Fiskmås, plasthink eller somalier? Debatt om IQ. Tagning femtioelva.

DirtyButton.com

DirtyButton.com

Bästa läsare!

Den CFR-influerade Shibstedt-ägda kvällstidningen Aftonbladet – vars existens motiveras att landet behöver press som granskar makthavarna åt medborgarna – har återupptagit jakten på svenska dissidenter. En person som yrkesarbetar som läkare har i en anonym kommentar på alternativa medier sagt att somalier har en genomsnittlig IQ på 70, vilket är i ungefärlig nivå med förståndshandikappade (om jag fått saken korrekt återberättad för mig).

Aftonbladet har låtit den svenska MENSA-ordföranden Monika Orski kommentera den nu uthängde läkarens påståenden. Hon menar att det är fullständigt orimligt att den genomsnittliga intelligenskvoten i Somalia är 70. Den alternativa nyhetssajten Fria Tider har kontaktat Monika Orski för att få henne att utveckla sitt ställningstagande, och hon svarar att hon inte känner till några mätningar om intelligenskvoter i Somalia, och att det inte är sant att somalier har det IQ som påstås av den rasistiska läkaren, som Aftonbladet beskriver denne som.

Om jag får försöka att vara lite smart här så vill jag säga att alla inblandade har rätt och fel.

Monika Orski har rätt i sitt påstående att hon inte känner till någon mätning av det genomsnittliga IQ-värdet i Somalia. Och detta därför att hon troligtvis har studerat det material som den uthängde läkaren hänvisar till, nämligen boken ”IQ and the Wealth of Nations” av forskarna Richard Lynn och Tatu Vanhanen från år 2002. Och det är helt sant att de två forskarna inte hade någon användbar data från Somalia, utan man har nyttjat sig av grannländernas värden, och tagit genomsnittet från Etiopien (63) och Tanzania (72) och kommit fram till värdet 68 (alltså två enheter sämre än gränsen för att uppfylla ett av kriterierna för att kunna klassas som förståndshandikappad). Uppgiften står på sidan 79 i deras bok.

Bakgrunden till att de två forskarna sammanställde sin bok var att de ville påvisa att det finns en korrelation mellan välstånd och intelligens. Nu skall jag skamligt nog erkänna att jag inte läst hela boken, men min magkänsla säger mig att det finns en dubbelriktad samverkan ifråga om orsak och verkan när det kommer till högre IQ och högre välstånd. Högt välstånd ger mer och bättre näringsriktig kost, vilket innebär att foster och barn utvecklas bättre, vilket i sin tur leder till att individen medverkar till att med sina bättre färdigheter höja välståndsnivån ytterligare (om samhället är konstituerat så att intelligensen medges komma till nytta, vilket är en förutsättning för att skapa välstånd).

Med risk för att verka lite fjantigt politiskt korrekt vill jag här inflika att det finns massor av människor med förståndshandikapp och låg intelligensnivå som är väldigt förtjusande individer.

Det påstås att smarta människor inte är lika empatiska som ointelligenta, fast jag vet inte om detta är en sanning (varför finns det föresten ingen organisation för människor med hög empatinivå…?).

Men jag har i alla fall sett en vårdare tala mycket gott om en av sina unga kvinnliga patienter, vilken led av Downs syndrom och knappt kunde få på sig kläderna på rätt sätt. Det vårdaren berättate – med en röst som nästan stockade sig – var att denna unga kvinna alltid kunde få människor omkring sig att bli glada. Hon hade alltid någonting att säga som fick surmulna människor att börja lysa som solar. Trots att hon måste tänka så att det knakade innan hon stoppade ner fötterna i byxbenen, så kunde hon observera andra människors känslotillstånd och bota deras tungsinne. Vårdaren kallade den unga förståndshandikappade kvinna för ett levande sant helgon. Vad är ett MENSA-medlemskap i jämförelse med denna förmåga, kära läsare?!!

Av vad jag ovan sagt ang. mentalt retarderade, så skulle jag ju också kunna anföra en hel del försonande reflektioner över folk från Somalia. Av en ren händelse känner jag faktiskt en del somalier. En av dem är kollega till mig. Jodå, fördomarna stämmer till viss del, ty han är inte den skarpaste kniven i lådan. Men definitivt inte den slöaste. Det han tappar på innovationsförmåga tar han igen på trägenhet.

