Rapport från min Eriksgata (Vart tog Sverige vägen?)

sb knuthöjdsmossen

Bästa läsare!

Jag har under veckan som gick rest mellan och omkring latituderna 58 och 62. Jag har besökt platser som jag varit på förr, och jag har besökt några nya. Jag har även varit på några ställen som jag inte vill återvända till.

Låt mig delge läsaren några iakttagelser från mina dagar som turist i mitt eget land. Det som gjort det största intrycket på mig är att i Sverige ser mammorna ut som stora bruna eller svarta tält och knuffar omkring på sina barnvagnar med ett solsystem av syskon till bebisen i kaotisk omloppsbana kring sig.

Det andra intrycket att Sveriges sämsta bilförare kör BMW. Såväl tattare som direktör kör som idioter. Även om man får intrycket av att dessa förare vill tillbringa kortast möjliga tid i sitt fordon och komma fram före alla andra så kan jag inte tro att det bara är bilen det är fel på. Desto knäppare eftermonterade spolierkit på bilen (Babbe Motor Wagen), eller ju högre modellbeteckning som brukas, desto värre körstil av BMW-föraren. I fallande ordning kommer därefter förare av Audi och Volvo enligt samma mönster. Fast i Orsa blev jag vittne till hur en Volvoförare blinkade sig ut en rondell. Och detta är så unikt så det kom med i denna bloggpost…!

sb bmw 700

Det tredje intrycket hänger ihop med iakttagelse n:o 1, i och med att där det finns vandrande tält också finns makar och fäder till dessa främlingar som svenska staten bjudit in att leva på skattebetalarnas bekostnad. Jag blev vittne till hur denna kategori män vandrade omkring på gator och vägar i stort sett i de flesta samhällen jag passerade genom, och att dessa främlingar inte så sällan var i numerärt överläge på allmän plats. Svenskar såg jag förvisso också (utom i ett av samhällena), men ifall dessa var utomhus så höll de sig uppe på sina verandor och uteplatser.

Norberg, Lindesberg, Hällefors, Fredriksberg, Borlänge, Ludvika, Flen… vart jag än styrde färden möttes jag av ”Det Nya Sverige” som våra politiker och opinionsbildande journalister talar sig varma för.

I en av dessa orter passerade jag en grupp yngre män från Mellersta östern. Alla utom en av dem var klädda i kamouflagekläder. Besynnerligt val om det nu är kriget man flytt från. Den som bar ”vanliga” kläder hade en illasittande kostym och hade låtit sitt knappt post-puberterala skägg växa ut, men utan den volym som hans äldre landsmän ofta bär. Trots avsaknad av pondus gick han med rak rygg som om han ville inbilla omgivningen att han var viktig, och med en blick som var lyft över de eskorterande kamraternas huvudhöjd. Min fördomsfulla fantasi kunde med lätthet föreställa sig hur dylika grupper patrullerar omkring i landet för att förhindra avvikande beteenden, som t.ex. att kvinnor glömmer att dölja sitt hår, eller att någon äter mat under fastan.

Ja, jag säger inte att ”Det Nya Sverige” är färdigutvecklat. Än så länge finns det etniska infödda svenskar. Än så länge finns det skojfriska dalkullor som skämtar med sina barn och säger att hon precis bytt in dem mot två kassar mat hos ICA-handlaren, och än så länge svarar lintotten till dotter ” – Nä-hä, mamma, nu skojar du bara” och mamman ler och nickar. Än så länge finns det gamla människor som sitter och säljer gamla saker på gårdsloppisarna och som kan berätta om tider då det var liv i bygden, men på ett annat sätt än innan kommun och migrationsverk med gemensamma krafter börjat sätta skattebetalarna på undantag till förmån för det nyanlända frälset.

Vissa har redan anpassat sig. Som t.ex. svenska Emma som konverterat till islam för att bli accepterad av sin afrikanske fästmans föräldrar, och för att de skall tillåta henne att ta hand om de barn som fästmannen hade från sitt tidigare äktenskap. Emma blir strängt tillrättalagd av sin älskade Omar för att hon sagt en sak till barnen som han inte höll med om. Eftersom hon ansåg att hon inte menat illa så försökte hon förklara sig, men detta föranledde Omar att säga åt henne att inte ifrågasätta varför han gav henne en tillrättavisning. Han påpekade att han varit soldat i sitt hemland, ” – …så jag vet allt om lydnad och hur man dödar”. Och detta är alltså ett av de exemplen på muslimer som ansträngt sig och lyckats med sin integration i det nya hemlandet Sverige…?!!

