Var gömmer sig svenskarna?

Bästa!

Jag hoppas att detta inte ses som en favorit i repris i och med att jag ånyo refererar till mina Eriksgator under den snart färdigkonsumerade sommaren. Det var den 11 juli som jag skrev en bloggpost med titeln ”Rapport från min Eriksgata (Vart tog Sverige vägen?)” .

I bästa raljanta stil reflekterade jag över hur ”befolkningen” allt som oftast ser ut i svenska landsortssamhällen, från söder till norr:

Det tredje intrycket hänger ihop med iakttagelse n:o 1, i och med att där det finns vandrande tält också finns makar och fäder till dessa främlingar som svenska staten bjudit in att leva på skattebetalarnas bekostnad. Jag blev vittne till hur denna kategori män vandrade omkring på gator och vägar i stort sett i de flesta samhällen jag passerade genom, och att dessa främlingar inte så sällan var i numerärt överläge på allmän plats. Svenskar såg jag förvisso också (utom i ett av samhällena), men ifall dessa var utomhus så höll de sig uppe på sina verandor och uteplatser.

Jag är fullt medveten om att de som gillar denna utveckling, eller åtminstone förhåller sig passiv till detta förhållande, avfärdar min iakttagelse som rasistisk och främlingsfientlig. ”Man kan aldrig döma en människa efter hudfärg”, brukar det heta. Och det är sant, hudfärg är bara en visuell markör. Den säger ingenting absolut om den enskilda individens egenskaper.

Men om man ser 50-talet afrikaner eller annat folk från mellersta östern sitta eller vandra längs ortens enda huvudgata i en bygd med 300 mantalsskrivna svenskar, och bara skymtar ett fåtal av dessa sittandes uppe på sina altaner eller hukandes bakom vardags- och köksfönstren, då har karaktären i bygden förändrats.

Den liberale och godhjärtade motdebattören kan härvid invända och säga att det är ju svenskarnas fel att de avskärmar sig och gömmer sig: ” – Svenskarna får skylla sig själva om de inte vill vara med om mötet med nya berikande kulturer – vår tids valloner! – och knyta vänskapsband med de människor som flytt från krig och förföljelse. Dumma korkade rasister!”. Ja, ni kan nog melodin redan.

Jag säger inte att det är omöjligt att bli vän med en flykting. Under 1980-talet hade jag goda förbindelser med en neger från Botswana som fått lämna landet p.g.a. någonting han sagt. På ett år hade han och hans hustru lärt sig att tala tillräckligt mycket svenska för att klara vardagen utan assistenter och tolkar. Tråkigt nog var jag på den tiden alltför ung för att komma med intelligentare frågor än ifall det var varmt  Botswana och om det fanns lejon där, typ.

Däremot kan jag säga en hel del om helhetsbilden av den svenska migrationspolitiken utifrån Eriksgatans intryck. Migrationspolitikens beståndsdelar och konsekvenser utgörs just av dessa horder av främlingar som tar den plats som svenskar lämnar ifrån sig.

Att svenskarna flyttar på sig i det offentliga beror inte på – som kanske politikerna tror – att vi är självutplånande och önskar bli ersatta av andra människor. Nej, i själva verket beror fenomenet på att vi trivs i våra bekvämlighetszoner. Vi trivs med att vara på platser där vi är vana vid ”våra” traditioner och sedvänjor. Som i något fall sitta och dricka öl och äta pizza medan restaurangens TV visar sportkanalen som bryter sändningen var 3:e minut för att visa en tjusig tjej i bikini som tuggar tuggummi och blir kysst av en hunk (detta är alltså reklamavbrottet för tuggummit, måntro).  Alla byns män och kvinnor sitter inte där, men möjligheten finns, och man vet vad man kommer prata om medan man umgås bland likasinnade (min bild av landsbygdsmänniskor är väldigt stereotyp, men jag skall inte sprida dessa fördomar här).

Plötsligt förvandlas byn. 50 mörkhyade personer sitter eller spatserar gatan fram och tillbaka, ömsom blängande och ömsom kacklande. Dessa främlingar är bara här tillfälligt, i väntan på egen bostad någon annanstans. Men de är 50. Eller 100. Kanske till och med 250 eller ännu fler. De tar plats, men knyter inga band.

De mantalsskrivna medborgarna har ingen rätt att säga till migranten att denne inte får gå och stå på allmän plats. Och migranten har troligtvis ingenting bättre för sig än att gå omkring och röka tillsammans med sina landsmän, medan den mantalsskrivna medborgaren har sitt hem och hushåll eller arbete att sköta. Den mantalsskrivna medborgaren har en egen plats att vara på när den allmänna ytan är upptagen. Allt detta sker utan att någon ger kommando. Svensken är konfliktundvikande, och drar sig därför frivilligt bort från den zon som inte längre känns bekväm.