Och det är faktiskt så de flesta av oss som slår huvudet i kompetenstaket får lov att göra. Jag får regelbundet uppdrag som ligger utanför min utbildning och erfarenhet, och som ger mig en tärande huvudvärk. Men det är bara att spotta i nävarna och läsa in sig på ämnet. Och att vara trägen. Övning ger färdighet, och eftersom vi bara använder en mindre del av hjärnans kapacitet så finns det potential även för den som har lägre IQ att lära sig metoder för att tänka smartare. Precis som den med dåligt minne kan lära sig att hantera denna… ja, vad det nu heter. Glömde precis bort ordet.

När det kommer specifikt till somalier så är det ett faktum att vissa fenomen som man förknippar med detta folkslag också ger konsekvenser för deras beteende, om man ser dem på gruppnivå. En annan anonym läkare som exponeras av Aftonbladet hävdar att majoriteten av somalierna ägnar sig åt brott och tuggar drogen kat hela dagarna. Jag vet inte om detta påstående är sant eller falskt, men jag vågar inte heller gissa om det är fler eller färre än 50% av dem som har dessa laster.

Trots det förutsätter jag att det finns ett uns av sanning i påståendet, och även här kan man diskutera vad som är orsak och verkan. D.v.s. är det låg intelligensnivå som gör somalierna till sysslolösa kat-tuggande tjuvar? Eller är detta beteende konsekvensen av andra brister i deras tillvaro? Hur ser deras skolresultat ut? Någon skillnad mellan pojkar och flickor? Jag tror att man kan finna många intressanta indikatorer som kan beskriva orsak och verkan.

Men återigen, även om man har låg IQ och har svårt att hänga med i skolgången så är individens eget val av beteendemönster avgörande för utfallet. Min gissning är att mycket av den hjälp som ges till dessa grupper förmodligen försätter dem i sämre situation än ifall de fick ta eget ansvar för sin tillvaro. För det finns massor av somalier i Sverige som inte tuggar kat eller ägnar sig åt kriminalitet. Till den kategorin av somalier som vet hur de skall uppföra sig för att fungera som löntagare hör alltså samtliga somalier i min bekantskapskrets. Det går att låta bli att tugga kat och stjäla om man vill.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Hälsa, Medierna. Bokmärk permalänken.

78 kommentarer till Fiskmås, plasthink eller somalier? Debatt om IQ. Tagning femtioelva.

  1. MartinA skriver:

    Jag tycker också att IQ är groteskt överskattat i debatten. Om IQ ej omsätts till att en person skaffar många barn och förmår överföra en livskraftig kultur till de barnen så är IQ snarast att betrakta som en defekt.

    Däremot är det ju inte litet synd att FT inte frågade tanten: Så, hur många somalier är med i MENSA?

    • Anna skriver:

      Jag skulle översätta IQ med förmåga att överleva. I ”U-länder” är den som skaffar flest barn smart och i ”I-länder” är den som tjänar mest pengar mest smart. Utbildningsgrad brukar ju innebära högre lön. IQ mäter dock inte alls det samhälle vi har i dag då det kan vara jävligt smart att föda många barn i främmande länder…

    • Peter Harold skriver:

      Det verkar inte finnas någon aktiv lokalavdelning där just för stunden…

      https://www.mensa.es/mapa/int.html

  2. Anna skriver:

    Tack för den passningen! Jag har förträngt vilket snitt jag fick i IQ testet vilket jag gör med allt som jag inte vill veta, egentligen. Inte rörde jag i taket i alla fall, och visade på utvecklingsstörningsstadie i ett fall och det var abstrakt tänk. Ja, jag minns att jag stått med kartan på orienteringsstimmarna i skolan och förbannat det faktum att vi inte fick jobba i grupp. Så jag tog det lugnt och bara började gå istället. Gick jag förbi någon (fuskade så jag gick på vägen istället) så frågade jag efter vägen dvs punkten där vi skulle mötas upp, allihop.

    Nej, inte är jag särskilt smart. Men jag var alltid bra på att muntra upp folk, på den tiden jag träffade folk. Kunde blanda drinkar lagom i proportioner till nykterheten hos den jag hade mittemot mig. Men det har man ju inget för i detta samhälle. Nu är det robottänk. Peeeeengar, ceeeeentiliiiiter. Häääär har duuuuu….

