Tyvärr

Bästa läsare!

Jag mår inte bra, så jag kommer nog inte kunna skriva på ett tag. Men det gör inget. Bollen är i rullning, och svenska folket är uppretat, och kommer förhoppningsvis vilja ha förändring.

Hälsar eder Peter Harold

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

63 kommentarer till Tyvärr

  1. Den anonyme skriver:

    Jag hoppas att bollen rullar åt rätt/vårt håll.
    Ta hand om dig & dottern.

  2. Sanningsälskare skriver:

    Krya på dig och tack för allt bra du skriver🙂

  3. bara varat skriver:

    Krya på dig Peter hoppas du blir återställd snart och det är på G som man brukar säga🙂

  4. Sofia skriver:

    Allt gott tillönskas dig!

  5. zanning skriver:

    Oavsett vad det är du plågas av håller jag alla tummar för att du snart ska vara på benen och swinging igen🙂 <3 

    Vi är många som kommer att sakna dig!

    Kryapådighälsningar

    Stig Olsson

  6. Folklig skriver:

    Må väl Peter!

  7. Vauen skriver:

    Hoppas din hälsa blir bättre, eller att du finner vägar att leva med den du har!

    • Risto Matinen skriver:

      Kan bara hålla med!

      Kanske skulle Peter H skapa ett ”slaskinlägg” eller snarare en öppen tråd, där vi som läsare kan hålla bloggen igång så länge?

      • Risto Matinen skriver:

        En uppmuntran i all bedrövelse:

        Självlärda nioåriga Amira Willighagen; Oh Mio Babbino Caro

      • Ja, jag hjälper gärna till att hålla bloggen vid liv om ni också gör det. Så får bloggaren ta den tid han behöver för att tillfriskna i lugn och ro.

        • Risto Matinen skriver:

          Ja det vore bra! Han kunde kanske skapa olika trådar för ämnen han intresserad av, så kan vi fylla på…

          Vet inte vad Harold H lider av så kan inte ge några råd, fast han kanske inte behöver några råd.

          Själv lider jag av sömnbrist och har nu delvis hittat hjälp av några piller som heter 5HTP och att jag vaknar redan mellan halv fem och sex på morgonen oavsett när jag lägger mig…

          Så jag har bestämt mig för att försöka sova redan mellan kl 21-22

  8. Anna skriver:

    Stor kram!

  9. judaspainkiller skriver:

    Hälsan tiger still. Hoppas du kommer in i det tillståndet igen, det finns sannerligen alldeles för få av din kaliber.

  10. Björngunnar skriver:

    Man behöver vila ibland och så kommer krafterna åter!
    Med bästa hälsningar Björngunnar.

  11. Herr Flick skriver:

    Vem f-n mår bra egentligen. Man ser hur våra politiker gör allt utom det rätta och framtiden för mig och de mina och alla andra ser ut att bli både fattig och farlig.
    Men man kan ingenting göra. Utom att skriva på bloggar, men gör det någon nytta?
    Nu vill regeringen ge sken av att minska invandringen, men hur ska det gå till? Jag tror de anser att de kan lugna opinionen med sådana besked, men de inser också att det är för sent att göra något nu. Polisen kan inte bevaka gränsen eftersom de har fullt upp med förläggningsbråk och skjutningar och något försvar att tala om har vi inte haft på länge.
    Så det kommer att ramla på precis som hittills. Exakt som man vill ha det.
    Varför man vill det är en gåta, men man kan ju inte alltid förstå defekta sinnen.
    Det blev inte lättare i bröstet när media nu kopplar ihop huliganerna på fredagskvällen med tanterna och farbröderna i Folkets demonstration på lördagen. Den kopplingen är numera en vedertagen sanning i media, ungefär som järnrören.
    Om vi mot all förmodan kommer ur det här på ett bra sätt måste vi se till att man inte kan väljas in i riksdagen om man har iq under låt oss säga 120. Då skulle vi med säkerhet slippa hela Mp, hela VPK och det mesta av S inklusive Mona. Hon i C med de 30 miljonerna åkte nog också ut.
    Hon får väl bli kriminell istället. Visst ja, det var ju förbjudet…

  12. Herr Flick skriver:

    Glömde önska en god bättring. Sorry.

  13. Syster skriver:

    Ta väl hand om dig Peter! Varma må-bra-kramar från mig!

    • Cello Jr skriver:

      Det unika med dig är att du kan uttrycka dig ”rasistiskt” utan att ge en känslan av att du är det. Du är bara som de flesta är innerst inne, både svenskar och invandrare.

  14. Krya på dig, bäste anka. Kommer sakna dina inlägg. Finns inget så helande som musik. Lyssna på mycket klassiskt och på prog så kanske hälsan förbättras fortare än du anar. Skaffa en katt. Finns inget så rogivande som en katts kurrande.

