Yes! Äntligen! Skrivarens blogg är nu officiellt en näthatarblogg! *viftar med medaljen*

Bästa läsare!

Jag blev varse att Skrivarens Blogg uppmärksammats i annat forum (denna gång i ett trädgårdsforum, hm).

sb-sb-nathatarblogg

Jag kan inte svara för vad skärmdumpen ovanför länken till denna blogg kommer ifrån. Däremot är signaturen Tapios reaktion hjärtevärmande. ”Brunskjortad näthatarblogg”. Hm, igen…

Vad kan göra att en libertarian – eller snarare en anarko-kapitalist – som jag, blir klädd i en ”brun skjorta”? Kan det typ vara min vurm för total yttrandefrihet, oavsett politisk åsikt? Eller kan det vara att jag som infödd svensk inte vill att mitt land skall förvandlas till ett Beirut med förtäckta och öppna religionskrig som anbefalls av multinationella storbolag som styr regeringschefer likt marionetter? Eller att jag säger vad jag tycker om våra makthavare och deras institutioner?

För er som ser lite mer kärleksfullt på det jag skriver skall jag avslöja att jag författade min bloggpost om Metros fejkgranskning iförd en guldfärgad silkespyjamas.

Varenda gång jag blir sittande vid mitt skrivbord iförd detta bekväma klädesplagg så dyker den mentala bilden av Supersmurfen upp. Det är besynnerligt att detta seriealbum inte ”råkat illa ut” i vårt kulturmarxistiska land och blivit bannlyst eftersom det är en barnbok som visar den avskyvärda baksidan med demokrati. Supersmurfen valdes demokratiskt, men agerade sedan som en diktator. Smurfbyn delades i två halvor, och sedan blev det inbördeskrig. Naturligtvis under Gammelsmurfens frånvaro. Detta är intressant så här direkt efter min reflektion över utrikesministerns sexistiska och åldersfientliga uttalande i Sveriges Radio…

sb-supersmurfen

Vad jag har på mig i skrivande stund tänker jag inte avslöja, men det är faktiskt inte många ögonblick sedan jag stod i duschen… Även en näthatare kan behöva tvaga sig fin emellanåt. 😉

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Blogg. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Yes! Äntligen! Skrivarens blogg är nu officiellt en näthatarblogg! *viftar med medaljen*

  1. MartinA skriver:

    Tapio är namnet på den lekfulle skogsanden utrustad med pilbåge från Kalevala. Så det bor nog en liten traditionalist allra längst inne i vår opponent ändå. Ni finno urgier kanske kan sträcka ut en hand till varandra över åsiktsklyftan?

  2. Risto Matinen skriver:

    Officiellt? Det är väl bara PK-nolla, folkmordsmarxist, Gulagförespråkare som inga argument har, utan bara kör med personangrepp.

    Men du hatar väl inte nätet?! Det är det ju vänsterextremisterna som gör! Så där kackade hönan i eget bo…

    Dessutom är vänsterextremisternas tröttsamma tjat om att det vore deras motståndare som är hatare. Det brukar kallas projektion. Här kan man förkovra sig mer om vänsterns hat som drivkraft:

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