    Katjing katjing. Fy så tjatigt. Tacka vetja 80/ 90-talen.

    Jo, somalierna var det ja. Hade var och en av de fått utmaningar dvs bemötts med förväntningar att inte vara på grönsaksnivå, hade de säkert visat sig vara en smula bättre på iq-testerna.

    Men, ja många tuggar kat, är idioter och har ett jävla taskigt dna. Inavel, våldtäkter kanske men det allra vanligaste är nog att de är så jävla många att ingen orkar bry sig om grässtråna.

    Somalierna har blivit den allra bästa synonymen för ”dum” OM nu bara det hade tillåtits i ordböckerna.

  3. Björngunnar skriver:

    Intelligens, genomsnittslig hos ett folk kan mätas i hur många som flyr sitt land.
    Den svenska intelligensen sjunker nu snabbt, ju fler fiskmåsar som flyttar hit desto sämre intelligenskvot i Sverige.
    Vi svenskar är ju pigga att framhålla hur intelligenta vi är, men när vi numera helt styrs av ett annat folkslag som samtidigt som dom har infört kulturmarxismen i hela samhället också äger media och när dom inte äger något som te,x svenska kyrkan och SVT så har dom kuppat in sig.
    Karlsson heter en av de inkuppade agenterna i SD.
    Jag tror att bara ett mirakel kan vända utvecklingen nu,istället för att stämma i bäcken eller mota Olle i grind återstår bara att gud ger oss en hjälpande hand istället för fingret!
    Ett kometnedslag i en fullsatt riksdag skulle också höja intelligenskvoten i landet.
    Att Ryssland skulle vilja ockupura landet är ju helt osannolikt, vem skulle frivilligt vilja använda ett bålgetingbo till huvudkudde?

    • Anna skriver:

      Touche’ ! Nej, ingen vid sunda vätskor vill åka buss till jobbet med en kat- tuggande grönsak vid ratten… Ändå gör vi stockholmare det…

    • Fast ett kometnedslag i Stockholm hade ju förändrat hela Norden till oigenkännlighet. Bättre då med en vätebomb ta bort den degenererade huvudstaden ,ed kirurgisk precision. Lite synd på dom historiska platserna med dom positiva effekterna överväger.

      • Anna skriver:

        Varför inte bomba med neutronbomb, hela europa med en gång och fylla den efter sådär 30 års tid- med annat folkslag? Fick hjärtslag när jag såg att min dator inte ens velat ge mig förslag på hur en neutronbomb betett sig…

        Hur får man ens genomslag för sitt mailsvar här? Herregud- förstår alla här att vi är som lössen under lupp?

        • Peter Harold skriver:

          Neutronbomb är ok. Då kanske min bostadsrätt klarar sig…😉

          • Anna skriver:

            Ja. Om man som svenskfödd inte har bostadsrätt så har man ingen talan längre. Bor du fortfarande i hyresrätt så räknas du bara som slödder (om du är svensk) om du är invandrad är du ursäktad. I hyresrätter är du bara människa såsom svensk om du bor inom tull. Annars är du ihopbuntad med allt annat pack. Socialgrupp 3, sa tomten som slog in julklapparna på rullbandet innan han valde stämpeln med 3 och stampade hårt i rumpan på en…!

      • Peter Harold skriver:

        Aj, du kommer sänka värdet på min bostadsrätt om du smäller en H-bomb här!!!

  4. Sofia skriver:

    Vi svenskar måste uppbåda enorm överlevnadsintelligens för att vi ska kunna leva vidare i denna onda, dåraktiga sovjetstat!

  5. Björngunnar skriver:


    Ur askan in i elden förrän vi anar?

  6. Läsare skriver:

    Jag fick frågan av en chef i MENSA om jag ville göra testen. Jag avstod.

    Min mentor visade mig en artikel han skrivit i en vetenskapstidning. Jag sa: – Jag är imponerad.

    Han vände sig om och tittade mig rätt i ögonen och sa: -Var aldrig, aldrig någonsin imponerad!

    Någon: -Jag är med i MENSA!
    Jag: – Jaha. Och ..?

    Jag har känt somalier som jag pratat många timmar med och som är betydligt mer begåvade än de flesta svenskar.

    En somalier sa till mig ansikte mot ansikte: – Vi hör inte hemma här.

