Oupps, en hel dag utan nyhetsflöde. Skönt!

Bästa läsare!

Det är dags att krypa till kojs efter en ganska trevlig helg med diverse aktiviteter som skingrat mina politiska grubblerier.

Ja, möjligtvis med två undantag, vilka båda inträffade under samma bilresa. Först gjorde jag P1-testet för att se hur många minuter det dröjer innan en sosse börjar prata, alternativt innan man i radioprogrammet börjar tala om en sosse. I P1-testet ingår en joker-faktor. Och det är att jag slår på radion och får höra en moderat eller kanske en sverigedemokrat bli intervjuad, och tala till punkt. Hittills under de år som jag gjort P1-testet har detta aldrig hänt. Resultatet från gårdagens P1-test resulterade i en väntetid på 4 minuter och 20 sekunder innan man pratade om en sosse. Vad man pratade om vet jag inte, för det var sådant kacklande på programledaren och studiogästerna att… ja, vill man känna hur det känns att leva med nedsatt hörsel och hörselförvrängningar så skall man försöka lyssna på det där programmet.

(Uppdaterat: Programledaren heter Annika Lantz, och radioprogrammet kallas i all ödmjukhet för ”Lantzkampen”. Vem som vann vet jag inte, men lyssnarna är definitivt förlorare. Amputera mina armar och sätt mig på en öde ö med henne, så lovar jag att jag tänker simma därifrån)

Det andra tillfället som mina politiska grubblerier togs i anspråk var när jag skulle försöka förklara den utrikespolitiska och säkerhetspolitiska utvecklingen från sent 1980-tal och fram till idag för en person som lyckades humma och nicka när det var passande under de tjugo minuter jag hade på mig. Finns ju hur mycket som helst att säga, bortsett från att bakgrundshistorien kan begynna hur långt bakåt som helst. Jag måste sammanställa en lättläst folder som jag kan dela ut. Om inte annat så spar det min röst.

Sålunda har jag inte hängt med i nyhetsflödet under de senaste dagarna. Och det har faktiskt varit ganska skönt.

Hälsar eder Peter Harold som njutit i dagarna två av frisk luft och gjort trevliga loppisfynd.

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Dumburk, Privat. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Oupps, en hel dag utan nyhetsflöde. Skönt!

  1. Sofia skriver:

    ”RingP1-Täppas” är kopplad till ”Research”-gruppen;

  2. Läsare skriver:

    Annika Lantz…. herregud, henne hade jag nästan lyckats förtränga helt. Hon var på P4 ett tag, saknad av ingen. Phöööö

    Om det är någon självplågare därute kan du söka på följande JewTube klipp: Annika Lantz om sin debutroman om feminism och jämställdhet – Nyhetsmorgon (TV4) – YouTube

    För att förstå vår tids historia behöver du börja i alla fall sent 1800-tal. Guam har har jag aldrig förstått riktigt, tills nu.

    During the Spanish–American War, the United States captured Guam on June 21, 1898. Under the Treaty of Paris, Spain ceded Guam to the United States on December 10, 1898. Guam is among the seventeenNon-Self-Governing Territories of the United Nations.[5

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Guam

    Hela USA mainland är full med Fort **name** från östkusten till Stilla Havskusten i Kalifornien, Alaska, osv.

    När du bygger ett fort är det för att konsolidera dina erövring. Amerika 1800-tal är häst och vagn. Fientliga indianstammar. Långa avstånd och svårt att sitta i Washington DC och ta dagliga praktiska beslut, alltså låter du ett befäl över ett Fort administrera det erövrade området.

    När hela US mainland är erövrat, vad gör du då? Titta på en karta eller en glob. Mellan Kalifornien och Japan är det nästan bara helt blått. Det är nästan halva jorden och för att kunna expandera vidare västerut måste du bygga nya fort. På land kan du i princip bygga ett fort var du vill, men när det är öppet vatten, då har du endast valet att ta de få öar som finns.

    Ta Guam, plus naturligtvis allt innan Guam och bygg Fort där du kan. När du har Guam då har du hela Asiatiska fastlandet inom räckhåll för din flotta.

    Jordens yta är 70 procent vatten och skall du styra världen måste du kontrollera haven, dvs sjövägarna och då måste du ha världens största flotta. England och Spanien slogs om att vara störst på 1800-talet. Spanien förlorade. I slutet av 1800-talet gav sig Amerika in i striden som England förlorade. Idag är Amerika ensam herre på täppan.

