”Jag ska kn*lla n*germuttan gul och blå”

Bästa läsare!

Jag läste för en tid sedan en intressant debatt kring en öppen ställd fråga, nämligen ” – Är det viktigt att tillåta folk att publicera vilka rasistiska saker som helst?”

För min del är svaret på den frågan ett tveklöst ”ja”, även om jag inte känner mig överdrivet entusiastisk till själva gärningen. Vill jag att bajsporr skall vara lagligt? Ja, men jag skulle aldrig i mitt liv vilja titta på det, än mindre medverka i någon produktion.

Nu i dagarna har det uppmärksammats att en skribent på Flashback har åtalats för hets mot folkgrupp p.g.a. denne använt ordet ”neger” i meningsutbytet. Blotta vetskapen om att Sveriges rättsvårdande institutioner gör sig besväret att leta upp människor som använder ordet neger känns för mig så oerhört märkligt, men också skrämmande. Staten lägger ner både pengar och energi för att lagföra ord och tankar. Hela det konceptet hör hemma i en roman signerad George Orwell, och absolut inte ett sekulärt och demokratiskt samhälle som Sverige, där våra skenheliga politiker slår sig för bröstet och talar om att vi har yttrandefrihet.

På samma tema som Orwell iakttar jag att vi alla är jämlika, men vissa är jämlikare. Jag förmodar att om jag skrev ut rubriken utan censurtecken, och beskrivande aktiviteten i ett mer måleriskt scenario, så torde nog polisen gripa undertecknad och domstolen låsa in mig i samma fånghåla som konstnären Dan Park.

Däremot är det helt ok – ja, det är nästan att betrakta som en litterär gärning – att vräka ur sig ett ”Jag är invandraren som kn*llar din dotter medan du försöker sova och ignorera henne när hon stönar ‘pappa’ till mig”. Enligt nyhetssajten Fria Tider är det skribenten Elias Kreidy som publicerat denna text på engelska via ett Twitterkonto som ägs av Svenska institutet.

Självfallet skulle jag inte bry mig ett smack om en så osmaklig tweet om det inte vore för just det påtagliga problemet att vi har en rasistisk lagstiftning i Sverige. Lagen om hets mot folkgrupp gör att vi inte är lika inför lagen; vi är istället som George Orwell beskrev i sin dystopi ”Djurfarmen” i en situation där vi alla är jämlika, men vissa är jämlikare. Det är provocerande att lagen förbjuder en svensk att vara verbalt aggressiv mot gruppen eller enskilda invandrare, medan en invandrare har rätten på sin sida att beskriva sig som stående över de etniska svenskarna. Hade vi inte haft denna perversa lagstiftning skulle jag inte brytt mig om vad Elias Kreidy skriver för Svenska Institutet. Däremot skulle jag ha meddelat att jag ser det som självklart att myndigheten SI läggs ner i samband med nästa revolution, och att utbetalade medel kallas tillbaka.

Skall jag vara väldigt sträng i min analys är detta ett argument för att dra slutsatsen att svenska folket förlorat sin nation. Yttrandefriheten är numera ett selektivt privilegium. Detta kommer att få allvarliga konsekvenser för det medborgerliga samtalet, vilket förmodligen också är makthavarnas ambition. Folket skall kuvas, och staten tar sig rätten att betrakta alla medborgare som skyldiga intill dess att vederbörande har bevisat sin oskuld (och frågan om skuld eller oskuld är per definition ett avgörande som alltid ligger i statens händer).

Är det inte dags att ifrågasätta det system som vi lever under, kära medborgare?

Hälsar eder Peter Harold, yttrandefrihetsvän och libertarian.

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Brott & straff, Demokrati och frihet. Bokmärk permalänken.

82 kommentarer till ”Jag ska kn*lla n*germuttan gul och blå”

  1. Passande kortfilm kanske. Är väl ditåt vi är på väg ändå.

  2. Herr Flick skriver:

    Jag vill som laglydig medborgare ha en förordning, författning eller lag där de förbjudna orden är listade. Som det nu är kan man inte i förhand avgöra om man bryter mot lagen om hets mot folkgrupp eller ej.
    Det är som om man hade hastighetsbegränsningar på vägarna men inte talade om hur många km/tim man får köra.

  3. Rune skriver:

    Myndigheterna verkar tro att negrer är någonting dåligt?
    Fram till nittiotalet var ju negrer bara mörkhyade människor som hade sitt ursprung söder om Sahara.

  4. Sofia skriver:

    Svenska folket har fråntagits sin nation.
    Yttrandefriheten är nu ett selektivt privilegium.
    Folket är kuvat.

  5. Anna skriver:

    Lesson learned: Om du måste skriva av dig så skriv för guds skull INTE ”jag ska” utan skriv ”jag hoppas att” eller ”såna som du borde” osv. Då är det inte åtalbart, då det inte är ett direkt ”hot”.

