SD har bekänt färg: När kommer Mattias Karlsson att bjudas in till något av Bilderberggruppens möten?

Bästa läsare!

Få incidenter är så avslöjande som när en företrädare för ett parti talar om dess inriktning i en specifik fråga, och kort därpå dyker en annan partifunktionär upp och får partiet att leverera den motsatta ståndpunkten i praktisk handling.

Den här gången handlar det om Sverigedemokraternas representant i Försvarsutskottet, Mikael Jansson (f.d. partiledare), som tidigare uppgav att hans parti inte vill stödja det svenska värdlandskapet för militäralliansen NATO, samt partiets informelle ledare, EXPO-aktivisten Mattias Karlsson, som är för en politik som riskerar att dra in Sverige i sitt första krig sedan 1814.

Få allmänpolitiska frågor är av intresse för mig personligen eftersom jag av någon outgrundlig anledning mest är intresserad av säkerhetspolitik, så det är högst sannolikt att andra kommit till samma slutsats som jag gör nu, fast långt tidigare: Sverigedemokraterna gör avkall på sin politiska relevans som ett alternativ till de etablerade blockledande partierna för att eventuellt redan till nästa mandatperiod ha närmat sig det redan överbefolkade politiska ingenmanslandet där de stridande byter front med varandra och skjuter skott som inte träffar fienden, men gott och väl medborgarna runt omkring.

Sverigedemokraterna röstade på partiledningens order om att inte bifalla Vänsterpartiets hemställan om att sätta det svenska värdskapet på väntläge i ett år, utan valde istället att i strid mot sina medlemmars önskemål stödja en av de mest riskabla säkerhetspolitiska beslut som fattats sedan de tidigare ”breda” försvarspolitiska överenskommelserna där såväl moderaterna som socialdemokraterna valde att göra Försvarsmakten obrukbar för andra uppgifter än att vakta ryggsäckar åt NATO i Afghanistan.

Jag kan bara hoppas på en genuint intensiv svekdebatt inom Sverigedemokraterna. Jag är själv inte partisympatisör, men hade jag varit det skulle jag vänt partiet ryggen till omedelbart. Med en partiledning som ”rättar till” i riksdagsleden på så kort tid, utan en föregående debatt och så flagrant i strid med medlemmarnas vilja, då skall också medlemmarna lämna partiet åt sitt öde.

Denna typ av agerande – att dagtinga för sina ideal för att kunna uppnå en maktposition – skall inte belönas. Tvärtom, Sverigedemokraternas partiledning bör bestraffas hårt. De har gett sina kritiker rätt; partiet är inte att lita på när det verkligen gäller.

Många Sverigevänner har idag förlorat vad de uppfattat som det sista hoppet. Men ge inte upp. Det finns fortfarande en möjlighet att agera utomparlamentariskt för att rädda landet och trygga medborgarnas säkerhet. Hur, och med vilka medel bör man ganska snart börja diskutera. Innan även det är försent.

Hälsar eder Peter Harold

P.S.
Jag är väldigt ofta off-line numera. Jag beklagar att jag är mindre frekvent i blogpostandet. Jag ägnar dock flera timmar varje dag åt att författa texter, och en del material hamnar på andra ställen hos folk som bett mig om en hjälpande hand. Frihetsbudskapet är så pass viktigt att jag inte bryr mig om ifall andra ger mitt budskap en skjuts i deras namn. Till min glädje ser jag att bloggens största kvalitet – det ocensurerade kommentarsfältet – lever och frodas. Nåja, det finns de som tycker jag borde få tyst på vissa av er för min egen skull, men än är jag en fri man.
D.S.

UPPDATERAT:
Joakim Larssons beskrivning i Lantvärnet om vad som hände i samband med voteringen. Läsvärt! (Tack för länktipset ”rksmrgs”!)

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Politik. Bokmärk permalänken.

49 kommentarer till SD har bekänt färg: När kommer Mattias Karlsson att bjudas in till något av Bilderberggruppens möten?

  1. Risto Matinen skriver:

    Kopierar min kommentar (korrekturkorrigerad) från en annan av dina artiklar, enär jag förekom dig:

    Fy attan! SD röstade för att NATO ska få ha baser och trupper i Sverige! Om få gick med på att kalla lands- och folkförrädarna i riksdagen för åttaklövern, istället för sjuklövern, så är det nu beseglat.

