Islam har högre respekt för kvinnor än andra religioner. På sitt eget vis.

Bästa läsare!

Med anledning av den debatt som förs om kvinnosyn i främmande kulturer så tycker jag att den holländske komikern Hans Teeuwen beskriver en av dessa alldeles förträffligt sätt:

Detta är egentligen är väldigt intressant fråga. Vad är respekt? Vad är respekt riktat mot kvinnor?

Under den snöfria årshalvan tycks vi numera så gott som varje dag få se exempel på vad som inte representerar respekt för kvinnor och unga tjejer. Under det snötyngda halvåret är exemplen lite färre, även om det tycks som att det går att förnedra offret på andra sätt, även om man inte får av henne jeansen.

Så tyvärr är egentligen filosofiska frågor om respekt mot kvinnor ett så abstrakt ämne numera att det inte längre har någon relevans i den allmänna diskussionen. Istället handlar det mer om ett så vardagsnära perspektiv som att ”Kan en tjej åka buss säkert ensam på kvällen eller gå på popkonsert utan att bli våldtagen?” och en pseudo-debatt om vilka gärningsmännen är. Det här med respekt för kvinnor, ja, det är snart på väg att bara bli önsketänkande. Eller i värsta fall ett koncept formulerat som Hans Teeuwen gör här ovan. Fast på fullt allvar. Utan skam.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Humor, Religion. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Islam har högre respekt för kvinnor än andra religioner. På sitt eget vis.

  1. Risto Matinen skriver:

    Det är en stor del bakom muhammedaners ”tänkande”. Men det finns djupare orsaker bakom anser jag. Att föda upp barn är en stor uppgift och bl.a. därför vill man att det är ens egna barn. Kvinnan vet alltid att det är hennes, men mannen kan inte vara helt säker, inte ens i efterhand. Därför har mannen ett behov av att kontrollera kvinnans sexualitet.

    Fritt knullande gynnar främst alfahannen. Han får många barn och den bedragne betahannen betalar. Konstigt (?) nog är kvinnor benägna att dela alfahannar.

    Folmordsmarxismen har ju bl.a. satsat på att förstöra kärnfamiljen och proklamerar bl.a. därför promiskuitet och perversioner. ”Våra” invällare kallar inte sällan svenskor för horor. Visst ligger det ändå något idet? Många knullar runt, men har inte ens vett att ta betalt?

    Innerst inne! Vem har lust att bilda familj med en sönderknullad kvinna? En som legat med >50 andra män?

    • Anna skriver:

      Haha! Du tänker exakt som en islamister, Risto! Det är precis det jag försökt säga dig! Du sammanfattar tankarna i en enda mening: Kvinnor som knullar som män är ej värda respekt. Underbar sketch, Peter! Sammanfattar alla mäns och även kuvade kvinnors, definition på ordet respekt klockrent!

      En sak jag kom att tänka på i och med din kommentar Tristo- Tänk hur många familjer som levt lyckliga hela liv förut, som om de levt i dag inte levt i kärnfamilj!!! Den avgörande faktorn stavas DNA- vetenskap… Ha det gott och kmulla på så mycket ni kan. Livet blir mindre Tristo?

      • Risto Matinen skriver:

        Nej, jag tänker inte alls som en islamist! Hur i helskotta då? Jag är antiislamist! De och jag har inget gemensamt i grunden.

        Det jag beskrev är oberoende av ideologi och har mångtusenåriga anor, innan ens någon av de abrahamitiska religionerna fanns.

        Kvinnor som knullar som män är ej värda respekt.

        Så skrev inte jag. Dels knullar inte män med så många Anna inbillar sig, annat än en del alfahannar. Varför skulle någon få respekt för att knulla runt? Jag må vara konservativ, och själv skulle jag aldrig kunnat tänka mig bilda familj med ett fruntimmer som haft fler än säg åtta före mig, helst noll.

        Det sista stycket förstod jag inte alls, annat än att Anna är ett offer för promiskuös propaganda, som skett med avsikt att förstöra våra traditioner och motverka familjebildning. Jag tycker synd om sådana som Anna…

        • Anna skriver:

          Hmm. Vad har att tycka synd om att göra vad som definierar synden? Fattar inget alls. Mig ska du inte tycka synd om. Sexet har jag njutit av så det räcker och blir över. Min devis är att den som dör nyfiken är det synd om, inte alls synd om den som levt och haft kul. Sen är det väl en annan sak vad var och en upplever som kul.

          Du delar synen på kvinnor med just de du tror är din motsats. Det är det enda jag visar på. Det är uppenbart för vem som helst. Inte mitt problem- men intressant!

      • Moderat-islamisten Waberi förkastade ju DNA. Nån journalist föreslog tydligen det. Vi lever ju i moderna tider nu. Men Waberi avfärdade det hela med att koranen är guds ord och det inte får ändras. Så baserat på det måste kontrollen av kvinnor fortgå. Märk väl att jag bara refererar till hur sådana som han resonerar.

    • Peter Harold skriver:

      fast folkmordsmarxisterna slår slag för preventivmedel. Snarare är det väl så att de uppmuntrar folk till att ha sex istället för att ägna sin fritid åt att konspirera mot den kulturmarxistiska staten.

    • cello jr skriver:

      Risto är något på spåret. Sigurd Kahle som bott i arabländer framförde i SvD samma motiv: osäkerheten om faderskap. Men man har där tagit det till en nivå som är oacceptabel. Kvinnan är lika mycket människa som mannen och bör i samma grad få göra som denne vill. Dock inte bedra honom i mening lura på honom andras barn. Om hon bara är ärlig, så kan hon leva som en man. Samhällstopparna har dock en annan syn på saken. Precis som de oroar sig för ”rasism och främlingsfientlighet” till följd av invandrares överrepresentation i grenen brott, så oroar de sig för ökad kvinnomisshandel till följd av att kvinnor straffas för faderskapsbedrägerier. Därför bagatelliseras det hela.

      För övrigt var sketchen helt underbar. Undrar vad stolpskott som Magnus Betnér och Soran Ismail skulle tycka? De är ju så underlägsna.

  2. Anna skriver:

    Kom på fler grupper av ”män” som delar islamisternas och andra svaga mäns definition på kvinnosyn: hallickar!

    De anser också att fittan antingen ”ges bort” gratis eller tar betalt för den. Vilket jag inte fattar alls. Sex är ju fantastiskt skönt oavsett om man har snippa eller snopp!

    Vem fan vill knulla med samma människa ett helt vuxet liv – och värst vore det väl att behöva knulla med en uppoffrande växt som bara varit med dig enbart? Urrrk. Gud så trist!? Skulle känna mig som en pedofil …

    • Peter Harold skriver:

      Ha ha, jag tror att smaken är som baken i denna fråga.🙂

      • Anna skriver:

        Ja, om det bara funnes bakar och ingen framsida hade inte ens kvinnosynen skrivits om, Peter. Men nu har vi ju alla en baksida och framsida. Det var väl det du försökte belysa. Men det var väl för jobbigt. Nu blev det väldans jobbigt!

        Smaken är som baken. Men baken är inte som smaken. Vissas smaklökar är bättre fungerande än andras. Övning ger färdighet!

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

