15-åringen på TV4 som ser ut som en 20-åring fastän han är född i Sverige för 15 år sedan kommer från Irak och chattar som 23-åring…?

Bästa läsare!

En bekant till mig skickade ett foto på några högstadieelever och vad jag själv trodde var en lärarassistent (eller rättare sagt, en skärmdump från TV4). Bekantingen ”rättade” mig och sa att det var en elev. Jag sa bara vad jag tyckte, nämligen att killen inte såg ut som en 15-åring. Tur att jag inte är SD:are, för då hade jag varit avrättad vid det här laget.

sb-15-aringen-001Bättre bild på Karlskronabloggen om samma ämne.

Vad som hände härnäst var att sajten interasistmen.se uppmärksammade att några SD:are kommenterat vad de sett på TV4. De drog samma slutsats som jag. Men den här gången gick de – liksom jag – på en mina. Pojken ifråga har blivit uthängd av elaka rasister p.g.a. sin skäggväxt, och detta fastän han är född i Sverige. Och som intyg lade någon ut hans betyg, fyllt med A och B i alla ämnen utom något enstaka. ” – In your face, alla rasister!” var budskapet.

Här kom direkt en pudelparad. Till och med min bekanta sade någonting i stil med att ”vi har ju sett så många s.k. ‘barn’ som verkligen ljugit om sin ålder, så jag trodde att även den här gången…”.

Jag höll inte med. Inte för att jag sagt att ”killen är inte 15 år”, utan därför att jag höll fast vid mitt första uttalande, som löd ”han ser inte ut att vara 15″. Det är samma betingelser för den som gissar om min ålder; jag ser lastgammal ut, men mitt personnummer säger någonting annat. Jag föreslog min vän att vänta ut. Kanske det dyker upp någonting.

Och det gjorde det.

Sajten interasistmen.se’s (eller en av deras aktivisters) påstående om att 15-åringen var född i Sverige ser visst ut att inte stämma. Han kom till Sverige i en ålder av 6 år, enligt familjens utsago. Aktivisten från interasistmen.se sa att det har ingen betydelse eftersom han inte har någonting på att vinna på att ljuga om sin ålder. Så därför har alla rasister fel, pojken är fortfarande bara 15 år. Och jäkligt skäggig.

SD-företrädarna har som väntat pudlat rejält. ” – Vi har inte hängt ut någon”, säger de. Och nu får de smaka på egen medicin och får sina kommentarer behånade från ”antirasisternas” håll.

sb-15-aringen-002

Sedan tycks Roger Sällström ha hittat 15-åringens konto på Badoo.com. Kontot tillhör en man på 20 år från Botkyrka (eller idag 23 år). En ung man med ett mycket snarlikt ansikte som 15-årige gossen med skäggväxt, stor kroppshydda och finfina skolbetyg. Interasistmen.se skriver att SD sprider lögner och nämner Rogers inlägg om Badoo-kontot. Vid det här laget har IRM fått erkänna att den stackars uthängda pojken inte alls var född i Sverige (han uppger på sitt eget FB-konto att han är född i Irak…). ” – Men SD sprider lögner och hat i alla fall”, säger man skarpt från IRM. Dessutom har pojkens föräldrar inget att tjäna på att ljuga om pojkens ålder, tillägger man som argument.

När diskussionen kommit så här långt började jag känna mig ännu mer opponent mot kritiken mot kritikerna (Hängde du med?). Det finns alltså inga konkreta bevis för att 15-åringen som inte ser ut som en 15-åring verkligen är 15 år, såsom IRM hävdar, vilket är det bärande caset mot twittrande sverigedemokrater..

Då jag har egen erfarenhet av saken vet jag att ifall en pojke som kommer i skolåldern till Sverige från ett främmande land finns det alla fördelar med att placera honom i en lägre klass än hans biologiska. Så gjorde vi med svägerskans son, dock utan att ljuga om hans födelsedata. Det är nämligen fult att ljuga, även om det är lukrativt.

Så vad skulle 15-åringens familj tjäna på att kalla sin gissningsvis 8-9-åriga son för 6 år istället för den rätta åldern när de anlände till Sverige? Ja, två års extra barnbidrag och föräldrapenning är väl inte så illa? Och vilka resultat torde inte en mer mogen 17-åring uppnå i en klass för 15-åringar! Typ A och B i de flesta ämnen.

Jag kan inte säga att det är bevisat att 15-åringen inte är 15, men jag känner mig skeptisk på de grunder jag angett här ovan. IRM har inte lyckats presentera trovärdiga bevis för att ”rasisterna” på Twitter hade fel. Å andra sidan skulle myndigheterna inte vilja rota i denna härva för 2 års eventuellt bidragsfusk. Det hela kommer därför bara bli en moralisk fråga, och sådant avstår folk från att diskutera eftersom den allmänna inställningen är att mjölka systemet till max, tyvärr. Staten vill mjölka skattebetalarna så mycket som möjligt, och skattebetalarna vill ha tillbaks det mesta möjliga.