    Varför anses det förresten värre att ”hota” någon som utövar makt över dig såsom tjänsteman? Borde det inte vara förmildrande omständigheter att någon som är i beroendeställning, får panik av situationen när tjänstemannen tar fast dig? Jag har själv jobbat som väktare och har alltid tyckt det var skitlarvigt när någon väktare eller polis satt och anmälde sånt. Slöseri med tid och ork. Det fattar väl vem som helst att någon som hålls fast kan kläcka ur sig saker i panik. Särskilt som polisen och väktare inte är särskilt pedagogiska och rätt otrevliga ibland de med. Fastän de inte sitter i knipa…

    Varför anses en politiker vara förmer än gemene man? Varför är det egentligen värre att säga ett och annat till politiker? I mina ögon är de värda mycket mycket mindre än en vanlig människa. Ändå är det dubbelt straff för att ”hota” en politiker. Det tycker jag säger allt om sveriges rättststat.

    • Peter Harold skriver:

      Därför att politiker och journalister är en myyyyyycket viktig del av vårt demokratiska system. De är till och med grundbulteeeeeeen till demokratin (även om jag är av den meningen att det saknas skruvar i skallen på dessa).

  6. Risto Matinen skriver:

    Bra skrivet, håller med om allt! Jag kommenterade ämnet redan igår, under föregående artikel, så jag upprepar mig inte här. Dock undrar jag hur gamla ”rättens” ledamöter är och är de kvinnor?

    Det är inte bara inom yttrandeområdet som inkräktarna är ”mer jämlika” än svenskar och andra vita människor. Det finns även inom våldsbrottsligheten, där invällarna och deras avkommor kan sägas/skrivas ha neger- och arabamnesti. De får inga eller låga straff för t.o.m. grov våldtäkt av svenska barn.

    Undrar hur det kommer att urarta redan i sommar? Kommer antisvenska staten att klämma åt muhammedaner som begår allt från sexuella trakasserier till våldtäkt? Rån, misshandel och mord? Om inte, lär vi få så medborgargarden och andra ta till hårdhandskarna mot brottsockupanterna såsom i Murmansk…

    • Peter Harold skriver:

      Sorry, jag har numera tyvärr fått ovanan att sätta mig och skriva nya bloggposter innan jag går genom kommentarerna. Anledningen är att besökarna på denna blogg engagerar minst lika mycket som bloggposterna. Så bara för att jag skall kunna skriva något nytt får jag ibland vänta lite med att ta del av era kloka ord.🙂

      Ja, jag tror att vi kommer gå en spännande sommar till mötes. Jag är rädd för att inte alla kommer vara med sen till hösten. Jag tror att det kommer hända sorgliga saker i Sverige.

      • Risto Matinen skriver:

        Nä, jag begär inte att du ska läsa kommentarer innan du skriver. Din text är dessutom mycket bättre än det jag presterade. Kunde möjligen hoppas på att du blev inspirerad att skriva denna artikel, men inte ens det behövdes…

        Spännande, vete katten. ”Jag är rädd för att inte alla kommer vara med sen till hösten.”. Jag hoppas på det, åtminstone tiotusentals självberikare utvisade. Dock mer än anar jag att du menar att politiker och barbarerna kommer att ställa till med en massa elände, vilket är en del av avsikten med att släppa in oidentifierade rasfrämlingar i hundratusentals. Hur många av dem kommer direkt från fängelser i sina hemländer?

        • Peter Harold skriver:

          Njae, jag tänkte mest på den allt ökade risken för att vi etniska svenskar kommer bli lovliga mål, både för militanta invandrare, liksom för kulturmarxistiska styrkor a la AFA tillsammans med statens egna organ. Det känns som att vi går en hotfull framtid till mötes, om nu inte staten köper lugn genom att öka statsskulden för att kunna fortsätta ge bröd och skådespel till det sovande folket. Men oss dissidenter kommer de att jaga, lita på det.

      • Anna skriver:

        Vet du att vissa av oss kommer att ”försvinna” in i ett svart hål? Sättas på anstalt och glömmas bort? Nu blir jag riktigt nojjig här…

        • Peter Harold skriver:

          Vissa kommer att bli hårdexponerade av gammelmedierna, och smutskastas av rättssystemet och statens ”experter”. Dessutom finns det grupper som punktbevakar enskilda personer. Minns själv när jag skrev häromåret hur mitt trapphus fick ovälkommet besök och det stod en snubbe med palestinasjal i en lång stund och stirrade mot mitt köksfönster ena dagen, och var avlöst av en lite mer mörkhyad person nästa dag. Jag hade en rad märkliga mejl den tiden också.