    Enligt massikvasionsverket för några år sedan fanns det 40.000 somalier i Sverige. Enligt en artikel i GP för några år sedan har var femte somalier mellan 15-25 år blivit dömd för våldsbrott. Dömda, inte misstänkta utan dömda.

    Det finns somaliska kolonier i Amerika, Minnesota och ett ställe till som jag inte minns just nu. Även i Kanada finns det somaliska kolonier. Det är samma visa var somalierna än kommer, extremt hög grov brottslighet, extremt låg utbildning, extremt få i riktiga jobb.

    Vem är den korkade: Svenne idiot som betalar somalier att komma hit och få betalt för att knulla och tugga khat eller Svenne idiot som ger negern allting gratis?

    Somaliern är BETYDLIGT smartare än den genomsnittliga svensken.

    För några år sedan skrev Aftonlögnen om The Bell Curve. Boken påstod att JUDAR är det mest IQ folkgruppen på jorden, och vem skrev boken tror du?

    Åhhhh… en …STEIN nånting.

    Att prata om skillnader i IQ går bra, när det är JUDAR som ligger på topp över alla andra folkgrupper.

    Aftonbladet är inget annat än ett judiskt propagandastencil som är riktad till idiotsvenskar. Allting i Aftonlögnen är inget annat än JUDISKA lögner.

    • Benny skriver:

      Det är asiater som har den högsta genomsnittsliga intelligensen! Judar som blandat sig med europeer har i genomsnitt högre IQ än Mena-judar. Einstein är ett typexempel på hur rätt tidpunkt, rätt plats och rätt sällskap ger resultat men utan föregångarnas insatser och Mileva hade man aldrig hört talas om Einstein…han hade med säkerhet dött helt obemärkt som pensionerad patentbyråkrat i Schweitz på 50-talet.

      • Läsare skriver:

        Enstenen är en judisk propagandaBLUFF.

        The Manufacture and Sale of Saint Einstein

        a book by Christopher Jon Bjerknes

        The Manufacture and Sale of Saint Einstein by Christopher Jon Bjerknes

        THE MANUFACTURE AND SALE OF SAINT EINSTEIN
        By Christopher Jon Bjerknes
        2,825 page treatise on Einstein’s plagiarism, Einstein’s Zionism, history of Zionism, racism, Judaism, and more. The complete book The Manufacture and Sale of Saint Einstein in one 17 Mb. PDF file can be downloaded by clicking on this link: http://www.jewishracism.com/SaintEinstein.pdf

        The PDF Files are searchable. You can search for keywords, dates or names.
        The book can be downloaded in smaller files chapter by chapter by clicking on the links below. 
        Table of Contents: 

        http://www.whale.to/b/bjerknes_b1.html

        De flesta judar som fått Nobelfuskpriset är inget annat än simpla tjuvar som stulit andras uppfinningar och upptäckter. Eli Weasel, vad har han tillfört världen egentligen? Inget annat än judiska lögner. Nobelfuskpriset.

        Du kan själv undersöka hur många judar som beslutar vem som skall få Nobelfuskpriset.

        Judiska ”genier”

        https://www.radioislam.org/historia/ims/29genier.htm

        • Benny skriver:

          Du kanske missade min poäng? Einstein var nog inte det supergeni som han torgförts som och jag misstänker att Einstein hade det mesta att tacka andra sitt Nobelpris för men vilkas insatser han fult nog sopade undan. Dock kan han knappast varit en total bluff då han ju språkade med dåtidens främsta fysiker. Fast skickliga bedragare kan ju dupera sin omgivning så osvuret är bäst…

          • Anna skriver:

            Hmmm… Bakom varje geni står en fru. Eller ligger…Hade inte förvånat mig om hans fru varit den som dikterat hans schema för dagen. Hade Einstein blivit född på 80-talet 90-talet eller 2000-talet, ja ni fattar i ”modern tid” så hade han varit boende på gruppbostad för autister…

          • Läsare skriver:

            När det gäller judar finns det en enkel huvudregel: Du utgår alltid ifrån att juden ljuger. ALLTID.

