En kommunal titt på dagisbarnens kön efter att passerat dagiskön…

Bästa läsare!

Det skall böjas i tid, det som brokigt skall bli. Eller heter det ”Det skall bögas i tid, det som bögigt skall bli”…?

Tydligen har det gått ut en web-enkät till föräldrar i ett antal kommunala förskolor i Staffanstorp där man frågar efter vilken könsidentitet deras barn har. Man kan välja mellan flicka, pojke och annat/både flicka och pojke.

Jag själv var inte riktigt säker på min identitet när jag gick i dagis. Faktum är att jag upplevde att jag ville vara Bamse, världens starkaste björn. Jag tvingade min farmor att övertala farfar att ta ut bilen och åka till Brunnby gård utanför Västerås och köpa en stor plastburk med honung, vars egenskaper inte alls motsvarde dem i serietidningen. Ja, förutom att man fick magknip när man (tjuv-)åt för mycket av den.

Så mina föräldrar hade då fått välja ”Annat” eftersom ”tecknad björn” inte finns som alternativ identitet. Kruxet är att ”Annat” går ihop med ”Både flicka och pojke”, och den saken hade jag inga som helst problem med att avgöra fastän jag inte kunde läsa eller skriva i den åldern. Dagispersonalen hade inte heller några problem med att jag hade en björnperiod i mitt liv, och efter några månader var min identitet utbytt till ”brandsoldat”. Jag tror att det på den tiden betydde ”pojke”, även om det idag är viktigare att bekämpning av eldsvådor sker på en könsneutral bas, och att det följaktligen är nödvändigt att folk brinner inne eftersom man inte kan begära av en småväxt inkvoterad tjej att kunna bära ut avtuppade fullvuxna människor ur rökfyllda rum.

Jag vill påstå att jag är lika nyfiken på varför den är enkäten skapats, som jag känner avsky för att den över huvud taget skickats ut. Det finns ingen betydelse för Staffanstorps kommun att bry sig om Anders känner sig som en tjej, eller Lisa helst vill vara en pojke. De är barn och skall få vara barn, inte rekryter för RFSL eller andra suspekta organisationer som säljer onödiga tjänster till myndigheter och offentliga förvaltningar på skattebetalarnas bekostnad.

Inte långt från Staffanstorp ligger Malmö. Där föddes den socialdemokratiske socialministern Gustav Möller. Trots att han var sosse så har han gått välförtjänt till eftervärlden för ett citat som hans efterkommande partikamrater tyvärr glömt bort: ”Varje förslösad skattekrona är en stöld från folket.” Om Staffanstorps kommun lagt ut pengar för att få veta hur många transvestiter det går i kommunens förskolor så… är det på sin plats med lite upprörda insändare, allra minst.

Notera att det allmänt uttryckta begreppet pojkar och flickor rangordnas i motsatt ordning i Staffanstorps kommun; flickorna först och pojkarna efteråt. Precis som i många andra texter där genusaktivister farit fram. Detta stinker statsunderstöd genderindoktrinering lång väg.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Sex. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till En kommunal titt på dagisbarnens kön efter att passerat dagiskön…

  1. Sofia skriver:

    Det stinker kommunistisk åsiktsregistrering lång väg!

  2. Kalle skriver:

    Ett totalt sinnessjukt etablissemang. Den röda pestens härförare.

  3. Har man möjlighet att vägra svara på enkäten eller är det obligatoriskt? Blir man åsiktsregistrerad även om man låter bli? Man antar då att föräldrarna inte har rent mjöl i påsen?

  4. bjornwiklund skriver:

    Skrev annat först men allt slutar med:
    𝓗𝓔𝓜𝓢𝓚𝓣 ä𝓻 𝓫𝓪𝓻𝓪 𝓯ö𝓻𝓷𝓪𝓶𝓷𝓮𝓽….
    resten blir ”fula ord”

  5. Mjölner skriver:

    Till Peter Harold
    Med anledning av förvirringen i Staffanstorp, ett försök till limerick.
    Det var en hen från Ven som saknar båd snopp och snippa
    på hens bål saknas ballar och hål så hen får avstå att pippa.

  6. Leif Lindau skriver:

    Perverst är bara förnamnet. Och vad ska de göra med informationen? Rita diagram, lyfta månadslönen/konsultarvodet och sedan slänga digrammet i papperskorgen i bästa fall. I värsta fall fortsätta galenskapen med ”åtgärder” mot eller för något. .

  7. Anna skriver:

    Ställ dig i kön- plats ges till rätt kön… Först var det rätt vara pojke, sedan rätt att vara flicka. Nu är det ute att vara pojke eller flicka. Du ska vara en HEN. Då är du rätt och inne och får ställa dig först i kön… Skillnaden mellan då och nu, när man talar om att växa upp- är stor. Eftersom då behövde de allra flesta barn inte ens stå i någon kö, utan man hade en given plats. Nu trängs ju barnen i allt större skaror. Det gäller att skrika högt och vara speciell. Ha legitim anledning till att få skrika…

    • Peter Harold skriver:

      Framgångsreceptet är att vara kränkt, Anna! 😉

      • Anna skriver:

        Ja, det känns som att antingen är du kränkt eller sänkt. Åtminstone om du inte har råd att köpa dig frihet i form av att få resa bort från absurdistan och få semester ifrån dårhuset ibland. Även barn behöver få perspektiv i tillvaron. Annars blir de som guldfiskar i ett akvarium. Titta- där är Pewdiepie! Och titta där- där simmar Ksi! Och där är roman antwood, casey nanstat och Jocke och Jonna ! Heeeej! Kan nån se mig? Hej allihopa, nu är vi tillbaks på youtube igen…

        Som hänt i veckan-skvaller fast i juniorstorlek. Han sa att han sa att jag var, och BÖG- nä jag är ingen bög. Vem sa att jag var BÖG? Nä, nu är jag så kränkt din bögjävel. Suck.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