Alla dessa olyckliga ögonblick hamnade dock i fjärran när jag lämnade dessa småsamhällen och styrde färden mot olika naturreservat ute i landet.

Svenskar, tyskar, holländare, kineser och möjligtvis en spanjor var de nationaliteter jag mötte och som artigt hälsade tillbaka när vi gav varandra plats på stigarna. ” – Eine schönes wetter heute!” ” – Gracias!”. Svenskarna var givetvis i majoritet. Några hade med sig sina stövelklädda barn, vilka fascinerat hoppade från sten till sten men som stannade andaktsfullt upp när de såg en ekorre. Ingen stenkastning eller käppfäktning mot djuret. Kidsen förstod att de var gäster i djurens värld, och att man uppför sig därefter, även om nyfikenhet inför naturens under och beundran av dess skönhet aldrig kan hejdas, inte ens hos mig som ömsom har barnasinnet i behåll, och ömsom låter mig försänkas i dysterhet när vansinnet i världen och Sverige blir för stort…

Naturupplevelserna höll nästan på att lura mig till den falska tron på att det finns hopp för vårt land, eller att vi i vart fall kan ta vår tillflykt till naturen när vi för en stund vill slippa arabiseringen av vårt fosterland. I alla fall var det denna tanke som inföll när jag stod och tittade på springbrunnen intill Draggån i Rättvik. Fast så vände jag mig om och skådade baksidan på informationsskylten vid springbrunnen. Mohammed hade textat sitt namn med stora bokstäver i virket på skyltens baksida.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Privat, Stadsliv. Bokmärk permalänken.

29 kommentarer till Rapport från min Eriksgata (Vart tog Sverige vägen?)

  1. Vi vet inte hur bäst förfara med uppgifterna nedan och överlåter till läsarna att göra sin egen bedömning.

    Kontexten i vilket sammanställningen nedan skall ses är..

    Ett antal tunga bakslag för globalistagendan
    Krigsförberedelser i Sveriges närhet
    Hur Sveriges politikerklass efter Brexit idiot- och omyndigförklarat väljarna
    Sammanfattning

    Inom en snar framtid planeras iscensättandet av en större falskflagg händelse i Sverige.

    Det dolda syftet är att provocera fram en statskupp, i vilket det allt mer sektliknande Sverigedemokraterna planeras bli regeringsbildare.

    Obekräftade detaljer rörande händelsen innefattar bland annat följande:

    Stefan Löfven avlägsnad
    ISIS – asylsökare som terrorister
    Utropandet av ett kalifat
    Mälardalen – Södertälje
    Mot bakgrund av att delar av statsförvaltningen infiltrerats av samma globalistiska krafter som tagit över SD och därför kan vara inblandad i händelsen (eller i vart fall har förkännedom om den – men inte agerar på detta) är frågan hur meningsfullt det är att kontakta myndigheter med informationen.

    En gissning är att ett möjligt sätt att avstyra, eller i vart fall kapsejsa eller försena, spektaklet och/eller den därmed förknippade statskuppen är att innan händelsen iscensätts neutralisera den faktion, med de facto och de jure landsförrädare, statskuppen planeras föra till makten: nämligen SD:s nuvarande partiledning.
    Problemet är inte väljare som lagt sin röst på Sverigedemokraterna eller partiets gräsrötter, utan dess nuvarande ledarkader – en junta med en dold agenda som arbetar för främmande intressen och som håller sig fast vid makten blott genom återkommande utrensningar inom organisationen.

    Om statskupppen lyckas, kommer takten öka i Sveriges upplösande som folkhem och land, för att i stället införlivas i en diktatorisk överstatlig ordning där FN planeras fungera som världsregering och NATO världsarmé: ett arrangemang som bak lyckta dörrar styrs av dolda internationella privata finansintressen…

    http://blueshift.nu/varning-statskupp/

    Det var en mestadels luguber betraktelse av ett somrigt Sverige. Finns liksom lite för många Ahmed, Mohammed och Mustaffa där ute numera.

    • Peter Harold skriver:

      Detta är en komplicerad fråga, i synnerhet om falseflag. Den viktigaste frågan är: vem kommer initiera aktionen?

      Vanligtvis genomförs falsflag-operationer med syfte att stärka statens makt. Jag ser inte att staten har intresse av att det etableras ett muslimskt kalifat i Sverige. Sålunda är falseflag-operationen i huvudsak syftad att skrämma medborgarna till att underkasta sig polisvälde och mer massövervakning, och eventuella ytterligare inskränkningar i yttrandefriheten.