Jag fick en länk på Facebook från en kvinna som uppenbarligen bor i ett samhälle som är drabbat på det vis som jag skildrar här. Hon skriver:

Vi som är missnöjda med den muslimska invasionen och tycker att det verkar som om den tagit över vår stad helt och hållet, har börjat promenera tillsammans. Det är ingen organisation eller förening bakom, inte heller är det tal om någon demonstration och inga plakat förekommer. Vi har samlats och gått en tyst promenad genom sta´n för att visa att vi finns också. Hoppas flera städer följer efter. Alla väntar på att någon skall göra något. Vi, som går tillsammans, är missnöjda kristinehamnare.

Jag tvivlar inte en sekund på att en godhjärtad och antirasistisk liberal (liberal kan vara vem som helst inom det etablerade politiska spektrumet från vänster till höger numera) skulle kalla detta för ”rasism” och ”en inhuman provokation”. Liberalen skulle nog också referera till etniska svenskars beteendemönster och säga att så här uppträder inte svenskar (sagt utan att reflektera över en tidigare ståndpunkt om att svenskar egentligen inte finns, utan att alla är svenskar).

Jag skall erkänna att jag också ser detta som en konfrontation. Detta är en protest mot klungorna av rökande blängande män av främmande ursprung som satt sig på de platser som tillhört invånarnas gemenskap.

Detta är tveklöst en signal till migranterna om att man inte alls hälsar dem välkomna med öppna armar.

Liberalen kommer kalla reaktionen för fientlig, men för den svensk som ger sig ut på denna tysta manifestation så handlar det om att slå vakt om ett rum som man inte vill få förändrat och förstört. Man vill inte se att främlingarna etablerar sig på platsen med sina vanor. Man vill inte bli fördömd som kvinna när man går omkring med fisbleka lår som blottas under jeansshortsen. Man vill inte bli fördömd för att man sköljer ner calzonen med en stöl. Man vill kunna köpa färdiggrillade revbensspjäll på ICA, och ha picknick på bruksbacken utan att bli uppvaktad av en klunga individer som låter och beter sig som om de rymt från ett mentalsjukhus. Man vill helt enkelt kunna leva som man gjort tidigare, och man vill att eventuella förändringar skall vara framsteg – inte tillbakagång och försämringar.

Jag tänker inte be dessa aktivister att upphöra med sina stillsamma yttringar. Men man måste vara medveten om att det finns vissa problem med detta (om vi bortser från att det är ett problem om ingen agerar alls över huvud taget).

Det första är att detta återtagande av det offentliga rummet riktar sig mot enskilda flyktingar som i värsta fall kommer tycka att svenskar är ovänliga. Är det fråga om en by med flyktingförläggning kommer byinvånarna få fortsätta sina aktiviteter så länge som förläggningen bedriver sin verksamhet för att uppnå ett bestående resultat.

Det andra är att myndigheterna perverst nog kommer se den ökade närvaron av etniska svenskar i det offentliga rummet som en framgång i vad de kallar för integration. Myndigheterna kommer tolka de etniska svenskarnas närvaro som att invånarna accepterat främlingarna. Jag vet, detta är en besynnerlig tolkning, men vad kommer en förbipasserande tro när de ser en 50/50-mix mellan araber/afrikaner och blåögda svenskar? Är den förbipasserande en liberal så kommer denne att triumfera över synen, ty liberalen kommer aldrig se den knutna näven i byxfickan hos människorna.

Men jag skall inte vara fullständigt dystopisk här. Det absolut värsta som kan hända – åtminstone sett ur vissa människors perspektiv – är att svenskar och migranter blir vänner, lär dem att respektera svenskars rätt att avnjuta en stöl till revbensspjällen. Inte för att jag kommer satsa mina besparingar på att slå vad om denna möjlighet. I en kommande bloggpost skall jag försöka formulera en teori om varför så inte kommer bli fallet.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Stadsliv. Bokmärk permalänken.

99 kommentarer till Var gömmer sig svenskarna?

  1. Björngunnar skriver:

    Det finns hopp!
    Likt Stålmannen och Fantomen kommer rymdvarelser som bor under New York att komma upp ur underjorden och ställa allt tillrätta samt oskadliggöra dem som ställt till med kaoset.
    http://prepareforchange.net/resistance-movement/

    • Peter Harold skriver:

      Hum, det där ser lite för suspekt ut. Då tror jag mer på teorin att illuminati i själva verket bekämpar globalism och totalitarism och bara väntar på att slå till mot Rotschilt, Rockefeller och det där gänget.