            Det finns undantag som juden Brother Nathan:

            http://realjewnews.com/

            • Björngunnar skriver:

              Ulf Adelsohn är en mycket sympatisk jude, liksom Carl Gustav Jung.
              Freud däremot var enligt mitt förmenande ett stolpskott.
              Han anses vara psykiatrins fader men eftersom psyke betyder själ och atri betyder läka så blir det ju fel, eller kan man läka själen med psykoanalys och knark?
              Svar nej!
              Tron att människan inkarnerar är intressant och att ta en trip till tidigare liv vore ju intressant.
              I själva verket tycker jag att det som kallas för vetenskap mest är humbug, däremot så tror jag på ämnet fysik.
              Lars Bern tror jag också på till 96%, och det är en sällsynt hög siffra.
              Reiunfält och Löfven kommer inte ens upp till 0%, de ligger bägge på minus, vilket är fullständigt möjligt eftersom det värsta man kan vara inte är död, man kan nämligen vara både död och totalt misslyckat vilket måste vara hemskt!

        • Håller med om att Einstein är en stor bluff som allting annat judiskt. 1900-talets störste vetenskapsman i mina ögon heter Nicola Tesla. Hade judarna släppt fram honom istället så hade världen sett annorlunda ut i dag. Givetvis snodde Schlomo hans forskning som försvann på mystiskt vis i samband med hans mystiska död också. Den försvann säkert in i alla svarta projekt som vi börjar se av först idag.

      • Peter Harold skriver:

        Såvitt jag vet var det Einsteins första fru som satt och gjorde hans uträkningar som gav honom det första Nobelpriset. Hon var mycket intelligent men hade också en mycket stark disciplin för sitt arbete, plus en stor kärlek till sin make (som lämnade henne att sitta vid köksbordet och räkna i skenet av fotogenlampan medan han var ute och roade sig med kollegorna på universitetet)

    • Anna skriver:

      Är det att betrakta som smart då, menar du- att välja att söka sig till ett land som man redan innan man kommer dit, vet att man kommer att känna sig som en ”alien” i ?

      Vore inte en ”smart” person en person som väljer sin framtid? Om man nu kan välja det? Ur en svensks perspektiv som jag själv, har jag ju faktiskt inte valt något då jag bara gjort mig skyldig till att ha stannat där jag alltid varit eller levt. Det är samhället som ändrats och normerna / levnadsreglerna. Medans vi stått som i en glasbur och sett hur samhället förändrats.

      Hur smart är en somalier som väljer sverige eller europa som sin tillflyktsort istället för sina grannländer där han eller hon, vet att de kommer att känna igen sig?

      Jag vet varför min morfar och mormor valde canada och sedan deras barn, USA som de länder de valde att låta deras barn växa upp i.

      De valde de här länderna för att de kände samhörighet.

      Vilket jag betvivlar starkt att somalier gör som väljer sverige. De väljer bara bidragen.

      Hade inte bidragen funnits hade de kutat nerför backen i en annan kundvagn, i ett annat land utom europa.

      • Anna skriver:

        Nu gjorde jag ju samma misstag igen. Glömde skriva INTE. Att välja ett land där man vet i förväg att man inte kommer att känna igen sig i…

    • Peter Harold skriver:

      Ja, när det gäller att framhäva vissa grupper duger statistiken…😉

  7. Läsare skriver:

    Visa oss en enda somalier som uppfunnit något som helst.

    NO can do? Okay.

    Visa mig EN enda neger som uppfunnit något som helst i hela världshistorien.

    Här är en video som visar beger som negern verkligen är.

    VARNING VARNING VARNING

    En neger får magen uppskuren levande, och det är det mildaste. Värsta jag sett och jag har sett det mesta. En neger får kuken avskuren – levande. Det är närbilder och det är inte fejk.

    african-culture-for-everyone-niggers-live-and-raw

    http://expeltheparasite.com/2016/02/17/african-culture-for-everyone-niggers-live-and-raw/

  8. Läsare skriver:

    Negrerna på Grand Theft Auto bilden är inte somalier. Snarare Liberianegrer. Just saying.

  9. bernys skriver:

    Första gången jag gjorde ett IQ-test så blev resultatet mediokert. Och det kunde man ju inte nöja sig med. Så därför gjorde jag ett nytt test. Intelligensen steg. Jag började fatta vad det gick ut på. Nya test följde med ökad intelligens som resultat. Så med lite övning så kan man som jag höja IQ-n från 100 till 130. Det var inga problem. Och nu undrar jag hur högt jag egentligen hade kunnat nå om jag hade fortsatt träningen. Men det finns det kanske ingen forskning på?