          • Anna skriver:

            Ja, jag är faktiskt märkligt nog med tanke på hur mycket av den här varan jag stött på redan- rätt naiv när jag träffar på ”folk”. Min kollega som anser sig vara ”kollegial” av sig- och som visade sig vara rejält okollegial- satt och skröt om hur han fått samhällstjänst och böter för grov misshandel av nazist i hässelby. Att rätten egentligen inte ansett att han skulle ha ngt straff utan en eloge eftersom nazisten sagt till min ”kollega” att han visste var hans halvsyrra bodde och att han sagt. ”kom ihåg att jag vet var din negersyrra bor”…Jag fattade ju inte riktigt varför det var värre att han sagt negersyrra utan det hade väl varit precis lika jobbigt att få höra hot min syrra oavsett om hon haft 2 vita föräldrar eller den ena eller vadfasen som helst?

            Jag borde ju, med facit i hand att sluta svara på hans frågor var jag står politiskt och börjat fatta att han inte var ute efter att vidga sina vyer- han var ju bara ute efter information så han kunde nita mig. När jag sa att jag har bröstimplantat sedan lång tid tillbaks och som jag borde ha bytt ut för 10 år sedan, omvandlade han det till att jag sextrakasserat honom och skickat mms med mina bröst… Jag trodde att JAG hade livlig fantasi- men när det gäller såna här människor är det precis som att ingen fantasi i världen kan slå deras totalt havererade hjärnor vad gäller sjuka fantasier.

            Jag kan föreställa mig den här människan äta människokött. Jag kan föreställa mig honom sitta på restaurang och äta gott medans hans hund hemma väntar på att få kissa och bajsa då han inte fått göra det på över 10 timmar. Jag kan föreställa mig hur hans sjuka hjärna kokar ihop saker som jag aldrig kunnat föreställa mig och inte velat heller.

            Tänk att det är såna här människor som i den här världen vi lever i- uppfattas som de goda- medans såna som vi på den här bloggen – uppfattas som de onda.

            Det är en svindlande tanke. Var är ”läsaren” förresten? Det var väl inte han som fick domen nyligen för sitt flashbackkommenterande och fejan-fibblande???

            • Skrämmande att man kan bli dömd för något så pass trivialt som att ha skrivit neger. Ett nord som dessutom är värdeneutralt, såvida man inte tillägger suffixet -jävel förstås eller använder den faktiskt rasistiska varianten nigger. Men de flesta gör ju inte det, utan använder den neutrala formen. Har aldrig vad jag kan minnas sett någon som skrivit t ex niggerbollar för att ta ett exempel. Om det börjar med villkorligt, böter och fotboja så ligger det nog inte långt borta att även få skaka galler för att ha skrivit ordet neger.

              • Anna skriver:

                Ordet nigger är väl det mest använda ordet för de extrema motpolerna; Rappartister och kukluxklan-anhängare. Jag har heller inte sett att ordet neger är ett värdeord, utan betyder svart enligt latinets negri. Det kan man se på gamla pepparburkar eller kakao-burkar exempelvis. Varför ordet neger blev så laddat beror nog på att något ljushuvud kom på att det är negativt laddat eftersom det påminde om ordets innebörd som användes under slavtiden. Då användes främst ”negro” för att beskriva en underklass som var till för att serva herrskapet, såväl på bomullsfälten som att ta hand om överklassens barn, tvätta och laga mat osv…

                Fattar fortfarande inte varför just det ordet blev ”bannat” först under 2000-talet. Slaveriets tidevarv har ju varit över sedan rätt mycket avlägsnare tid. Det handlar mest om att skapa snävare regler för alla oss andra som använt ordet tidigare. För att kunna skilja rasisterna åt, av ren lättja. Om du frågar mig. När lättkränktheten blivit en modefluga blir det såna tilltag som används flitigt. Så flitigt att man inte hinner med för den som är upptagen med annat än att känna efter…

              • Peter Harold skriver:

                I min oskuldsfulla ungdomstid – ty kritiken mot ordet ”negerboll” fanns även redan då – trodde jag faktiskt att ”niggerboll” var ett snällare ord. Jag hade aldrig roat mig med att titta på filmer om Ku Klux Klan, så det lät i mina öron som ett vänligare ord, ha ha!

            • Peter Harold skriver:

              Vad? Skickade du tuttebilder till honom? Nå, jag vet att det finns en del människor som älskar att kunna ställa till trubbel för andra, och de inleder med kurtis och vänskap, för att sen – bang – slå till och sticka kniven i ryggen. Jag hade en skolkamrat som var av det slaget. En äkta psykopat. Det roliga är att när klassen skulle ha återförening så ”lyckades ingen hitta hans adress”. Ha ha, jag fann den efter 10 sekudner genom google, men ingen ville veta.

              • Anna skriver:

                NEJ- jag skickade VERKLIGEN ingen tuttbild till honom. Ingen annan bild heller! Det var ju det jag sa… Eller skrev…

                • Peter Harold skriver:

                  Med andra ord har han på förhand bestämt sig för att utsätta dig. Jag tycker inte det råder stor tvekan om att det här är en farlig typ.