      • Björngunnar skriver:

        Vi kan även hoppas på St Görans ättlingar.
        Politikerna motsvarar kungen som när det kom till hans egen dotter äntligen insåg det hemska som hotade hela samhället.
        Politikerna borde förstå att draken aldrig blir nöjd.
        Förresten om de inte tar sitt förnuft till fånga så får dom väl gå samma väg som draken.

        http://www.legimus.se/204885/sankt-goran

      • Björngunnar skriver:

        Där tror jag tvärtom och så tycker jag att man skall vara väldigt kritisk till rykten .
        Rothshields är bara några få personer och har fått klä skott för allt dåligt som händer.
        Så kan det ju omöjligt vara.
        För att åstadkomma detta resulterat om vi ser överallt krävs massor av individer som arbetar för samma sak.
        Historia är också intressant och jag känner på mig att om vi bara visste hur det egentligen ligger till så skulle vi överväldigade inför sanningen.
        Människan har en förmåga att skapa gruppöverenskommelser som de sedan kallar för sanning.
        Hela sveriges riksdag är en enda gruppöverenskommelse, det kallas demokrati och är en olämplig styrelseform.
        Jag har ingen färdig lösning men innan man kan diskutera lösningar måste man definiera problemet.
        En annan sak som jag tror vi går fel på är tidsperspektiv och vad en människa är för något, saker om vi blivit lärda för att förhindras att hitta en lösning.
        Rättsväsende te.x är nyspråk för maktutövande och kriminalisering.
        Eller ta sjukvården, vilket syfte har den?
        Få oss intresserade av våra kroppar och att vi kommer i beroendeställning?
        Livsmedelsverket ett inrättning för att ge oss olämplig föda…

  2. Sofia skriver:

    Varför 17 gubbar! (som min moster brukade utropa när hon blev upprörd) skulle vi bry oss om vad pissliberaler och parasiterande utlänningar tycker när de ger blanka 17 i vad svenska folket vill?

  3. Peter Harold skriver:

    Ett system som skapats av politiker som plötsligt blir rädda för sin egen skapelse? Njae, det rä troligare att politikerna varit nyttiga idioter.

  4. Läsare skriver:

    Efter att min granne, blatte ställt sin @#£¥ soppåse utanför min dörr med minst två liter vatten/okänd vätska utanför min dörr är det totalbojkott av alla blattar.

    Frågar dom om vägen kommer jag att peka åt andra hållet. Hejar någon själ tittar jag bara bort, eller på dom som om dom är dumma i huvudet. Dom skall veta att de inte är välkomna.

    Det fanns enligt Fria Tider 60.000 somalier i Sverige 2013. Vilket säkert skall stämma. De blir inte färre den saken är klar.

    Visa mig en enda etnisk svensk som umgås med bara en enda somalier regelbundet, som du gör med kompisar. Hur många svenskar har en arab som kompis? Dom är lätträknade. På de flesta ställen i Sverige kan du knappt gå utanför dörren utan att se en jävla massa araber, negrer och zigenare överallt. Och vi har bara sett början på invasionen.

    Folk slutar gå ut i det offentliga rummet.

    Alla blattar kan dra åt helvete hem till deras egna skithål till länder. Otacksamma jävlar!

    Se video om blattar i Grekland.

    http://avpixlat.info/2016/08/16/pa-flykt-eller-pa-flytt-del-3-tryggheten-som-forsvann/

    http://avpixlat.info/2016/08/16/miljardaren-george-soros-massinvandringen-ar-det-nya-normala/

  5. Sofia skriver:

    Även på landets sjukhus kan man fråga sig ”var finns svenskarna”?

    http://pbs.twimg.com/media/CpUjyIcXYAAgmD_.jpg:large

  6. Anna skriver:

    Jag har börjat plugga på distans. Har gett mig faan på att jag ska få ett fast heltidsjobb så småningom. Åtminstone innan jag går i pension.Jag valde distanskurser så jag kan jobba vid sidan om, som vanligt. Jag fick börja med ämnet ”specialpedagogik” och hade verkligen velat undvika gruppforum med ”andra svenskar” apropå ditt bloggämne för dagen, Peter.

    Gissa hur det gick? Jag har gjort klart examina. Men att inte ta med egna erfarenheter var ju så klart inte möjligt. Att läsa igenom FN:s standardregler som även sverige skrivit under (OBS regler och inte lag, såklart) och applicera dessa på verkligheten, var ingen nådig uppgift- eftersom uppgiften gjordes i avsikt att få goda betyg och inte att bara få ”godkänt”. Det är ett allt för känslosamt ämne för att helt kallt läsa om och återge så som det ser ut i faktaböckerna.