    Bekänner att jag proteströstade i senaste valet på SD. Första och sista gången.

    Hos oss libertarianer finns det i grova drag två falanger; de (typ de på von Mises Sverige, vanligen anarkokapitaliser, som det är tveksamt att de är att betrakta som libertarianer) som alltid tycker att det är fel att rösta och sådana som jag, som anser att det är upp till var och en. Jag har vanligen röstat blankt eller inte röstat. Dock har jag röstat av följande skäl: Bidra till att få bort Toksossarna, eftersom rotation vid makten är bättre. Missnöjesrösta, såsom på SD.

    Förvisso är det ett dilemma att rösta på något parti, enär man som libertarian är emot >99,99 % av deras politik.

    Hur skulle nuvarande system kunna reformeras till det bättre?

    1. Första är givetvis att begränsa den politiska makten stenhårt, till nära noll.
    2. Sedan skulle alla politiska uppdrag vara arvodes- och pensionslösa.
    3. Samtliga kandidater skulle få hjärnan undersökt för psykopati. Samtliga psykopater sållas bort där, så nästan inga av dagens innehavare skulle finnas kvar. Alternativt skulle psykopaterna behandlas, jo det finns. Ett band runt skallen vid pannan med elektrisk stimulans. Nackdelen är att den måste vara på jämt.
    4. Lögnare kan numera avslöjas via hjärn-scanning, som skulle vara aktiv jämt. Det är inte praktiskt genomförbart i skrivande stund.

    Det var några punkter. Ett alternativ till röstning och politiska partier är folkomröstningar och att riksdagsledamöterna lottas istället för väljs. Det kan inte bli sämre än idag med det…

  2. Ping: Skandalen kring Värdlandsavtalet: Släng ut Jimmie Åkesson eller bilda ett nytt parti! SD har just begått moraliskt självmord. – Asylkaos

  3. Anna skriver:

    Du behöver inte be om ursäkt för frånvaron. SD kommer inte få en till röst från mig iaf. Hade jag bestämt mig för redan 2016. Då de visat sin rätta färg. Kram på dig och ta vara på din tid i livet. Detta livet iaf!

  4. Ping: På kurs mot krig | Jan Millds blogg

  5. Björngunnar skriver:

    Demokrati är det sämsta sättet och styra ett land och det beror på att det demokratiska systemet alltid infiltreras.
    Demokratin är däremot det bästa systemet som finns för dem som Läsaren skriver om.

    https://www.nordfront.se/vardlandsavtalet-med-nato-smogs-igenom.smr

    Allt hopp är ute…
    Med undantag att Trump tar över USA och han inte är korrumperad som Sionistdemokraterna och att han inte blir avrättad som Kennedy blev!

  6. Läsare skriver:

    Jag hade bestämt innan att jag inte skulle rösta på Sionist-Demokraterna, SD 2016. Pga av omständighet röstade jag ändå SD. Fick skjuts till vallokalen, därför röstade jag.

    SD är helt styrt av judar från Tel Aviv! Gojerna i SD är judarnas spratteldockor. Mattias Karlsson ber den judiska EXPO, judarnas Cheka i Sverige om hjälp.

    Om MK tar knark eller om han blivit hypnotiserad vet jag inte, men något är jä-t fel när någon som själv blivit terroriserade av EXPO maffian vänder andra kinden till. Nä, min röst förlorade SD med MKs ryggradslösa agerande. Och nu har SD sagt ja till North Atlantic Terrorist Organization, NATO.

    Demokrati betyder att majoriteten bestämmer över minoriteten, får lära oss. Det görs årliga undersökningar om vad svenskarna tycker om allting. Du kan gå tillbaka 50 år och det är entydigt vad svenskarna anser om massinvandring, två av tre är emot och har varit så i ett halvt sekel. Ändå har Sverige världens högsta per capita invandring.

    Alltså är demokrati egentligen ”demokrati”, dvs bullshit.

    Judarna älskar ”demokrati” och skälet är enkelt, allt handlar om hur en liten minoritet kan styra majoriteten och det har judarna lyckats med, alltså älskar de ”demokrati”.

    År 1965 skrevs Genevekonventionen om och asylrätten blev global. Innan skulle flyktingar åka till grannländerna och när kriget var Slut skulle flyktingarna åka hem och bygga upp landet igen.