    • Peter Harold skriver:

      Det är därför den blinda hönan pickar och pickar och pickar… till slut ligger kornet i näbben!🙂

      • Björngunnar skriver:

        Då är en ”pickande hönan” den intelligenta!
        Övning ger färdighet och trägen vinner.
        Enbart intelligens är ju rätt värdelöst.
        Som en kappseglingsbåt utan vind eller en bil utan bränsle.
        Har du båt?

        • Peter Harold skriver:

          Nope, jag bli sjösjuk bara jag ser affischerna om den kommande båtmässan. Men jag var väldigt intresserad av sjöfart som liten. Jag lånade Marinens årsböcker utan avbrott från biblioteket som 10-åring.

  10. Benny skriver:

    Nutida forskning om människans utveckling visar på att människor som utvandrade från Afrika fick avkomma med Neanderthal och Denisova-människor. Denna genblandning varierar men alla utvandrade populationer från Afrika bär på 1-2% av dessa gener på individnivå och i hela populationer kan det röra sig om upp mot 20%. Denna berikning har gett oss utanför Afrika ett mentalt övertag i fråga om långsiktig planering och bättre impulskontroll, och som det verkar högre IQ även om sociala faktorer, föda och miljö har inverkan. Detta gäller alltså i hela befolkningsgrupper och inte på individnivå, för det finns ju givetvis korkskallar bland vita också (se bara på politikerna i Bryssel) och smarta i Afrika, men de flesta smarta verkar finnas bland asiater och europeer. Muslimer är ett sorgligt kapitel då de förstört sin genbas med kusingifte och avkomma med nära släktingar (givetvis inte alla men religionen verkar suga ut det sista vettet bland muslimer).

    • Björngunnar skriver:

      Nutida forskning är en hollywoodsaga.
      Jag tror inte på att människan kommer från Afrika och jag tror ( vet) att negrer inte kunnat bygga pyramiderna.
      Sen när det gäller genetik och inavel så har jag lärt mig att inavlade personers avkomma ,gäller både människor och djur, upphör omedelbart när nytt blod kommer in!

      • Anna skriver:

        Ja, det vet jag också. Det där som du nämner är ju själva nyckeln /förklaringen bakom att vår civilisation finns än i dag. Den kan ha varit flämtande under någon generation men så fort den får en blodsdroppe någonstans ifrån, dvs nytt blod – så återbildas krafterna på nytt. Detta händer ju hela tiden i djurens värld och till och med på amöba-nivå. Så varför skulle inte samma hända med människorasen?

        För att vi är så ”komplicerade”? Njae. Så himla komplicerat är de det ju ändå inte. Eftersom det inte handlar om amöbor som blir människor. Det är ju människor som parar sig med andra människor. Faktiskt. Är det ingen skräckfilmsfantast här som har sett draculafilmerna?

      • Benny skriver:

        Jo, utan tvivel kommer vi ursprungligen från Afrika! Dock har de som utvandrade därifrån för hundratusentals år sedan föga gemensamt med den befolkning som lever där nu! Angående Egypten så var det inflyttare och inspiration från Mesopotamien och Tvåflodslandet som skapade den egyptiska högkulturen. Kontakterna med den svarta befolkningen i söder var sporadisk och egyptierna använde tillfångatagna svarta mest som slavar.

    • Peter Harold skriver:

      Detta är ju förstås rasism och benägenhet att sprida stereotyper. Och så fort man påpekar att det trots allt är väsensskilda beteendemönster mellan olika kulturer så får man uppspytt i ansiktet att muslimernas utveckling hämmats av västerlandets kolonialism och korstågen. Sen följer några ord om klasskamp och förbrödring över nationsgränserna…

  11. Björngunnar skriver:

    Jag tror på att jordens klimat svänger mellan varma o kalla perioder, i de kallaste är jordytan huvudsakligen istäckt, att människor härstammar från icke istäckta områden tror jag med nödvändighet på, men det nämner inte afrikaanhängarna.
    Stora stenar som människa bearbetat tror jag också på men inte att slavar tillverkade pyramiderna.
    http://www.ancient-wisdom.com/top50stones.htm
    Och det är ju inte säkert att judar fällde World trade center, byggnad 7, Salomonbrothers som föll rakt ner till marken på 6,5 sekunder tror jag på , men Ufo,s Aliens kan ju ha åstadkommit detta också.
    Dessa aliens kan ha kommit från en stjärna/himlakropp där gud bor, det tog visst 8 dagar för ett meddelande från gud till Jehovas vittnens grundare att nå underhuggaren.
    Judy Wood och Tesla tror jag inte på, visa på en pryl som Tesla konstruerat och som fungerar.
    Det finns ett mönster här, folk som tror på Judy Wood tror på teslakonspirationen, att mänskligheten kommer från Afrika, att jorden blir varmare pga av mänsklig aktivitet och att FN och Eu är för vårt allas bästa.

