Tack för er, Stefan Löfvén och Åsa Romson. Det räcker nu. Utlys nyval nu!

Alexandra Mezher 1993-2016

sb_Alexandra_Mezher

Hon öppnade sitt hjärta…

Hälsar eder Peter Harold

LÄNKAR:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3416343/Sweden-asylum-worker-22-stabbed-death-frenzied-attack-CHILD-migrant-centre-refugee-boy-15-arrested-murder.html

Utkast till frihetlig idéskrift om ”Sverige före, under och efter inbördeskriget” [Kapitel ett] [Kapitel två] [Kapitel tre] [Kapitel fyra]

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Brott & straff. Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Tack för er, Stefan Löfvén och Åsa Romson. Det räcker nu. Utlys nyval nu!

  1. Björngunnar skriver:

    Man kan ju tycka att det regnat så länge nu att alla borde tycka att det räcker men så är dessvärre inte fallet.
    Vi befinner oss bara i början av oktober och det är långt till våren.
    Hur många av oss som kommer att frysa ihjäl när kylan kommer på allvar är skrivet i stjärnorna.
    För att förhindra upprepningar är det tvunget att en folkgrupp förhindras att ha inflytande över massmedia.

  2. Kalle skriver:

    Kan inte nog hålla med Björngunnar.
    Individer tillhörande den folkgruppen anser jag har många lögner på sitt samvete.
    Det är knappast någon tillfällighet att reformatorn Martin Luther skrev en bok som heter:
    ”Om judarna och deras lögner”.
    De måste tas ifrån all makt i alla länder inklusive vårt. Ljuga kan de ägna sig åt i sitt eget hemland som de fick genom Rotschilds avtal med engelsmännen – Bolfourdeklarationen.
    Att de någonsin igen ska få ha inflytande över massmedier i vårt och alla andra icke-judiska länder är helt uteslutet. Individer från samma folkgrupp har också det yttersta ansvaret för att världen är helt utplundrad och att alla är skyldiga dem ”pengar” i detta finanssystem som de har bestämt reglerna i.

  3. Sofia skriver:

    Vart tog min kommentar vägen?

  4. Den Anonyme skriver:

    Stora starka centralmakter är grundproblemet. Oberoende vilken maktelit/folkgrupp som tillåts ta över den kommer individernas frihet vara starkt begränsad.
    Vi ska leda oss själva, inte ropa på en ny stark ledare.

    • Peter Harold skriver:

      Min tes också. Den är väldigt lätt att förklara för ”vanligt” folk (jag refererar till unga damer kring 25-30 års ålder som fått upp sina ögon och undrar vad fan som händer, samtidigt som de inte vill se en ny Adolf Hitler rusa fram och rensa stan). Många är sympatiskt inställda till mina resonemang om libertarianism. Framför allt gillar de den naturliga rättvisefaktorn. Fast nej, ingen av dem har barn. jag vet. Barnafödande påverkar deras hjärnor i ickelibertariansk riktning.

      • Björngunnar skriver:

        Felet som jag ser det med Adolf Hitler var att han var för snäll.
        Men ok han kanske var för lättprovocerad.
        Putin är bättre ,han låter sig inte provoceras och han får bra resultat.
        Återstår att Trump blir president i Usa och han levererar som han pratar, då kan planeten bli bra mycket bättre att leva på.

        • Peter Harold skriver:

          I värsta fall kommer de ägna sig åt utpressning för att få kontroll över Trump. Eller skriva om hans lagförslag. I vilket fall som helst kommer det bli intressent, och i brist på bättre eller mer realistiska kandidater hoppas jag på Trump, även om jag – ifall jag lever – kommer skriva att jag ångrar mig i efterhand.😉

          • Den Anonyme skriver:

            Håller med du. Inte en vettig kandidat i sikte. Rons son Rand blev inbjuden till Foxs GOPdebatt i helgen men det äpplet föll långt från päronträdet

            Trump? Nja, då det inte finns en någorlunda frihetlig kandidat på någon sida hoppas jag den sämsta vinner. Då är chansen större att de frihetsinkränkande förslag denne vill införa inte genomförs. Trump, Hillary eller Jeb kommer göra USA än mer militärt och fascistiskt, de kommer köra över kongressen och alla andra som motarbetar dem.
            Jag är motvalls och ”hoppas” på stollen Bernie Sanders. Han är svagare och kommer få svårare att genomdriva sin politik. USA kommer inte bli bättre med honom men kanske inte så mkt sämre iaf.

            • Den Anonyme skriver:

              Klippet med Rand Paul är från humortalkshow. Jösses vad pinsamt det är.

            • Peter Harold skriver:

              Jag tyckte han klarade det ganska bra, för man kan inte hålla sig i närheten av intellektualitet i underhållningsvärlden. Jag tycker att han fick in ett kärnfullt budskap om att förena de som vill ha ekonomisk frihet med de som vill ha personlig frihet. Ligger helt i linje med vad jag själv försöker framföra, om än mer subtilt.

        • Den Anonyme skriver:

          Vettetusan om en krigshök som Trump gör planeten bättre

          https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/691276412666261504/photo/1

          • Peter Harold skriver:

            Jag tror att detta är en sedvanlig platityd. Han behöver inte göra något; det finns inga länder som ”strular” med USA. Uppdraget slutfört.

            • Den Anonyme skriver:

              Lite måste man dock gilla Trump när han hoppar av ovan nämnda FOX Debatt för att istället köra eget event samtidigt.
              Trumps stil kombinerad med Ron Pauls politik och filosofi hade jag velat se i Vita Huset.

              Angående ”humor”klippet med Rand stör jag mest på hans nedlåtande ord om Trump.
              Pappa Paul gav Rand en stabil plattform och anhängarskara som dessvärre Rand och hans stab gjort ett utomordentligt jobb med att skrämma bort.
              Jag bedömer nog Rand lite väl kritiskt då jag utgår från vad han kunde varit om han följt Rons snirklande landsväg istf att ta första bästa avstickare in på Route666 där alla andra politiker redan kört fast i rusningstrafiken.

  5. Sofia skriver:

    Alexandras släktingar anklagar politikerna för hennes död.

  6. Björngunnar skriver:

    Japp!
    Öga för öga tand för tand…

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

