läst i ämnet, något mer orealistiskt och verklighetsfrämmande är svårt att tänka sig.
    Bloggen: http://polytempik.blogspot.co.nz/ skriver ett par rader om skriften.
    Jag rekommenderar alla att läsa skriften, den finns på nätet:
    http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Metod-Handledning/L%C3%A4ttare%20svenska/lektionsunderlag2015web.pdf
    Här får man en god insyn i hur RFSU och troligen godhetsfolket önskar att immigranterna skall se oss mogna och emanciperade svenskar, immigranterna å andra sidan framställs i verket som tämligen utvecklingsstörda idioter, helt utan kunskap om sex eller kön, Gud bevare oss om immigranterna tror att svenska folket i sin helhet är så här pedagogiskt arrogant naiva.

  2. Läsare skriver:

    Mix it up!” Sick miscegenation propaganda. — SVT Grotesco, English subtitles, 2 min.

    Det sjuka Sverige i ett nötskal. På en 250 kilos negresspadda går det nog att hitta både två och fler fettvalkar som kan fungera som en alternativ till snipan. Apropå navelläget som beskrivs i texten av Peter.

    • Peter Harold skriver:

      Ja, det finns en historia från en inspelning av en erotisk film där den manliga skådespelaren fumlade efter vaginan, och utbrast: ” – Fan, jag hittar den inte” och regissören replikerade: ” – Böj dig ner och lukta dig fram då!”…😉

      Filmklippet har en satirisk poäng i slutet: ”Humor godkänd av staten”. Det är så satiriskt för att det inte ens är satir…

  3. Läsare skriver:

    jag önskade att det gick att radera synen ur mina ögon). PH
    _______

    Såg du det i verkliga livet? Öööööörk… fy fan. Länken kom nog från mig. Hittade det på Flashback. Gå till Main page och klicka uppe till vänster på Aktuella ämnen, Nya ämnen och Nya inlägg.

    Här finns de senaste idiotierna i CP-landet Sverige samlade. Trodde att jag sett och hört allt i idiotväg, men då känner du inte till Sverige. Det finns ingen ändå på vad inavlade byfånesvenskar med psykbryt kan komma på i grenen: Det mest dumknullade du någonsin hört talas om. Idiotlandet Sverige gör hela tiden nya bottennapp.

    https://www.flashback.org/

    • Läsare skriver:

      Ett totalt psykbryt. Du kan börja vid en minut. Detta är nu ”normalt” i pissbööÖöögarnas land Sverige.
      ______________

      QX-galan 2015: Silvana Imam blir årets homo/bi/trans

      • Läsare skriver:

        Äckelpäcklet sändes på bögporrkanalen TV4. Du får söka själv om du vill läsa länken.

        Jag hoppas på bögporr” | Nyheter | Aftonbladet

        http://www.aftonbladet.se › article13158000

        Mobilvänlig sida – Jan Scherman ska sluta på fyran. Men fortsätter att verka för mer bögporr i tv …

        Undrar vilken självutnämnd herrefolksgrupp juden Jan Scherman tillhör. Oops… gav visst svaret själv. Det blir fint, 19:50 efter tio minuters mensskyddsreklam. -Och nu vädret, men först skall vi titta på en trailer för kvällens bögporrfilm på TV4…

      • Peter Harold skriver:

        Det där kändes riktigt vänster. Men vänta, vad säger hon? Vill ha ett samhälle utan kategorier? Vilka tomtar är det som räknar in människor i kategorier? Jo, vänstertomtarna, HBTQ-nissarna och batikspökena.

        • Läsare skriver:

          Först säger vänsteridioterna att det inte finns några raser. Sedan gör samma idioter inget annat än att tjata om – raser.

          Syntax error – dvs idioter.

    • Peter Harold skriver:

      Japp, i verkliga livet. Den ena gubben var slätrakad och hade inte ett hårstrå och insmord i vaselin, medan den andre var lurvig om ryggen. Jag hann bara med ett spontant ” – WTF?” innan jag demonstrerade min fullständiga tolerans genom att avvika från platsen.