      Någonstans tror jag att jag själv spekulerat i huruvida en svensk falseflag-operation skulle bestå i att ”högerextremister” skulle angripa staten (t.ex. mörda en minister). Att Stefan Löfvén är ett bondeoffer råder det ingen tvekan om; det finns numera en handfull personer som kan prestera lika bra/dåligt som det nuvarande skämtet till statsminister.

      Men svenska staten har inget intresse av att det etableras ett kalifat i Sverige. Därför måste falsflag-operationen vara initierad på en annan nivå, eller från en annan makt.

      Själv tror jag mer på att det nordiska kalifatet etablerar sig i Malmö. Det är en stad som är strategiskt viktig med dess närhet till resten av kontinenten.

      • Jag tror inte heller att hela landet kommer bli ett kalifat. Möjligtvis mindre delar där dom starka 55 no go-zonerna finns. Tror inte heller staten är intresserad av att mälardalen faller. Det är ju där makten finns koncentrerad. Då skulle dom själva tvingas att fly. Däremot kan jag mycket väl tänka mig att dom gör enstaka bondeoffer i form av olika städer där muslimerna är starka, som Malmö och Eskilstuna. Starkast lär dom ju vara i Göteborg men det är en viktig hamnstad och den andra största staden, så jag är inte lika säker på att dom ger upp Göteborg. Å andra sidan är Malmö också en hamnstad och närmast kontinenten. Men då svenskar är i minoritet i Malmö så tror jag inte dom har mycket val annat än att ge upp Malmö om det smäller.

        • Peter Harold skriver:

          Ja, det befintliga konceptet med no go-zoner som försörjs av den svenska skattebetalaren – samtidigt som stat och kommun bekostar shariapolisernas verksamhet som en del i integrationssatsningar – är ju optimalt för dem.

  2. Sofia skriver:

    Vår framtid avgöres medelst folket – kommer majoriteten förstå skillnaden mellan gott och ont?

    MSM presenterar endast anti-nationellt virrvarr.

  3. Sofia skriver:

    MILITÄRT: Misstänkta ageranden av den svenska makteliten:

    http://www.liveleak.com/view?i=f06_1467729567

  4. Anna skriver:

    Klockren iakttagelse som alltid, Peter! Avnjuter skärgårn sedan en vecka nu. Semester för mig är inte längre hängmatta och dyka från bryggan. Om man samtidigt omges av de attribut du nämner i texten. Semestern inträffar först när jag inte sett några tecken på nedsölningen/ gettofiering och det finns inget sånt just här. Fast det beror väl bara på att getto- folket inte gillar landsorten… Hoppas de fortsätter med det även framledes!

    Jo, en sak du inte haft erfarenhet av: Det som stört mig allt oftare på sistone i ” civiliserade” områden i huvudstaden är att jag allt oftare får ” onda ögat” av alla hucklen och hucklemännen blir allt mer närgångna. Bara för att jag bär klänning/ kjol som slutar över knäna. Och fastän jag är medelålders! Orkar inte ens sätta mig in i hur det hade varit om jag vore tonårstjej och växte upp i nutiden.

    Helt sjukt. Eller rättare sagt är det sjukt att så få reflekterar över att detta anses som normalt!?

    • Läsare skriver:

      Blattarna gillar inte havet. Nästintill blattefritt där jag bor. Funkar dock inte på zigenar*%$¥₩*.

      Var i grannstaden idag, en mil inåt landet, jävlar vad negrer och nån hucklekärring. Här kommer det också negrer, men dom ser jag som regel bara en gång eller två, sedan är de borta. Känner igen dom, dvs jag ser skillnad på dom.

      Hoppas verkligen att du får en blattefri sommar Anna. Det är du värd efter det du var med om i ghettot. 😊

    • Peter Harold skriver:

      När en tonårsdotter ber om en pepparspray till födelsedagspresent, då kan man ana vad för land man lever i numera.

  5. Läsare skriver:

    Helt OT, men för jädra kul 😁

    https://www.flashback.org/sp39297904

  6. Läsare skriver:

    Var på ett stort köpcenter för ca en månad sedan. Det var första gången jag känt mig som en minoritet i mitt eget land på ett köpcenter. Så in i h-e med araber.

    Såg en äkta taliban, säckiga byxor, turban å hela kittet. Det enda som fattades var en Kalahsnikov. Han hade rosa gympadojor.

