Hur gör man slut med sin tjej? (Ett läsarbrev)

Bästa läsare!

Det är väldigt sällan jag låter anonyma mejl bli grunden för mina bloggposter. Det beror på att jag väldigt sällan får några anonyma mejl… Men det brev som kom berör verkligen mitt hjärta, och jag kan därför inte låta bli att dela med mig av skribentens livsöde. Givetvis med vederbörandes godkännande.

Hälsar eder Peter Harold

Bäste Peter!!!

Tack för en jättebra blågg! Jag har inte läst den så väldigt länge, och jag brukar inte läsa allt du skriver för det är väldigt många ord. Men jag försöker så gått jag kan. Jag känner att man blir smart av att läsa din smarta blågg,ha-ha!!!

Jag skriver inte därför att jag vill be dej om pengar, även om jag börjar få lite problem på min firma. Guud, du har nog ändå inte råd att hjällpa mej. Där emot skulle jag villja ha råd från en smart kille som dej lr någon av dinna smarta läsare. Jag är ihop med en qvinna (ha-ha-se vad jag stavar soffistikerat, jag börjar bli smart som dej redan. Ha-ha!!!!) Jag är ihop med en tjej som jag inte gillar.

Låt mej först berätta lite om mej skällv.

Jag är 59 år gammal och har en kontraktsanställning i Stockholm. Jag har flyttat hit från landet och har jobbat en hel del i fabrik innan jag flyttade till Stockholm och började jobba här. Just nu har jag ett jobb som man skulle kunna säga är projektledare, typ. Det var på det jobbet jag träffade denhärna kvinnan som jag vill göra slut med. Och det är bara på jobbet vi är tillsammans.

Det som är skitjobbigt är att hon tycker en massa saker som jag inte tycker om. Och det är inte åkejj. Så när jag måste prata med folk måste jag säjja vad jag tycker på ett sett som hon inte förstår. Och sen om hon upptäcker det och påstår att jag jög så svarar jag att det var henne som inte fatta vad jag sa. Och då måste jag ändra mej.

Det hela är skitjobbigt. Jag har ett jättefint kontor mellan Slottet på Gammla Stan och sittyområdet med utsikt över vattnet så jag vill stanna kvar här så länge som möjjligt. Fast med den här qvinnan tjänns det som att mitt jobb ryker när kontraktet går ut. Min firma jobbar ihop med en utländsk konnsärn som heter Bilderberg och det är ett bra bolag att jobba åt för mig som slutat jobba på fabrik. Så jag skulle värkligen vilja göra slut med henne. Hur, Peter???????

Hon är egentligen inte värst. Hon har en son som är 33 år gammal men det är svårt att tro det när man hör han prata. Egentligen är han son till den förra kvinnan jag var tillsammans med, och tack gode gud blev jag av med henne för hon var ett svårt psykfall. Men sonen blev kvar och tillhör min nya kvinna som är ihop med mej. Han tror att han är en lärare men han kan inte räkna ordentligt. Han är en riktigt glappkäft som tror att han är Jesus fast i kostym hela tiden eller nått liknande. Skitjobbig kille eftersom han jobbar med mig. Egentligen är jag hans chef men tror du att han lyssnar? Näedå.

Vore underbart om jag blev av med både honom och den där kvinnan. Men vad ska jag göra?

Din tillgivne vän S.L.

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Humor. Bokmärk permalänken.

36 kommentarer till Hur gör man slut med sin tjej? (Ett läsarbrev)

  1. Anna skriver:

    Käre Stig Larsson (eller vad nu signaturen S.L står kort för)
    Du frågade ju efter Peters råd och också av oss som skriver kommentarer här. Vilken soppa du hamnat i? Varför blev du och kvinnan ihop då? Ingick det i arbetsuppgiften som projektledare?
    Och varför jobbar din son som du heller inte gillar- på kontoret, tillsammans med din nuvarande tjej som du bara är ihop med på jobbet och inte hemma ?

