Nu är det dags att kräva kulturminister Alice Bahs avgång. Nej till fejkpolitiker.

sb-alice-bah

Bästa läsare!

En av mina lyckligaste dagar var när jag för flera år sedan mötte en stressad Jonas Gardell som rusade nerför trappan till perrongen vid Slussens tunnelbanestation. Trots att trappan i övrigt var tom så siktade han på den kortaste vägen, och där gick jag helt oskyldigt. Men jag vek inte en tum för honom, och spände istället min armbåge, ty kollisionen var oundviklig. Gardell flämtade till av både armbågen och chocken när han insåg att här fanns en medborgare som inte flyttar sig åt sidan för en Södermalmscelebritet. Sekunden därpå slog vagnsdörrarna igen medan jag fortfarande kunde höra Gardells uppgivna fotsteg. För att öka min tillfredsställelse föreställde jag mig att han nu blev mycket försenad till någonting viktigt. Det kunde han gott få ha, tänkte jag förnöjt.

Fast ordet ”viktigt” är svårt att associera med denne Jonas Gardell. Utifrån de tillfällen jag exponerats för hans litteratur eller andra framförande tycks temat vara att ”viktigast i världen är Jonas Gardell”, och allting annat förtjänar att hånas eller ifrågasättas. Allt, utom då Jonas Gardell själv, men helst sådant som inte platsar i hans sinnevärld. Ett beteende som enligt initierade skvallerfjollor i stan är en revansch för att han låg obekvämt som yngling.

Alla har dock inte samma distans som jag vad gäller Jonas Gardell. Kulturminister Alice Bah, regeringens kanske enda kn*llbara ledamot i ett sovrum med strömavbrott och god ventilation, tycker att Jonas Gardell är så pass viktig att hon som minister är villig att uppfylla vilken tokig idé som helst från honom. För den som undrar vem Jonas Gardell är så vill jag beskriva honom som en homosexuell Henrik Schyffert. Eller en kvinnlig version av Malena Ernman… I vilket fall som helst är det i denna krets som den politiska korrektheten är högkoncentrerad. Tittar man på Jonas Gardells twitterkonto kan man notera ett flitigt ryggkliande mellan de sedvanliga misstänkta. Och hans publik förstår bara oneliners, så många ger honom artigt ”likes” utan att intellektuellt sett bekymra sig om eventuell innebörd, såvida det inte handlar om att mobba folk som gillar svensk kultur och svenska seder. Sånt gillar vänstern. Kallas dock inte för hat när de gör det.

sb sexklöverkartellen

Så vad har Jonas Gardell klämt ur sig den här gången? Jo, i ett s.k. ”öppet brev” i Bonnierägda Expressen kräver Gardell att Facebooks VD skall ta ansvar för alla ”fejknyheter” som användarna länkar till via sina konton.Följdfråga: skall Telia stoppa folk som ringer till varandra och talar osanning? Att PostNord gör något mysko med våra brev vet vi redan; det är som att vinna på lotto om man får posten i tid eller över huvud taget. Varför begränsa dina censurkrav till Facebook, Jonas?

Som om inte idén i sig själv är korkad nog så har alltså kulturminister Alice Bah reagerat och säger i samma kvällsblad att hon ” […] skall bjuda in Facebook i Sverige för att prata om hur vi kan arbeta framöver. Jag är övertygad om att de inte vill vara en arena för hot, hat och falska nyheter.” Och om inte Facebook löser ”problemet” på egen hand kommer ministern att hitta på en lösning utifrån lagstiftningen.

Med tanke på PK-elitens definition av ”hat” och ”hot” så är jag mycket bekymrad över hur pass lite av yttrandefrihet vi kommer kunna ha kvar med politiker som Alice Bah och Morgan Johansson. Regeringens strävan att begränsa yttrandefriheten måste bekämpas.

Vad gäller frågan om ”falska nyheter” så vet vi vad Alice Bah är ute efter. Hon är inte ute efter nyheterna per se, utan snarare själva avsändarna. Vad hon vill få till stånd är ett filter så att inte medborgarna kan länka till Avpixlat, Fria Tider, Nyheter idag och vad de nu alla politiskt alternativa nyhetssajterna heter, via sociala medier som Facebook.

Eller törs vi räkna med att Alice Bah vill att Facebook stoppar spridningen av gammelmediernas alster som far med osanning, som t.ex. DN:s artikel om att invandring är en mångmiljonvist i Sandvikens kommun? Eftersom ”vinsten” bara uppenbarades ifall man utelämnade stora delar av invandrarnas utgifter för samhället kunde man nå ett plus i DN:s resonemang. I detta fall ljög alltså DN. Och en lögn är ett grundkriterium i en fejknyhet.

Att DN ljög uppenbarade sig för allmänheten inom något dygn, men skall  Facebook tvingas att ha en stab med faktagranskare som minutoperativt kontrollerar uppgifterna i artiklar som folk länkar till? Naturligtvis inte.