    • Sofia skriver:

      Visst är det kul att folk tror olika🙂

      • Björngunnar skriver:

        Jo, det hade ju kunnat vara kul om det inte vore för att det folk tror på är resultatet av hjärntvättarverksahet.

        6 miljoner judar ihjälgasade är ett exempel .
        Äger man media och vinner krig skriver man historia, men lögner förblir lögner iallafall!

  12. Läsare skriver:

    20 papp, 20’000 kr i månaden för att ha ett skägg”barn” boende hemma hos sig.

    https://www.flashback.org/t2695006

    Idiotlandet Sverige.

  13. Läsare skriver:

    Ny rapport från: Det är bara 2 år sedan jag gick hit frekvent, vad fan har hänt? Det har alltid förkommit lite stök och så på Eriksdal – Men allra oftast utav barn själva, och knappast av män i flock. Nej, jag är heller inte en tjej som just ”vaknat”. Jag är klarvaken, men dagens (gårdagens i och med att klockan blivit 01:33) upplevelse på Eriksdal gjorde mig ganska bestört och arg. Förut visslade personalen bara man stannade i en ruschkana, nu är det galet livat här utan någon större reaktion. 

    Vad är edra egna upplevelser härifrån? Någon som genomlidit samma?

    ____________

    Saxat från Eriksdalsbadets hemsida nu på morgonen:

    Citat:

    Som inte minst framgått i massmedierna har anmälningarna och rapporterna om sexuella ofredanden på Eriksdalsbadet under den senaste tiden dessvärre ökat.

    Polisen har på relativt kort tid tagit emot över 20 anmälningar från i huvudsak flickor som ofredats.

    Från Eriksdalsbadets och Stockholms stads sida ser vi mycket allvarligt på detta och genomför en rad åtgärder i samarbete med polisen. Alla besökare, inte minst barn och unga, ska uppleva Eriksdalsbadet som tryggt och trevligt.

    • Anna skriver:

      Vaaa? Jag var på eriksdal denna vecka och var där först dvs klockan 9 och stannade till kl 12 sådär, med avslut i restaurangen. Deras thaimat är suverän och både sonen och jag kan äta oss proppmätta när vi delar på samma portion…

      Vi var där med 2 av hans kompisar i samma ålder; (7-9)

      Det enda jag störde mig på var att tanterna som kollade badet var jävligt mycket ”på” och hann med att vissla i pipan innan jag var på plats, när en av hans kompisar slank med sin storebrorsa i den snabba rutschkanan, fast det bara är tillåtet att åka en i taget…

      Och att det fanns en surmulen skylt vid sidan om jacuzzin (finns 2 bredvid varandra) som uppmanade att badande skulle fråga (?) om det var för män eller kvinnor?

      Badande under 12 får bada i vilket som, meddelades också…

      Hmmm. Jo, eftersom där redan satt en familj beståendes av mamma och pappa och en liten tjej, kändes det en smula ”apart” att göra som skylten anmodade mig att göra?

      Njae. Det kanske är livat där på badet när söderortsligisterna tar över. Men det är då sannerligen inte simultant med mina besök där, som detta sker. Däremot blev jag bestulen på mina nyinköpta kängor vintern 2013. Mitt i smällkalla snöovädret fick jag gå hem (och sitta på t-banan) i ett par galoscher som någon pedantiskt tant glömt, i storlek 39)….