    Du får ursäkta men hela scenariot målas upp som en sån där revyföreställning med sune mangs, i mitt huvud. Jag hade talat med bilderbergs om detta, om du gjort ett bra arbete borde de vilja ha med dig i något annat projekt, också med tjusiga lokaler. Ett skaffa sig en riktig flickvän vore en lösning. Ta med din nya flickvän till jobbet, hon sätter den där kvinnan på plats som är ”flickvännen” på jobbet. Jag ställer upp- du kan hyra mig för att spela flickvän! Sonen får byta chef eftersom det är oproffessionellt att jobba med sin pappa, för att det är svårt att lyda order,

    Du får jobba kvar som projektledare, slipper qvinnan och slipper sonen på jobbet. Du låter så himlia gullig så jag dejtar dig mer än gärna på riktigt!
    Kram och sträck på ryggen!

  2. Herr Flick skriver:

    Ge henne och snorhyveln sparken, det finns säkert någon annan därute som passar dig bättre. Någon rödhårig brutta, kanske. Fast så värst mycket bättre funtad är hon nog inte vid närmare eftertanke.
    Det finns nog bara en som kan hjälpa dig och han är inte en hon, om du förstår vad jag menar.
    Fast det bästa är nog om du grundligt ser över din livssituation, har du verkligen hamnat på rätt ställe? Vore det inte en enklare och mer begriplig tillvaro att återgå till det manuella arbetet?
    Vi är många som gärna hjälper dig dit.

    • Sune skriver:

      Menar du att gubben där uppe i himlen kan hjälpa killen att dumpa tjejen?

      • Lisa skriver:

        Nej, gubben i himlen kan verkligen inte hjälpa honom, men Allah ska säkert göra det men då måste han be om att få flera av Hans anhängare flytta till närområdet. Det fixar han väl i helgen. Mot några Boforsare.

    • Anna skriver:

      Älskar din humor, Sofia! Inte för att jag vill vara taskig mot S.L men det kanske är så att han omedvetet gillar att bli pryglad… Brukar onekligen bli så att när man väl börjat dejta fel sorts partners rullar det på i samma fotspår. Lämnar man äntligen skitstöveln hoppar man snart ner nästa par skitstövlar. Tills man kommer på sig själv varför man aldrig trampar i sköna skor…

      • Sofia skriver:

        Så du tror att S.L.´s berättelse är genuin?

        • Anna skriver:

          Låter ju som att avsändaren är sådär 20 år efter texten att döma. Men helt osannolikt är det faktiskt inte att han existerar. Jag har varit med om helt osannolika förhållanden som avslöjas för en. Men samtidigt innehåller den här historien allt för många motsägelser för att vara sann. Åldern, jobbet, tillsammans med ngn OCH har hand om barn FASTÄN de bara umgås på jobbet? Njae…

  3. Maja Dacke skriver:

    Ursäkta mig, Peter, men jag tror att någon driver med dig … Drar en penna med dig som man säger där jag bor.

    • Anna skriver:

      Det tror jag också, faktiskt. Någon som utnyttjar Peters välvilja. Men det är ju det som skiljer Peter från de andra och som gör hans blogg så givande att följa. Hans klarsynthet fullspäckad med fakta, vetenskap och vidsträckt analys. Det kräver också en öppenhet som de flesta saknar. Peter litar på folk. Varför någon skulle vara så snuskig att den skriver till honom genom att öppna upp sitt privatliv- bara för att lura Peter och då kanske mest oss läsare, är något bara en riktigt snuskig människa skulle göra.

      Hemskt att erkänna, men det hade inte förvånat mig om jag kände till den personen. Jag har för många psykopater i mitt tidigare liv. Det är ju så det funkar. Någon följer någon som följer något och finner nöje i att väcka löje i detta. Just för att psykopater inte förstår varför någon skulle göra något för någon annan såvida inte det funnes någon ekonomisk vinning eller att erkännas pondus i någon mer erkänd form. Jag har ett enda ord egentligen, som sammanfattar saken konkret och enkelt: Skitmänniskor!

    • Peter Harold skriver:

      Haha, det uttrycket måste jag komma ihåg.🙂

  4. Anna skriver:

    Men Peter! VET du vem skribenten är? Är din blogg kapad, befinner du dig i själva verket bunden i källaren?

    Vad händer?