    Jaja. Lyxproblem!?

    Jag brukar tänka på det där med att invänta rätt tillfälle, eller rättare sagt: Själva Inväntandet att kaoset ska avta- tär på krafterna. Man brukar felaktigt hävda att de jobbiga människorna är som djur. Jag tänker att katternas slagsmål som kan höras efter att alla människor slutat att låta och störa djuren, är som vi svenskar som grottar in oss när oljudet stör oss.

    Katternas slagsmål är normalbeteenden. De inväntar rätt tidpunkt när de störande elementen avtagit. Jag är övertygad om att vi svenskar gör detsamma. Vi gör det här och nu.

  7. Risto Matinen skriver:

    En intressant betraktelse PH!

    Dock har jag synpunkter på: ””Man kan aldrig döma en människa efter hudfärg”, brukar det heta. Och det är sant, hudfärg är bara en visuell markör. Den säger ingenting absolut om den enskilda individens egenskaper.

    Kanske inte döma, men visst kan man göra bedömningar av individer från gruppnivå. Utgår från de som invaderat detta land. Risken att svartingen är parasit och kriminell >99 %, enär de lever på vår bekostnad och har tagit sig in i landet illegalt, samt utan pass och visum. Risken att negern är eller blir våldsam är mycket större än för svenskar och andra vita. Två negrer stående/hoppande vid en brinnande bil är risken mycket hög att just de är förövarna.

    Vidare är negerns egenskaper på gruppnivå så dåliga och en oacceptabelt stor andel av dem är sådana. Det är tillräckligt för att inte släppa in en enda.

    ”Raskravaller” är en omskrivning av negerupplopp. När vita och gula hjälps åt efter t.ex. efter en naturkatastrof att sanera och mildra skadorna, passar däremot många negrer på att utnyttja kaoset för att plundra och att begå andra brott.

    Istället för ”migrationspolitik” föredrar jag ordet invasionspolitik och/eller folkmordspolitik, för det är precis vad det är.

    …återtagande av det offentliga rummet riktar sig mot enskilda flyktingar som i värsta fall kommer tycka att svenskar är ovänliga.

    Nu finns det ju knappt några flyktingar i landet, utan nästan bara invällare, män i vapenför ålder utan ett enda skäl att ens få söka asyl. Antisvenska statens legosoldater och förbrytare. Bortsett från det, så ska vi vara mer än ovänliga. Det finns inte en enda godtagbar orsak till att vara vänlig mot patrasket!

    Normalt betraktar jag invällarna som irriterande flugor. Går rakt fram utan att vika undan. De som är korkade nog att gå in i mig är negresser. När jag har hunden med mig, viker även dessa undan, och inte sällan med flera meter.

    Initiativet av missnöjda kristinehamnare är lovande. Kom dock ihåg att det bör åtminstone framskymta ett visst hot om våld, eftersom det är det enda invällarna respekterar förutom våld.

    Inga av asylparasitsökarna borde ens få gå lösa, utan interneras i avvaktan på utvisning. De som man inte lyckats stoppa redan vid gränsen och direktavvisas. Fånga in dem och förvara dem i tank- och bananfartyg. När det är fullt: Avgång MÖ och Afrika…

    • Björngunnar skriver:

      Jomenvisst!
      Det du skriver Risto är ju sant, men…
      Negern är inte fienden utan det är de som tagit hit honom för att förstora landet är det.
      Skillnaden på dig och en riktig nazist är att nazisten identifierat problemet.
      Ta nu inte illa upp för kritiken för negern o araben skall inte vara här, så enkelt är det och det hade inte funnits några om inte (((Reinfeldt))) importerat dem.

      • Risto Matinen skriver:

        Jo, negern, araben och de andra löskefolken är givetvis våra fiender, liksom de skyldiga landsförrädarna. Jämför t.ex. en anfallande armé. Ingen säger emot att de är fiender. Det är inte bara det anfallande landets politiker och officerare som är skyldiga.

        Eller ta liknelsen med råttor i skafferiet: Råttorna är problemet/fienden och måste åtgärdas genom att döda dem eller släppa ut dem. Förvisso måste man även åtgärda hur de tog sig in, annars kommer de tillbaka…

        • Björngunnar skriver:

          Om nu råttorna är problemet vad skall man säga om dom som hjärntvättat en del av oss till att mata råttorna?
          Där jag bor har försvunnit en del saker på sista tiden, utanför varenda affär i trakten sitter en zigenare o tigger.
          Dom har byggt ett tältläger i skogen , skåpbilar hämtar dem när affärerna stänger och på natten stöldräder.
          Den närmaste handlaren är med i Svenskt näringsliv, en kapad organisation, han har skrivit på deras upprop att motarbeta de mörka krafter som inte vill ha massinvandring.
          Sist jag gick in i affären såg jag en ung tjej som gav en hundring till zigenaren.
          Vilka är råttorna
          Handlarn, tjejen som gav hundringen , jag som inte sparkade på ziggen eller folket som styr Eu?

