Jag har missat 10-årsjubileet som bloggare med ett år. F-n också…! ;-)

Bästa läsare!

Jag ego-googlade lite och fann svaret på en fråga som jag haft i några år. När började jag blogga? Svaret fann jag på Flashback. Det stämmer att man kan hitta en massa onödiga fakta på den sajten, haha!

sb läsarnas blogg 2005

Det skall noteras att postningen på Flashback gjordes i augusti 2005 medan jag skrev Läsarnas Blogg på Passagen. Dock är bylinen på inlägget ändrat med den nya hänvisningen hit till WordPress, vilket skedde i mars 2008. Det blev alltså två och ett halvt års bloggande på Passagen. Numera är PassagenBlogg borta, och så större delen av mina postningar från den tiden. Det finns dock några bevarade som jag tänkte samla i en e-bok för att jämföra mina åsikter då mot nu. Med ett försök att vara 100% ärlig mot mig själv och den eventuella läsare som skriftehttps://peterharold.wordpress.com/wp-admin/post.php?post=14511&action=editn skulle kunna locka.

Vid den tid då jag skrev på Passagen upplevde jag att man medverkade i en gemenskap. Det fanns några personligheter som utmärkte sig där. Det var naturligtvis många kvinnor som bloggade, och man kan fråga sig hur tusan jag kunde ingå i den gemenskapen när jag från början skrev om andra saker än bak, städning, kärleksbesvär, sjuka barn, friska barn, skilsmässor, dödsfall, TV-program, och så vidare. Det jag skrev om reflekterade nyhetsflödet och mina tankar om världen och omvärlden.

Det märks att det är ett tag sedan den där gemenskapen var min vardag. I bakhuvudet finns namn/signaturer som Meleagros, Annie alias UFO:t (i Korea/Tyskland), Witch, Tiger Kaxman, Liberum-Weto, Adam West, Ninacian, Kurrylin, Heaven (i Italien), Chris (som blev kock tror jag)… ah, de finns i länklistan under kategorin ”Ödmjuka bloggare”. Egentligen vill jag säga ”ingen nämnd, ingen glömd”, men jag lägger till Nikks eftersom jag redan rabblat upp så många nicks från Passagen-tiden. Hon brukar lämna ifrån sig ett livstecken emellanåt, och det värmer mitt gamla blogghjärta.

Att gå från Passagen och hamna på WordPress var som att stiga ut ur en fylld tunnelbanevagn och ställa sig på en ödslig tunnelbaneperrong i Blåsut klockan 5 en söndagsmorgon. Ganska ödsligt. Och inte hade jag planerat att vara särskilt tillmötesgående mot läsarkretsen, och manifesterade min attityd genom namnbyte till ”Skrivarens Blogg”. Det är ett steg jag inte ångrat, för det är faktiskt glädjande att se att det finns läsare som orkar ögna genom längre texter än de som skrivs i punktform och som drivs av one-liners.

Jag kanske kan passa på att förklara varför mina texter är så pass långa och omständliga. Förutom det faktum att det surrar och kvittrar i min hjärna, och tankarna kan löpa hej vilt medan jag sitter vid tangentbordet, så vet jag att emellanåt hittar folk till denna blogg p.g.a. ordsökningar de gjort på Google. De känner förmodligen inte till denna blogg sedan tidigare, eller vet vad den handlar om. Därför vill jag gärna i förväg ha fått med så mycket information som möjligt till denne unike och oväntade besökare.

Det betyder att jag ganska ofta rekapitulerar bakgrunden till det jag skriver om. även om den nya postningen bara är en ny händelseutveckling av ett tidigare fenomen/händelse/drama/avslöjande, etc. Jag vill gärna att mina postningar skall ha en hyfsat tydligt kontext, och då blir det gärna en och annan ”onödigt” informativ mening som frekventa läsare sannolikt redan känner till.

Fast mest beror det som sagt på att det surrar och kvittrar i min hjärna.

Jaha, snart har jag packat klart, och kärestan skall hämtas på Arlanda. Sedan drar vi iväg till Östeuropa (Visst är det ironiskt att hon flyger snabbt och bekvämt över Östeuropa med syfte att ansluta sig till mig, bara för att sätta sig i vår bil och nöta några hundra mil på två veckor med tillhörande campingliv bland björnar och stråtrövare och mygg och…)

Förhoppningsvis är jag tillbaka på riktigt i slutet av månaden om allt går väl. Det kommer dyka upp ett par postningar under tiden, men de är som sagt inga äkta livstecken. Den är expeditionen är inte alls helt ofarlig, men vi är väldigt sugna på att se orörd skog, naturmänniskor som vi är. Sen hoppas jag ju på att få se en och annan udda öststatsbil på vägarna.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Blogg, Privat. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Jag har missat 10-årsjubileet som bloggare med ett år. F-n också…! ;-)

  1. kallepelle skriver:

    Tatraplan kanske? Ha det bra och sköt om!

  2. Anna skriver:

    Hasta la vista, baby!

  3. Anna skriver:

    Har också förvånats över min egna omständlighet när jag rest i över en halvtimme till gymet, bara för att stå där i en timme på trappmaskinen och sen tränat med vikter i ytterligare en timme. Men du får tänka så här: I dagens samhälle går det inte att vara praktisk- det är uppbyggt för att gå en jävla omväg! Inte att undra på att allt för många skiter i att börja gå över huvudtaget! Och bara lever i skallen.

    Grattis till er som inte lever Zombielivet!

  4. En östeuropeisk storskog? Försök bli riven av en varulv och överlev. Kanske även lyckas få tag i en äkta golem.🙂

  5. Stig Olsson skriver:

    Hoppas ni får uppleva många och härliga saker därbortistan🙂

  6. Risto Matinen skriver:

    Då är det väl försent att få lockande tioårserbjudanden?😉

    Du kan köra med primtalserbjdande/-firande. Duger gott…

  7. That is an extremely smartly written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

