Saudiarabiens kung nobbade Barack Obama på flygplatsen!

Bästa läsare!

USA:s president Barack Hussein Obama har varit på besök i kungadömet Saudiarabien. Han ägnade större delen av dagen åt att medverka på ”U.S.-Gulf Cooperation Council Summit” (Gulfstaternas samarbetsråd) som ägde rum i Diriyah Palace i staden Riyadh.

Vita huset beskriver sammankomstens agenda med att deltagarna skall utveckla det strategiska partnerskapet i syfte att stabilisera, säkra och berika regionen. På mötet skall man utvärdera de påtagliga framsteg som gjorts sedan den första GCC-US-konferensen i maj 2015 i den amerikanska presidentens semesterboställe på Camp David.

En av huvudfrågorna som togs upp var att vidta ytterligare åtgärder för att bekämpa terrornätverket al-Qaida och ”Daesh”, d.v.s. den politiskt halal… politiskt korrekta benämningen av Islamska Staten (f.ö. en benämning som inte ens högdjuren på svenska SÄPO tycker om, fastän regeringen kommenderat dem). ”Daesh” är en benämning som Vita huset föredrar att använda, och det krävs inte någon större fantasi för att förstå varför.

I ett uttalande från konferensen säger man att alla deltagare uttrycker tillfredsställelse över att Islamska staten slagits till reträtt inom flera positioner. Jag förstår inte hur det kan vara möjligt för Barack Obama att med allvarlig uppsyn skriva under detta påstående. Inte minst med tanke på att både Saudiarabien och Qatar har pekats ut för att ha levererat både vapen och pengar till de IS- och al-Qaidaassocierade rebellerna i Syrien, samt också direkt till IS. Och detta gäller faktiskt också för USA, där både utrikes- och försvarsdepartementen hade full kunskap om tillkomsten av IS redan från start. Den ansvariga utrikesministern var Hillary Clinton!

Alla deltagare under sammankomsten vet sanningen. Men ändå låtsas man bekämpa IS i Syrien. I uttalandet från konferensen nämndes ingenting om att det var Rysslands ingripande till stöd för den syriska armén som fick islamska Staten och al-Qaida att retirera. USA och de medverkande gulfstaterna har beslutat sig för att utöka sina insatser mot islamska staten genom att utbyta information om enskilda rebeller samt att länderna i regionen skall bekämpa IS hatfyllda budskap. Skrattretande!!!

Att inte ens de medverkande makthavarna vid konferensen ens själva tror på att de kommer kunna bekämpa den terrororganisation som de själva håller vid liv illustreras kanske bäst med beslutet att hålla en internationell flyktingkonferens i september senare i år. Med andra ord skall Saudiarabien kommendera USA att tvinga EU att fortsätta ta emot fler flyktingar från de krigshärjade områden som USA/NATO och gulfstaterna ämnar ”stabilisera”.

Härnäst väntas Libyen drabbas på nytt. Konferensen uttalade sig om att libyerna måste erkänna den tillsatta regeringens auktoritet. Sedan inbördeskriget bröt ut har landet letts av en kommitté kallad Nationella Övergångsrådet fram tills man fick ihop ett parlament som bytt regering så ofta att man nu överväger att inrätta en monarki. Igen, kan man säga om man accepterar att den av USA avsatte Khadaffi hade en kunglig position i sitt land på ont och gott. I praktiken finns det ingen regering som styr landet som fortfarande befinner sig i ett tillstånd av inbördeskrig.

Även om Vita huset beskriver sammankomsten med Gulfstaternas samarbetsråd noterar vi som är mer insatta i sakernas ordning att andra ämnen säkert diskuterades, eller medvetet undveks.

Det största exemplet på ett undvikande var självaste kung Salman som inför TV-team och en stor välkomstkommitté tog emot representanterna från de andra gulfstaterna. Men innan Barack Obama landade med Air Force One hade den saudiske kungen och hans stab lämnat flygplatsen. Istället hälsades den amerikanske presidenten välkommen till landet av distriktets guvernör. Ingen har brytt sig om guvernörens namn, och i detta sammanhang är denne så klart en s.k. Mr. Nobody. Med andra ord, detta var härskarteknik från den saudiske statschefens sida med anledning av att en allt starkare folkopinion i USA vill att regeringen skall exponera Saudiarabiens inblandning i terrorattackerna den 11 september 2001.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Politik. Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Saudiarabiens kung nobbade Barack Obama på flygplatsen!

  1. Risto Matinen skriver:

    Blev lite förvirrad av denna text. Bekänner att jag har knappt någon koll på Saudiarabien, annat än att landet har en av världens största krigsmakt.

    Skulle de ställa sig avogt emot det land som kör deras race, liksom ISraels? En del påstår att Saudis härskare är judar. Jag har ingen aning om det är sant…

    • Björngunnar skriver:

      Jag har också hört att dom är judar.
      Obama är ju judarnas knähund så inte mycket att hälsa på för de riktiga do.
      Vad jag inte förstår är hur Saudiarabien kan vara inblandad i elfteseptemberhändelserna.
      Husen, samtliga är ju sprängda.
      Flygplanen figurerar bara som avledande manöver.
      Och för att placera sprängämnen i huset , som ägdes av judar, måste man ha deras uppdrag!
      Hamilton , livslång erfarenhet av flygning, berättar på radio Nordfront att det är helt uteslutet att planen kunnat flygas in i husen manuellt av amatörer.
      Planen kan inte jämföras med en Cessna att flyga .
      https://www.nordfront.se/expert-detta-ar-kontrollerad-rivning.smr
      En rätt ordentlig genomgång!