    1965 skrevs Amerikas invandringlag om, från att ha varit strikt kvotbaserat och tydligt emot 3-världslandsinvandring blev det nu i princip öppna grindar. Det var judar som skrev den lagen och de skryter om att det var judar som drev igenom lagändringen. Det finns massor med judiska källor på att det är så. Det är alltså ingen idé för någon att ens försöka förneka att det var judar bakom.

    Vid exakt samma tid, mitten av 60-talet började judar i ALLA vita länder att öppet propagera för att öppna portarna och öka invandringen.

    Efter 65 hade alla rätt att söka asyl var i världen de själva ville och att de skulle åka hem igen när kriget varslet blev en ickefråga, utan nu skulle flyktingen ha samma rättigheter som de infödda.

    _______________

    Påfallande är hur utvecklingen mot mångkultur pågått och pågår samtidigt, i de flesta västländer. De metoder och argument som förekommer är också desamma.Påfallande ofta har det även visat sig att judar funnits med som aktörer – som tillhandahållare av mediautrymme eller som talespersoner.Mitt intryck har blivit att dessa judar haft en gemensam agenda. Bakom detta har legat en klar identitet som judar, en sammanhållning, samverkan och inbördes lojalitet.

    https://janmilld.wordpress.com/2011/06/17/judisk-agenda/

    • Läsare skriver:

      2014 givetvis.

    • Härom dagen trädde ju Frodo fram och berättade om hur omfattande pedofilin är i Hollywood, som alla också vet styrs av judar. Dom stoppade ju nyligen De Niros film om vaccinationerna.

      • Anna skriver:

        Jag SÄGER ju det! Så fort någon viktig fråga kommer upp som alla medborgare borde ta ställning till- så vips- kommer någon sexuellt moralisk fråga upp som upptar alla medborgares fokus. Tänk att mönstret alltid upprepar sig? Togs alla de här moralkaksfrågorna ner och skalade av alla viktiga frågor- så hade man kunnat behålla fokus på överlevnadsfrågorna, krigsfrågorna. Men istället står någon jävla dåre och skriker pedofil i någon jävla lur- och där kommer då draken som i bröderna lejonhjärta. Rusandes mot elden. Börjar hålla med min gamla mormor nu. Hade inte kåtheten varit hade förnuftet kunna behållas.

      • Peter Harold skriver:

        De Niros film skall väl visas utanför filmmässan?

    • Peter Harold skriver:

      Japp, det är något mysko med (SD), men eftersom det är frågan om sionism så skall vi inte förvänta oss att Expressen och Aftonbladet gör något mittuppslag om det du nämner här ovan.

  7. Läsare skriver:

    Den här juden har stulit 40 miljoner från svenskarna, beslut i riksdagen och utbetalt av riksbanken. Finns på regeringens hemsida.

    ________

    I posten övrigt ingick, för år 2000, 40 miljoner kronor avseende medel som Riksbanken enligt riksdagens vinstdispositionsbeslut 2000 bemyndigades betala direkt till ett institut för judiska studier (Paideia) när formalian kring bildandet av institutet och utbetalningen var avklarad. Denna betalning genomfördes under 2001.
    Not 25 Resultatutjämningsfond

    http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/framstallning–redogorelse/rb1_GP04RB1

    Video:

    http://sv.metapedia.org/wiki/Barbara_Spectre

  8. Läsare skriver:

    Videon finns med svensk text, men hittar den inte. Sofia?

    Jewish activist promotes ”multicultural mode” for Europa: Sample Sweden Kort video

  9. baravarat skriver:

    Ja vem ska man rösta på nu SMR? ja vad vet jag men dom vill väl ge mindre makt till politikerna och landet tillbaka till oss…. ????

    • Peter Harold skriver:

      Jag har svårt att ge råd om vad/vilka man skall rösta på. Bästa man kan göra är att när tillfället ges se till att vi får en ny konstitution som begränsar politikernas makt att tillsammans med storbolag skövla folkets resurser.

  10. Anna skriver:

    Ursäkta alla nonsenskommentarer, har alldeles för lite för mig uppenbarligen. Det bara slog mig att SD inte har någon färg alls. Maken till kameleont har väl faktiskt aldrig funnits. ? Nog för att politikerna i partierna har stötts och blötts förut, i sakfrågor. Men ett sånt här stort avsteg från en sån stor fråga som ett Natomedlemskap innebär, måste ju vara unikt.