                  • Anna skriver:

                    Nope- det råder inget som helst tvivel om vad jag råkat ut för. Tänk dig den stoltserande nazistmisshandlaren / hundplågaren i maskopi med någon som Adam Teeensta ! Precis just i den myskojan har jag suttit… Tänk dig därtill att företaget jag jobbade för där, hade sparkat hela det förre teamet samtidigt för att de sysslat med ”oegentligheter” som bestod i att göra tanten (kunden ) nöjd i 16 års tid. Så nöjd att hon testamenterat alla sina tillgångar till den killen i det teamet som hon tyckte bäst om. Företaget har kontaktat Fonus som stoppat testamentet och begärt papper på att tanten inte lider av demens.

                    Varför bryr sig ens ett assistansföretag sig om sina kunders angelägenheter? Får inte tanten ge vad hon vill till precis vem hon vill?

                    Den juristen på det där företaget som jag träffade på när de kom med de här anklagelserna mot mig, fick jag verkligen kalla kårar av.

                    Var KOMMER de här MÄNNISKORNA ifrån? Hur ser deras kväll ut- the perfect night?

                    Sätter de på rättegångsfilmningar medans de onanerar och smeker sig själva? Får väl utgå ifrån att de inte kan ha ett förhållande med någon levande människa. Djur kanske? De kan inte vittna?

                    Usch. Dessa människor förtjänar inte att leva.

              • Anna skriver:

                Sök efter företaget ”alminia”. Då dyker mycket konstiga rättsliga frågor upp. Jag har pratat med 2 av de anklagade i förra laget och det som de säger svarar på mina frågor angående de saker de anklagade mig för. I mitt fall anklagade de mig för ”rasistiska uttalanden” och för ”sexuella trakasserier” hahahaha- och i deras fall (båda 2 väldigt trevliga afrikaner som jobbat för denna kvinna i 16 år båda 2) har företaget först struntat i att göra hembesök hos kunden ifråga under hela denna tid, och därmed sluppit allt jobbet detta inneburit- och sedan anklagat hel arbetsgruppen just FÖR att de ställt upp för varann i tider och otider- och genom deras omänskliga robot PIA som jobbar som JURIST månitro- funnit grunder till avsked för samtliga.

                Jag träffade ju den förra samordnaren i gruppen, som meddelade att företaget omvandlade hans 16 års tids semesterersättning (12%) på lönen) omvandlats till att han blev skyldig företaget Alminia 120 000::- i skuld när de avskedade honom just FÖR att de ansåg att han INTE hade varit formell samordnare under alla dessa år medans de gjort kunden nöjd.

                De har också hittat på en hel del annat.

                Hade kunnat skjuta den där Pia. Läser de detta?????

                • Anna skriver:

                  Kolla upp den här Pia. Slår vad om att hon inte har råkat ”tappa” något spår ifrån sig? Hon vet att hon sitter i rena säpopositionen här. Och njuter i fulla drag. Jag hade faktiskt inte tyckt det vore särskilt trist – om hon avlidit i en hjärtattack på ett av sina arbetspass på fitness-gymen. Ahhhh- OM man bara haft tillgång till hennes vattenflaska!

                  VIDRIG MÄNSKLIG varelse! Blähh!

                • Peter Harold skriver:

                  Oupps, jag tror att det kan vara klokt att inte säga det man tänker om vissa personer, även om jag kan lägga handen på bröstet och lova att jag inte tänker skvallra. Men en sak kan vara klokt, och det är att anteckna i någon form av daterad skrift vad man varit med om, och hur man upplevt saker där och då medan intrycken är i färskt minne (sa killen som är så glömsk att huvudet sitter kvar med hjälp av extratejp)😉

          • Anna skriver:

            Ja, nog har jag också märkt av den där punktbevakningen, Peter. Det roliga i mitt fall är ju att de där med palestinasjalar har varit väldigt svåra att upptäcka medans de städade killarna från ”högerfalangen” var skrattretande lätta att se att de var där för att reka om jag var ok eller inte… Just för att kostymnissarna hade smält in på kungsholmen men står ut i västerortsförorten…

            Jag har märkt att många av oss svenskar har ett märkligt begär att kunna dela in folk i höger eller vänster. Det tycks vara störande för folk i den svart/vita sfären- att stöta på såna som inte går att definiera så lätt. De blir nervösa.

  7. Risto Matinen skriver:

    Det finns givetvis en tråd Flashback: 30-åring åtalad för hets mot folkgrupp, brotten skedde på Flashback och Facebook.

    Från sidan 21 där har jag kopierat domen:

    Yrkanden m.m.
    Åklagaren har yrkat ansvar för hets mot folkgrupp, 16 kap 8 § 1 st brottsbalken,
    enligt följande gärningsbeskrivning.
    [M.N.] har uttryckt sig nedsättande och spritt missaktning för
    folkgrupp med anspelning på ras, hudfärg och ursprung genom att på
    internetsajten Flashback sprida meddelanden i vilka han använder sig
    av uttryck såsom neger och andra nedsättande tillmälen och kommentarer.
    Det hände mellan den 13 november 2013 och den 22 augusti
    2015 i Härnösands kommun, Sverige. [M.N] begick gärningen
    med uppsåt.