      • Peter Harold skriver:

        Saudiarabien och Israel är storpolitiskt allierade. Det kusliga är att det är så många kopplingar mellan olika länder, regeringar, politiker och företag som inte syns för oss vanliga människor.

        • Björngunnar skriver:

          Jag läste artikeln en gång till och det gick bra tills sista meningen där nämdes 911.
          När flygplanen går bort ur ekvationen så förstår jag inte hur Saudi kan vara inblandade.
          Dom kan säkert rida på kameler och åka på jaktexcursioner med jaktfalkar till Kazakstan, men som demolotionstekniker är det inte något bevänt med dom.
          Men kanske var det araberna som betalade det dubbla försäkringsbeloppet som Silberstein fick för de rivningsfärdiga kåkarna?

  2. FkDahl skriver:

    Man kan inte utesluta möjlligheten att Vita Huset inte vill ha ett pinsamt foto av Obama bugande för kungen på flygplatsen och bad om detta…

    • läsare skriver:

      Det kan du ha rätt i. En annan möjlighet är att det var en medveten förnedrande handling. Vilket jag skulle sätta på. Obama är på väg ut och har gjort sitt som shabbat goyim.

      Jag vet inte vad som är sant här men kan mycket väl tro det. Sverige är det land som gett mest till terroristorganisationen ANC. Minns inte om det var Persson, nån svensk PM skulle och hälsa på deras Oncle Tom, terroristen Mandela.

      Dom landade och blev parkerad långt borta och där fick de vänta länge länge. Minns jag rätt var det regeringsplanet. Det är inte en fullsatt 747 vi pratar här, att rulla fram en trappa och lasta av regeringens plan är en enkel operation. Trots det fick den största bidragsgivaren vänta till sista stund. Kan mycket väl vara medveten förnedring. Shabbat gojim har gjort sitt.

      Saudiarabien styrs av judar. Hittade en bra sida men glömde spara länken.

    • Peter Harold skriver:

      De har nog ett fotoalbum på det motivet redan…😉

    • Peter Harold skriver:

      Tackar för länken! Han är produktiv, den gode Hersh. Jag tycker det inte är länge sedan jag bloggade lite anspråkslöst om hans förra bok. Kul att få bekräftat vad jag misstänkte länge, nämligen att giftgasen som användes utanför Damaskus inte kom från arméns förråd.

      I övrigt undrar jag vart bin ladins hustru tog vägen.

  3. Risto Matinen skriver:

    Nu är det fredag och jag ska bli lite tramsig och utanför ämnet igen:

    Förra årets vår och sommar var dålig. Bilen blev inte ens riktigt vårdad då. Är en halvpedant och putsar även under motorhuven. Så blev det inte i fjol, så nu har jag haft det lite jobbigt.

    Normalt ser under motorhuven min >20 år gamla bil att vara högst 2-3 år gammal, för den har aldrig körts på vintern och min städmani har hållit den i skick. Attan vad smuts där var jämfört med tidigare. Jaja, långt mindre än hos vanliga bilar, men ändå.

    Har nu grovjobbat den delen och imorgon blir det finputs. Jo, jag vaxar även under huven…

    Drar även några vitsar. Läs inte svaret direkt, utan fundera lite…

    Hur känner man igen en kinesisk bil?

    – Det är en riktig rishög

    Hur känner man igen en polsk bil?

    – På lacken

    • Björngunnar skriver:

      En så ny bil du har Risto!
      Min bil köpte jag från inkomster intjänade kvällstid när jag låg i lumpen, där var ju rena vilohemmet på F1 och med ett par hundra i vinst varje kväll på att gjuta plasttråg till Linjebyggnad så var bilen intjänad på 9 dagar och den har jag kvar ännu och efter 45.000 mil så går den bara bättre o bättre!
      Det var faktisk på F1,s bibliotek som jag fick syn på modellen, drottningen i kortege och längst fram en Rover 3 litre.
      Tio dar efter biblioteksbesöket utannonserades en 3l i Dagens nyheter …

      • Risto Matinen skriver:

        En så ny bil du har Risto!

        Du menar min 21-åriga bil, och inte min nya från ifjol?

        Jo, nya bilen luktar gott också. Att ha en bil som gått 45 tusen mil är en bedrift eller handlar tur eller en jättestor plånbok. En Rover?

        • Björngunnar skriver:

          Nej det handlar om att mekka själv.
          Bilen är 54 år och jag har haft den i 45 år.
          Jag har en reservdelsbil och nu har jag flyttat över den motorn occh växellåda med tillhörande överväxel, den går perfekt.
          Fast skinnklädseln på framstolarna börjar bli väldigt sliten.
          Sen har jag en båt från 1961 som jag sitter o skriver i nu.
          Mahogny, tvåmastad yalw med en Volvo Penta B 18 om vinden tar slut.

  4. Risto Matinen skriver:

    Idag testade jag min löjligt lilla V64:a:

    V64 Bergsåker Söndag 2016-04-24
    1: 4 Tomeld Ö.K.
    2: 4, 8
    3: 5, 7, 9
    4: 3 Donna Mearas
    5: 1, 4
    6: 5 Sugar Daddy
    1x2x3x1x2x1 = 12 rader
    12 x 1 x 1,00 kr = 12,00 kr

    Blev 182 kkr för den som satte sexan, medan jag fick 49 kr. Det som är extra bra med trav är att det finns inte en neger eller arab där. Hade kunnat satt vinnaren i avd ett med två hästar till (nr 11 & 12). Torsk i fjärde när en skräll hann före favoriten 3 som jag spikade…

    Alla inblandade i trav är vita som det ska vara…

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