    Det är ju som att i ena stunden vara motståndare till invandring för att i nästa stund fokusera sig på vilka inhemska medborgare man ska döda för att göra plats.

  11. Risto Matinen skriver:

    Har du missat att polisen gjort bort sig igen? Är det nollan till polischef som ligger bakom. Kolla fjolllbilden från Fria Tider:

    Har de ingen skam i kroppen? Finns det sådana poliser?

    • Peter Harold skriver:

      Beklagar sent svar, Risto! Som jag skrev sedan i en postning: Jag ser gärna poliser i balettrikåer spöa skiten ur dräggen med sina batonger. Fjolligt, men fan så underhållande, ha ha!

  12. rksmrgs skriver:

    Peter, Risto, Anna m.fl.

    Läs! Fatta!

    http://lantvarnet.se/2016/05/26/vardlandsavtalet/

    • Björngunnar skriver:

      Sverigedemokraterna eller sionistdyrkarna som de allt oftare kallas i folkmun kunde väl ha tågat ut som de gjorde när flatan sa något för dem stötande i kyrkan.
      Så, antingen är SD folkförrädare eller självmordsaspiranter.
      Att försöka att i efterhand förklara detta så att folk förstår blir ( tror jag) omöjligt.

    • Anna skriver:

      Tack för info. Jag blev bombarderad i förrgår av mail från alla skadeglada som jag inte hört av på ett tag… Borde väl anat oråd men har varit alltför lat på sistone!

    • Risto Matinen skriver:

      Läste det redan igår. Köper inte det svamlet. Förvisso kan omröstningen anses vara förvirrande, men att så många SD-ledamöter var frånvarande vid omröstningen kan väl rimligen inte förklaras på annat vis än att partipiskan ven och de ville inte göra sig omöjliga för fortsatt parasitism med de imbecillt höga arvoden och pensionsförmåner landsförrädarna i riksdagen har.

      Ett parti som tar order från Tel Aviv kan inte tas på allvar. Dessutom kryllar det av judar i toppen. Någon av bröderna har även fått sionistpris.

      Vad man kan hoppas på när det gäller SD, eller snarare fd SD:are (uteslutna) startar ett etnonationalistiskt parti, och inte vara kulturnationalistiskt som SD skruvat sig till. Det är vårt folk som räknas främst, inte vår kultur. Det är en total felsyn att araber, negrer och annat löske ens skulle kunna bli kultursvenskar. De saknar gener för det.

      Dock, vore givetvis ett libertarianskt/klassiskt liberalt parti att föredra. Anar att det finns grogrund för det, bland de jag nämner.

      Det finns ett stort motstånd bland libertarianer att ge sig in i den politiska leken. Det har jag full förståelse för. Dock har vi ju baxat hit där vi befinner oss, så varför inte försöka reformera oss ur skiten?

      • Sofia skriver:

        Sista stycket noteras! Bra!

        • Risto Matinen skriver:

          Jo, visst kan det bli en väg att gå. Dock handlar demokrati tyvärr mest om att köpa röster. Vinnaren får förmåner tagna med våld/hot om våld av förlorarna. Det mest påtagliga effekterna av det, bortsett från asylparasitinavsionen, är att kvinnor gynnas stenhårt på mäns bekostnad. En genomsnittlig kvinna får en miljon mer än hon betalar in i skatt, och givetvis gäller motsatsen för svenska män.

          I början av demokratin var man ganska noga med att minoriteten inte skulle rånas eller dödas av majoriteten. Man la in hinder för det. Numera har politikerpacket och hournalister vänt mycket upp och ner. Små och pyttesmå minoriteter ges privilegier på majoritetens bekostnad.

          Fram med det perversa och det sjuka, är Frankfurtskolan lära som anammats till fullo av av antivita kulturmarxister.

          Det borde finnas utrymme för majoritetsbeslut, gynnande av majoriteten. Helst skulle det kombineras som det är i Schweiz, med beslutande folkomröstningar.

          Schweiz är väl den enda demokratiska förebild som finns?!