  15. Peter Harold skriver:

    Tack för alla vänliga ord. De värmer mig!🙂

  16. Björngunnar skriver:

    Tänk ett gammaldags pensionat i trevlig miljö och med trevliga gäster, nånstans i Sverige i vacker natur, kanske på Arholma.
    Ett trevligt mötesrum ,en glasveranda, en uteservering och framförallt ingen förbannad TV eftersom den aldrig svarar på tilltal och har sin destruktiva agenda.
    Fast nu verkat det mer angeläget att omskola sveriges befolkning till fotbollshuliganer.
    Drömmen om pensionatet får bero tills vidare.
    Försåvitt man inte kan göra två flugor på smällen?
    Huliganpensionat!

    • Sofia skriver:

      🙂 🙂 🙂

    • Anna skriver:

      Tänker du bara på att göra nån på smällen? Hehe… Finns ett ord för sånt men nu ska jag inte vara sån… Jag har fått NJURsten, apropå sjukdomar. Trodde jag hade spräckt revbenet men så var det skitstora stenar i njuren. Har tydligen fått det genom att dricka för mycket vin, för lite vatten och alldeles för mycket färskpressad blodapelsinjuice. Hmm. Det är ju SÅ himla gott- pressar ett kilo apelsiner om dagen ungefär och dricker upp varje droppe. Men för mycket c-vitamin är inte bra. Nähä- då får det väl bli vin och vatten då! Är det inte märkligt att en liter apelsinjuice per dag gör en sjuk, medans en liter VIN om dagen bara gör en lite seg, på sin höjd… ?

      Höjden av ironi, på ngt vis.

  17. Lisa skriver:

    Hoppas att du snart mår bättre och skriver igen, min stora idol, luftballong ifrån bollhavet, hermelinen bland katterna, diamanten bland glasskärvorna, med huvet så vasst att många pälsmössor skulle slitas sönder varje vargavinter.
    Du är numero uno på blogghimmelen!

  18. Anna skriver:

    Ja, vi kan väl skriva här och ”betta”?

    Hur många månader tar det innan bloggar som denna kommer att ”bannas” dvs förbjudas /göras otillgänglig att läsa och skriva på?

    Jag sätter en peng på 19 månader from denna månad. Jag vet inte vad det beror på, men jag har visat mig vara en jäkel på att estimera. Sätt en skål med godis framför mig och be mig uppskatta antalet, så kommer jag närmast. Kusligt nästan.

    Vad tror ni? Jag sätter en hundring på 19 månader. Känns rimligt.

  19. Peter Harold skriver:

    Anna, du vet väl om att jag har makten att påverka när denna blogg blir ”bannad”. Allt jag behöver göra är att välja ämne lite vårdslöst, he he…!

  20. Anna skriver:

    Undrar vilket straff som är poppis bland domare, att utmäta för att ha skrivit på datorn… Jag vet en kille som åkt fast för att ha hackat sig in på statliga sidor och skämtade lite med sina kompisar som ställde till det för myndigheten. Han fick datorrestriktioner. Får inte använda någon som helst datorteknik under 2 års tid. Han har en mackapär på sig som reagerar om han försöker. Han är helt förstörd. Det är hela hans liv den där livsstilen. Inte ens spela tv-spel får han göra. För man kan ju gå in via den till nätet… Tänker att jag kanske får en likadan grej. Då får man börja gå till posten med sina räkningar då. Herregud, svindlande tanke.

    • Peter Harold skriver:

      En tröst är att den stoppade föreläsningen sannolikt gav fler köpare av boken.

      • Anna skriver:

        Yes! Precis som allt annat som blir stoppat! Det är min tröst just nu som förmodligen blir straffad för att ha skrivit under öppet namn, vad jag tycker att politikerna som sitter i förtursutskottet till bostäder i stockholm- borde göra. Jag kommer aldrig att lida stillatigandes. Aldrig.

        • Peter Harold skriver:

          Har du tur så får de ensamkommande skitungarna förtur i domstolen så ditt ärende förskjuts.

          • Anna skriver:

            Precis! Det är det jag hoppas på. Jag fick ett tips på den bästa advokaten man kan få för skattepengar (om jag förlorar, vilket statistiskt sett 90% av de åtalade gör) betalar jag ur egen ficka. Målet är inte direkt högprioriterat, samtidigt som jag verkligen vill ha det lagt bakom mig. Det är väl en preskiberingstid på det där. Jag vet ju mycket väl att man aldrig ska skriva ”DU SKA” eller du nånting, utan bara svepa runtom som att ”såna som du borde” osv… Nu hade jag svept en tetra med rödtjut och fått besked samma dag om att ingen hade satt sig in i hur jävligt vi hade det, och jag tänkte där och då att det kan kvitta vilket. Vårt öde skulle faan inte stå och falla på en jävla politiker som aldrig fått erfara hur det kan vara att bo i ett ”fucking åmål”…

            Det borde verkligen kunna sättas alkolås på datorer. Hade jag fått min läkare att skriva ut de mediciner jag velat ha, för att jag VISSTE att jag skulle göra ngt dumt via datorn annars- hade jag inte riskerat att bli åtalad. Men vadfaan gör man? När jag var yngre och inte hade ansvar för barn, bodde jag där jag visste var jag hade folk. Var omtyckt, tränade och knullade bäst jag ville, lyssnade på musik, mixade musik, sjöng för full hals, gick ut och krökade eller bjöd in mig själv på kalas, när det passade.