Det här skulle kunna vara en icke-sak om det inte vore för att kombattanterna i debatten ser ammunition i allt som rör sig kring detta fall (från att medierna okritiskt kallar unga män för ”barn”; till att ”antirasister” vill utmåla kritiker som dödsknarkarrasister).

Nu känner jag inte grabben ifråga, och jag har ingen aning om vad han sa till Gustav Fridolin på TV4. Men hellre att han engagerar sig i samhällsfrågor och pluggar än att han som många andra Botkyrkaungar ränner ute på nätterna och bränner bilar och skolor. I hans fall är det värsta vi kan frukta att han blir en sossepamp när han blir officiellt vuxen. Sossepamp är snäppet under huligan. Fast i bästa fall gör han något produktivt av sitt liv.

Noterar att alternativa medier ligger lågt i detta ärende.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Medierna. Bokmärk permalänken.

43 kommentarer till 15-åringen på TV4 som ser ut som en 20-åring fastän han är född i Sverige för 15 år sedan kommer från Irak och chattar som 23-åring…?

  1. ola skriver:

    5vångs röntga honom snarast, både knäleder, handleder och kindtänder!

  2. Läsare skriver:

    Är blatten i mörkblå tröja 15 år?

    Dom flesta svenskar är idioter – på riktigt alltså.

  3. Sofia skriver:

    Se ”15-åringens” handtecken!

  4. gmiksche skriver:

    Jag gjorde precis samma observation. Född utomlands, kom till Sverige när han var sex år. Eller 10 eller 2, vem är de som kollar det? Det är ju fult att kolla. Det var genomskinligt på direkten.

  5. kennet pettersson skriver:

    Är med väldigt skeptisk att han verkligen är 15 år efter ha tittat på hans konton.Skrev detta på skitgruppen ”inte rasist men” och naturligtvis avstängd utan att nämnt något om hans hudfärg utan bara hans ålder.Märkligt att vi inte i sverige idag inte kan diskutera något utan man blir svartmålad eller avstängd och kommer inte bli ett dugg förvånad om SD kommer växa och bli Sveriges största parti om det forsätter så här.

    • Peter Harold skriver:

      Avsaknaden av kritiska eller nyanserade kommentarer på IRM:s Facebook-grupp säger mig att den är väldigt hårt modererad. Man måste vara rullstolsbunden pygmé för att få plats med deras takhöjd.

  6. Lars Wibom skriver:

    Vemsomhelst som placeras i närheten av Gustav Fridolin framstår ju som vuxen!

  7. Rune nilsson skriver:

    Så här kommenterar signaturen Göta hos Thoralf:
    ”TÄNKBAR ANLEDNING TILL ATT FÖRÄLDRAR I ASYLANSÖKAN KAN ANGE SITT BARNS ÅLDER TILL 6 ÅR, TROTS ATT BARNET I VERKLIGHETEN ÄR FLERA ÅR ÄLDRE

    I den aktuella diskussionen om den välbyggda 15-åringens rätta ålder påstods först att han var född i Sverige 2001, hade svenskt papper på detta, och därför faktiskt var 15 år.
    Senare framkom dock att han inte alls var född i Sverige, utan kom hit tillsammans med sina föräldrar år 2007, och att dessa då hade uppgett hans ålder till 6 år.
    Av vilken orsak skulle föräldrarna bluffa om åldern på sitt barn?
    En bra orsak beskrivs i följande intressanta kommentar på Flashback:

    Citat: ”Det handlar om den retroaktiva föräldrapenningen. Denna måste tas ut senast det år barnet fyller 8 år. Det tar typ 1,5 år att plocka ut den, plus att det tar ca 6 månader att ta sig igenom asylsystemet. Alltså måste barnen vara högst 6 år för att kunna utnyttja detta maximalt. Jag hittar inte sidan nu men någonstans har jag sett ett diagram (det var specifikt somalier) där det var betydligt fler 6-åringar än 7-10 åringar som sökt asyl. Även om föräldrarna endast får garantibeloppen för föräldrapenningen blir det ändå ca
    100.000 kr totalt….”
    (Dessutom blir det ju fler år med svenskt barnbidrag också – mitt tillägg).

    En annan kommentator i samma tråd tycker det är intressant att afghanska flyktingbarn
    i Sverige ”råkar vara ca 15-20 cm längre än genomsnittet av de svenska skolbarnen i samma ålder, trots att medellängden i Afghanistan är nästan 10 cm lägre än medellängden i Sverige…”

    • Läsare skriver:

      En annan kommentator i samma tråd tycker det är intressant att afghanska flyktingbarn
      i Sverige ”råkar vara ca 15-20 cm längre än genomsnittet av de svenska skolbarnen i samma ålder, trots att medellängden i Afghanistan är nästan 10 cm lägre än medellängden i Sverige…”

      ———-

      Klockren kommentar!