          • Anna skriver:

            Det är den gode handlar´n och tjejen som är råttorna. Eftersom råttorna de matar hade dött ut utan deras matande, eller åtminstone dragit vidare någon annanstans.

            Jag vet inte hur jag ska klara den här kursen jag går just nu. Kolla vad jag är tvungen att kommentera eller åtminstone acceptera:

            http://kollakallan.blogg.skolverket.se/2014/09/15/nyhetsspridning-eller-ryktesspridning-det-ar-fragan/

            Jag vill gärna gå segrande ur kursen med bibehållen självkänsla. Har väldigt svårt prestera något alls utan den i behåll. Men vad kan jag egentligen använda som ”tillförlitlig källa” när jag såsom avvikande inte kan rapa upp de vedertagna normerna?

            Det är det som är så fasligt jobbigt med att gå mot strömmen i dag. ”Tillförlitliga källor”- vad ÄR de? Och kollar man vilka som är erkända källor består de ju av myndigheter och andra av staten godkända källor.

            Herregud. Det var jobbigare än jag trodde att gå i skolan igen. Det som är så självklart för mig, det som jag VET är så rätt inne i märgen- det måste jag på något vis hänvisa till källa, och detta i ett ämne som är så in i bomben känslorelaterat att utan känslan av rätt och fel, går man vilse.

            Hur jag än har vänt och vridit på allt sedan jag växte upp, har allt utmynnat i att mina definitioner påmint allt för mycket i det som kallas för nazism. Det är och förblir det enda som känns rätt och självklart för mig. Jag måste nog hitta någon som kan skriva åt mig om jag ska klara den här distanskursen… Tänker på den där tjejen som sjunger ”vill ju bara va mig själv”… Ja, det är lätt för henne att säga. Var dig själv du- du som kan!

            • )))Björngunnar((( skriver:

              Du har ett problem Anna.
              Ett problem är hur man vänder sig så har man ändan bak.
              Skulle du skriva att man bör undvika tidningar som ägs av den utvalda stammen så har du nog satt din sista potatis.
              Du kan läsa och lyssna här om vad som hände Josefin.
              Skrivandet kan du anförtro Skrivaren ))
              https://www.nordfront.se/pressmeddelande-lansstyrelsen-far-kvinnlig-vaktare-sparkad-pa-grund-av-politiskt-engagemang.smr

              • Anna skriver:

                vad har hänt med ditt Nick? Alla utåtvända )))? Jag har redan skrivit i gruppdiskussionerna i kursen att vill man veta vad som händer i verkligheten bör man inte använda rapport som enda nyhetskroken. Uppgiften var att ta FN:s standardregler och inkomma med aktuella exempel på hur dessa regler efterlevs av de nationer som skrivit under reglerna…

                Läraren var ok som skrev att det inte var hennes uppgift att döma elevernas åsikter, utan att betygsätta kunskapen i ämnet och att hon tyckte att ”fackelbärare” alltid var bra och uppskattade. Men att man inte skulle gå utanför ämnet, typ.

                Ja, så första ämnet är avklarat. Men jag tror dessvärre att inte alla lärare kan vara så rena som hon. Finns flertalet som stått allt för länge under floskelduschen…

                • )))Björngunnar((( skriver:

                  Varning varning…
                  Dom säger att du kan skriva hur du vill men det är ett urvalsprocessen.
                  Som i Frimurarna när dom säger spotta på korset, den som då vägrar säger dom att, gratulerar du har gjort rätt val och han får en klapp på axeln.
                  Något avancemang inom rörelsen blir det dock inte tal om.
                  Hur tror du riksdagsmännen välja ut?
                  (((Reinfeldt))) betyder, Reinfeldt är jude.

                  • Anna skriver:

                    Aha- så )))Björngunnar((( betyder att du är jude, jämfört med ditt gamla Björngunnar ?

                    Vet inte. Har någon strött något i mitt kranvatten? Ge faan i det, i så fall. Tackar på förhand.

      • Anna skriver:

        Ja, precis så är det. Man ska inte skälla på hunden för att den beter sig som en hund!

  8. Sofia skriver:

    Ej heller jama på katten!