    • Peter Harold skriver:

      Bunden i källaren? Det har nog inte varit aktuellt sen sedan jag skrev på Läsarens Blogg, och hade ”Kettingtjejen” som bloggkollega. Hennes blogg borde du ha läst…!😉 Eftersom hon var ganska hårt attackerad av andra bloggare på Passagen.se så var jag på vippen att gå med på välgörenhets-BDSM till stöd för hennes blogg. Tyvärr ännu en av de karaktärer på Internet som verkar vara försvunnen.

  5. Vojne, vojne! Om Skrivaren har råkat ut för en svensk homosexuell Josef Fritzl. Det blir många år i källaren det.😦

    • Anna skriver:

      Ja, fast inga barn. Alltid nåt! Man måste se positivt på tillvaron…? Det ser ut som att trollen infiltrerat Peters blogg hursomhelst! Kolla förra och förrförra inläggets kommentarer. För klyschigt för att vara äkta kommentarer.

  6. Peter Harold skriver:

    Haha!
    Självklart vet jag vem det är. Det är ju satir. Kom igen, jag kände ju igen vem det handlar om!🙂

    • Anna skriver:

      Ahhh- men GUD så du skräms!? Hur ska man kunna veta att det är satir? Jag är ju handikappad på papper dessutom…

      Vem handlar det om då? Jag fattar ingenting, men det är väl å andra sidan inget nytt. Men jag blev faktiskt orolig för dig. Har du lust att upplysa mig om vad det handlar om?

      • Peter Harold skriver:

        Jag satte denna postning under kategorin ”Humor”… *blink blink*

        ”Brevets” författare vill inte framträda med namn. Jag tror att han är lyckligt gift redan. Och giftig.🙂

  7. Sune skriver:

    Aha! Det är en känd politiker? Projektledare, anställd i sådär 4 år? Har en ofrivillig flickvän så jag gissar att det handlar om en sammanslagning av partier (allians?) Han kan inte säga upp sig för att han inte skulle få tillbaks fabriksjobbet pga överkvalificerade meriter. Han inväntar pensionsåldern då han äntligen kan göra vad han vill utan att behöva dras med sin oäkta ”son” som ju säkert betyder yngre partiets ordförande…?

    • Peter Harold skriver:

      Bingo!🙂 Det är i alla fall min tolkning.

      Tråkigt att kar’n inte var tillgänglig för dig, Anna!😉

      • Anonym skriver:

        Jaja, jag är inte känd för att snappa upp rubriker. Vart faan står det att läsa? Humor-kategori, vart finns en sån?

        Jaja.- hursomhelst är jag lättad över att du inte är fastspikad på ett kors i någons bullerisolerade källare och blir föremål för elaka experiment. Och inte heller fastlåst i Fritzls fram tills nu, okände inavlade son- som dykt upp för att hämnas på liberalisternas vita framstående män.

        Good for you. Nää- jag inbillar mig inte att någon finns tillgänglig för mig. Det där går som på räls, du vet. Samma grej som du säkert gör mer eller mindre omedvetet när du drar din grej när du var eller i thailand.

  8. Sofia skriver:

    Enligt bilden på videon är bottenskrapet = brunråttorna!

  9. Anna skriver:

    Stig Larsson. Ja, det avslöjar ju verkligen hur politiskt påläst jag är. Tänkte faktiskt inte på att vår så kallade statsminister har de initialerna. Eller så förtränger jag det.

    • Peter Harold skriver:

      Tror mig, jag försöker också förtränga statsministerns namn och person. Visst, det hade definitivt blivit totalkaos med Mona Sahlin som statsminister. Det hade helt enkelt inte fungerat; det hade gått så illa att hon blivit avsatt. Löfvén är däremot en hanterbar idiot för de som styr inom partiet på riktigt. Det är därför han sitter där han sitter.

      • Anna skriver:

        Första gången jag såg den där karln, tänkte jag bara ”snuskgubbe”. Han ser ut som snuskgubben personifierad. Gropig och rödflammig hy, fetlagd, tunnhårig, och saknar helt och hållet karisma. Uttryckslös och obehaglig typ. Hur någon kan greja att titta på karln är för mig ett mysterium.

        • Peter Harold skriver:

          Japp, han ger intryck av att vara en som måste betala för sina ligg. Å andra sidan är det kanske därför de drivs till politiken, som en kompensation för sitt hävdelsebegär.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