    Domskäl
    [M.N] har medgett att han under alias [—] skrivit de åberopade inläggen, men har gjort gällande att han inte haft uppsåt att begå brott. Hans avsikt har inte varit att uttrycka sig nedsättande utan att diskutera invandrarfrågan ur ett politiskt perspektiv.
    […]
    Närmare hörd har [M.N] uppgett att han som en följd av sina funktionshinder har mycket svårt för förändringar. När så gatubilden förändrades genom att många nyanlända kom till Härnösand blev han väldigt stressad. För att få utlopp för all inre stress och så att säga ”tryckutjämna” började han skriva inlägg under [—] på Flashback. Han hade aldrig för avsikt att kränka någon person och
    trodde att det bara var straffbart att använda nedsättande omdömen direkt mot enskilda
    individer. Att han ändå kom att använda nedsättande ord när han skrev sina inlägg, berodde på det hårda klimat som rådde på internetsajten. Han anpassade sig således bara till det språkbruk som andra använde på sajten. Han trodde även att han på sajten var skyddad och att man där fick uttrycka politiska åsikter utan att det var ett brott.
    […]
    Genom [M.N] egna uppgifter, sammanställt med den skriftliga bevisningen, är utrett att [M.N] uttryckt missaktning för folkgrupp med anspelning på ras, hudfärg och ursprung på sätt åklagaren gjort gällande. Genom att skriva inläggen på Flashback har hans inlägg även fått en sådan spridning som krävs för brottsligt ansvar.
    […]
    Vid en samlad bedömning finner tingsrätten således att åtalet är styrkt. Gärningen är att rubricera på sätt åklagaren angett. Med beaktande av mängden inlägg med nedsättande omdömen och att inläggen skrivits under en förhållandevis lång tid kan gärningen inte bedömas som ringa.

    Där står svart på vitt att: ”..han använder sig
    av uttryck såsom neger och andra nedsättande tillmälen och kommentarer

    Detta är nästan otroligt. Vilken dom! Att domstolen ens tar upp detta. Taskigt försvar och dumt att erkänna dock. Får hoppas att ”gärningsmannen” överklagar. Dock skulle jag ha förståelse ifall han inte ids.

    Lite tidigt att se detta som en hårdnad attityd mot svenskar. Kan vara rena klantskallar till nämndemän. Undrar om detta skulle avskräcka folk att säga sin mening om barbarerna som översvämmar landet? Jag blir främst förbannad och mer bestämd att stå emot galenskaperna!

    • Anna skriver:

      Tack för infon! Jag sitter ju nästan i samma sits som den här snubben. De resonerar också som så att det måste finnas uppsåt, fast tricket för åklagaren i mitt fall, att fälla mig för hets mot ”folk”grupp (tror att det heter något annat nu då de tagit bort begreppet ”folk” ur grupp och bara blir ”grupp” kvar- hursomhelst det tricket höll inte eftersom jag inte använt några specifika nedsättande ord förutom ”muslimer” eller ”araber” vilka ju inte är värdeord på ngt vis. De har försökt på alla sätt och vis att åtala även mig för hets mot grupp men den enda grupp som jag varit specifik mot och uttryckt stort hat gentemot , eftersom de haft mitt öde och även min sons öde- i sina händer under en period av 2 år sådär. Så jag känner igen den där slutpläderingen om att det måste ha funnits uppsåt eftersom ”beteendet upprepats”… Ja- det gjorde ju det eftersom de sket i att svara och motivera sina avslag om förtur till annan lägenhet!

      De har alltså åtalat mig för en mängd saker som i samtliga fall blivit nedlagda i brist på bevisning (uppsåt) och kvar är ett sketet mail. De är fast beslutna att jag INTE ska slippa fri från åtal i det fallet, det är tydligt. Jag ser ett tydligt samband med den här killen som skrev på FB och mig. Just för att det är omgivningen som ändrats i båda våra fall, och att det är de förändringarna som fått oss att må dåligt. Fast i mitt fall fick ju den förändrade omgivningen helt fysiska och påtagliga förändringar i våra liv. Så jag kan ju anse att det i mitt fall rörde sig om helt adekvat rädsla medans den här fällda snubben kanske mer störde sig på den förändrade ljudmattan och vibbarna, strul i mataffären och allt annat skit som följer i massinvandringens farvatten…

      Jag vet att det skett åtstramningar rejält på senaste åren, i den rättsliga världen. Det är ingen slump att såna som jag och såna som den här fällda snubben- stått åtalade. Det handlar tyvärr inte om klantskallar till nämndemän. Det hade inte förvånat mig om FRA tillfrågats för att kolla upp mina tidigare förehavanden framför datorn och även telefonen. Jag har uttalat mig rätt friskt om både det ena och det andra- redan som tonåring. Eftersom jag då var stor motståndare mot just inskränkande av yttrandefriheten. Var som de flesta andra tonåringar och avskydde förmynderi. På den tiden handlade det mycket om att jag kände mig inskränkt då jag inte fick klä mig och fixa håret, på det sätt jag trivdes med.