      Läste igår, på Flashback tror jag, att 90 procent av skäggbarnen har fått PUT, permanent uppehållstillstånd. Den svenska idiotin med skäggbarn är förlöjligat över hela internet.

      http://www.dailystormer.com/sweden-a-15-year-old-refugee-chills-with-his-classmates/

    • Peter Harold skriver:

      Intressant, alla aspekter.

      Tips till alla bluffande familjer: håll era kids borta från TV-rutan och pressfotograferna tills de omgivande andra barnen vuxit ifatt era telningar. Typ när de är i 25-årsåldern.

  8. Edward Ulfertz skriver:

    Sveriges ”äldsta” person:

    • Peter Harold skriver:

      Ja, det är så man blir gråtfärdig. Och som sagt, detta skulle inte ske om vi inte hade det här perverterade välfärdssystemet där generositet på andras bekostnad är politikernas guldgruva.

  9. Läsare skriver:

    Det här kommer Anna att gilla. Dom la ner ett ålderdomshem på Söööööder. Idag är det lägenheter och gissa vilka som får dessa lägenheter?
    __________

    Bröder. Ali och Alaa Al Refai bor tillsammans i en etta i Vintertullen. Resten av familjen, föräldrarna och två yngre bröder, bor i Tyskland. De har flytt från Damaskus. Foto: Maja Brand

    Nu flyttar nyanlända till Södermalm – bröderna Ali och Alaa är först in Nu är det klart att ytterligare runt 150 bostäder i Vinterullen ska hyras ut till nyanlända.

    Bröderna Ali och Alaa Al Refai från Syrien är två av husets hyresgäster. Vi umgicks en stund med de nya Södermalmsborna.

    NyheterPublicerad 11:30, 21 okt 2016

    Elina Lundberg

    elina.lundberg@direktpress.se

    073-600 69 11

    Eftermiddagsmörkret har hunnit sänka sig när 22-årige Ali Al Refai kommer hem från sin praktikplats som diskare på en krog i jätteköpcentrumet Mall of Scandinavia. Sen en månad tillbaka bor han i en etta i Vintertullen tillsammans med sin storebror, 26-årige Alaa Al Refai, som kommer in med matkassar en stund senare.

    – Det är så vackert här i Skanstull. Jag trivs jättebra här, säger Ali.

    LÄS MER: Här välkomnas Vintertullens nyanlända av söderborna

    Han flydde och kom till Sverige för ett och ett halvt år sen från Damaskus. I våras fick han uppehållstillstånd. Föräldrarna och två yngre bröder bor i Düsseldorf.

    – Jag har inte sett dem på flera år, men min bror var och hälsade på dem för en månad sen. Just nu blir det bara besök. Vi får se hur det blir i framtiden, säger Ali.

    Fler nyanlända ska flytta in

    Han och Alaa är två av de runt 100 nyanlända som flyttat in i Vintertullen, som dömts ut som vård- och omsorgsboende. Alla äldre har idag flyttat och runt 150 lägenheter i huset står tomma.

    LÄS ÄVEN: Ytterligare hundra lägenheter på Södermalm blir bostäder för nyanlända

    I veckan blev det klart att de resterande lediga bostäderna också ska hyras ut till nyanlända. När

    https://www.flashback.org/t2775522

  10. Sune skriver:

    Var är barnperspektivet? Hur känner sig barnen i en klass när de får gamla gubbar till klasskamrater? I den åldern tycker man ju de som är 5 år äldre är rena rama tanter och gubbar. Tänk dig då att som 10-åring få en 23-åring som klass”kamrat”?

    Jag hade kissat på mig om jag varit tvungen att gå i samma klass som den där. Det är ju rent av sadistiskt av skolan! Hur kan föräldrarna till de andra barnen gå med på detta? Är de blinda?

  11. Anna skriver:

    Usch. Det där med skogskatt traumatiserade min kväll. Kombinationen norsk, afghankille, pung och skogskatt har liksom fixat hjärnfrys på mig. Ahhhhh.

  12. Benny skriver:

    Här bild på ett riktigt barn som övergiven vandrar i väg från det nermonterade lägret i Calais! OBS! märk skillnaden…skulle tro att detta barn är i 12-14 års åldern!

    • Peter Harold skriver:

      Flögs han dit av Soros privatjet för fotograferingsuppdraget…? Jag är alltid misstänksam numera.

      • Benny skriver:

        Vet ej, verkar dock autentisk! Så MSM hittade till slut ETT barn i alla fall så man passade på att föreviga detta! Samtidigt i Aleppo används samma unga flickebarn som barnskådis för att visa på ”grymheten” med de ryska bombningarna vid tre tillfällen och MSM hakar på i vanlig ordning. Man vill nog inte ens kolla upp sanningshalten utan man bara trycker ut propagandan ogenerat. MSM vet att vanligt folk inte kollar upp fakta och de som gör det kallas bara föraktfullt för rasister, nazister, putinister m.m.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