  9. Anna skriver:

    Fyndigt Björngunnar! )))Fyndigt((( !

  10. )))Björngunnar((( skriver:

    Det finns inte bara riddare och motståndsman, det finns häxor också, Strindberg skriver om dem och det är tänkvärt.
    http://www.motpol.nu/
    Sedan ser jag att det blir fel i min text ibland, det är för det mesta så att texten ändras till något jag aldrig skrev , min farfar så att man skall hålla ändringsdjävulen i schack men det är nog inte samma djävul nu som då.

  11. Risto Matinen skriver:

    Läste i en reklamblaska om en afganbabbe. Artikeln skulle illustrera hur ”fint” integration kan gå till av en invällarparasit. Givetvis var den skriven av ett kjoltyg…

    Gör ett kort referat, men bytt till rätt ordval. Det är hans egen berättelse via en kvinnlig hornalist:

    Babben och hans systrar togs till Iran av en släkting när han var 2 år, efter att fadern skjutits. Modern blev av någon ej angiven anledning kvar i rövhålslandet. Redan som 8-9 åring jobbade han som bilmekaniker i Iran (sic!) Systrarna giftes bort, och han gick till Turkiet för att smugglas till Grekland och vidare till asylparasitparadiset Sverige.

    Väl i Turkiet jobbade han på fabrik för att få ihop pengar till parasitsmugglare. Fyra misslyckade smugglingsförsök över havet ledde till lika många tvåveckors fängelsevistelser i Turkiet. Tyvärr inte på livstid…

    Femte gången gick det tyvärr. Vintern/våren 2014 var asylparaisten här. Redan i början av september samma år fick invällaren uppehållstillstånd som kriminell parasit.

    Vi antar att denna berättelse är sann och att han berättade den för Invasionsverket. Då borde han utvisats direkt till åtminstone Grekland, men icke.

    Det finns en bild också. Han påstås vara 21, men enligt mig ser han ut som 40 med ett stort tjockt svart skägg. Så hårig i ansiktet blev jag inte ens vid 60…

    Inte ett ifrågasättande ord från batikhäxan vad invällaren har här att göra och varför vi skulle vilja föda honom. Det enda positiva jag har att säga om hennes insats är att publicera en berättelse som klart visar att han inget har här att göra, samt att hon faktiskt skriver att han utnyttjade människosmugglare att ta sig till Grekland.

    • Björngunnar skriver:

      https://anthropocene.live/2016/08/18/sveket-mot-de-cancersjuka/#comments
      Nu blir det lingonplockning för mig också.
      Du har inspirerat mig Risto.
      En video om läkemedelsindustrin, judeägd.

      • Risto Matinen skriver:

        Kör blåbär först! Gick en runda med vovven jag annars inte tar, annat än för bär- och svampplockning. Attans vad blåbär där är! Kan plocka flera liter på ett par kvadratmeter och bären är stora, nästan som spelkulor.

        Man tror inte att det finns, när närmaste hus är 50-100 m bort. Tre minuter till fots härifrån. Men så kan det vara…

        • Björngunnar skriver:

          Ok, jag tar blåbär först.
          Letade efter något annat i källaren idag och hittade istället en bärplockare, skall prova på blåbär.
          Någon blåbärsrensare har jag inte men en gubbe så att om man lägger dem i vatten så flyter blåbären/ sjunker?
          Jag har inte plockat blåbär annat än några enstaka sen jag var liten och nu har jag massor av blåbär på egen mark.
          Varje år kommer 4 gummor och plockar här o åker hem med fulla hinkar.
          Själv köper jag ibland frysta blåbär i affär det är ju egentligen sanslöst.
          Nästa projekt på självförsörjningslistan blir att mjölka själv istället för att köpa sämre mjölk i affär, jag har 5 kalvar ,snart 6.
          Homogeniserats och med lägre fetthalt än naturlig mjölk och så sätter man till a-vitamin som ingår i fettet man tagit bort.

          • Risto Matinen skriver:

            Har inte testat men jag gissar att blåbären flyter och jag brukar sällan gissa fel. Otroligt sällan vill jag påstå…

            Va, har du kor och inte egen mjölk? Är du på riktigt eller låtsas du?

            Jag har/hade bekanta som verkar mer hemma på jordbruk än du verkar vara.

            Är du på riktigt? Kan du något väsentligt om AH och Tysklands förstörelse under WW2?

            Du verkar vara trevlig, men samtidigt försöker få mig etiketterad som nationalsocialist (nazist) i din vokabulär, men jag skulle inte veta om det tycks du mena.

            Förtydligande: Jag är antisocialist! GÄLLER ALLA SORTER!