Både Jonas Gardells och Alice Bahs inlägg i den här frågan är så pass befängda att Gardell framgent borde ignoreras av sin publik, och Alice Bah lämna in sin avskedsansökan. Och hur skall man kunna publicera något politiskt uttalande från regeringen och riksdagen om innehållet skall vara fritt från lögner och halvsanningar? Den politiska journalistiken kommer inte vara tekniskt möjlig längre!

Jag uppmuntrar någon oppositionell riksdagsledamot att ta upp Alice Bahs inlägg i debatten till konstitutionsutskottet.

Hälsar eder Peter Harold

(Ursäkta min frånvaro. Har haft lite hälsoproblem under ett tag)

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Demokrati och frihet, Politik. Bokmärk permalänken.

29 kommentarer till Nu är det dags att kräva kulturminister Alice Bahs avgång. Nej till fejkpolitiker.

  1. Rune skriver:

    Det lät illa när etablissemanget trampade i klaveret och det låter ännu mer illa när de försöker dra ut sina fötter ur detta klaver. Det blir ju bara värre för dem ju mer de försöker att manövrera med sina skumma grejer.

  2. Risto Matinen skriver:

    Bekänner att detta är första gången jag kommenterar här utan att läsa hela texten. Den är för lång i min std. Hur ska jag förklara det? Vet inte, utan körde bara från höften, den beväpnade…

    Den andra förklaringen är att jag är trött och behöver sova…

    • Risto Matinen skriver:

      Hahaha, jag var så trött att jag glömde skriva min kommentar som var:

      Alla antisvenska politiker ska avgå! Helst även begå självmord!

      Hur som helst slocknade jag direkt igår, som att blåsa ut ett stearinljus…

      Nu har jag läst hela artikeln och den var inte ens lång. Håller med! Utom kn*llbarheten! Den kan nyinvällda möjligen få testa i någon av terroristförläggningarna.

      Ja, inte ens posten fungerar som den borde, som den födelsedagspresent jag skickade till min mor i fjol: Innehållet stals och hon fick bara ett tomt kuvert. De kör inte ut betalda hemkörningspaket längre annat än efter hot. Man får åka och hämta även sådana. Inte kommer paketen fram i tid heller, utan flera dagar senare…

      • Peter Harold skriver:

        Haha, och när jag gjorde ett hastigt korr-läs (nästan lika trött som du) så hoppades jag att ingen skulle ta mig för att vara en latmask eftersom det blev en så pass kortfattad text, hehe!

  3. Sofia skriver:

    ABK är en av utländska intressen tillsatt ståthållare för att kväsa det äkta svenska folket.
    Hon tillsattes år 2013 som generaldirektör för Ungdomsstyrelsen där hon skötte sitt uppdrag som så att SDU nekades bidrag medan miljontals skattekronor östes över utlänningar, helst kommunister.

    Läser man detta noga förstår man hur staten ”arbetar”;
    http://sv.metapedia.org/wiki/Ungdomsstyrelsen

    • Peter Harold skriver:

      Frågan är om det var hennes förtjänst att den korrumperade Ungdomsstyrelsen agerade som de gjorde/gör? Jag har på känn att hon i mycket är en galjonsfigur (tack vare sin etnicitet och sitt kön), även om hon givetvis har en starkt ideologisk drift (och har alltid haft, även när hon var lekledare på TV). Jag skulle vilja säga att Alice Bah är kulturmarxisternas garnering på den mögliga anrättningen.

  4. Risto Matinen skriver:

    Den här bilden passar inte riktigt här, men jag länkar den nu innan jag glömmer det:

  5. Judaspainkiller skriver:

    Jag vet inte men du är allt outhärdligt snäll som utpekar
    Mp:s som tagbara.

  6. Herr Flick skriver:

    Var det inte en väderflicka på tv4 som visade sig i liknande bilder och fick sparken?
    Den här barnkammarministern borde gå samma väg. Censuriver skaffar en inga kompisar.
    Gärna via intendenturförrådet för utkvittering av lämpliga klädespersedlar.

    • Hon borde även förpassas ur landet, ur Europa. Hon är neger och hör hemma i Afrika och inte här.

    • Peter Harold skriver:

      Hm, var det måhända Tone Bekkestad som visade sig i en uppknäppt jacka utan någonting under? Jag menar inte att det inte fanns några bröst, men det fanns inga kläder under jackan, samtidigt som man inte kunde påstå att det lilla man såg var särskilt uppseendeväckande. Om jag minns rätt gav hon intryck av att vara en person som tränar hårt och äter väldigt lite fett, om något alls. Helt ok för mig.

  7. Anna skriver:

    Jag är ingen moralkärring så jag gillar när folk visar sig hursomhelst så länge de trivs med det. Tänk om de man sett snoppen på hade förlorat sin trovärdighet… Jag skiter i hur någon är klädd. Skulle inte ha ngt problem med att sitta bredvid en helt naken snubba eller snubbe om de bara beter sig respektfullt. Tycker det är skönt när folk kan vara sig själva. Vår så kallade statsminister hade varit lite svårare att ignorera om han burit samma outfit. Men Åkesson hade varit kul att se ! Åkesson är rätt sexig på något knasigt vis!

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