      Jag är rätt säker på att blir man kallad till rättegång så vet alla inblandade redan att utgången kommer att vara fällande dom. i 9 av tio fall i tingsrätten blir det fällande dom. Hade jag inte varit svensk hade jag aldrig i livet- blivit kallad till rättegång. Inte för ett mail.

    • Anna skriver:

      Vet du förresten, Matinen- vad själva straffet blev för den här asperger-killen?

      • Risto Matinen skriver:

        Enligt Fria Tider: ”Tingsrätten väljer dock att gå på åklagarens linje och dömer mannen till skyddstillsyn för hets mot folkgrupp. Han ska också genomgå ett behandlingsprogram hos Kriminalvården.

        • Anna skriver:

          Citat: Att gå ett behandlingsprogram i anstalt eller i frivården kan göra stor skillnad för den som dömts för ett brott.

          Kriminalvården har behandlingsprogram inom kriminalitet, våld, partnervåld, sexualbrott samt missbruk och beroende. Vi har även samtal för att motivera klienten att inte återfalla i brott eller missbruk.

          Det är ju just DET jag inte fattar? Hur kan någon som dömts för skriven text innehållandes hets mot grupp, bli ”behandlad” när själva behandlingsprogrammet endast vänder sig till ovanstående ”våldsmän” och i mitt fall ”kvinnor”- hehe…??? Hur ”behandlar man oss? Lobotomi ? Elektroschocker?

          Gökboet nästa.

        • Anna skriver:

          Snubben är ju uppenbarligen asperger personlighet, tillhör personkretsen som går under stöd av lagen om särskilt stöd (LSS) . Domstolen har alltså beslutat att ”kurera” honom från sin personlighet???

          Hur gör man detta? De personerna är ju redan de som mobbats ut mest redan, ifrån arbetslivet såväl som i det offentliga. Eftersom samhällets nyckfullhet vi lever i massinvandringens tecken- just innebär snabba förändringar och snabba ändringar i livsvillkor osv. Vilket ju är asperger och grava autisters- mest känsliga punkt. Skulle samhället begära att blinda människor skulle behöva finna sig i att gatorna byggdes om varje halvår?

          Hur FAAN kan han bli dömd till BEHANDLINGSPROGRAM? han får ju inte ens in en fot på den reguljära arbetsmarknaden??? För att där har ju invandrare företräde långt innan han och gelikar…?

          • Anna skriver:

            VAR är LSS NU då- undrar jag? Hur kan någon som uppbär detta särskilda STÖD samtidigt avkrävas samma beteende som NORMALA människor???

            HUR är detta ens MÖJLIGT? I ena stunden får han ha särskilt stöd i hemmet för att upprätta strukturer i vardagen. I andra stunden hugger man av ena handen av honom för att han uppvisat otillbörligt beteende /reaktioner som just deklarerats som typiska för honom och som förklarar varför han är i behov av särskilt stöd?

            Är vi alla lika inför lagen?

            I så fall undrar jag ju då varför inte invandrade står inför skranket för hets mot svenskar?

            Sjukt. Sjukt sjukt och sinnes-sjukt! Helt bisarrt, verklighetsfrämmande och totalt rättshaveri!

          • Peter Harold skriver:

            Jag tror att det i detta fall handlar om att systemet skall få snurra på sina hjul för snurrandets egen skull. Du och jag betalar för att det skall vara så. Du kanske anar nu varför jag blev libertarian och anarko-kapitalist…😉

            By the way, igår kväll hade du kunnat se mig på tunnelbanan i Brommaplan, ha ha!🙂

        • Peter Harold skriver:

          Omskolning i gulag, var min första tanke när jag läste den raden…

          • Kommer jag bli erbjuden ”behandling” av rätten när den dagen kommer så kommer jag vänligt men bestämt avböja och hellre ta vanligt fängelse.

            • Anna skriver:

              Du kanske inte får något val. Döms du för ett mindre allvarligt brott kan du inte omvandla det själv, till att frivilligt sitta av tiden i fängelse. Så om du ska göra något är det lika bra att slå på stort, om du vill kunna sitta i fängelse istället för att underkasta dig ”behandling”

              Klistrar in:

              Övervakning
              Den som har gjort ett mindre allvarligt brott kan dömas till ett straff i frihet, men med övervakning. Då har den personen kontakt med frivården, som kontrollerar personen och samtidigt ger stöd. Det är vanligt att den som är dömd deltar i något behandlingsprogram som kriminalvården erbjuder. I vissa fall får den som är dömd också bära fotboja. Målet är att se till att den dömda inte gör nya brott och att underlätta ett normalt liv när straffet är öve

            • Peter Harold skriver:

              Jag tror att jag väljer detsamma. Smutskastad kommer man bli i alla fall. Fängelsetiden kommer jag ägna åt att skriva en bok.

