Oupps, det går inte längre att läsa Aftonbladets artikel om killen som tog ut 600’000 och skickade till fattiga…

sb-aftonbladet-swedbank-600000a

Bästa läsare!

Just nu går det inte att komma åt en viraliserad nyhetsartikel från Aftonbladet. Det gör ingenting. Ju färre som läser skiten, desto bättre. Men eftersom Aftonbladet så ofta påstår sig ha företräde framför alternativa nyhetssajter vad gäller kvalitetsaspekten så tänkte jag att det är lika bra att föreviga ett exempel där man på goda grunder kan misstänka att man publicerat en historia som var för bra för att vara sann.

Följande skärmdump har redigerats i och med att jag klippt bort alla annonser. Man vill ju inte hänga ut några oskyldiga företag som riskerar att bli smutskastade p.g.a. redaktionens fadäser.

Journalisten Dennis Jörnmark Callstam har under två veckor varit gästledarskribent på Helle Kleins Dagens Arbete och publicerat sig på vänstersajten Politism.se. Han har arbetat på Aftonbladet sedan i september ifjol enligt egen uppgift och har studerat freds- och konfliktvetenskap i Lund. Om jag får spekulera så tror jag att Dennis är släkt med Jan Jörnmark, berömd för sina alster kring urban exploring. Det är deras frisyrer som leder mina misstankar in denna riktning…

Hälsar eder Peter Harold

sb-aftonbladet-swedbank-600000

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Medierna. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Oupps, det går inte längre att läsa Aftonbladets artikel om killen som tog ut 600’000 och skickade till fattiga…

  1. Sofia skriver:

    Bra ”Skrivaren”!

  2. gmiksche skriver:

    Redan läst för ett tag sen. Fast inte förstått. Varför sätts killen inte bakom lås och bom? ”Ta ut pengar” är ju att ta ut andras pengar och är lika med stöld. När jag stjäl något nästa gång behåller jag det och fredar mig genom att säga att jag kommer betala stöldgodset så snart jag får råd, Förresten, inte skickar killen iväg pengar till fattiga. I bästa fall delar han ut det till klanmedlemmar.

  3. Björngunnar skriver:

    I själva verket är det inte på långa vägar frågan om något rekord!
    Om man jämför med vad Sveriges största tjuv alla kategorier och deras handgångne man Göran Skurken Persson är 600.000kr fikapengar.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

