Ingenting att läsa här.

Bästa läsare!

Ägnade kvällen åt att skriva ett i högsta grad personligt blogginlägg. Men självcensuren slår till. Jag har även en massa andra opublicerade blogginlägg som tyvärr är långa, fastän de inte är fullbordade. Men jag har ingen ork nu. Det är mer förtvivlan än hopp när jag ser på allting. Det är extra tråkigt eftersom jag känner att det är nu man måste ligga i för att skapa en bättre tillvaro. Men när energin (och även hoppet) saknas, då återstår bara att ge upp och vänta på medvind.

Givetvis finns det personliga skäl bakom detta (annars hade jag väl inte skrivit den nämnda personliga bloggposten). Jag får helt enkelt finna mig i att min svaghet ligger i det som jag utsätter mig för, och att konsekvenserna blir därefter. Saliga äro de som inte behöver älska och älskas. Och må jag få gå i frid innan de få av mina nära och kära försvinner för att lämna mig ensam i denna ruttna värld. Må därför världen och mänskligheten ha blivit bättre efter oss, tack vare att vi åtminstone försökt att göra den till det. Eller tack vare något mirakel.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Privat. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Ingenting att läsa här.

  1. Björngunnar skriver:

    Jag kommer och tänka på pastor Jansson som så att livet är som en spårvagn, kraften kommer ovanifrån, eller som en påse tomt och innehållslöst om man inte fyller den med te.x karameller.
    Just nu är det strömavbrott i mitt hus men det är bara att vänta så infinner sig kraften igen.
    Så mitt tips Peter, vila och vänta så kommer kraften tillbaka.

  2. Sofia skriver:

    Målning av Tomás Requero

    Min tanke: ”Jag känner mig som en ö”.

  3. Risto Matinen skriver:

    Sofia har hittat fin poesi…

    Blåbärsplockande är distraherande och garanterat arap- och negerfritt. Det är gott om blåbär i år liksom i fjol. En halvtimme kan räcka för att få ihop 5 liter. Förvisso med plockare, men jag har en blåbärsrensare som jag kopplar till dammsugaren. Vi har fått ihop drygt 20 liter, så det är nog för i år i frysen.

    Det är även gott om lingon, så går loss på dem i september eller i slutet av augusti. Dito på tomten med krusbär och vinbär.

    • Sofia skriver:

      Däri är vi lika. [”Lika som bär 🙂 ]
      Ätliga bär är väsentliga för vår hälsa. Vid denna årstid är det min dagliga föda och det känns genast hur välbefinnandet sprider sig i kroppen om de ätes färska, råa.

  4. Anna skriver:

    Ibland kan det löna sig att skriva. Ibland bär orden frukt. Som jag tjatat och ältat…! Jag fick till slut rätt av myndigheter som ger mig rätt till skadestånd. Nu kan livet äntligen vända. Ska investera i framtiden då jag slipper ekorrhjulet. Jag är glad att jag kan uttrycka mig och förstår vilken knapp som behöver tryckas på. Ensam, är något vi nog kommer vara vi båda. Kärleken är något jag inte räknar med, heller. Skit i kärleken, Peter! Du må vara ensam men inte oälskad!

    • Peter Harold skriver:

      et här är ju jätteroligt att få höra! Grattis till skadeståndet! (Med tiden får man vara nöjd med alla stånd man kan få, höhö..)🙂

      • Anna skriver:

        Haha! Ja, det är sannerligen det enda ståndet en kvinna kan få 😍! Liksom glädjen är skadeglädjen den enda uppriktiga glädjen. Höhö. Kanske det begreppet bygger på? Med ståndet kommer skadan… Eller utan ståndet ( vi som står utanför ståndet, dvs är ståndslösa, kompenseras för skadan genom skadestånd. Hehe. Spånar bara. Tack för gratulationen!

      • Björngunnar skriver:

        Ja i Sverige gäller att den som inte har till stånd skall straffas.
        Jag är själv ställd inför skranket för att inte ha betalat in registerhållningsavgifter fast jag har betalt in 1800 kr i förskott.
        Dom djävlarna vill att man skall dansa som en elefant på cirkus och sköta TRAFIKSTYRELSENS djävla bokföring gratis vilket jag vägrar.
        Svordomen härrör från en betydande irritation över översitteri!
        Kan man bli dömd för att inte ha betalat med OCR nummer, det är frågan.
        Jag har polisanmält djävlarna( TRAFIKSTYRELSEN två gånger för förskingring men åklagaren har lagt ner, brott kan ej styrkas.
        Dom hade fört över 800 kronor till Trängselenheten men när jag blev debiterad 11 kronor i trängselskatt så fanns tydligen Inga pengar…
        Så nu vill dom ha 1111 kronor.
        Snacka om ränta.
        Det är ett tag sedan som dom tog en moderat riksdagsman på järnvägsspåret till Oslo, norrbaggarna hade tagit hans bil, konfiskerat den , för att han lånat ut sin bil till sonen som använt den i Norge.
        Det här landet är ett djävla dårhus!
        Konstigt att Anna gick fri och grattis Anna.

        • Anna skriver:

          Jag gick inte fri. Men fick skadestånd från patientskadenämnden. För att skadan kunde undvikits. Min läkare var vittnet till hur mycket jag kämpade och det var just glappet mellan hans intygande och nästa hjälpinstans , i mitt fall bostadsförmedlingen- som visade på hur skadan uppstod… 10 års misskrediterande SKA kosta mycket.

          • Björngunnar skriver:

            Aha, jag förstår.
            Jag trodde att rättsväsendet fungerade och det hade ju varit märkligt.
            Vad mig anbelangar så tycker jag att hela skiten är så korrupt att det kan läggas ner och ersättas av personer med livserfarenhet, alltså över 60 och med garanterat ickemedlemskap i det judiska frimureriet.

  5. Sofia skriver:

    Tacksam för att ha förståndet kvar.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