    • Peter Harold skriver:

      Detta är en fruktansvärt hård attityd mot svenskar, men helt i linje med de utspel vi sett av bl.a. regeringens samordnare mot politisk extremism, Mona Sahlin. Lägenheter åt hemvändande och nyanlända terrorister, fängelseceller åt protesterande svenskar. Jag är förvånad över att svenska folket inte rest sig och störtat banditerna.

      • Anna skriver:

        Nämen VAFAAN? NU minns jag att min andra ”kollega” Katarina Faye, som är morsa till Adam Tensta- sagt till mig att hon träffat Måna. Jag minns att jag bara sa att ”nähä?” och ett ”usch då- gillar du henne”?

        Gud- så naiv jag varit! Jag har ju varit rätt inne i värsta rävlyan och själv varit kaninen…

        De måste ju ha skrattat ihjäl sig åt mig och hur naiv jag varit! NU trillar 25-öringen ner. Men gud, så obeskrivligt surrealistiskt! Jag måste ju slå alla rekord i maximal otur på arbetsmarknaden!?

  8. Anna skriver:

    ”Rustar mot extremism
    Kriminalvården rustar sig för att möta våldsbejakande extremism i sin verksamhet. Den utveckling vi upplever i samhället i stort blir förr eller senare också verklighet i våra häkten, fängelser och frivårdsverksamhet.

    Senast ändrad: 2015-10-08

    OM KRIMINALVÅRDENNYHETER2015OKTOBERRUSTAR MOT EXTREMISM”

  9. Anna skriver:

    Vill bara tillägga att i samtliga fall där den åtalade blivit fälld- tillkommer också för denne eller denna- att betala rättegångskostnaden. Så även om inget bötesstraff ålagts så faller det på den fälldes lott att betala rättegången. En rättegång kostar minst 30 000:-.

    En person som inte arbetar döms då alltså till ett livsstidsstraff i form av att bli evighetsgäldenär och aldrig få samma valmöjligheter som den gängse medborgaren. Aldrig få välja bostad, aldrig få jobba där det krävs prickfrihet hos Kronofogden, aldrig få jobba där det krävs utdrag ur belastningsregistret, aldrig få välja abonnemang eller att alltid behöva ”välja” det dyraste alternativet eftersom de är de enda som du kan teckna abonnemang hos, elelr att alltid få ringa med kontantkort osv…

    herregud- en liten grej blir en väldigt stor grej för de som redan innan en dom haft små valmöjligheter…

    Usch. Det är som att sitta inne i Frans Kafkas skalle, det här. Usch. Brrrr… Att wikileaks utsätts för terror en sak- em medveten risk. Men att utsätta en redan utsatt person för detta- som faktiskt per definition är handikappad- DET är långt mycket hårdare och VIDRIGARE än någon kan föreställa sig. Kan mycket väl tänka mig att det kommer att bli en hel del självmord mitt ibland oss. En människa orkar inte med hur mycket skit som helst.

  10. kungfy skriver:

    Hej

    Jag är den beramade ”Läkaren” som uttalat sig om Somaliers IQ och representation i kriminalregister och khatanvändande.

    Så här långt har det resulterat i suspension från fackliga uppdrag initierat av sjukhusledningen samt kallelse till HR dvs Personalavdelningen för ”samtal”.

    Yttrandefrihet någon? Åsiktsfrihet? Vetenskapliga fakta? Brotts-statistik?
    Har något någon som helst betydelse förutom ”Värdegrunden”

    Oss emellan: Det här går åt H-e

    • Anna skriver:

      Jadu. Grattis! Du är nu upplyst om hur det går när man påtalar fakta i Svedala… Det räckte med att jag reflekterade högt om händelsen i huset där jag jobbade så var det kört för mig, igen (arbetsuppdraget tog slut). Några tanter i huset ringde på hos tanten jag jobbade hos, och bad mig gå ut i trappen och känna efter om det luktade rök och vilken lgh det kom ifrån. Det kom från en lgh och ingen öppnade när vi ringde på. Ringde brandkåren och då visar det sig att idioten som startat branden bara öppnar för män. Arabnamn på dörren. När jag säger till jobbar”kompisar” att det var detta som hänt, som förklaring till uppståndelsen med brandkår osv- blir jag registrerad som RASIST😷😷.

      Varpå de hittar på saker som jag inte gjort. Ena kollegans son är Adam Tensta. Do I have to say more? Fryshusmaffian personifierad…

      Det mest komiska av allt är att det tydligen råder total anarki i den juridiska sfären när de trampar i dessa jaktmarker. Vi är totalt rättslösa. De kan påstå precis varsomhelst och behöver inte kunna bevisa något. Min chef sa att jag hade mms:at en bild på mina bröst till en kollega!!! 😭.