            Jaja. Jag är bitter. Jag vet. Men det jag är mest bitter på är att det inte har gått att vara den man är samtidigt som man förändras till det yttre. Och framför allt: Hade jag bara fått en större lägenhet i samma kvarter vi bodde i då sonen föddes, så hade jag aldrig hamnat i den här ”prekära situationen”.

            Jag förstod ju rätt snart att 80/ 90-talens tid var förbi. Det gick inte att applicera exemplen på de tidigare ensammorsorna i kvarteret, som fått förtur till större lyor när familjen utökats. Förturerna fanns på papper och endast i svåra fall där misshandel skedde efter att pappan /mannen hade besöksförbud, eller av religiösa skäl bla bla. missbruk eller annat som föll i mönstret. Med andra ord var alltså förtursärendena vad gäller hyreslägenheterna, öronmärkta åt svenskar som var missbrukare eller i familjer där misshandel blivit anmäld och godkänd av socialtjänsten/ polisen.

            Därmed var det fastslaget att svenskar som jobbade eller var hyfsat ”normala” också förutsattes att kunna köpa sina boenden. Alla vi däremellan kunde fara och flyga. Vi föll emellan stolarna. Staten hade bestämt att spelreglerna var bytta. Nu var det gökungarna som gällde. Hyreslägenheterna var härmed öronmärkta åt de nya svenskarna. Det hade min mamma missat. Det är väl egentligen därmed jag egentligen erkände för mig själv att jag blivit lurad. Det som min mamma och pappa lärt mig var helt enkelt inte a´jour med dagens politik. Jag hade levt ett jävligt skyddat liv och nu hade de svikit mig totalt.

            Min pappa som var min klippa hitintills, hade nu fått hjärnblödning. Det är nu som hjärnskrynklarna menar att det var här jag började sympatisera med högerkillarna (liberalister som käre bloggaren) men samtidigt inte hade reagerat inför om jag bara hade spelat med i vanemönstret (så länge flickor uppskattar dockor och inte bilar) vaknar de inte upp i sitt egenuppskattade mönster av strukturer.

            Jag har alltid även som liten flicka, uppskattat lekar där jag var indianen och blev jagad och fångad av cowboyen.

            Det KÄNNS lite som att det här med politik har att göra med alltför mycket präktig flicka kontra uppstudsig flicka innanför mitt hjärnkontor. Om jag varit av hankön hade jag ju känt likadant fast tvärtom… Därav att jag sökt efter mer fakta och försökt undvika moralkakorna. Utan kakorna hade moralen varit rätt ointressant?

            Vet inte. Jag vet bara att i denna sits hade jag verkligen inte vaknat upp i, om det varit i mina föräldrars samhälle jag befunnit mig i, och försökt uppfostra min son i.

            Men nu gäller ju diverse kvasiintellektuella regler?

            Det känns lite som att det sitter ett alltför åderförkalkat folk på positionerna som kräver ett aningens mer internetbegåvat medborgargarde…?

            Nu kommer vi väl till kärnfrågan som du egentligen alltid hävdat var tvärtom- utvecklingen går lika snabbt som förut?

            Jag hävdar ju, fortfarande precis tvärtom.

            Kramis.

            • Peter Harold skriver:

              Egentligen tycker jag inte att du känns så himla högerorienterad. Det är massor av människor som tycker och tänker som du. Många frågar sig varför en utländsk person skall få särskilda privilegier som du som infödd inte har.

              Vad som behövs är att folket visar sin ståndpunkt – innan de är utbytta mot annat folk.

              • Anna skriver:

                Nä, det är ju det som är så löjligt! Jag tycker ju överhuvudtaget att det är löjligt att påstå att någon nationell rörelse är höger, eftersom den ideologin bygger på en stark stat som gagnar dess egna medborgare. Men det är här som rättsstaten gör parodi på sig självt och visar att de inte har en aaaaning om vad som händer utanför sitt kontor, fastän de sitter där och lägger grunden till vad som händer just utanför deras kontorsdörr. Det är som att de fastnat i 40-talet då alla onda var nazister (förövare) och alla andra var goda (offer).

                Att de inte börjar fundera över hur det kommer sig att sverige fått så oerhört många nazister på sistone? Enligt de består sveriges befolkning av fler nazister än nyanlända. Därav att de lägger så mycket krut just nu på att hitta alla nazisterna…

        • Björngunnar skriver:

          Vad skrev du då?
          Blodsörn,sticka nålar genom kroppen till dom förblöder eller något än värre?

          • Anonym skriver:

            Typ: Du borde dö med ett nackskott. Tror jag. Minns inte exakt, men i 2 år nu har de jagat mig för att ha skrivit EN ENDA mening till en tjänsteman! Får troligtvis böter samt betala rättegången! 50 lakan. Vilket är en livstids dom för mig som bara jobbar deltid och är ensamförälder…

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