  4. Läsare skriver:

    Nya Tider, Nya Sexuella preferenser.
    __________

    Det har aldrig tidigare under ett dygn skett lika många misstänkta sexbrott i Helsingfors, säger Turunen.

    Det handlar om en våldtäkt, två försök till våldtäkt och tolv sexuella antastanden. Förutom sexbrotten har polisen också fått anmälningar om misshandel, rånförsök, stöldförsök och brott mot kommunikationsfrid. ”

    http://svenska.yle.fi/artikel/2016/0…s-fordubblades

    ”Helsingforspolisen uppger att antalet är rekordhögt.

    Ett av sexbrotten som utreds är våldtäkt, två våldtäktsförsök och tolv sexuella trakasserier.

    Enligt signalementen är de som är brottsmisstänkta utlänningar.”

    ”Offren för de misstänkta brotten är kvinnor i åldern 14–66 år.”

    http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/89360

    ”Enligt Pirjo Jukarainen är det just att agera i en stor grupp som är nytt. Trakasserierna har också varit mer fysiska och aggressiva än tidigare.

    https://www.flashback.org/t2675504

  5. Läsare skriver:

    Rena kriget på ett asylslott i Halland. Dom sa det precis på radion. Brukar aldrig ens antyda på radion, men tydligen skall flera ambulanser vara på plats. Pratades om två gäng som rykt ihop.

    Det blir nog bra bara de får PUT, sedan löser det sig till det bästa. Hela Sverige är på väg att bli ett enda stort blatteghetto. Men vem hade kunnat förutsäga det? Att importera kaozblattar i hundratusentals om året. Vad skulle kunna gå fel?

  6. Sofia skriver:

    Ingrid Carlqvist utförde bra journalistiskt arbete när hon beskrev RFSU:
    http://www.d-intl.com/?s=RFSU+

    • Peter Harold skriver:

      Tro mig, jag är tolerant. Men vissa yttringar i slutet av den där artikeln gjorde mig rätt illamående, fastän jag sett en av RFSL:s informationsplanscher om att inte låta hygienen stjäla en del av nöjet vid ”rimming”. Gahaak…!

      • Sofia skriver:

        Jag syftade på de stora summor pengar de kommit över –
        på ett moraliskt fult sätt –
        som använts till låga saker.

        • Peter Harold skriver:

          Ja, jag kommer i vart fall inte berätta för mina utländska vänner att svenska staten betalar föreningar för att upplysa folk om hur man skall slicka varandra i röven. Man kan nästan inte tro att det är sant.

  7. Läsare skriver:

    Ensamkommande stormar simhall

    https://www.flashback.org/t2675842

    Sist gång jag var på ett badhus, på sommaren med utolhusbassäng, var det sammanlagt kanske 10-12 blattar. Ett badhus fullt med blattar har jag aldrig varit med om. Gud mig bevare.

  8. Den Anonyme skriver:

    Nationell lägesbild v.3 från MSB

    Lite smått och gott om utmaningar och möjligheter

    ”Problem med bland annat boende, ensamkommande barn, socialtjänst och skola kvarstår. Men MSB bedömer att problembilden är känd för berörda aktörer samt att ansvarsförhållandena mellan aktörerna är klargjorda. Nu ställs krav på en långsiktig hantering, som sannolikt kommer att övergå till ett nytt normalläge.”
    ”Enligt Polisen har kriminella på olika sätt gett sig in på marknaden för asylboenden. Därför har Polisen framfört önskemål till Migrationsverket om i ett tidigare skede få information om de aktörer som vill starta asylboenden.”

    https://www.msb.se/sv/Om-MSB/Nyheter-och-press/Nyheter/Nyheter-fran-MSB/Nationell-lagesbild-vecka-3/

  9. Anna skriver:

    Sen tog poliskonstapeln sitt vapen och kliade analhålet med. Det råkade gå av… Normalläge efter några fler incidenter av liknande kaliber…? Hehe!

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