            • Risto Matinen skriver:

              Annat flyter också. Särskilt ivasionsskräp och icke-bär. Det är grunden, densitetsskillnaden i dammsugarapparaten jag har.

              Så om jag förled någon prosvensk allt´skit sorteras bort, hoppas jag det kompenseras med att resten ska bort!

              • Björngunnar skriver:

                Invällarna har tagits hit för att förstöra Sverige.
                Dom har tagits hit av samma folkslag som äger media och banker.
                Det är som Läsaren skriver ,vi vita skall dödas, eller rasblandas med negrer o araber.
                Skriver man ut detta kan man få Expo på sig för att man är antisemitisk, själva är dom mycket mer antisemiter än vad jag är.
                Palestinierna är semiter och se hur dom behandlas.
                Jag tycker att alla raser är intressanta och har existensberättigande men inte alla raser passar i Sverige.
                Dom som inte passar oss skall naturligtvis ut, vänligt men bestämt.

            • Björngunnar skriver:

              Kornas mjölk dricker kalvarna, vad är konstigt med det?
              Jag är inte och kommer aldrig att bli en mjölkbönde.
              Det jag har är köttdjur fast det är liv och sällskap samtidigt.
              Kommer man med en hink havrekross kan man nästan bli ikullknuffad och mjölkade frivilligt lär dom inte ställa upp på, men en fångrind med havrekross och sen kan dom mjölkas.
              Jag är egentligen inte bonde om man med det menar att jag ärvt yrket.
              Men jag tröttnade på att ha folk anställda där arbetare skall ställas mot arbetsgivare.
              Det kan vara upphovet till de nazistiska tongångarna.
              När det gäller A. H då får du begripa att ingen har det ljugits mer om än han och av vilka som ljugit mest…
              Finns en hel del likheter med kristendomen faktiskt.
              Kristendomen är inte populär hos de utvalda eller i deras Mekka , Hollywood.

              • Risto Matinen skriver:

                OK, Tack för din förklaring! Jag har en positiv inställning till bönder. Jag beundrar de som fortfarande står ut, efter fler årtionden av misshandel och utrotningsförsök, vilket är nära att lyckas. Toksossarna ligger bakom förstås, liksom det mesta skit.

                Har även haft professionella kontakter med bönder. Sällan problem, man är bara ödmjuk och berättar att det intrång vi/jag gjorde på deras mark ska skademinimeras och vi ger mer än full ersättning. Funkar 9 ggr av 10.

                Istället för ordet bondtjuv, föredrar jag agronomkleptoman!

            • Anna skriver:

              En nyfiken fråga (som säkert står att googla också, ja jag vet…) Det här med mjölk? När kon fått kalva första gången så blir ju juvren fulla med mjölk. Men om vi säger att ingen diar från henne då, sinar mjölken i juvren? Är det bara för ATT den fortsätter mjölkas som det fortsätter komma mjölk? Är korna som vi kvinnor, att mjölken till slut sinar sådär lagom ett till ett och ett halvt år efter födseln? Eller kan en ko mjölkas/ ge mjölk i flera år efter att ha fått en enda kalv?

              • Björngunnar skriver:

                En kograviditet tar 9 månader.
                6 månader efter kalvningen börjar mjölken sina.
                Kor kan/ brukar få en kalv om året om dom varit i gott sällskap.
                Den första mjölken kallas råmjölk och är ren dynamit.

                • Anna skriver:

                  Usch. Så med andra ord låter man kon kalva och sen skiljer man kon från sin kalv och filéar den? Nä. Jag vill inte veta förresten..

                  • Björngunnar skriver:

                    Nej! Ingen filear kalvar.
                    Men många ställer kalven i en liten box där den knappt kan röra sig.
                    Där får den sedan konstgjord mjölk pulver o vatten.
                    Andra får gå lösa och dricka av kon som står fastkedjad.
                    Hos mig är det fullständig harmoni och ingen som blandar sig i, utom en gång när en kalv föddes på vintern i -23 grader.
                    Den skulle ha dött så jag tog in den i köket .

                    • Björngunnar skriver:

                      Alltså för att undvika missförstånd, jag tog in den i köket för att den inte skulle frysa ihjäl, jag file’ade inte kalven.
                      Nu har kalven som heter Kalven fått två kalvar varav den första som heter Renen har fått en egen kalv.

      • Läsare skriver:

        Flyttar upp svaret:

        Va, har du kor och inte egen mjölk? Är du på riktigt eller låtsas du?
        ______________

        Typiskt stadsbor, egna kor och egen mjölk har ett bonderomantiskt sken, men sen är det där med att mjölka morgon och kväll. Även den enklaste mjölkmaskines skall rengöras.