      • Björngunnar skriver:

        Nordiska motståndsrörelsen växer så knakar.
        Alla krafter som kunnat vara ett hot mot Zion har rensats ur SD och nu detta svek.
        Värdlandsavtalet är viktigare för Zion än SD, de har ju fullständig kontroll även utan SD, fienden är det svenska folket och Ryssland som verkar det, baxat sig bort från deras inflytande till viss del.
        Men i Sverige finns Säpo och därifrån kan ingen hjälp påräknas.
        Lyssna på sista Radio Nordfront Risto, kom sedan med synpunkter…
        Jag har sagt det förut Risto, alla vill väl ha frihet men förklara för mig hur det skall gå till utan motstånd!

      • Anna skriver:

        Kan tänka mig att SD har råkat ut för ideologiska grubblerier just för att de nyligen blivit proffs. Vill man egentligen ha proffs i regeringen? Jag hade ju trivts bättre utan proffsen. Tyvärr blir man ju proffs så fort man får betald lön som politiker. Fick jag bestämma hade ingen kunnat avlönas som politiker. Att vara politiker i ett libertarianskt samhälle hade väl varit obligatoriskt? Jag vet inte. Vad säger käre bloggaren själv? Rätten att få välja att vara politiskt obunden ingår väl också i den libertarianska läran. Å andra sidan är det ju en praktisk orimlighet att inte behöva ta ställning politiskt i vår vardag vi lever av i dag.

        • Björngunnar skriver:

          Partierna är basen i söndra och härska och systemet kallas demokrati men resultatet är väl det som kallas zions protokoll?
          Hade de enskilda riksdagsledamöterna haft civilkurage så kunde zions ångvält kunnat stoppas men hur det förhåller sig med det är ju övertydligt.
          Personer med civilkurage kommer aldrig att bli aktuella som riksdagsmän, de sållas bort.

      • Peter Harold skriver:

        Jag tror att många libertarianer börjat ompröva detta med att stå intill spelplanen och se de andra lira.

        • Björngunnar skriver:

          Det var ju alla tiders!
          Risto har ju föreslagit samarbete men inte reagerat på inviten från mig.
          När kriget väl bryter ut är det lite sent att börja planera.
          Jag var på mässa i Hannover i forntiden och där var en bild på maskpappan, maskmamman och en lång rad maskbarn och det stog:
          Wenn man eine resultat wuncht must man besuch machen.

          • Risto Matinen skriver:

            Vad var det för invit? Har glömt eller missat den. Antar att inviten inte var pervers…😉

            • Björngunnar skriver:

              Risto!
              Jag tror vi har mycket gemensamt och det skulle vara trevligt att träffa dig och Peter.
              Det tar en 1,5 timme från Stockholm med byte i Uppsala, ni får varsitt eget rum och jag hämtar på närmaste järnvägsstation.

              B

              • Peter Harold skriver:

                1,5 timma från Stockholm…? Inklusive försening?😉 Hm, jag skulle gissa på Avesta, men jag är osäker på hur snabbt tågen kör på en och en halv timma.

                • Risto Matinen skriver:

                  Knappast Avesta, dit behöver man inte byta i Uppsala för. Jag skulle gissa på Heby.

                  • Björngunnar skriver:

                    En ledtråd, stationen ligger på norra stambanan.
                    Men man måste byta i Uppsala om man inte vill hoppa av i farten.

                    • Risto Matinen skriver:

                      Björklinge? Där var det länge sedan jag var. Åker aldrig den vägen längre. Annat var det när jag bodde i Uppsala.

              • Risto Matinen skriver:

                Ska fundera på saken. Men jag åker inte tåg längre. För mycket babbar. Åker mest bil. Nä, nu har jag suttit uppe alldeles för länge. God natt!

                • Björngunnar skriver:

                  Björklinge har ingen järnvägsstation.
                  Jag tänkte det kunde vara snabbt o bekvämt med tåget?
                  En annan ledtråd, vi har inte ett trafikljus i den här kommunen och inte en enda parkeringsautomat.
                  Men kråkorna flyger upponer i centralorten.

          • Peter Harold skriver:

            He he, odefinierat vad man skulle besöka…😉

    • Peter Harold skriver:

      Tack för länktipset, jag uppdaterar med din länk uppe i bloggposten.

  13. Anonym skriver:

    Politiskt självmord.

    • Björngunnar skriver:

      SD har gjort sitt, ” demokratin” är stärkt och all makt har vridits ur händerna på folket.
      Jämför med, all makt kommer från folket!
      Entrismen är fullbordad!

  14. Björngunnar skriver:

    En mycket sevärd video som beskriver demokrati och vår dödsdans!

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