      Jag bad om att få se den eftersom jag inte ens har en enda bild på mig på min telefon. Den är bara full med bilder på sonen och hans kompisar. De har ftf inte visat mig ngn bild. Det finns ju ingen. Men sparken fick jag. Och allt för att det finns idioter ibland oss som beter sig så illa att de ställer till det för alla. Men att säga något om fetta- DET är en livssynd! Jag önskar att ALLA vi som blivit behandlade så här – som fått våra liv censurerade – ska slå oss samman och göra gemensam sak i domstol. Få tag i en advokat som felar samma världsbild- och som brinner för att hjälpa oss! Är det helt omöjligt????

    • Peter Harold skriver:

      Jag tror, om jag får försöka vara positiv, och det är att det inte längre kommer vara möjligt för sjukhusledningar, medier och andra organisationer att behandla folk som uttalar sig obekvämt men sanningsenligt på samma sätt som de gör mot dig, om tillräckligt många människor börjar reagera. Se själv, du är ”läkaren” med ”fel värdegrund” i medierna. Ingen ser din version av det inträffade eller dina argument, tyvärr. I vart fall inte förrän vi medborgare börjar göra buller ifrån oss, och ifrågasätta sjukhusledningens agerande, eller liknande i andra motsvarande situationer.

      Vi måste bli flera, och vi måste bli aktivare.

  11. Sofia skriver:

    Den här personen har så stor makt i Sverige att han lyckats få polisen att beslagta Dan Parks tavlor i ett galleri samt fått DP i fängelse;

    • Anna skriver:

      Vem är det?

      • Sofia skriver:

        Jallow Momodou, ordf. Afrosvenskarnas Riksförbund.

        • Jonas Bangkok skriver:

          Lite kuriosa kring denna kreativa afrikanska förening: Har en gammal kompis som fick ngn slags praktikplats som gick ut på att handha administration kring föreningen. När det årliga bidraget betalades ut blev det högljudd diskussionen bland n…… eh, afrikanerna, Den koncentrerades kring om pengarna skulle läggas på datorer (som man sedan kunde plocka hem så att alla fick varsin) eller om cashen helt enkelt kunde delas upp och betalas ut svart. Till slut kom man fram till att ett jätteakvarium skulle hyras in. Min kompis trodde inte sina ögon (eller öron för den delen).

          Man kan ju garva åt sådant, men det fastnar i halsen när man tänker på hur många miljarder som slängs i bottenlösa hål fulla av skit.

          • Anna skriver:

            IQ fiskmås. Det är som taget ur filmen ”dum, dummare, dummast”. De 2 hade också köpt något sånt för några hundratusen i klumpsumma. Eller kanske ett jättelass med glass levererat till miami beach på sommaren. En liten stunds lycka snabbt åtföljt av en klibbig färgglad massa på stranden. Samt en böteslapp för grov nedskräpning på offentlig plats…

        • Risto Matinen skriver:

          Helt fel namn! Det finns inga Afrosvenskar såsom detta namn indikerar. Svenskar som fötts eller bott länge i Afrika skulle kunna ha ett sådant namn.

          Rätt här vore: Sverigenegrernas Riksförbund. Helst skulle det inte finnas en neger i Europa…

    • Peter Harold skriver:

      Ingen skönhet, precis.

    • Anna skriver:

      Han har vita fingertoppar i alla fall! Kanske därför han så gärna visar upp de???

  12. Anna skriver:

    Man kanske borde ge igen med samma mynt: Polisanmäla såna här ”antisrasister” som ger sig ut på häxjakt för att leta rasister, för ärekränkning, förtal, mobbing och just RASISM. Jag har hursomhelst fått hjälp av mitt fackombud som hörde med egna öron och såg med sina egna ögon- hur man anklagade mig för något som inte kunnat bevisas. Så det tänker jag inte ge upp. Jag tycker att alla borde göra detsamma om det händer på er egna arbetsplats.

  13. Anna skriver:

    FUCK NEPOTISM!
    FUCK NEPOTISM!
    FUCK NEPOTISM!

  14. Risto Matinen skriver:

    Det är ännu värre än domen som föranledde, antar jag, denna artikel:

    Räcker med att säga ”neger” för att dömas
    Vid åtminstone två tillfällen den senaste tiden har personer blivit dömda för hets mot folkgrupp efter att skriftligen eller muntligen ha använt sig av ordet ”neger”. I ett av fallen är de dömda tre pojkar i 15-årsåldern.

    Antar att det endast gäller vita. Negerjävlar, araber och annat löske går troligen fria. Samma ovälkomna ockupanter får kalla vita för vad som helst. Nu får det ta mig fan vara nog!

  15. Anna skriver:

    Sidan kunde inte hittas, Risto! Hehe… Liksom allt annat som inte går att hitta längre. Ingen faktabas ska finnas som bevis! It´s all in your heeeeeeaaaad…..

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