        De flesta har inte en susning om logistiken bakom mjölkproduktion. Har mjölkbönder i släkten. En hade över hundra mjölkkor på 80-talet. Lösdrift så klart.

        Om jag så bara hade en mjölkko skulle jag bygga en mjölkgrop.

        Egen mjölk- romantikerna kan börja med att skaffa några getter, sedan har de egen mjölk, men kan skaffa sig erfarenhet att vara mjölkbonde till en lägre insatts. Behövs inte ens en mjölkningsmaskin, bara att använda den inbyggda. Ett par tre getter, en enkel mjölkbrygga och handmjölka är en billig start. Tar inte lång tid att ta ur Egen mjölk-romantikerna de rosa drömmarna.

        Självreproducerande köttproduktion på lösdrift och köpa mjölk i affären, är modellen.

        • Risto Matinen skriver:

          Tja, jag är knappast typisk stadsbo. Bekänner dock att jag inte har full koll på bönders situation. Vet dock mer om bönder än de flesta. Bott ett par somrar i ett hus hyrt av en bonde som körde både odling, vall och köttdjur.

          Som bonde måste du nästan kunna allt som hör till för att överleva. Men antisvenska staten verkar för att utrota svenska bönder!

          • Björngunnar skriver:

            Demokraterna arbetar på att ta bort svenskt jordbruk.
            Vi behöver inget säger dom.
            Vi behöver Inga beredskapslager och vi behöver inget försvar.
            Vad vi däremot inte kan vara utan är invandrare som kommer att berika oss och göra oss så lyckliga!
            Leve demokratin o friheten, död åt nazisterna…

        • Björngunnar skriver:

          Enda anledningen att mjölka mina kor vore för att få en bättre mjölk kvalité.
          Mjölken är bra som den är från början innan homogenisering och borttaget fett.
          Vi har blivit lurade av politikerna att fettsnål kost är bra.
          Läs vad Lars Bern skriver i ämnet.
          Den svenska sjukvården är ingenting annat än judens förlängda arm, han äger läkemedelsindustrin och styr svenska staten.
          Gunnar Sträng så att det som är bra för juden är bra för Sverige, jag tror tvärtom, det behövs en rejäl utrensning.
          Hur kan folk vara så förbannat korkade att de köper godis till sina barn som senare i livet ger dem sockersjuka och fettma?

  12. Sofia skriver:

    Har ni sett vilka |qzxpff| inlägg karlarna gör i bloggen WTF/Toklandet?

    Man tar sig för pannan!

  13. Sofia skriver:

    På tal om PANNAN –
    det går att stapla ved konstnärligt!

    • Anna skriver:

      Skitbra länk! Nya tider är tyngsta motvikten i gungbrädet! Åtminstone om du sitter i förnuftsgungan.

      • Björngunnar skriver:

        http://whitetv.se/sv/dn/1647.html
        Här kan man också läsa en del otillåten sanning, bl,a om sveriges ”rättsväsende”!

        • Anna skriver:

          Jag ska lägga upp mitt skit sen också. Som visar upp rättsväsendets orättgörande. Det är så intressant att jämföra domar. Den tungt kriminelle som har hoppat av Hells Angels frias från vilka brottsåtal som helst. I jämförelse med mig som skrivit olämpliga mail till en stackars makthavare. Nu ska jag inte tjata igen, men när den här fajten äntligen är över lovar jag att inkomma med uppgifter. Vi är inte färdiga med rättsväsendet än…

          • Peter Harold skriver:

            Jag ser fram mot detta, Anna!

          • Björngunnar skriver:

            Jag är inte heller klar med rättsväsendet och vill jag dess död, men, icke desto mindre så blir mitt råd, glöm hela skiten!
            Det tar på krafterna och det var väl meningen med kriminella systemet som förstör livsglädje och skapar kriminella personer på Löpande band.
            Man kan säga att det smittar att ha att göra med kriminella människor.
            Istället blir mitt råd att se till att lyckas i ditt liv, det är motsatsen till vad dom vill se.
            Eftersom systemet är ren önska finns det ingå möjligheter att vinna över dom.

            • Björngunnar skriver:

              Inlägget var ställt till Anna och onska inte önska som texträttaren tyckte.

              • Anna skriver:

                Eller ondska, kanske ? 😷… Jo jag vet. Det tar på krafterna. Nu har jag äntligen fått krafter tillbaks så jag håller stånd utan så mycket svett… Jag har lidit av skyhöga kortisolnivåer ( binjurarna) under skitlång tid. Nu när jag börjat behandla det och känner mig 20 år yngre!

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

