Härlig slaktjournalistik!!! (Tucker Carlson)

Bästa läsare!

Beklagar min seghet i antalet bloggpostningar, men hälsan är verkligen inte den bästa hos mig just nu. plus en massa andra personliga händelser som påverkar min glädje och lust. Så nu när jag sitter här i min ensamhet och tycker synd om mig själv känns det som att inga glädjeämnen kan rycka upp mig. Jag drar min hand över ansiktet och suckar: ” – Vad kan bota min ledsnad i denna mörka tid…?

OCH DÅ kommer jag på det. Jag vill se en kvalificerad reporter slita en liberal i stycken och bitar. Yes! 🙂

För att även ni skall känna lite munterhet/glädje/lycka/eufori tar jag mig friheten att länka till ett par klipp med Tucker Carlson. Visst, hans släktskap förskräcker. Tucker Carlson är släkt med William Fullbright som är en av dessa Rhodes-stipendiater som beskrivs i NWO-hyllaren Carroll Quigleys böcker om den aspirerande världsregimen, till vilken nämnde Fullbright gav sitt bidrag i form av uppbyggnaden av FN som sedermera portionerat marxism och kulturmarxism över den fria världen.

Men trots det… Det är så jäkla skönt att se Tucker Carlson skita liberala åsiktsmaskiner i bitar i amerikanskt TV. Får vi se sånt här ske i svensk TV? Nope. Det senaste journalistiska landvinningen inom SVT är att Fredrik Reinfeldt skall få sitta och mysprata med kollegor som befinner sig i slutänden av sina karriärer efter att ha bidragit till den ena oroshärden efter den andra runt om i världen.

Nå. Några portioner med Tucker Carlson nu. Först ett samtal med en liberal kvinna som reflekterar över att både Adolf Hitler och Donald Trump varit på omslaget till Times:

I nästa klipp frågar Tucker Carlson kongressmannen Adam Schiff (D) om denna kan säga att det är bevisat att Ryssland låg bakom dataintrånget som ledde till publiceringen av John ”Pizza” Podestas e-mail som visade oegentligheter i Hillary Clintons kampanj:

Haha! Det var en skön intervju. En politiker som slingrar sig som en ål och inte vill svara på en fråga, vad kan toppa det? Hm, kanske en konversation med en Black Lives Matter-aktivist?

Sådär, nu lugnar vi ner oss lite. Det går faktiskt att ha ett vettigt meningsutbyte också, även om man har olika ståndpunkt och företräder olika intressen. I sista klippet har Tucker Carlson ett samtal med Liz Spayd, redaktör på New York Times som anklagats för att favorisera Hillary Clinton under presidentvalet. Och Liz Spayd var en av de få som konstaterade att hennes tidning försatt sig i en förtroendekris gentemot läsarna. Tucker Carlsons angreppsvinkel i samtalet var att trots Liz Spayds självkritiska utspel hade inte mycket förändrats. Trots det så var samtalet samlat, och Liz Spayd undanhöll sig från patetiska undanflykter, vilket jag tycker faktiskt också bör uppmärksammas som något positivt. Peter Wolodarski har mycket att lära av henne, kan man lugnt säga.

Så där ja, tillbaka till sjuksängen nu… Nu kan jag sova lite lugnare.

Hälsar eder Peter Harold

 

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Medierna. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Härlig slaktjournalistik!!! (Tucker Carlson)

  1. Herr Flick skriver:

    Spayed har en röst som gjord för stumfilmen och ett utseende passande radion.

  2. gmiksche skriver:

    Beklagar seghet? Vad då?

  3. gmiksche skriver:

    NY Times har inte förändrats ett smack. De fortsätter som förut. Men det är ändå intressant att läsa tidningen. Det är sällan man får en så renodlad presentation av bortförklaringar, undanflykter, selektiva förtiganden och rena lögner, allt av personer som vad intelligens och bildningsnivå beträffar, står långt över genomsnittsamerikanen.

    • Peter Harold skriver:

      ”Det är sällan man får en så renodlad presentation av bortförklaringar, undanflykter, selektiva förtiganden och rena lögner,”

      Jag publicerade precis en bloggpost om SVT och Metro alldeles nyss. Dina ord om NY Times hade passat i den bloggposten! 😉

  4. Risto Matinen skriver:

    Tucker var ganska rolig att lyssna till. Dock tillät han sina ”offer” tala i mun på honom.

    Efter att ha lyssnat på den här sista länkade videon övergick jag att lyssna direkt på You Tube. Slogs av att vänsterextremisterna inte kan vara tysta flera sekunder och det dök upp helt skogstokiga vänsterextremister som hellre borde göra världen en stor tjänst genom att hålla klaffen alt. dra en sista suck…

  5. Sofia skriver:

    ”Jag vill inte heller höra på skogstokiga vänsterextremister!”

    • Risto Matinen skriver:

      Hehehe… Ett annat självklart alternativ än hörselskydd, är att inte utsätta sig för propagandan. Vilket jag vanligtvis gör. Om inte annat för blodtryckets skull…

      När jag väl kollar dem med långa mellanrum ser jag tydligt hur de bara blir värre och sämre. Om någon vräkte ur sig som är PK idag för bara 20 år sedan och garanterat för 40 år sedan, hade de betraktats som byfånar/dårhusaspiranter.

      Ta bara något så enkelt som generaliseringar. Numera anser många yngre att man drar alla över en kam. Men ingen/få äldre normalbegåvade tänker så. Det är självklart att man inte drar alla över en kam. För oss mer teoretiskt begåvade finns förklaringen i att för stokastiska variabler (vilket är de flesta) är det inte sant! Hur skulle det ens kunna vara så? Det finns ett utfallsrum som rymmer allt. Det är inte digitalt.

      Ta det bevisade, att svartingar statiskt är brottslingar långt mer än vita och gula. Även om man skriver/säger det så påstår ”generaliseringsfobier” att man ”drar alla över en kam”.

    • Peter Harold skriver:

      Haha! Den där var gullig!

  6. Sture skriver:

    @ Peter
    jag skrev faktiskt till Tucker Carlsson för någon vecka och tipsade om någonting.[chansade på adressen: tucker.carlson@foxnews.com] Till min stora förvåning svarade han artigt nästa morgon och tackade för mitt vänliga brev och sade att han själv just börjat reflektera i samma banor.

    • Peter Harold skriver:

      Det var roligt att höra! Ja, jag kommer nog lyssna mer på honom. Han har samma attityd som jag efterlyst i tidigare sammanhang på denna blogg, nämligen att det är bättre att vi vet vad nyhetsförmedlaren har för agenda, istället för att man smusslar och låtsas vara opartisk och neutral.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

