Och vem betalade ABF för att låta Claes Mård spela och sjunga?

Bästa läsare!

Jag beklagar min frånvaro. Kombinationen förkylning och ett rejält lass med arbete på tre-fyra olika fronter har dessvärre tystat mig ett litet tag. Dock har jag inte obloggat. Tvärtom, jag har ägnat en hel del tid åt att förkovra mig inom vissa ämnen som jag kände ett behov av att fördjupa mig inom. Man vill inte bära sig åt som en DN-journalist och klippa och klistra det man tycker låter bra, utan det är då bättre att stanna upp och fundera lite.

För min personliga del vill jag dock säga några ord om ABF-skandalen i Hallsberg. Det är smaklöst agerat från deras sida att tvinga Claes Mård och hans följeslagerska att åberopa mental störning som ursäkt för att han sade precis vad 90% av vanliga normala svenskar skulle säga när de ser ett gäng blattar härja på stan. Att dessutom utkräva lojalitet till partiet genom att kyssa Maos lille röda, typ, får mig att fundera på vilket århundrade vi lever i.

Det som kommit fram i historien är att Claes Mård har en halvtidsanställning hos ABF som kulturarbetare, företrädesvis som klaviaturspelare och ackompanjatör till Nayana Gulstad som har ett bättre liv som sångerska än som den tid då hon var Big Brother-stjärna. Duon åker runt på ålderdomshem och uppträder för gamlingar på ålderdomshem.

Såvitt jag vet drivs ABF:s verksamhet med bidrag från staten. Inte otänkbart är att socialdemokraterna och LO sponsrar detta utbildningsförbund. Jag kan här inte se varför Claes Mårds lön skall ta omvägen via ABF? Ja, förutom då att folk för ordningens skull måste ha en arbetsgivare som kan drämma till dem över munnen om de använder ett icke politiskt korrekt språkbruk, eller till och med har fräckheten att med videokamera dokumentera samhällets förfall – ett förfall som förnekas av de som är ideologiskt associerade med bl.a. ABF, sossarna och LO.

Det hade varit mycket bättre att Mårds lön betalats ut direkt av dem som står för välgärningarna på ålderdomshemmet, även om min gissning är att det till syvende och sist är vi skattebetalare som finansierat verksamheten.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Politik. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Och vem betalade ABF för att låta Claes Mård spela och sjunga?

  1. Anna skriver:

    Svaret på din fråga är, käre Peter: Om alla ” dårar” inte bara gavs samma skyldigheter som ” normala” utan också gavs samma rättigheter till att få ” höra rätt för sig”, dvs ett lönearbete, kunna få ta bostadslån osv- skulle ju inte de av staten största bidragstjuvarna, dvs politiker, media rättsväsende- havererat! För då hade ju makten fördelats helt annorlunda. Nu sitter de kloka på Flashback med allehanda bidrag för att de är för jobbiga för att ges tillträde till den ”riktiga världen”.

    • Anna skriver:

      Göra rätt för sig. Håller med dig, Risto- må helvetet sluka programmerarna..

    • Peter Harold skriver:

      Vilka kommer klara sig längst? Politikerna. Utan tvivel politikerna. De klarar sig långt bortom ett haveri. Deras ställning kommer ju snarare att öka iom att vi blir allt mer beroende av dem.

  2. Anna skriver:

    Inte att förglömma: Vilka tror du fått stå utan jobb för att ge plats åt alla nyanlända som behöver jobb? Aldrig förr har så många svenskar med funktions”hinder” stått utanför arbetsmarknaden som det senaste decenniet.

  3. baravarat skriver:

    I Sverige idag tror jag de flesta gör allt dom kan för att undvika betala skatt, Varför betala fordonsskatt när vägarna ser ut som dom gör jo i Stockholm är dom säkert bra men fan inte ovanför dala älven där all tungtrafik går och alla produkter Stockholmarna m fl måste ha, el skog malm men visst snart är väl inbördeskriget ett fakta och då tror jag vi klipper lös oss från de där nere….

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