    Det var mitt på dan på gågatan. Han hade kommit direkt från grottorna i Afghanistan. Fullständigt bizzar upplevelse.

    Så skäggbarnen går runt i militära kamouflagekläder på gatorna i Sverige. Om Sverige hade varit ett normalt fungerande land hade de blivit skjutna vid gränsen som invasionssoldater. I Sverige så får de mat och husrum, å lägenhet, å får ta hit hela klanen.

    Har en bekant som har en BMW M3, gör 270 spärrad. Mätaren går till 330. BMW behöver inte överdriva. Utan spärr gör den lätt min 300. Han berättade att han gjort allt för att det INTE skall synas att det är en M3.

    Går inte att maskera om du vet vad att titta efter. Först är det dubbla avgasrör. Titta sedan på bromskivorna. Är de lika stora som fälgen, då är det en snabb BMW.

    En tvåtimmas normal körtid gör han på under en timma. Svensk.

    När du ligger i 120-140 och du hör ett WOOOUNG, då vet du att du blivit omkörd av en jävligt snabb bil. Du hinner knappt se baklyktorna innan den är borta. Farten är inte problemet när det är en skicklig förare. Problemet är framförallt blattar med liten kukkomplex och som inte kan köra bil. Finns många arroganta egenföretagare som kör snabba bilar som kråkor.

    Där jag bor är en M3 en shoppingbil. Lite överdrivet, men åt det hållet. Nyare Merza cabbar går det 13 på dussinet.

    Ja, vill man vara garanterat blattefritt, då är det naturen som gäller. Blattarna är rädda för skogen.

    ”Fast så vände jag mig om och skådade baksidan på informationsskylten vid springbrunnen. Mohammed hade textat sitt namn med stora bokstäver i virket på skyltens baksida.” —-PH

    Mohammed was here.

    • Läsare skriver:

      Rättelse: Mohammed is here to stay

      Jag fattar det bara inte. Det driver runt flockar med araber och skäggbarn i minsta lilla byhåla i Sverige, och ändå fattar de flesta svenskar inte. Sverige är fanimig ett land av inavlade byfånar.

      • Med tanke på hur det ser ut där ute i verkligheten så har den skrämmande tanken slagit mig att vi redan är i minoritet i vårt eget före detta land. Varför dom då inte officiellt tagit över och infört sina stenålderslagar vet jag inte. Kanske inväntar dom bara order från sin bas någonstans i Blattistan? Dom skulle i princip redan nu kunnat vandra in på Rosenbad och avlossa några salvor i taket, skrika lite allahu akhbar och vi skulle även formellt vara ett kalifat. Vem skulle hindra dom? Tror snarare Nato är till för att slå ner uppror från oss svenskar.

      • Anna skriver:

        Det enda riktigt avskräckande för Mohammed och gänget, vore om alla av honkön började bära kyskhetsbälten. Och riddarrustning. Och alla av hankön skulle bära pistol och börja samverka mot Mohammed och rånargängen. En väninnas mamma gick i långsam mak med sin rullator till Spånga torg i förra veckan. Plockade ut 4 000:- ur bankomaten. La de i sin portmonnä som hon la i sin handväska, som hon lade i sin korg på rullatorn. Mitt på dagen en vardag. Efter ett tiotal meter hade några killar kommit fram och citat: ” Dansat någon form av regndans runt mig” och sen var väskan puts väck.

        Varför den dementa tanten tyckte sig se regndans är för att killarna enligt henne liknade indianer. Alla färgade var ju liksom indianer när hon växte upp, och dementa blir ju ” barn på nytt”…

        Sen festade Mohammed och gänget i dagarna 7… De hade sett henne slå in sin kod så de hade tagit ut alla pengarna tanten hade sen på kontot. 4000:- plus 18 000:-.

      • Anonym skriver:

        In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”

        Martin Luther King Jr.

    • Peter Harold skriver:

      Staten gör sitt bästa för att migranterna skall slussas ut i skogslänen.

      • Anna skriver:

        Ja, de nöjer sig inte förrän alla förutom de privilegierade lever sina liv som i fängelse. ”Gated communities” blir de enda trygga platserna. Och kanske några kobbar.

  7. Lisa skriver:

    Har blåbären inte mognat än? Skogsinvasionen med ”plockare” inte än inträffat?

  8. Ping: Var gömmer sig svenskarna? | Peter Harold – Skrivarens blogg

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