    Det judestyrda Sovjetunionen försökte ge sig in i leken, men i slutet på 1950 början av 60-talet insåg judarna som styrde Sovjet att de inte kunde ta kontroll över haven från Moskva och som logisk konsekvens gav judarna upp Sovjetunionen som deras bas för judiskt världsherravälde och satsade allt på Amerika.
    __________

    America’s potential as a global ‘hit-man’ for the N.W.O. was not lost upon these One Worlders, particularly in regard to establishing a menacing naval presence from which the emerging U.S. bully could influence the affairs of Asia.

    Thus was born the idea for the first ”Asian pivot” – the theft of the Spanish colonies of Guam and the Philippines.

    http://www.tomatobubble.com/span_am_war.html

    • Läsare skriver:

      Chapter 26. The Exodus Begins

      200 years together by Alexander Solshenitzyn

      The Age of Exodus, as Jews themselves would soon name it, began rather silently: its start can be traced to a December 1966 article in Izvestiya, where the Soviet authorities magnanimously approved “family reunification,” and under this “banner the Jews were given the right to leave the USSR”[1].

      And then, half a year later, the historic Six-Day War broke out. “Like any epic, this Exodus began with a miracle.

      And as it should be in an epic, three miracles were revealed to the Jews of Russia – to the Exodus generation”: the miracle of the foundation of Israel, “the miracle of the Purim 1953” (that is, Stalin’s death), and “the miracle of the joyous, brilliant, intoxicating victory of 1967.”[2]

      https://jewise.wordpress.com/chapter-26-the-exodus-begins-2/

      På 60-talet var de enda som kunde lämna Sovjetunionen lagligt judar. Inga etniska ryssar släpptes ut utan det var endast judar som kunde lämna Sovjetunionen.

      Judar på styrande positioner i statsapparaten bytes sakta men säkert ut med etniska ryssar efter 60-talet. Med tiden blev Sovjetunionen ett självspelande piano utan klar ledning, ett vackum fylls alltid med något.

      Idag är det vackumet tagit av Putin & Co, dvs etniska ryssar och det passar judarna alldeles utmärkt. Det de flesta inte begriper är skillnaden mellan det judestyrda Sovjet där judarna satsade allt på Sovjet som deras proxy krigsmaskin för judiskt världsherravälde, med ett Putinstyrt Ryssland som endast agerar i det etniska Rysslands intresse.

      Det är två helt olika världar. Vi matas dagligen med att Ryssland skall ta över hela världen propaganda. Visa mig ett enda uttalande där Putin har sagt att han skall ta över världen, eller för den delen, ett enda uttalande där han ens har antytt att han skall invadera det lilla sketlandet Sverige.

      Idag finns allt Hitler skrivit och sagt översatt till engelska. Visa mig en enda text eller tal av Hitler där han säger att han skall ta över hela världen. Det kan du inte och av den enkla anledningen att Hitler aldrig ens hade tänkt tanken.

      Hela Hitler-skall-ta-över-hela världen propagandan är lögn från början till slut. Och samma sak gäller med Putin-skall-ta-över-hela-världen propagandan.

      Den fråga DU skall ställa dig är: Vem är det som ljuger om Putin idag och vem var det som ljög om Hitler då?

      Svaret är enkelt: Ta reda på vilken folkgrupp som äger all ”media” i hela världen och du har det rätta svaret.

    • Peter Harold skriver:

      Ja, i stort stämmer detta. Skulle dock vilja lägga till att USA har stor nytta av sin inofficiella delstat UK.

  3. )))P((( skriver:

    Vi bara tacka Peter och alla som kommenterar här hur mycket man lär sig av Er. Denna blogg är tusen gånger med värd än vilken slaskmedia som helst.

  4. Risto Matinen skriver:

    Peters span, som P1-testet visar är huvudanledningen jag slutade lyssna och se på SR och SVT för flera år sedan. Lyssnade på SR främst i bilen, men hade ”hjälp” att sluta för att jag tappat bort koden till bilradion till min gamla bil. I den nya lyssnar jag främst på Vinyl, men efter att ha laddat ner en app till telefonen, så har jag märkt att de är tjatiga. De kör samma låtar om och om och om igen, så likheten finns med SR fast på ett annat och acceptabelt vis. SR och deras onda propagandister och subversiva element tål jag inte.

    Nä, får köra egna spellistor istället.

  5. Jag hade nästan också lyckats förtränga pladderfittan Annika Lantz. Hennes absolut enda tillgång är just foderluckan. Det bara formligen väller ut i en strid ström. Snabbt pratar hon också så det är nästan omöjligt att uppfatta vad hon säger. Vilket kanske är lika bra det eftersom är lika blåst som orkanen Gudrun.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