      • Peter Harold skriver:

        Klockan nio på morgonen ligger de föräldralösa krigsbarnen kvar i sängen och gymnastiserar snorren så att den skall vara alert tills de är på plats i badhuset när alla tanter åkt hem med sina småbarn och bara backfisherna är kvar i klorvattnet.😉

  14. Janne D. skriver:

    En liten tankeslinga, för stunden verkar kroknäsorna fått till det skapligt, läs först ”the Somali law” mycket vettigt, du har 3 chanser att uppföra dig, därefter blir man fredlös och ingen vill veta av en, tänk nu att en viss Gorgie Sorrows och hans pack handplockat dessa ”fredlösa” med fribiljett och löften om ”all inclusive” kopplar man det med mindre hög IQ så ökar chansen att dessa utvalda köper dessa löften och kan även tänka sig att mot lite extra betalning utföra vissa tjänster åt sin benefaktor i ankomstlandet, en modern trojansk häst, vid behov kan vissa förses med diverse puffror och se till att omgivningen blir integrerad/tillintetgjord
    ps Tesla var väl den som uppfann växelströmmen bla, dessutom så funkar INTE div joodebömber ds

    • Peter Harold skriver:

      Fasen, jag måste förhandla med ”kärestan” om att ta en omväg genom Serbien för att titta på tesla-muséet när vi åker till Rumänien. Fast vi har i o f s funderat på att ta Serbien och Kroatien som en egen resa.

      • Anna skriver:

        Aha? Ni får bo tillsammans nu då? Eller? Grattis då , i såna fall!

        • Peter Harold skriver:

          Tack, men vi har inte fått något besked om den saken ännu. Däremot fortsätter vi att planera för resor tillsammans ändå, oavsett vad utfallet blir. Jag längtar efter att få klappa henne på rumpan när vi kramas vid vackra platser.😉

          • Björngunnar skriver:

            Den verkliga intelligenstesten är: hur smugglar man in en donna i Eu?
            Vad sägs om fotvandring i Karpaterna in i Polen?

            • Peter Harold skriver:

              Jag har läst att man bör undvika Polen eftersom vägarna är urusla, och folk kör som idioter (nej, du behöver inte fråga ”Vad har du i Rumänien att göra då?”, he he!). Men det är troligt att vi tar den polska delen av Karpaterna vid annat tillfälle. Tänkte ta de mest avlägsna vägarna medan jag har garanti på bilen. Polen är ju ändå ett grannland till Sverige, om än med ett rejält dike emellan.🙂

      • Björngunnar skriver:

        Fast om ni är i Kroatien så är ni ju i EU, då är det bara att åka till Svedala.
        Annars kan man ju göra som hundratusetals, smuggla med båt!
        Jag kan bli skeppare…

        • Peter Harold skriver:

          Aye, aye, kapten! Man tackar! Jag har för mig att malaysier måste ha visum i Kroatien, medan de andra länderna vi tänkt besöka/resa genom är visumfria för henne. Men sen kommer vi nog att göra Kroatien och se en hel del natur. Vi har även diskuterat att en dag resa runt Svarta havet och göra någon dokumentär om Jules Vernes ”Den envise Keraban”.

          • Björngunnar skriver:

            Jo det gäller o vara envis!
            Behöver du en vazkombi till svartahavsresan så står det en röd do i Norrsundet, 1500 vill han ha och det är bergis prutbart…

            • Peter Harold skriver:

              He he, det låter frestande. Jag tittade på Blocket och såg att det finns en Lada-importör i Sverige som säljer NIVA i varierande utförande. Enklaste för mindre än 110 lax. Den borde ju funka hela vägen till Kuala Lumpur till och med!🙂

    • Anna skriver:

      Åhå ja, värsta Frankie/ Scarface i modern tappning. Min fantasi är så pass livlig att jag tänkt att det här redan tagits i bruk. Det skulle ju förklara de här ouppklarade morden som dyker upp slentrianmässigt och som ingen verkar sakna…

      Dessutom är det ju inte så många av de som uppmärksammas. För att de inte har personnummer och alltså inte finns. Det kan man läsa om när man går in på polisens sida om aktuella brott eller vad det heter. Det händer rätt mycket som inte finns med i några nyheter sen. Det handlar ju precis om vad du precis skrev – att det finns en hel del ”jihadwannabees” där ute som så gärna vill slå ett slag för den goda saken, men att de är så in i bängen korkade och bara skulle göra bort sig om de fick ett uppdrag på riktigt. Så de ger de en ädel uppgift i utlandet, så de blir av med de. Och väl där får de ett nackskott. Som kostar mottagarlandet en jäkla massa pengar i utredningar och så vidare. De riktiga maffioserna vill inte ha med några korkade krigare till de riktiga krigsmissionerna. Janne D.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

